Het nieuwe RD

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Het nieuwe RD

Bericht door eilander »

Roos2018 schreef:
Jantje schreef:Dat vind ik niet. Er zijn nog heel veel (oude) mensen die geen internet hebben of willen.
Dat zullen er zoveel niet zijn; internetbankieren kan ook alleen maar digitaal tegenwoordig, dus internet heb je sowieso nodig.
Nee hoor, bij ING kun je nog steeds de overschrijvingskaarten inleveren.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Het nieuwe RD

Bericht door Dodo »

Na actie kerkbalans breng ik voor alle grote banken de overschrijfkaarten weg. Dat werkt nog steeds.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Het nieuwe RD

Bericht door huisman »

DDD schreef:
Bovendien heeft iedere normale krant een magazine, dus waarom het RD niet?
Omdat veel van die magazines hol en leeg zijn...journalistiek gezien dan. (Ja ik lees regelmatig de NRC/Volkskrant/AD/Telegraaf... en wat en onzinnige bladvulling in die magazines)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Het nieuwe RD

Bericht door Luther »

Roos2018 schreef:Wij vinden de nieuwe krant prima.
Nou nog in de donderdag krant die kerktijden pagina´s eruit. Da´s echt niet meer van deze tijd.
Euhm... aub niet. Dat zijn nou pagina’s die ik spel...;)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Het nieuwe RD

Bericht door Luther »

Dodo schreef:Ik vond die inleiding zemelig. Zulke lieve goede input van kritische lezers, tot en met knuffels aan toe. Kom op zeg.
Helemaal eens, net als flauwe aanloopverhaaltjes. Zou het allemaal niet gewoon een bezuiniging zijn?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Het nieuwe RD

Bericht door Zita »

Luther schreef:
Roos2018 schreef:Wij vinden de nieuwe krant prima.
Nou nog in de donderdag krant die kerktijden pagina´s eruit. Da´s echt niet meer van deze tijd.
Euhm... aub niet. Dat zijn nou pagina’s die ik spel...;)
Mijn opa vond dat -toen hij nog helder was maar zijn wereld niet meer zo groot was- enorm vermakelijk: uitzoeken welke dominee de meeste preekbeurten op een zondag kon doen en hoe de af te leggen route eruit zag. De conclusie was meestal: ' 't Zal wel een krentenbol achter het stuur zijn voor hem.' Die pagina's doen mij dus altijd even aan opa denken. Dat is precies de enige toegevoegde waarde voor mij.
Verder is het interessant voor degenen die verstoken zijn van gelijktijdig zowel internet als van een eigen kerkblad. En voor statistisch geïnteresseerden die hun data graag op papier krijgen.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Het nieuwe RD

Bericht door Bezorgd »

Zita schreef:
Luther schreef:
Roos2018 schreef:Wij vinden de nieuwe krant prima.
Nou nog in de donderdag krant die kerktijden pagina´s eruit. Da´s echt niet meer van deze tijd.
Euhm... aub niet. Dat zijn nou pagina’s die ik spel...;)
Mijn opa vond dat -toen hij nog helder was maar zijn wereld niet meer zo groot was- enorm vermakelijk: uitzoeken welke dominee de meeste preekbeurten op een zondag kon doen en hoe de af te leggen route eruit zag. De conclusie was meestal: ' 't Zal wel een krentenbol achter het stuur zijn voor hem.' Die pagina's doen mij dus altijd even aan opa denken. Dat is precies de enige toegevoegde waarde voor mij.
Verder is het interessant voor degenen die verstoken zijn van gelijktijdig zowel internet als van een eigen kerkblad. En voor statistisch geïnteresseerden die hun data graag op papier krijgen.
En zelfs voor de laatste reden is er tegenwoordig Kerktijden.
Al die diensten in de krant zijn totaal overbodig geworden.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Het nieuwe RD

Bericht door Jantje »

Is dat waar?

https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... r-internet

Bovendien zie ik regelmatig ook diensten in de vergaderagenda die niet doorgaan. Dan is het wel makkelijk om dat in de krant te vermelden, want je hebt er niks aan als er 100 man voor niks voor de kerkdeuren staat te wachten.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Het nieuwe RD

Bericht door Dodo »

Ik heb de bijlage nu doorgelezen, en ik vind het toch wel een aardig blad. Het lange interview met Rina was interessant (dat die mensen zoveel over zichzelf durven vertellen in de krant!) en bijvoorbeeld dat artikel over fijnstof was boeiend om te lezen. Daar stonden allerlei dingen in die ik nog niet wist. @Emigrant, weet je dat bakken in roomboter veel fijnstof geeft?
Dus ik ben wel positief. Het is ook prettig dat het geen krantenpapier is, je leest hem meer als een tijdschrift.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het nieuwe RD

Bericht door -DIA- »

Even apart:
Misschien een klein hoopje mensen die buiten beeld is geraakt. Er zijn nog mensen die geen internet hebben, en dit ook niet wensen.
Ik geloof dat dit tegenwoordig een groep wordt die men hoofdschuddend bekijkt: Hoe bestaat het?

Er zijn mensen die principieel internet afwijzen en de gevaren zien. Het wordt moeilijk, zo haast niet onmogelijk, om zonder internet normaal te functioneren: Kinderen moeten tegenwoordig internet, steeds minder komt per brief de het huis binnen. Post.nl maakt met het verwijderen van veel brievenbussen nu nog weer een ronde om uit te dunnen. De ANWB-praatpalen zijn gesneuveld, de openbare telefooncellen, veel leegtand in winkelstraten... Dorpen moeten het steeds vaker zonder bankfiliaal stellen. Contant geld wordt schaars. Is internet en wat daarbij hoort, niet de grootste bedreiging in een steeds grimmiger wordende wereld? Hoe kunnen actiegroepen in korte tijd een grote groep mensen op de been brengen? Gevaarlijk? Stel dat de anti-Pietbeweging alles per brief moest regelen, zou de anti-pietbeweging dan überhaupt wel hebben kunnen ontstaan? En denk ook aan andere radicaliserende bewegingen.
Nee internet is best handig. En je bent ook nog eens gemakkelijker te traceren... Meer voordelen dan nadelen?

Ik heb ergens hierboven geschreven: Back to the basics. Kan dat nog? Zijn we in een niet meer te stuiten ontwikkeling terechtgekomen die uiteindelijk het leven onleefbaar maakt? Op de kans dat ik voor gek wordt verklaard, acht het gevaar van moderne media levensgevaarlijk. Met name in deze tijd waarin de mensen compleet omgekeerd gaan denken. En het anti-christendom een steeds grotere macht vormt. Wat wij geloven is dat de wereld haar ondergang tegemoet gaat, a. door eigen schuld, b. met behulp van eigen uitvindingen.

Dit mag dan even off topic lijken, maar het is wel een reactie op de steeds verdere digitalisering, ook van kranten en tijdschriften en boeken! Hoe wordt "kerktijden" gebruikt? Makkelijk. Ja, en de predikbeurten in De Saambinder of in een dagblad worden minder belangrijk? Alles via de pc? Mijns inziens een ongezonde, ontwikkeling, ook voor alle genoemde zaken als de post, bank, winkels, enz.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Het nieuwe RD

Bericht door Ambtenaar »

-DIA- schreef: Er zijn mensen die principieel internet afwijzen en de gevaren zien.
Ik ben principieel voor internet, maar zie ook gevaren in de digitale ontwikkelingen.
Nee internet is best handig. En je bent ook nog eens gemakkelijker te traceren... Meer voordelen dan nadelen?
Absoluut, digitalisering heeft meer voor- dan nadelen.
Mijns inziens een ongezonde, ontwikkeling, ook voor alle genoemde zaken als de post, bank, winkels, enz.
In het economische verkeer gaat het erom wat efficiënter is en dus goedkoper.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het nieuwe RD

Bericht door -DIA- »

Ambtenaar schreef:
-DIA- schreef: Er zijn mensen die principieel internet afwijzen en de gevaren zien.
Ik ben principieel voor internet, maar zie ook gevaren in de digitale ontwikkelingen.
Nee internet is best handig. En je bent ook nog eens gemakkelijker te traceren... Meer voordelen dan nadelen?
Absoluut, digitalisering heeft meer voor- dan nadelen.
Mijns inziens een ongezonde, ontwikkeling, ook voor alle genoemde zaken als de post, bank, winkels, enz.
In het economische verkeer gaat het erom wat efficiënter is en dus goedkoper.
Kortom, alleen voordelen, en geen nadelen of gevaar?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Het nieuwe RD

Bericht door Bezorgd »

-DIA- schreef:
Ambtenaar schreef:
-DIA- schreef: Er zijn mensen die principieel internet afwijzen en de gevaren zien.
Ik ben principieel voor internet, maar zie ook gevaren in de digitale ontwikkelingen.
Nee internet is best handig. En je bent ook nog eens gemakkelijker te traceren... Meer voordelen dan nadelen?
Absoluut, digitalisering heeft meer voor- dan nadelen.
Mijns inziens een ongezonde, ontwikkeling, ook voor alle genoemde zaken als de post, bank, winkels, enz.
In het economische verkeer gaat het erom wat efficiënter is en dus goedkoper.
Kortom, alleen voordelen, en geen nadelen of gevaar?
Volgens mij zegt hij dat als eerste.. ;)
En dat zal niemand ontkennen... Zeer veel gevaren. Misschien zijn er nog wel meer dan bij de uitvinding van de boekdrukkunst.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het nieuwe RD

Bericht door -DIA- »

Bezorgd schreef: Volgens mij zegt hij dat als eerste.. ;)
En dat zal niemand ontkennen... Zeer veel gevaren. Misschien zijn er nog wel meer dan bij de uitvinding van de boekdrukkunst.
Maar bekijken we dit ook uit het oogpunt van de tijd waarin we nu leven? Antichristelijke machten worden groter en... we zien het niet?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Het nieuwe RD

Bericht door Wandelende »

-DIA- schreef:
Bezorgd schreef: Volgens mij zegt hij dat als eerste.. ;)
En dat zal niemand ontkennen... Zeer veel gevaren. Misschien zijn er nog wel meer dan bij de uitvinding van de boekdrukkunst.
Maar bekijken we dit ook uit het oogpunt van de tijd waarin we nu leven? Antichristelijke machten worden groter en... we zien het niet?
Joh. 16:33b ...maar hebt goeden moed, Ik heb de wereld overwonnen.
(~)
Plaats reactie