De Week

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

De Week

Bericht door Mara »

Wij hebben een abonnement op de Week en ik moet zeggen dat ik dit een heel goed initiatief vind van het RD.
Er staan mooie interviews in, achtergrondinfo, prettig formaat, modern vormgegeven.
Wie heeft ook een abonnement en wat zijn de ervaringen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: De Week

Bericht door Erskinees »

Hier ook positieve ervaringen. Wij hebben een tijd De Week gehad i.p.v. de krant (dus het RD). Toen beviel het prima. Zou het alleen niet zo snel aanraden als je ook een dagelijks RD abonnement hebt, beide bladen hebben wat overlap.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: De Week

Bericht door Jantje »

Vanwege de laatste zin hierboven heb ik er zeer slechte ervaringen aan. Als je al een RD-abonnement hebt, raad ik het dan ook ten zeerste af. Alle artikelen uit De Week staan namelijk ook in het RD. Dat is mij namelijk persoonlijk bekendgemaakt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: De Week

Bericht door Lilian1975 »

Mara schreef:Wij hebben een abonnement op de Week en ik moet zeggen dat ik dit een heel goed initiatief vind van het RD.
Er staan mooie interviews in, achtergrondinfo, prettig formaat, modern vormgegeven.
Wie heeft ook een abonnement en wat zijn de ervaringen?
Wij hebben in de begintijd een proef op De Week gedaan en besloten geen abonnement daarop te nemen naast onze gewone krantenabonnement. Er stonden toen nl. precies dezelfde artikelen in de krant van de afgelopen week. Dus het had voor ons absoluut geen toegevoegde waarde. We hadden vooraf gedacht dat het een verdieping op de artikelen van de afgelopen week was. Maar dat bleek toen niet zo te zijn. Het is eigenlijk gewoon een knipsel verzamelblad van de afgelopen week.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: De Week

Bericht door Erskinees »

Ik haast me n.a.v. de post van Jantje er wel bij te zeggen dat dit ook wel het doel van De Week is.
De eerste zin op de website die ik lees is:
Een prettig leesbaar magazine, waarin we je elke zaterdag een selectie bieden van de beste artikelen die deze week in het Reformatorisch Dagblad staan.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De Week

Bericht door Mara »

Voor de goede orde, wij hebben geen RD abonnement meer. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: De Week

Bericht door Lilian1975 »

Erskinees schreef:Ik haast me n.a.v. de post van Jantje er wel bij te zeggen dat dit ook wel het doel van De Week is.
De eerste zin op de website die ik lees is:
Een prettig leesbaar magazine, waarin we je elke zaterdag een selectie bieden van de beste artikelen die deze week in het Reformatorisch Dagblad staan.
Klopt. Persoonlijk lijkt het me ook niets dat het RD voor mij bepaalt wat de beste artikelen zijn van die week. Dat doe ik liever zelf. Ik vind juist vaak interviews een bepaalde diepgang, kritsch doorvragen etc. missen. En het had voor mij een duidelijke meerwaarde gehad als dat in de Week nu juist wel werd gedaan. Om daar dan lekker voor te zitten op zaterdag.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: De Week

Bericht door Jantje »

Het doet me zeer deugd dat ik het zo volmondig eens kan zijn met jouw reactie @Lilian1975. We zijn het zeer vaak oneens, maar deze reactie van jou is me uit het hart gegrepen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: De Week

Bericht door eilander »

Het was vanaf het begin wel duidelijk dat het alleen iets is voor niet-RD abonnees.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De Week

Bericht door -DIA- »

Vergis ik me als ik het gevoel krijg dat DE WEEK iets "lichter" aanvoelt dan het RD? Of is het de modernere vormgeving die je dat gevoel geeft....
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: De Week

Bericht door liz boer »

-DIA- schreef:Vergis ik me als ik het gevoel krijg dat DE WEEK iets "lichter" aanvoelt dan het RD? Of is het de modernere vormgeving die je dat gevoel geeft....
Misschien wat minder pagina's?
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De Week

Bericht door -DIA- »

liz boer schreef:
-DIA- schreef:Vergis ik me als ik het gevoel krijg dat DE WEEK iets "lichter" aanvoelt dan het RD? Of is het de modernere vormgeving die je dat gevoel geeft....
Misschien wat minder pagina's?
En daardoor oppervlakkiger naar het mij toescheen. Ik heb zelf maar enkele van de eerste nummers ingezien.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: De Week

Bericht door liz boer »

-DIA- schreef:
liz boer schreef:
-DIA- schreef:Vergis ik me als ik het gevoel krijg dat DE WEEK iets "lichter" aanvoelt dan het RD? Of is het de modernere vormgeving die je dat gevoel geeft....
Misschien wat minder pagina's?
En daardoor oppervlakkiger naar het mij toescheen. Ik heb zelf maar enkele van de eerste nummers ingezien.
Het is toch nieuws of niet?
Het is toch geen prekenboek?
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: De Week

Bericht door Wandelende »

-DIA- schreef:
liz boer schreef:
-DIA- schreef:Vergis ik me als ik het gevoel krijg dat DE WEEK iets "lichter" aanvoelt dan het RD? Of is het de modernere vormgeving die je dat gevoel geeft....
Misschien wat minder pagina's?
En daardoor oppervlakkiger naar het mij toescheen. Ik heb zelf maar enkele van de eerste nummers ingezien.
Dat is wat betreft de opinie zeker niet het geval. Veel inhoudelijke achtergrond en opinie is er in opgenomen. Van alle soorten onderwerpen.
(~)
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: De Week

Bericht door Lilian1975 »

eilander schreef:Het was vanaf het begin wel duidelijk dat het alleen iets is voor niet-RD abonnees.
Uiteraard. Maar dan is het des te vreemder dat datzelfde RD haar abonnees toen de De Week aan probeerde te smeren, als het vanaf het begin voor niet abonees was bedoeld. En zo duideljk lag dat in het begin er niet op hoor. Het werd als een verrijking op de krant gepresenteerd!
Plaats reactie