De Week

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: De Week

Bericht door Luther »

-DIA- schreef:Ik las net, dat er wat gehoord zou zijn over een opinieblad.
Het past wel in de lijn en strategie van EMG
Zo ging het ook met TERDEGE, eerst was het een aantal jaren een gratig bijlage van het RD.
Toen kwam er ineens het besluit om van TERDEGE een familieblad te maken.

Dat tot groot ongenoegen van de bestaande christelijke bladen, De GezinsGids en De Schakel
Beide bladen protesteerden; EMG of toen nog ERDEE Holding, had geld. Dat hadden de bestaande
bladen niet in die mate.
ERDEE Holding had de kennis en de professie om een goed familieblad uit te geven.

Dat ging met geweld: De GezinsGids en De Schakel zouden zomaar uitgeschakeld worden.
Wegens het zogenaamd onprofessioneel uitgeven, de bladen hadden geen goede journalistiek.
Dat ging dan ook fout: De Schakel en de GezinsGids fuseerden om te kunnen blijven bestaan.
In feite verdween De Schakel, na ongeveer een jaar werd het logo van De Schakel uit de GezinsGids
gehaald en was er niets meer wat aan De Schakel deed denken, alleen een paar medewerkers
werkten toen nog voor de GezinsGids.

Het gaat vaak op:
In het heden ligt ligt het verleden, in het nu wat het worden zal.
Op dit moment kan ik geen verschil meer ontdekken tussen Terdege en GezinsGids. Ik vraag me zelfs af of er in de toekomst nog wel markt zal zijn voor twee van dergelijke bladen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De Week

Bericht door DDD »

Ik vind de Terdege nog steeds van veel betere kwaliteit dan de Gezinsgids, los van de kleine accentverschillen in ligging.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De Week

Bericht door refo »

Luther schreef:
-DIA- schreef:Ik las net, dat er wat gehoord zou zijn over een opinieblad.
Het past wel in de lijn en strategie van EMG
Zo ging het ook met TERDEGE, eerst was het een aantal jaren een gratig bijlage van het RD.
Toen kwam er ineens het besluit om van TERDEGE een familieblad te maken.

Dat tot groot ongenoegen van de bestaande christelijke bladen, De GezinsGids en De Schakel
Beide bladen protesteerden; EMG of toen nog ERDEE Holding, had geld. Dat hadden de bestaande
bladen niet in die mate.
ERDEE Holding had de kennis en de professie om een goed familieblad uit te geven.

Dat ging met geweld: De GezinsGids en De Schakel zouden zomaar uitgeschakeld worden.
Wegens het zogenaamd onprofessioneel uitgeven, de bladen hadden geen goede journalistiek.
Dat ging dan ook fout: De Schakel en de GezinsGids fuseerden om te kunnen blijven bestaan.
In feite verdween De Schakel, na ongeveer een jaar werd het logo van De Schakel uit de GezinsGids
gehaald en was er niets meer wat aan De Schakel deed denken, alleen een paar medewerkers
werkten toen nog voor de GezinsGids.

Het gaat vaak op:
In het heden ligt ligt het verleden, in het nu wat het worden zal.
Op dit moment kan ik geen verschil meer ontdekken tussen Terdege en GezinsGids. Ik vraag me zelfs af of er in de toekomst nog wel markt zal zijn voor twee van dergelijke bladen.
Meneer Otte heeft al een blad afgestoten.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De Week

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
Luther schreef: Op dit moment kan ik geen verschil meer ontdekken tussen Terdege en GezinsGids. Ik vraag me zelfs af of er in de toekomst nog wel markt zal zijn voor twee van dergelijke bladen.
Meneer Otte heeft al een blad afgestoten.
Hij schijnt anders te zijn gaan denken... Ten tijde van de verschijning van Terdege was het blad nog in handen van de familie Otte, nazaten van ds. Kersten. De Gezingsgids is qua inhoud na de fusie met de Schakel, en eigenlijk al daarvoor, na de terugtrekking of het ontvallen van mensen als P. Kuijt en A.G. Eggebeen, heel wat breder geworden en onherkenbaar voor de eerste generatie.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: De Week

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Ik vind de Terdege nog steeds van veel betere kwaliteit dan de Gezinsgids, los van de kleine accentverschillen in ligging.
Ik niet. Ik lees liever de GezinsGids. Het is me de afgelopen jaren ook meermaals opgevallen dat de Terdege soms onderwerpen van de GezinsGids na-aapt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: De Week

Bericht door Mannetje »

Jantje schreef:
DDD schreef:Ik vind de Terdege nog steeds van veel betere kwaliteit dan de Gezinsgids, los van de kleine accentverschillen in ligging.
Ik niet. Ik lees liever de GezinsGids. Het is me de afgelopen jaren ook meermaals opgevallen dat de Terdege soms onderwerpen van de GezinsGids na-aapt.
En omgekeerd.
-
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De Week

Bericht door Mara »

Mannetje schreef:
Jantje schreef:
DDD schreef:Ik vind de Terdege nog steeds van veel betere kwaliteit dan de Gezinsgids, los van de kleine accentverschillen in ligging.
Ik niet. Ik lees liever de GezinsGids. Het is me de afgelopen jaren ook meermaals opgevallen dat de Terdege soms onderwerpen van de GezinsGids na-aapt.
En omgekeerd.
Lijkt me vrij logisch, want ze vissen in dezelfde vijver.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: De Week

Bericht door Wandelende »

Luther schreef:Op dit moment kan ik geen verschil meer ontdekken tussen Terdege en GezinsGids. Ik vraag me zelfs af of er in de toekomst nog wel markt zal zijn voor twee van dergelijke bladen.
Markt genoeg zou je denken, aangezien de hoeveelheid overdreven materialistische advertenties in beide bladen niet gering is.
(~)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: De Week

Bericht door Jantje »

Wandelende schreef:
Luther schreef:Op dit moment kan ik geen verschil meer ontdekken tussen Terdege en GezinsGids. Ik vraag me zelfs af of er in de toekomst nog wel markt zal zijn voor twee van dergelijke bladen.
Markt genoeg zou je denken, aangezien de hoeveelheid overdreven materialistische advertenties in beide bladen niet gering is.
Hoho, zo'n blad is én kost niet niks om te maken... :langue
Ik vind het vaak toch wel best aardig om er in te kijken hoor.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: De Week

Bericht door Herman »

Jantje schreef:Hoho, zo'n blad is én kost niet niks om te maken... :langue
Ik vind het vaak toch wel best aardig om er in te kijken hoor.
Net iets meer of minder dan 15 euro per jaar?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: De Week

Bericht door Jantje »

Dat weet ik niet. Het zal vast wel meer kosten.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: De Week

Bericht door Wandelende »

Jantje schreef:
Wandelende schreef:
Luther schreef:Op dit moment kan ik geen verschil meer ontdekken tussen Terdege en GezinsGids. Ik vraag me zelfs af of er in de toekomst nog wel markt zal zijn voor twee van dergelijke bladen.
Markt genoeg zou je denken, aangezien de hoeveelheid overdreven materialistische advertenties in beide bladen niet gering is.
Hoho, zo'n blad is én kost niet niks om te maken... :langue
Ik vind het vaak toch wel best aardig om er in te kijken hoor.
Zeker. Zo'n blad kost niet niks.
En daarvoor moet een blad advertenties verkopen. Maar sommige advertenties hebben, naar mijn mening, niets meer te maken met de Bijbelse boodschap. Dergelijke bladen worden onder de noemer van verantwoorde lectuur geschaard, maar ik vraag mij af of dat allemaal wel zo verantwoord is. En dan heb ik het uiteraard niet over een medidatie o.i.d.
(~)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: De Week

Bericht door Jantje »

Een predikant in de uiterst rechterzijde van de GG zei daarom ook eens dat we deze tijdschriften vanwege de door jouw genoemde redenen op zondag niet zouden mogen lezen. Maar dat vond ik weer veel te ver gaan.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: De Week

Bericht door Mannetje »

Jantje schreef:Een predikant in de uiterst rechterzijde van de GG zei daarom ook eens dat we deze tijdschriften vanwege de door jouw genoemde redenen op zondag niet zouden mogen lezen. Maar dat vond ik weer veel te ver gaan.
Ik begrijp hem wel, hoewel ik zijn standpunt niet geheel deel.
Overigens kun je, als je een ander huis zoekt, het achterste deel van de Saambinder ook beter overslaan op zondag.
-
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: De Week

Bericht door Jantje »

Inderdaad. Dat laatste is zeker waar en dat geldt ook voor de kerkbladen in de provincie.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie