De aarde is (g)een bol?

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De aarde is (g)een bol?

Bericht door Mara »

Volontair schreef: Ik zou eens in een vliegtuig stappen als ik jou was, dan heb je het antwoord.
Ik hoef niet in een vliegtuig te stappen om te zien dat het onzin is.
Bovendien zitten de believers regelmatig in een vliegtuig en beweren op hun grond dus dat het wel waar is.
Bezorgd schreef:De platte aarde is ook niet mijn ding. Ik heb wel eens een uitleg over een holle aarde gehoord, die was aannemelijker. O.a. werd daarin beweert dat, dat ook de reden is ; hoe verder een vliegreis is, hoe hoger een vliegtuig vliegt. Bij een holle aarde klinkt dat aannemelijk, want dan is de reis inderdaad korter. Bij een bolle aarde is het maar de vraag waarom vliegtuigen extra kilometers maken door zo hoog te vliegen.
Dit meen je toch niet serieus he? :?

Maar ik vroeg een argument op grond van de Bijbel, is dat er niet?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De aarde is (g)een bol?

Bericht door refo »

Ik vraag me eerder af: hoe kon men in de jaren 60 op de maan wandelen, terwijl het nu ze geweldig ingewikkeld is om er te komen?

Wat de platte aarde betreft: het is niet zo dat het een pannekoek is, maar meer een omgekeerde schotel. Een zekere bolling is er dus wel.
Het feit dat je niet van de aarde afvalt, is gemakkelijk te verklaren. Dat komt omdat het ijs van Antarctica eromheen ligt. Daar kun je niet overheen. Niet dat ik dat geloof, maar zo zijn er theorieën.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: De aarde is (g)een bol?

Bericht door samanthi »

ZWP schreef:
samanthi schreef: Ik ook... ik vraag me oprecht af waarom er met de thechnologie van nu, niet nog een poging gewaagd is...
Veel te duur; prestige is er toch af.
Als het nep zou zijn (wat niet zo is, je kunt met een goede telescoop nog dingen op de maan zien) zou Rusland er wel wat meer aandacht aan hebben gegeven. Zij wilden ook als eerste op de maan zijn.
Veel te duur? Dat is een lachertje.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: De aarde is (g)een bol?

Bericht door John Galt »

De aarde is rond. Net als een pannenkoek.
(Herman Finkers)
Who is John Galt? :quoi
Plaats reactie