Opa Piet ;)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Opa Piet ;)

Bericht door Lilian1975 »

https://www.rd.nl/vandaag/economie/opa- ... -1.1554517

Ik kon er niets aan doen. Maar moest aan een zekere forummer denken. Weliswaar niet woonachtend in het Westen maar verre Oosten.
Maar toch, het zijn collega's. ;)
En misschien wat overeenkomsten.
Ps Vind je niet erg he dat ik dit plaats, @Dia.

https://youtu.be/-7cqYCSrpNY
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Opa Piet ;)

Bericht door Mara »

Ja grappig. :) Deze man betaalt zichzelf terug.
Zo iemand missen wij in onze AH (en ook wel bij andere supers)
Hoe vaak ik geen produkt uit het schap haal dat (soms) al lang over de datum is...
Bij de Jumbo krijg je dan zo'n zelfde produkt gratis mee.
Bij Hoogvliet krijg je een bedankje en bij de AH een hmmmm.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Opa Piet ;)

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:Ja grappig. :) Deze man betaalt zichzelf terug.
Zo iemand missen wij in onze AH (en ook wel bij andere supers)
Hoe vaak ik geen produkt uit het schap haal dat (soms) al lang over de datum is...
Bij de Jumbo krijg je dan zo'n zelfde produkt gratis mee.
Bij Hoogvliet krijg je een bedankje en bij de AH een hmmmm.
Ik zag het gisteren in de krant. Hij is een jaartje ouder dan ik, maar wel veel vitaler. Ik kan die man helemaal begrijpen. Mijn hart ligt van kinds af in de supermarkt, of toen nog de bedieningswinkel en drogisterij.
Onze AH is jaren overgenomen door Ahold Winkelbedrijven. Eerder was het een franchisezaak. De toenmalige baas had meer vrijheid van handelen met het personeel, en er was een hele goede sfeer in de winkel.
Na de overname werd de spiegelploeg overbodig en werd opgeheven, dus moest ik bij de vulploeg ingedeeld worden. Dat bleek voor mij toch iets te zwaar, en kon ik als 'kwaliteitsmedewerker' verder. We deden dat me ons tweeën. Nu ik alleen nog vrijwilligerswerk verricht ben ik in de praktijk meer bezig met schap-verzorging, en daar is ook nog meer dan voldoende werk voor.
Ik haal ook de "over-datum"-producten eruit, en helaas zijn er dat nogal eens wat! Verder zie je hier ook veel vulfouten die ik dan weer recht zet. Voorbeeld: Een bepaalde shampoo lijkt er niet te zijn. En controleer je dat, dan zijn ze er wel! Ze staan gewoon achter een ander soort, dus daar was ooit fout gevuld. Dan moet je wel eens een heel schap als het ware herindelen, omdat alles op moet schuiven wil het weer op zijn plaats staan.

Klanten helpen is ook leuk (meestal!, er zijn ook altijd wel wat mopperaars bij, die gaan schelden als een product niet meer leverbaar is) maar doorgaans is het een mooi werk om klanten te helpen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Opa Piet ;)

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef: Ik zag het gisteren in de krant. Hij is een jaartje ouder dan ik, maar wel veel vitaler. Ik kan die man helemaal begrijpen. Mijn hart ligt van kinds af in de supermarkt, of toen nog de bedieningswinkel en drogisterij.
Onze AH is jaren overgenomen door Ahold Winkelbedrijven. Eerder was het een franchisezaak. De toenmalige baas had meer vrijheid van handelen met het personeel, en er was een hele goede sfeer in de winkel.
Na de overname werd de spiegelploeg overbodig en werd opgeheven, dus moest ik bij de vulploeg ingedeeld worden. Dat bleek voor mij toch iets te zwaar, en kon ik als 'kwaliteitsmedewerker' verder. We deden dat me ons tweeën. Nu ik alleen nog vrijwilligerswerk verricht ben ik in de praktijk meer bezig met schap-verzorging, en daar is ook nog meer dan voldoende werk voor.
Ik haal ook de "over-datum"-producten eruit, en helaas zijn er dat nogal eens wat! Verder zie je hier ook veel vulfouten die ik dan weer recht zet. Voorbeeld: Een bepaalde shampoo lijkt er niet te zijn. En controleer je dat, dan zijn ze er wel! Ze staan gewoon achter een ander soort, dus daar was ooit fout gevuld. Dan moet je wel eens een heel schap als het ware herindelen, omdat alles op moet schuiven wil het weer op zijn plaats staan.

Klanten helpen is ook leuk (meestal!, er zijn ook altijd wel wat mopperaars bij, die gaan schelden als een product niet meer leverbaar is) maar doorgaans is het een mooi werk om klanten te helpen.
Je werk wordt misschien door veel mensen niet eens meer opgemerkt, mensen vinden het tegenwoordig al gauw normaal dat het rommelig is in een winkel. Maar er zijn er echt nog wel die het zien wanneer jij bezig bent geweest, en die dat ook waarderen. Het wordt alleen te weinig hardop gezegd - en dat reken ik mezelf ook aan. Maar we willen je nog niet kwijt!
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Opa Piet ;)

Bericht door helma »

Dia heeft wel een lintje verdiend...
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Opa Piet ;)

Bericht door Lilian1975 »

Inderdaad . Hierbij een... een lintje.

Enneh, die pproducten die op datum worden gecontroleerd...
Ik ben er wat blij mee. Is weer 35% korting. :super
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Opa Piet ;)

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef: Ik zag het gisteren in de krant. Hij is een jaartje ouder dan ik, maar wel veel vitaler. Ik kan die man helemaal begrijpen. Mijn hart ligt van kinds af in de supermarkt, of toen nog de bedieningswinkel en drogisterij.
Onze AH is jaren overgenomen door Ahold Winkelbedrijven. Eerder was het een franchisezaak. De toenmalige baas had meer vrijheid van handelen met het personeel, en er was een hele goede sfeer in de winkel.
Na de overname werd de spiegelploeg overbodig en werd opgeheven, dus moest ik bij de vulploeg ingedeeld worden. Dat bleek voor mij toch iets te zwaar, en kon ik als 'kwaliteitsmedewerker' verder. We deden dat me ons tweeën. Nu ik alleen nog vrijwilligerswerk verricht ben ik in de praktijk meer bezig met schap-verzorging, en daar is ook nog meer dan voldoende werk voor.
Ik haal ook de "over-datum"-producten eruit, en helaas zijn er dat nogal eens wat! Verder zie je hier ook veel vulfouten die ik dan weer recht zet. Voorbeeld: Een bepaalde shampoo lijkt er niet te zijn. En controleer je dat, dan zijn ze er wel! Ze staan gewoon achter een ander soort, dus daar was ooit fout gevuld. Dan moet je wel eens een heel schap als het ware herindelen, omdat alles op moet schuiven wil het weer op zijn plaats staan.

Klanten helpen is ook leuk (meestal!, er zijn ook altijd wel wat mopperaars bij, die gaan schelden als een product niet meer leverbaar is) maar doorgaans is het een mooi werk om klanten te helpen.
Je werk wordt misschien door veel mensen niet eens meer opgemerkt, mensen vinden het tegenwoordig al gauw normaal dat het rommelig is in een winkel. Maar er zijn er echt nog wel die het zien wanneer jij bezig bent geweest, en die dat ook waarderen. Het wordt alleen te weinig hardop gezegd - en dat reken ik mezelf ook aan. Maar we willen je nog niet kwijt!
Inderdaad, maar dat zegt ook iets over de mentaliteit van nu. Vakkenvullen is een leuke bijverdienste voor jongeren, en het gaat de vullers er meest maar dat ze zo snel mogelijk hun vulling kwijt zijn met alle gevolgen daarvan, als fout vullen of resten die ze niet kwijt kunnen in plaats van naar de restanten, ergens anders bij in te proppen. Dat zijn dingen die je nogal eens tegenkomt. Je vind echt de vreemdste zaken achter de producten: een geopend pak koekjes achter de wasmiddelen, een half opgegeten broodje bij de babyvoeding, een pluchen beer (hamster bedoel ik) die lang verstopt lag achter de dierenvoeding, kauwgom blijkt ook overal tussen te kunnen, enz. AH is nog altijd een kwaliteitssupermarkt en dat moet onderscheidend blijven van de goedkope discounters.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Opa Piet ;)

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:Vakkenvullen is een leuke bijverdienste voor jongeren, en het gaat de vullers er meest maar dat ze zo snel mogelijk hun vulling kwijt zijn met alle gevolgen daarvan, als fout vullen of resten die ze niet kwijt kunnen in plaats van naar de restanten, ergens anders bij in te proppen. Dat zijn dingen die je nogal eens tegenkomt. Je vind echt de vreemdste zaken achter de producten: een geopend pak koekjes achter de wasmiddelen, een half opgegeten broodje bij de babyvoeding, een pluchen beer (hamster bedoel ik) die lang verstopt lag achter de dierenvoeding, kauwgom blijkt ook overal tussen te kunnen, enz. AH is nog altijd een kwaliteitssupermarkt en dat moet onderscheidend blijven van de goedkope discounters.
Inderdaad DIA, ik erger me daar zo aan! Sta je bij de koffie, blikjes zalm, ligt er een halfafgekloven croissant tussen.
Of een pakje met 2 biefstukken tussen de chips. Die kunnen ze dan natuurlijk weggooien, want hoe lang lag dat er al?
Het is a sociaal gedrag en als ik het zie gebeuren, spreek ik diegene er altijd op aan.
Ik kan daar heel slecht tegen.
Er schijnen ook jongeren te zijn die een grote zak chips openscheuren, er een hand uitnemen en de zak dan weer terug in het schap leggen. Als je die zak dan pakt, vallen de chips op de grond. :fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Opa Piet ;)

Bericht door Dodo »

Mara schreef: Er schijnen ook jongeren te zijn die een grote zak chips openscheuren, er een hand uitnemen en de zak dan weer terug in het schap leggen. Als je die zak dan pakt, vallen de chips op de grond. :fi
Dat was in de tijd van de flippo's :D Kinderen hadden liever de flippo dan de chips.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Opa Piet ;)

Bericht door Lilian1975 »

Mara schreef:
-DIA- schreef:Vakkenvullen is een leuke bijverdienste voor jongeren, en het gaat de vullers er meest maar dat ze zo snel mogelijk hun vulling kwijt zijn met alle gevolgen daarvan, als fout vullen of resten die ze niet kwijt kunnen in plaats van naar de restanten, ergens anders bij in te proppen. Dat zijn dingen die je nogal eens tegenkomt. Je vind echt de vreemdste zaken achter de producten: een geopend pak koekjes achter de wasmiddelen, een half opgegeten broodje bij de babyvoeding, een pluchen beer (hamster bedoel ik) die lang verstopt lag achter de dierenvoeding, kauwgom blijkt ook overal tussen te kunnen, enz. AH is nog altijd een kwaliteitssupermarkt en dat moet onderscheidend blijven van de goedkope discounters.
Inderdaad DIA, ik erger me daar zo aan! Sta je bij de koffie, blikjes zalm, ligt er een halfafgekloven croissant tussen.
Of een pakje met 2 biefstukken tussen de chips. Die kunnen ze dan natuurlijk weggooien, want hoe lang lag dat er al?
Het is a sociaal gedrag en als ik het zie gebeuren, spreek ik diegene er altijd op aan.
Ik kan daar heel slecht tegen.
Er schijnen ook jongeren te zijn die een grote zak chips openscheuren, er een hand uitnemen en de zak dan weer terug in het schap leggen. Als je die zak dan pakt, vallen de chips op de grond. :fi
Sorry maar dit ben ik nog echt niet tegengekomen in de supermarkt bij ons.
Maar ik bestudeer ook niet echt de schappen. Kijk nergens onder of achter... Maar pak gewoon het voorste product... anders en ik zo lang bezig met boodschappen doen :langue . Met andere woorden erger u niet! En mocht ik een keer iets pakken wat over of op de datum is. Denk ik.. dat kan ik gewoon nog eten. N i et weggooien,allemaal verspilling. Is het op de datum zou ik denk ik naar de klantensevice gaan, beleefd vragen om een 35 % sticker. Dat dan weer wel...
Verder heb ik, hoe schoon de supermarkt er uitziet echt niet de illusie dat alle hoekjes en gaatjes meegepakt worden. Verwacht ik dat schappen die door pubers gevuld worden, en die thuis vaak niet eens in staat zijn om hun kamer schoon en op orde te houden, dat wel in de supermarkt als vulploeg doen.
Dus mensen als DiA zijn onmisbaar!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Opa Piet ;)

Bericht door Mara »

Lilian1975 schreef:Met andere woorden erger u niet!
Ik erger me aan lui en a sociaal gedrag! Meestal los ik het op met een kwinkslag. Ik kreeg onlangs bijna een leeg blikje tegen me aan, het suisde langs me heen, ik raapte het op en gooide het terug naar die goser, die het verbaasd opving. Kijk, daar kun je het in kwijt, ik wees op de prullenbak.
Het is toch niet normaal om een halfafgekloven broodje tussen de dozen eieren te gooien?
Het winkelpersoneel heeft het al druk met het opruimen van eierstruif, gesplashte slagroom en groentebladeren.
En als niemand er iets van zegt, kan het door blijven etteren.
Lilian1975 schreef:En mocht ik een keer iets pakken wat over of op de datum is. Denk ik.. dat kan ik gewoon nog eten. N i et weggooien,allemaal verspilling.
Ik tref weleens dingen aan die ruim 4 maanden over de datum zijn! Bedrijfsleider die toevallig langsliep zuchtte heel diep. Ja mevrouw, mascarpone verkoopt niet hier, maar ik moet het nog steeds in mijn koeling houden van het hoofdkantoor.
Terwijl hij de gewone groene erwten eruit moest halen, want mensen zouden alleen nog spliterwten gebruiken voor de snert.
Lilian1975 schreef:Dus mensen als DiA zijn onmisbaar!
Veel bedrijven zoeken juist naar 60plussers, omdat die betrouwbaar zijn, stipt op tijd en zich niet onnodig ziek melden (op maandagochtend).
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Opa Piet ;)

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
-DIA- schreef:Vakkenvullen is een leuke bijverdienste voor jongeren, en het gaat de vullers er meest maar dat ze zo snel mogelijk hun vulling kwijt zijn met alle gevolgen daarvan, als fout vullen of resten die ze niet kwijt kunnen in plaats van naar de restanten, ergens anders bij in te proppen. Dat zijn dingen die je nogal eens tegenkomt. Je vind echt de vreemdste zaken achter de producten: een geopend pak koekjes achter de wasmiddelen, een half opgegeten broodje bij de babyvoeding, een pluchen beer (hamster bedoel ik) die lang verstopt lag achter de dierenvoeding, kauwgom blijkt ook overal tussen te kunnen, enz. AH is nog altijd een kwaliteitssupermarkt en dat moet onderscheidend blijven van de goedkope discounters.
Inderdaad DIA, ik erger me daar zo aan! Sta je bij de koffie, blikjes zalm, ligt er een halfafgekloven croissant tussen.
Of een pakje met 2 biefstukken tussen de chips. Die kunnen ze dan natuurlijk weggooien, want hoe lang lag dat er al?
Het is a sociaal gedrag en als ik het zie gebeuren, spreek ik diegene er altijd op aan.
Ik kan daar heel slecht tegen.
Er schijnen ook jongeren te zijn die een grote zak chips openscheuren, er een hand uitnemen en de zak dan weer terug in het schap leggen. Als je die zak dan pakt, vallen de chips op de grond. :fi
Opengescheurde zakken chips zijn gelukkig een zeldzaamheid.
Beschimmeld brood, of iets dergelijks komt meer voor.
Dat is
A: niet bevorderlijk voor de hygiëne en
B: bevorderlijk voor ongedierte in de winkel.
Punt B is helaas al eens werkelijkheid geweest.

Producten ver over datum vind je ook wel eens, als je meer diepgravend werkt. Vullers moeten wel spiegelen, maar pakken meest alleen de voorste drie producten. Kijk je er verder achter dan wil je wel eens schrikken. Veel kan dan gewoon rechtstreeks naar de afschrijving. Dan kan het zelfs niet meer verkocht worden met 35 % korting.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie