,,einde der tijden''

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door Dodo »

Op z'n minst stonden ze niet ingeschreven in de GBA, zijn de kinderen niet naar school geweest, is er geen belasting betaald.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door Hollander »

Dodo schreef:Op z'n minst stonden ze niet ingeschreven in de GBA, zijn de kinderen niet naar school geweest, is er geen belasting betaald.
Maar als de overheidsinstanties niet weten van het bestaan van iemand, dan zal er nooit een seintje op rood springen.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door Terri »

Het blijkt allemaal een beetje anders te liggen......
Wellicht een opgeklopt verhaal met aannames?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door -DIA- »

Hier zien we ook de tijd die we beleven: Dat deze man het einde der tijden afwachtte is on-Bijbels, en gevolg van het verval van de kerk. We hebben wel op de tekenen der tijden te letten, maar we kunnen niet weten wanneer het einde komt. Wel kunnen we zeggen dat het einde aller dingen nabij is, maar dan zou een zich verbergen toch geen ontkomen bieden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door Terri »

-DIA- schreef:Hier zien we ook de tijd die we beleven: Dat deze man het einde der tijden afwachtte is on-Bijbels, en gevolg van het verval van de kerk. We hebben wel op de tekenen der tijden te letten, maar we kunnen niet weten wanneer het einde komt. Wel kunnen we zeggen dat het einde aller dingen nabij is, maar dan zou een zich verbergen toch geen ontkomen bieden.
Waarschijnlijk is dit niet aan de orde, iemand schreef ergens; 'waar die 'koppen' in de krant "einde der tijden" vandaan komen?.......'
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door -DIA- »

Terri schreef:
-DIA- schreef:Hier zien we ook de tijd die we beleven: Dat deze man het einde der tijden afwachtte is on-Bijbels, en gevolg van het verval van de kerk. We hebben wel op de tekenen der tijden te letten, maar we kunnen niet weten wanneer het einde komt. Wel kunnen we zeggen dat het einde aller dingen nabij is, maar dan zou een zich verbergen toch geen ontkomen bieden.
Waarschijnlijk is dit niet aan de orde, iemand schreef ergens; 'waar die 'koppen' in de krant "einde der tijden" vandaan komen?.......'
Dat heb ik niet gelezen. Wel is er een religieuze achtergrond, lijkt me.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 16 okt 2019, 22:03, 2 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door Van Ewijk »

Waar geloof ophoud en gekte begint..... :fi
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door -DIA- »

Vanmiddag las ik in de kantine van een supermarkt de Telegraaf. Het denken van het einde van de tijd is niet meer religieus.
De seculiere mens ziet wel dat de wereld uitgeput raakt, dat milieurampen dreigen, dat allesverwoestende oorlogen de wereld kunnen vernietigen enz., maar men werpt de schuld op anderen, en niet zelden denkt men zelf vrijuit te gaan of in ieder geval beter te zijn dan de ander. De seculiere mens (maar ook de kerkmens) merkt niet het spreken Gods in deze dingen veracht, en verhardt zich.
Dat ook de schets die het Woord tekent van de mens aan het einde der eeuwen. Hij heeft afgerekend met God en wenst daar niet meer mee geconfronteerd te worden.
Wel is er nog veel religie. Maar geen ware religie. Overal maakt men een religie van, van sport en spel tot milieu-activistisch protest.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door Herman »

Het gaat dus om iemand die aangesloten was bij de moon-sekte uit Zuid-Korea.
Gritje
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 apr 2018, 21:36

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door Gritje »

Ouddorp schreef:
Volgens mij suggereert @Ouddorp dat Willeke Dost dan de moeder van dit gezin zou kunnen zijn geweest, als ik het goed begrijp.
Ja klopt. Opvallend dat in een dunbevolkte streek een vermissing van 27 jaar nooit opgelost is en er een gezin opduikt dat jarenlang verborgen is gehouden (zonder moeder). Maar goed het blijft een speculatie. In een krantenbericht op internet lees ik dat het gezin er sinds negen jaar woont, dan wordt het verhaal al minder waarschijnlijk. Want waar woonde het gezin dan daarvoor? De kinderen waren toen al geboren.
Willeke Dost kan de moeder niet zijn omdat et oudere kinderen zijn volgens oude buren. 1 kind is 29 en er is nog een oudere broer.
Vader deed zelf de bevallingen van de kinderen, dus of ze ingeschreven stonden in het GBA weet ik niet. Moeder is, volgens vader, overleden aan darmkanker en moeder werd door vader mishandelt. Vader had in zijn goede jaren ook Jozef B onder controle, aldus de buurvrouw
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door samanthi »

O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Susan
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:19

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door Susan »

Wanneer is iets echt een sekte?
Kan een kerk een sekte worden?

Ik las een omschrijving: "Een sekte is een groep mensen die zich van een bestaande religie heeft afgescheiden of daar los van is komen te staan. ... een sekte is 'een groep, waarin men door een bepaalde leer of een bepaald persoon te volgen, zich verwijderd heeft van de oorspronkelijke religie'.

Een afscheiding kan dus tot een sekte verworden (ten kwade veranderen)?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door -DIA- »

Susan schreef:Wanneer is iets echt een sekte?
Kan een kerk een sekte worden?

Ik las een omschrijving: "Een sekte is een groep mensen die zich van een bestaande religie heeft afgescheiden of daar los van is komen te staan. ... een sekte is 'een groep, waarin men door een bepaalde leer of een bepaald persoon te volgen, zich verwijderd heeft van de oorspronkelijke religie'.

Een afscheiding kan dus tot een sekte verworden (ten kwade veranderen)?
Dat kan, als ze zich tegen de kerk gaat verzetten. Denk aan de Jehovah Getuigen. Die stellen dat de kerken instituten van de satan zijn. Ze komen uit de kerk, maar verachten nu elke kerk die zich niet aan hun leer onderwerpt. Om een voorbeeld te noemen....
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Susan
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:19

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door Susan »

-DIA- schreef:
Susan schreef:Wanneer is iets echt een sekte?
Kan een kerk een sekte worden?

Ik las een omschrijving: "Een sekte is een groep mensen die zich van een bestaande religie heeft afgescheiden of daar los van is komen te staan. ... een sekte is 'een groep, waarin men door een bepaalde leer of een bepaald persoon te volgen, zich verwijderd heeft van de oorspronkelijke religie'.

Een afscheiding kan dus tot een sekte verworden (ten kwade veranderen)?
Dat kan, als ze zich tegen de kerk gaat verzetten. Denk aan de Jehovah Getuigen. Die stellen dat de kerken instituten van de satan zijn. Ze komen uit de kerk, maar verachten nu elke kerk die zich niet aan hun leer onderwerpt. Om een voorbeeld te noemen....
Duidelijk voorbeeld. Dank je wel @DIA
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door Bonny »

Susan schreef:Wanneer is iets echt een sekte?
Kan een kerk een sekte worden?

Ik las een omschrijving: "Een sekte is een groep mensen die zich van een bestaande religie heeft afgescheiden of daar los van is komen te staan. ... een sekte is 'een groep, waarin men door een bepaalde leer of een bepaald persoon te volgen, zich verwijderd heeft van de oorspronkelijke religie'.

Een afscheiding kan dus tot een sekte verworden (ten kwade veranderen)?
Ja, dat denk ik wel. Als er geen checks en balances meer in een afscheiding zijn kan dit gebeuren. Bijvoorbeeld als de leider geen kritiek meer duldt.
Ook als er een strikte wereldmijding wordt opgelegd, om leden binnen de eigen groep te houden.
The Groom's still waiting at the altar
Plaats reactie