De Week

Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: De Week

Bericht door Lilian1975 »

-DIA- schreef:
liz boer schreef:
-DIA- schreef:Vergis ik me als ik het gevoel krijg dat DE WEEK iets "lichter" aanvoelt dan het RD? Of is het de modernere vormgeving die je dat gevoel geeft....
Misschien wat minder pagina's?
En daardoor oppervlakkiger naar het mij toescheen. Ik heb zelf maar enkele van de eerste nummers ingezien.
Dan is het RD ook oppervlakkig. Het zijn namelijk dezelfde artikelen. :super
In die eerste nummers toen.
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 16 okt 2018, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: De Week

Bericht door Nasrani »

Wij hebben ook een abonnement op de Week. Er staan regelmatig wel mooie artikelen in. Maar toch mis ik de feeling met de dagelijkse krant.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: De Week

Bericht door eilander »

Lilian1975 schreef:
eilander schreef:Het was vanaf het begin wel duidelijk dat het alleen iets is voor niet-RD abonnees.
Uiteraard. Maar dan is het des te vreemder dat datzelfde RD haar abonnees toen de De Week aan probeerde te smeren, als het vanaf het begin voor niet abonees was bedoeld. En zo duideljk lag dat in het begin er niet op hoor. Het werd als een verrijking op de krant gepresenteerd!
Echt, vanaf het eerste begin stond er steeds het volgende in de advertentie:
"... waarin we je elke zaterdag een selectie bieden van de beste artikelen die deze week in het Reformatorisch Dagblad staan."
Het viel me direct op, omdat er wel eens plannen waren voor een reformatorisch opinieblad a la Elsevier. Mijn eerste gedachte was dat dit zoiets was. Maar het bleek uit de aangehaalde zin dat dat absoluut niet het geval was.
Hebben abonnees een brief hierover gehad? Ik kan me dat niet herinneren eigenlijk. Wel is het natuurlijk mogelijk dat de weekendabonnees een dergelijk aanbod gekregen hebben, dan kan het ook waarde hebben.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: De Week

Bericht door Jantje »

Nee hoor. Het is mij ook geheel onduidelijk geweest tot ik De Week ter hand nam. Ik deel geheel de mening van @Lilian1975.

Mijns inziens had het RD dit duidelijker moeten aangeven.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: De Week

Bericht door Erskinees »

Sorry Jantje, maar eilander heeft toch echt gelijk. Je had dit vooraf echt kunnen en moeten weten.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: De Week

Bericht door eilander »

Jantje schreef:Nee hoor. Het is mij ook geheel onduidelijk geweest tot ik De Week ter hand nam. Ik deel geheel de mening van @Lilian1975.

Mijns inziens had het RD dit duidelijker moeten aangeven.
Wie van ons heeft dan niet goed de advertenties van het eerste begin gelezen? Ik weet zeker dat het er toen al zo in stond. Dus...
Mannetje
Berichten: 7691
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: De Week

Bericht door Mannetje »

Ik weet het ook nog, want toen was meteen helder dat ik geen belangstelling had. :D
-
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: De Week

Bericht door Jantje »

O... Ik lees nooit geen reclameadvertenties. Daar heb ik een gruwelijke hekel aan. Ik schaf namelijk een krant aan voor het nieuws. Niet voor de reclame over iets wat ik doordeweeks allang gelezen heb.
Maar goed, het blijft opmerkelijk dat ik in mijn omgeving meermaals mensen heb gehoord die niet begrepen wat De Week nou eigenlijk was.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: De Week

Bericht door Lilian1975 »

Tja dan zal ik het inderdaad wel niet goed gelezen hebben toendertijd. Maar dat inderdaad verward hebben met een eventueel opinieblad. En iets erin gemezen hebben daardoor wat er nooit heeft ingestaan. Ik vind sowieso het RD minder interessant dan vroeger. Maar dat kan ook aan mij liggen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De Week

Bericht door refo »

Het RD is de Terdege geworden en de Terdege is een soort Margriet of Libelle tegenwoordig.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De Week

Bericht door -DIA- »

Lilian1975 schreef:
-DIA- schreef:
liz boer schreef:
-DIA- schreef:Vergis ik me als ik het gevoel krijg dat DE WEEK iets "lichter" aanvoelt dan het RD? Of is het de modernere vormgeving die je dat gevoel geeft....
Misschien wat minder pagina's?
En daardoor oppervlakkiger naar het mij toescheen. Ik heb zelf maar enkele van de eerste nummers ingezien.
Dan is het RD ook oppervlakkig. Het zijn namelijk dezelfde artikelen. :super
In die eerste nummers toen.
Ik bedoelde de dat ik vooral de uitstraling modern aan vond doen, vooral vergeleken met de krant.
Illustraties die vroeger nooit zo in het RD zouden zijn geplaatst.
Wie kent nog de tijd van het RD dat er uit principe geen foto's werden geplaatst van vrouwen die een broek droegen?
Ik meen dat dit voor het eerst doorbroken werd met foto's van het Koninklijk Huis...
Ook de taal van het RD veranderde: Weekend werd gemeden, en was meest weekwisseling.
En zo zijn er heel geleidelijk meer dingen veranderd waardoor op de lange termijn (ik ben abonnee sinds het begin) de
krant van nu niet meer is te vergelijken met de krant van toen.
Verbreding is ook aan de orde: Vroeger was het (niet officieel, wel in de praktijk) een SGP-krant, sinds de oprichting van
de RPF werd de krant langzamerhand een soort mix van SGP en RPF, met eerst een lichte voorkeur voor de SGP.
Nu zal het meer fiftyfifty zijn. De navolger van de RPF is immers de CU, voortgekomen uit de fusie van RPF en een
langzaam verwaterend GPV. Het GPV had een eigen krant in het ND. De vrijgemaakten werden in de loop van de jaren
steeds minder exclusief. En eigenlijk werden alle exclusief vrijgemaakte organisaties dat.
Opmerkelijk is ook dat het RD, eerst op advertentiegebied, steeds meer nauwer met het ND verwant werd.
Op deze manier ken ik het RD van toen bijna niet meer terug. DEZE WEEK is wat uitstraling betreft in ieder geval een
stukje moderner dan de krant, althans zo kwamen de eerste nummers wel over, en ook de manier van adverteren
was gericht op de moderne mens van nu. Nou je, de modern christelijke mens dan!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: De Week

Bericht door Lilian1975 »

refo schreef:Het RD is de Terdege geworden en de Terdege is een soort Margriet of Libelle tegenwoordig.
Ja, goede vergelijking. :super
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De Week

Bericht door -DIA- »

Lilian1975 schreef:
refo schreef:Het RD is de Terdege geworden en de Terdege is een soort Margriet of Libelle tegenwoordig.
Ja, goede vergelijking. :super
Nog niet helemaal... het gaat wel een beetje in die richting... Er staat b.v. nog steeds geen Horoscoop in Terdege enz. Ook de nieuwste make-up trends mis ik nog, en een rtv- en filmrubriek ook.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: De Week

Bericht door Piet Puk »

De Week is meer een selectie van PuntKomma. En aangezien ik die niet mis als ze die zouden stoppen, mis ik ook de Week niet. Ik zou er juist een selectie nieuwsberichten van die week willen zien. Maar dat doet RD niet, want dan hebben ze direct grote aantallen dagabonnees minder
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De Week

Bericht door -DIA- »

Ik las net, dat er wat gehoord zou zijn over een opinieblad.
Het past wel in de lijn en strategie van EMG
Zo ging het ook met TERDEGE, eerst was het een aantal jaren een gratig bijlage van het RD.
Toen kwam er ineens het besluit om van TERDEGE een familieblad te maken.

Dat tot groot ongenoegen van de bestaande christelijke bladen, De GezinsGids en De Schakel
Beide bladen protesteerden; EMG of toen nog ERDEE Holding, had geld. Dat hadden de bestaande
bladen niet in die mate.
ERDEE Holding had de kennis en de professie om een goed familieblad uit te geven.

Dat ging met geweld: De GezinsGids en De Schakel zouden zomaar uitgeschakeld worden.
Wegens het zogenaamd onprofessioneel uitgeven, de bladen hadden geen goede journalistiek.
Dat ging dan ook fout: De Schakel en de GezinsGids fuseerden om te kunnen blijven bestaan.
In feite verdween De Schakel, na ongeveer een jaar werd het logo van De Schakel uit de GezinsGids
gehaald en was er niets meer wat aan De Schakel deed denken, alleen een paar medewerkers
werkten toen nog voor de GezinsGids.

Het gaat vaak op:
In het heden ligt ligt het verleden, in het nu wat het worden zal.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie