,,einde der tijden''

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door -DIA- »

In de hoop dat verschrikkelijke dramatische en soms diep ingrijpend gahakketak zich niet meer zal voordoen, zoals eerder in dit topic, zal ik toch proberen iets te delen wat me wel een beetje te denken gaf. Niet alleen dit hoor, maar dit in de context van het gehele wereldgebeuren. Waar we toch iets menen waar te nemen van de tekenen die de Heere Jezus ons gaf om daarop te letten.
Ik weet het. De mens kan nooit verder dan 'bijna goddelijk' in zijn toppunt, zoals een schrijver het eens uitdrukte. 666 is de antigoddelijke mens in een gedaante van atheïstische religie, of hoe we dat ook moeten uitdrukken. Elders in de krant lezen we over het toevoegen van een code aan de 666.666e Bitcoin.

https://www.rd.nl/artikel/910850-transh ... e-eindtijd
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door John Galt »

Waarin zie jij de eindtijd aan die bitcoin? Zoals ik het lees, heeft iemand het een goed idee gevonden om een Bijbeltekst toe te voegen aan de bitcoin nummer 666.666. Heel creatief, maar als ik iets meer dan 2/3 miljoen euro's heb en ik tel ze, kom ik op een gegeven moment ook bij dat getal. Is dat dan een enge euro? Daar kan ik ook een sticker opplakken met een mooie tekst, maar dat brengt de eindtijd niet dichterbij en stelt haar ook niet uit.
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door John Galt »

Waar ik pas wel over nadacht, toen alle big-techbedrijven Donald Trump van hun platforms weerden: Als wij ons geldverkeer ook volledig aan Apple enzo overgeven, dan is het maar een kleine moeite om iemand die niet aan hun norm voldoet, uit te sluiten van kopen of verkopen. Dat vind ik toch niet zo'n heel prettig idee.
Who is John Galt? :quoi
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door -DIA- »

John Galt schreef:Waarin zie jij de eindtijd aan die bitcoin? Zoals ik het lees, heeft iemand het een goed idee gevonden om een Bijbeltekst toe te voegen aan de bitcoin nummer 666.666. Heel creatief, maar als ik iets meer dan 2/3 miljoen euro's heb en ik tel ze, kom ik op een gegeven moment ook bij dat getal. Is dat dan een enge euro? Daar kan ik ook een sticker opplakken met een mooie tekst, maar dat brengt de eindtijd niet dichterbij en stelt haar ook niet uit.
Die zie ik niet direct en speculeren moeten we niet doen. Wel opmerken, en dat is wat anders dan speculeren. Een ding is zeker, de antichrist werkt al. Dat was al in de tijd van de Bijbel, hoeveel temeer nu we zo de tekenen opmerken. En nu hoor ik gedachten al: Maar er zijn altijd tekenen geweest en mensen die dachten dat de dag nabij was. De mensen in Lots en Noachs tijd geloofden ook niet, en ook dat is een teken. Daarom denk ik zeker dat we er beter aan doen wakker te zijn, zonder in ongezonde speculaties of kritiek te vervallen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door John Galt »

Dat ben ik met je eens. Maar "wakker zijn" heeft vooral als doel: de Heere uit de hemel verwachten. Zijn voetstappen horen en je voorbereiden. Pas had ik nog een gesprek met iemand die helemaal vol was van de coronamaatregelen. De antichtist dit en Openbaring dat. En de kerk moest maar wakker worden. Toen vroetg ik: Oké, en dan? Dan is de kerk wakker, gaat het dan niet door? Maar de naam Jezus kwam in zijn verhaal niet voor. Wat schiet je daar dan mee op?

(Dat "je" in de laatste zin bedoel ik overigens niet persoonlijk, maar in 't algemeen.)
Who is John Galt? :quoi
Plaats reactie