Actueel: Veranderingen die zich voltrekken

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Actueel: Veranderingen die zich voltrekken

Bericht door Bezorgd »

Erskinees schreef:Wij letten er in ieder geval maandelijks op, aangezien je steeds nieuwe topics hierover opent.
:haha
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Actueel: Veranderingen die zich voltrekken

Bericht door Ditbenik »

-DIA- schreef:
Ditbenik schreef:
-DIA- schreef:
Ditbenik schreef:
Dat klopt helemaal. Vandaar ook dat de Heere Jezus de tekenen van de tijden beschrijft maar daarbij oproept waakzaam te zijn en te bidden. Dan is er geen reden om te gaan zitten somberen maar is er uitzicht op de heerlijkheid die wacht waar Christus alles is en in allen is en waar geen zonde meer is. Nooit meer... Omdat Hij alles heeft gedaan.
Maar hier hebben we het punt: de vrees wordt niet doorgrond. Men moet vertrouwen en alles komt goed. En het gaat beslist niet over somberen als we stellig weten dat de Kerk erdoor komt, uit de (en dat mogen we niet bagatelliseren) grote verdrukking.
Er kan zelfs geen haar van mijn hoofd vallen zonder de wil van mijn hemelse Vader. Mijn leven is in Zijn hand. Vrees niet degenen die alleen het lichaam kunnen doden... Dat wil niet zeggen dat er geen angst zal zijn, maar tegelijk is er het zeker weten dat mijn leven in Zijn hand is en dat Hij voor mij zorgt. De Heere heeft me nog nooit teleurgesteld en ik heb geen enkele reden om te verwachten dat Hij dat in de toekomst wel zal doen. Dat is niet een kwestie van je moet vertrouwen en alles komt goed omdat je vertrouwt, maar het is een kwestie van mogen vertrouwen omdat Hij goed is.
Maar dát weten wij ook wel. Dat bedoel ik dus niet.
Het gaat om het alert zijn en dit te overdenken.
Niet het zomaar vaststellen: Het staat in de Bijbel.
Maar de tekenen van de tijd proberen te doorzien.
De farizeeën wisten ook alles wel, maar ze doorgronden duidelijke tekenen niet.
Dat bedoel ik, en daar stuit ik steeds op, en daar lijkt alles op af te ketsen.
Vanmorgen op weg naar een medische behandeling sprak ik er ook over met mensen
in de auto. Mensen van dezelfde kerk als ik, maar dan krijg bijna altijd dit:
Ach het is altijd al wat geweest.
Dan zeg ik: maar zien jullie de ontwikkelingen? De intensivering van allerlei zaken?
Denk b.v. aan het feit dat er in de 20e eeuw meer christenen zijn vervolgd dan in alle eeuwen daarvoor?
Aan ongewone zaken waar de wetenschap vastloopt. Wie kan bestaan voor Zijn hitte?
Wie kan het klimaat beteugelen? Hebben wij het niet bedorven? Is het onrechtvaardig als God ons
tegenkomt met Zijn oordelen?
Wat we nu waarnemen moet maar een stipje zijn van waar wij, lettende op alles naartoe gaan?
Nee, de Heere Jezus heeft de tekenen van de tijd niet gegeven om alert te zijn en te overdenken maar om bereid te zijn. Het gaat niet om het doorgronden van de tijden maar je voor te bereiden op de ontmoeting met de Heere. Dat is inderdaad het grote verschil met de Farizeeën van toen en van nu. Beiden willen daar niet aan.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Actueel: Veranderingen die zich voltrekken

Bericht door refo »

-DIA- schreef: Maar dát weten wij ook wel. Dat bedoel ik dus niet.
Het gaat om het alert zijn en dit te overdenken.
Niet het zomaar vaststellen: Het staat in de Bijbel.
Maar de tekenen van de tijd proberen te doorzien.
De farizeeën wisten ook alles wel, maar ze doorgronden duidelijke tekenen niet.
Dat bedoel ik, en daar stuit ik steeds op, en daar lijkt alles op af te ketsen.
Vanmorgen op weg naar een medische behandeling sprak ik er ook over met mensen in de auto. Mensen van dezelfde kerk als ik, maar dan krijg bijna altijd dit: Ach het is altijd al wat geweest.
Dan zeg ik: maar zien jullie de ontwikkelingen? De intensivering van allerlei zaken?
Denk b.v. aan het feit dat er in de 20e eeuw meer christenen zijn vervolgd dan in alle eeuwen daarvoor?
Aan ongewone zaken waar de wetenschap vastloopt. Wie kan bestaan voor Zijn hitte?
Wie kan het klimaat beteugelen? Hebben wij het niet bedorven? Is het onrechtvaardig als God ons tegenkomt met Zijn oordelen?
Wat we nu waarnemen moet maar een stipje zijn van waar wij, lettende op alles naartoe gaan?
Inderdaad zijn er meer christenen vervolgd dan in alle eeuwen daarvoor. Maar dat komt ook omdat er meer christenen zijn dan in alle eeuwen daarvoor.
De Heere Jezus heeft voorzegd dat christenen in de wereld verdrukking zullen zien. Daarom kunnen we ons beter zorgen maken omdat we niet verdrukt worden.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Actueel: Veranderingen die zich voltrekken

Bericht door -DIA- »

Ditbenik schreef: Nee, de Heere Jezus heeft de tekenen van de tijd niet gegeven om alert te zijn en te overdenken maar om bereid te zijn. Het gaat niet om het doorgronden van de tijden maar je voor te bereiden op de ontmoeting met de Heere. Dat is inderdaad het grote verschil met de Farizeeën van toen en van nu. Beiden willen daar niet aan.
Dát weet ik ook wel... Maar ben ik alert op wat waarneem? En wat werkt het uit?
Farizeeën stonden hoog, konden niet buigen en niet verdragen dat de Heere Jezus hun hart doorzag.
Dat verwekte wrevel, en zij werden daardoor van hun nette godsdienst beroofd. En juist dat is iets
wat een godsdienstig mens nooit kwijt wil. Wordt het te ontdekkend, dan komt de wrevel wel openbaar
en ook hun nette godsdienst gaat er wel aan als zulke mensen eens kwaad worden: Wat denk je, je neemt
me niks af!
Nee dat begrijp ik. Maar ik weet niet of dit verstaan wordt. Juist dàt maakt het benauwd op
de wereld en in de godsdienst.

PS: Ik zie een nieuw bericht dat wat nadere toelicht vraagt. Ik begrijp het nu even niet.

O wacht, ik denk dat het procentueel wordt bedoelt. Maar dat bedoel ik dus niet. En daarbij: alles is geen Israël wat zich Israël noemt. Vergeleken daarbij is het een klein kuddeke.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 09 apr 2019, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Actueel: Veranderingen die zich voltrekken

Bericht door Ditbenik »

refo schreef:
-DIA- schreef: Maar dát weten wij ook wel. Dat bedoel ik dus niet.
Het gaat om het alert zijn en dit te overdenken.
Niet het zomaar vaststellen: Het staat in de Bijbel.
Maar de tekenen van de tijd proberen te doorzien.
De farizeeën wisten ook alles wel, maar ze doorgronden duidelijke tekenen niet.
Dat bedoel ik, en daar stuit ik steeds op, en daar lijkt alles op af te ketsen.
Vanmorgen op weg naar een medische behandeling sprak ik er ook over met mensen in de auto. Mensen van dezelfde kerk als ik, maar dan krijg bijna altijd dit: Ach het is altijd al wat geweest.
Dan zeg ik: maar zien jullie de ontwikkelingen? De intensivering van allerlei zaken?
Denk b.v. aan het feit dat er in de 20e eeuw meer christenen zijn vervolgd dan in alle eeuwen daarvoor?
Aan ongewone zaken waar de wetenschap vastloopt. Wie kan bestaan voor Zijn hitte?
Wie kan het klimaat beteugelen? Hebben wij het niet bedorven? Is het onrechtvaardig als God ons tegenkomt met Zijn oordelen?
Wat we nu waarnemen moet maar een stipje zijn van waar wij, lettende op alles naartoe gaan?
Inderdaad zijn er meer christenen vervolgd dan in alle eeuwen daarvoor. Maar dat komt ook omdat er meer christenen zijn dan in alle eeuwen daarvoor.
De Heere Jezus heeft voorzegd dat christenen in de wereld verdrukking zullen zien. Daarom kunnen we ons beter zorgen maken omdat we niet verdrukt worden.
Die laatste zin klopt ja. De christenen destijds achter het ijzeren gordijn waarschuwde daar ook voor. Ze zagen de vervolging als een derde kenmerk van de ware kerk.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Actueel: Veranderingen die zich voltrekken

Bericht door refo »

-DIA- schreef:
Ditbenik schreef: Nee, de Heere Jezus heeft de tekenen van de tijd niet gegeven om alert te zijn en te overdenken maar om bereid te zijn. Het gaat niet om het doorgronden van de tijden maar je voor te bereiden op de ontmoeting met de Heere. Dat is inderdaad het grote verschil met de Farizeeën van toen en van nu. Beiden willen daar niet aan.
Dát weet ik ook wel... Maar ben ik alert op wat waarneem? En wat werkt het uit?
Farizeeën stonden hoog, konden niet buigen en niet verdragen dat de Heere Jezus hun hart doorzag.
Dat verwekte wrevel, en zij werden daardoor van hun nette godsdienst beroofd. En juist dat is iets
wat een godsdienstig mens nooit kwijt wil. Wordt het te ontdekkend, dan komt de wrevel wel openbaar
en ook hun nette godsdienst gaat er wel aan als zulke mensen eens kwaad worden: Wat denk je, je neemt
me niks af!
Nee dat begrijp ik. Maar ik weet niet of dit verstaan wordt. Juist dàt maakt het benauwd op
de wereld en in de godsdienst.

PS: Ik zie een nieuw bericht dat wat nadere toelicht vraagt. Ik begrijp het nu even niet.

O wacht, ik denk dat het procentueel wordt bedoelt. Maar dat bedoel ik dus niet. En daarbij: alles is geen Israël wat zich Israël noemt. Vergeleken daarbij is het een klein kuddeke.
Over wie heb je het nu eigenlijk?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Actueel: Veranderingen die zich voltrekken

Bericht door Jantje »

Het is alles óf ten oordeel, óf ten voordeel.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Actueel: Veranderingen die zich voltrekken

Bericht door Boertje »

Wat ik mee wil geven: zijn wij wel nog steeds het zoutend zout? Zijn wij niet langzamerhand net zo werelds geworden als de rest van de wereld? Kijk hoe bijvoorbeeld hoe kerkverbanden vervlakken, wordt daar nog wel het zuivere Woord nog steeds gepredikt. Of zijn we tegenwoordig maar aan het relishoppen?

Lees eens het boek Thuis in de Wereld van ds Uitslag, en zie beschamend hoe onze gezindte met volle teugen meedoet in de wereld. Wat zeiden de grote profeten Jeremia, Amos, Ezechiel e.a.ook al weer tegen Israel en Juda? Denk nu niet dat wij niet zo zijn en dat het bij ons allemaal wel meevalt. Hoeveel onbekeerden zitten er niet zondags in de kerk?

Veel dingen die gebeuren zouden wel eens de roede van de Heere kunnen zijn om ons vol liefde weer op het juiste pad te brengen om daarmee weer een licht voor anderen te zijn. In dat licht bezien zijn de huidige gebeurtenissen helemaal niet zo vreemd. Of het al tekenen zijn van de komende eindtijd of juist een bestraffing voor onze zonden? Ik weet dat niet.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Actueel: Veranderingen die zich voltrekken

Bericht door -DIA- »

Boertje schreef: Veel dingen die gebeuren zouden wel eens de roede van de Heere kunnen zijn om ons vol liefde weer op het juiste pad te brengen om daarmee weer een licht voor anderen te zijn. In dat licht bezien zijn de huidige gebeurtenissen helemaal niet zo vreemd. Of het al tekenen zijn van de komende eindtijd of juist een bestraffing voor onze zonden? Ik weet dat niet.
Hier kan ik me helemaal in vinden. Van die dag en ure weet niemand. Maar ons zijn wel de tekenen gegeven. Ook het afdwalen van de levende Kerk wordt door God bestraft. We kunnen oordelen op te verwachten zijn als de kerk van de plaats is. Of erger, dat de Heere gaat zwijgen en ons laat doorgaan op onze heilloze wegen. Dit is wel het zwaarste oordeel wat een land en kerk en persoon kan treffen. Dan is zonde geen zonde meer, en kunnen we gerust doorgaan in de wegen die ons recht schijnen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Actueel: Veranderingen die zich voltrekken

Bericht door liz boer »

Marcus 13

22 Want er zullen valse christussen, en valse profeten opstaan, en zullen tekenen en wonderen doen, om te verleiden, indien het mogelijk ware, ook de uitverkorenen. 21 En alsdan, zo iemand tot ulieden zal zeggen: Ziet, hier is de Christus; of ziet, Hij is daar; gelooft het niet. 23 Maar gijlieden ziet toe; ziet, Ik heb u alles voorzegd! 26 En alsdan zullen zij den Zoon des mensen zien, komende in de wolken, met grote kracht en heerlijkheid. 24 Maar in die dagen, na die verdrukking, zal de zon verduisterd worden, en de maan zal haar schijnsel niet geven. 27 En alsdan zal Hij Zijn engelen uitzenden, en zal Zijn uitverkorenen bijeenvergaderen uit de vier winden, van het uiterste der aarde, tot het uiterste des hemels. 25 En de sterren des hemels zullen daaruit vallen, en de krachten, die in de hemelen zijn, zullen bewogen worden.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Actueel: Veranderingen die zich voltrekken

Bericht door -DIA- »

liz boer schreef:Marcus 13

22 Want er zullen valse christussen, en valse profeten opstaan, en zullen tekenen en wonderen doen, om te verleiden, indien het mogelijk ware, ook de uitverkorenen. 21 En alsdan, zo iemand tot ulieden zal zeggen: Ziet, hier is de Christus; of ziet, Hij is daar; gelooft het niet. 23 Maar gijlieden ziet toe; ziet, Ik heb u alles voorzegd! 26 En alsdan zullen zij den Zoon des mensen zien, komende in de wolken, met grote kracht en heerlijkheid. 24 Maar in die dagen, na die verdrukking, zal de zon verduisterd worden, en de maan zal haar schijnsel niet geven. 27 En alsdan zal Hij Zijn engelen uitzenden, en zal Zijn uitverkorenen bijeenvergaderen uit de vier winden, van het uiterste der aarde, tot het uiterste des hemels. 25 En de sterren des hemels zullen daaruit vallen, en de krachten, die in de hemelen zijn, zullen bewogen worden.
Het begin van deze dingen zijn zaken die we duidelijk waar kunnen nemen. Ieder duidt zichzelf aan als de ware kerk en de onderlinge liefde verkoelt, en de een maakt de ander verdacht. Dat kan niet samengaan. Vooral het wegvloeien van de liefde is een zeer opmerkelijke zaak.

Waar liefde woont gebied de Heere Zijn zegen.
Dáár woont Hij Zelf, en dáár wordt Zijn heil verkregen,
en het leven tot in eeuwigheid.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 09 apr 2019, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Actueel: Veranderingen die zich voltrekken

Bericht door liz boer »

En
1 MAAR van de tijden en de gelegenheden, broeders, hebt gij niet van node dat men u schrijft.
2 Want gij weet zelven zeer wel, dat de dag des Heeren alzo zal komen gelijk een dief in den nacht.
3 Want wanneer zij zullen zeggen: Het is vrede en zonder gevaar, dan zal een haastig verderf hun overkomen, gelijk de barensnood een bevruchte vrouw, en zij zullen het geenszins ontvlieden.
4 Maar gij, broeders, gij zijt niet in duisternis, dat u die dag als een dief zou bevangen.
5 Gij zijt allen kinderen des lichts en kinderen des dags; wij zijn niet des nachts, noch der duisternis.
6 Zo laat ons dan niet slapen, gelijk als de anderen, maar laat ons waken en nuchter zijn.
7 Want die slapen, slapen des nachts, en die dronken zijn, zijn des nachts dronken.
8 Maar wij die des dags zijn, laat ons nuchter zijn, aangedaan hebbende het borstwapen des geloofs en der liefde, en tot een helm de hoop der zaligheid.
9 Want God heeft ons niet gesteld tot toorn, maar tot verkrijging der zaligheid door onzen Heere Jezus Christus,
10 Die voor ons gestorven is, opdat wij, hetzij dat wij waken, hetzij dat wij slapen, tezamen met Hem leven zouden.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Actueel: Veranderingen die zich voltrekken

Bericht door -DIA- »

liz boer schreef:En
1 MAAR van de tijden en de gelegenheden, broeders, hebt gij niet van node dat men u schrijft.
2 Want gij weet zelven zeer wel, dat de dag des Heeren alzo zal komen gelijk een dief in den nacht.
3 Want wanneer zij zullen zeggen: Het is vrede en zonder gevaar, dan zal een haastig verderf hun overkomen, gelijk de barensnood een bevruchte vrouw, en zij zullen het geenszins ontvlieden.
4 Maar gij, broeders, gij zijt niet in duisternis, dat u die dag als een dief zou bevangen.
5 Gij zijt allen kinderen des lichts en kinderen des dags; wij zijn niet des nachts, noch der duisternis.
6 Zo laat ons dan niet slapen, gelijk als de anderen, maar laat ons waken en nuchter zijn.
7 Want die slapen, slapen des nachts, en die dronken zijn, zijn des nachts dronken.
8 Maar wij die des dags zijn, laat ons nuchter zijn, aangedaan hebbende het borstwapen des geloofs en der liefde, en tot een helm de hoop der zaligheid.
9 Want God heeft ons niet gesteld tot toorn, maar tot verkrijging der zaligheid door onzen Heere Jezus Christus,
10 Die voor ons gestorven is, opdat wij, hetzij dat wij waken, hetzij dat wij slapen, tezamen met Hem leven zouden.
Hebben we ons wel eens zien slapen? Ik meen wel dat velen nu slapen. En dat lijkt me een ernstige zaak. En wie zal hier vrijuit gaan. En velen willen van geen oordeel weten, en denken dat het vrede en geen gevaar is. Zo is het toch? Daarom zijn ze ook niet bevreesd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Actueel: Veranderingen die zich voltrekken

Bericht door liz boer »

-DIA- schreef:
liz boer schreef:Marcus 13

22 Want er zullen valse christussen, en valse profeten opstaan, en zullen tekenen en wonderen doen, om te verleiden, indien het mogelijk ware, ook de uitverkorenen. 21 En alsdan, zo iemand tot ulieden zal zeggen: Ziet, hier is de Christus; of ziet, Hij is daar; gelooft het niet. 23 Maar gijlieden ziet toe; ziet, Ik heb u alles voorzegd! 26 En alsdan zullen zij den Zoon des mensen zien, komende in de wolken, met grote kracht en heerlijkheid. 24 Maar in die dagen, na die verdrukking, zal de zon verduisterd worden, en de maan zal haar schijnsel niet geven. 27 En alsdan zal Hij Zijn engelen uitzenden, en zal Zijn uitverkorenen bijeenvergaderen uit de vier winden, van het uiterste der aarde, tot het uiterste des hemels. 25 En de sterren des hemels zullen daaruit vallen, en de krachten, die in de hemelen zijn, zullen bewogen worden.
Het begin van deze dingen zijn zaken die we duidelijk waar kunnen nemen. Ieder duidt zichzelf aan als de ware kerk en de onderlinge liefde verkoelt, en de een maakt de ander verdacht. Dat kan niet samengaan. Vooral het wegvloeien van de liefde is een zeer opmerkelijke zaak.
Er zijn veel tekenen uit oa Openbaring die je zou kunnen duiden voor dingen die al gebeurd zijn, de staat Israel is er een van, de media, dat begon al in de jaren 60, als het op tv geweest was of op de radio geweest, dan was/is het waar op den duur denk iedereen hetzelfde, iedereen doet hetzelfde, het teken van op het voorhoofd en op de rechterhand, de media zorgt ervoor dat we alles over de hele wereld kunnen weten en een mening vormen.
Digitaal bankieren, de duivel zou ook dat heel goed kunnen gebruiken, door alle bankrekeningen van gelovigen te bevriezen...
Zo zijn er veel dingen die je uit de Bijbel zou kunnen halen.

De media is daar tegenover een mooi middel om het evangelie te verspreiden, informatie uit te wisselen en op RF te zitten.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Actueel: Veranderingen die zich voltrekken

Bericht door liz boer »

-DIA- schreef:
liz boer schreef:En
1 MAAR van de tijden en de gelegenheden, broeders, hebt gij niet van node dat men u schrijft.
2 Want gij weet zelven zeer wel, dat de dag des Heeren alzo zal komen gelijk een dief in den nacht.
3 Want wanneer zij zullen zeggen: Het is vrede en zonder gevaar, dan zal een haastig verderf hun overkomen, gelijk de barensnood een bevruchte vrouw, en zij zullen het geenszins ontvlieden.
4 Maar gij, broeders, gij zijt niet in duisternis, dat u die dag als een dief zou bevangen.
5 Gij zijt allen kinderen des lichts en kinderen des dags; wij zijn niet des nachts, noch der duisternis.
6 Zo laat ons dan niet slapen, gelijk als de anderen, maar laat ons waken en nuchter zijn.
7 Want die slapen, slapen des nachts, en die dronken zijn, zijn des nachts dronken.
8 Maar wij die des dags zijn, laat ons nuchter zijn, aangedaan hebbende het borstwapen des geloofs en der liefde, en tot een helm de hoop der zaligheid.
9 Want God heeft ons niet gesteld tot toorn, maar tot verkrijging der zaligheid door onzen Heere Jezus Christus,
10 Die voor ons gestorven is, opdat wij, hetzij dat wij waken, hetzij dat wij slapen, tezamen met Hem leven zouden.
Hebben we ons wel eens zien slapen? Ik meen wel dat velen nu slapen. En dat lijkt me een ernstige zaak. En wie zal hier vrijuit gaan. En velen willen van geen oordeel weten, en denken dat het vrede en geen gevaar is. Zo is het toch? Daarom zijn ze ook niet bevreesd.
Daarom heb je de wapenrusting nodig.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Plaats reactie