In het buitengebied

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Volontair
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 jan 2018, 14:31

In het buitengebied

Bericht door Volontair »

RD vandaag:
Tientallen jaren werd de gemeente zowel pastoraal als in prediking gediend door de eerwaarde heer J. van de Beek uit Biddinghuizen, maar die is daar door een lichaamsgebrek niet meer toe in staat. „Helaas”, zegt Schippers. „Hij heeft onze huwelijksdienst geleid, na de geboorte van onze dochter kwam hij aan huis belijdeniscatechisatie geven, hij heeft onze kinderen gedoopt, hun catechisatie gegeven en getrouwd. Dat geeft een band.
Wist niet dat een eerwaarde heer de Heilige Doop mag bedienen.
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: In het buitengebied

Bericht door Moderamen »

Zal wel gebeurd zijn toen de gemeente nog een evangelisatie was.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: In het buitengebied

Bericht door ejvl »

Volontair schreef:RD vandaag:
Tientallen jaren werd de gemeente zowel pastoraal als in prediking gediend door de eerwaarde heer J. van de Beek uit Biddinghuizen, maar die is daar door een lichaamsgebrek niet meer toe in staat. „Helaas”, zegt Schippers. „Hij heeft onze huwelijksdienst geleid, na de geboorte van onze dochter kwam hij aan huis belijdeniscatechisatie geven, hij heeft onze kinderen gedoopt, hun catechisatie gegeven en getrouwd. Dat geeft een band.
Wist niet dat een eerwaarde heer de Heilige Doop mag bedienen.
Er zijn bijzondere gevallen van missionair werkers, of andere omstandigheden, waar de kerk iemand sacramentsbevoegdheid kan geven.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: In het buitengebied

Bericht door J.C. Philpot »

Ik kom deze eerwaarde heer vaker tegen bij Hersteld Hervormde evangelisaties, vrije evangelisaties, vrije Vrije Oud Gereformeerde gemeentes en andere vrije groeperingen en gezelschapsdagen. Het komt mij overals een soort periferie van de reformatiorische kerken, op de grens van het thuislezerslandschap. Ik vind het een intrigerend fenomeen, en heb er ook wel sympathie voor. In de Reformatorische kerken lijkt het soms alsof alles dichtgetimmerd moet zijn in 1 grote eenheidsworst.

Maar officieel kan het natuurlijk niet, een "eerwaarde heer" die doopt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: In het buitengebied

Bericht door windorgel »

Vandaag een rectificatie in het RD. De kinderen zijn gedoopt in buurgemeenten en niet door eerwaarde heer Van de Beek.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Volontair
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 jan 2018, 14:31

Re: In het buitengebied

Bericht door Volontair »

windorgel schreef:Vandaag een rectificatie in het RD. De kinderen zijn gedoopt in buurgemeenten en niet door eerwaarde heer Van de Beek.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Bedankt voor de melding!
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Plaats reactie