Temperatuur

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Temperatuur

Bericht door eilander »

Klavart schreef:
Mara schreef:
Klavart schreef: Helemaal mee eens. Helaas heb ik nu geen houtkachel omdat dat niet past in ons huis. Het was of een orgel of een houtkachel, en dan is de keuze toch snel gemaakt...
Hier is het trouwens ook 17 á 18 graden Celcius.
Een houten orgelkast fikt ook wel lekker hoor. ;)
O mensen, de meesten van jullie leven in de koeling.
Iets meer respect voor een orgel mag wel... ;)
Ik had juist het idee dat de meesten van jullie in een sauna leven.
Wel slim dat je geen houtkachel hebt genomen, zeker als je de keus hebt om er dan een orgel te plaatsen. Maar de kans dat het warmer dan 17/18 graden wordt met een houtkachel is wel aanwezig, denk ik zo...
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Temperatuur

Bericht door Klavart »

eilander schreef:
Klavart schreef:
Mara schreef:
Klavart schreef: Helemaal mee eens. Helaas heb ik nu geen houtkachel omdat dat niet past in ons huis. Het was of een orgel of een houtkachel, en dan is de keuze toch snel gemaakt...
Hier is het trouwens ook 17 á 18 graden Celcius.
Een houten orgelkast fikt ook wel lekker hoor. ;)
O mensen, de meesten van jullie leven in de koeling.
Iets meer respect voor een orgel mag wel... ;)
Ik had juist het idee dat de meesten van jullie in een sauna leven.
Wel slim dat je geen houtkachel hebt genomen, zeker als je de keus hebt om er dan een orgel te plaatsen. Maar de kans dat het warmer dan 17/18 graden wordt met een houtkachel is wel aanwezig, denk ik zo...
Ik kan makkelijker zonder houtkachel dan zonder orgel, zeker omdat ik wel cv heb. Met een (brandende) houtkachel zou het in de woonkamer wel wat warmer geweest zijn, ja. Misschien dat ik niet zo consequent ben wat de temperatuur betreft...
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Temperatuur

Bericht door Roos2017 »

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Temperatuur

Bericht door -DIA- »

Ik las het net in de grootste concurrent van De Telegraaf, het Reformatorisch Dagblad.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Temperatuur

Bericht door Roos2017 »

-DIA- schreef: Ik las het net in de grootste concurrent van De Telegraaf, het Reformatorisch Dagblad.
:humhihi
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Temperatuur

Bericht door Mannetje »

Het hotel waar ik momenteel bivakkeer deed gisteren absoluut niet mee aan warmetruiendag... :sweat
-
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Temperatuur

Bericht door refo »

Mannetje schreef:Het hotel waar ik momenteel bivakkeer deed gisteren absoluut niet mee aan warmetruiendag... :sweat
Huize Winterdijk ook niet.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Temperatuur

Bericht door Klavart »

refo schreef:
Mannetje schreef:Het hotel waar ik momenteel bivakkeer deed gisteren absoluut niet mee aan warmetruiendag... :sweat
Huize Winterdijk ook niet.
Dat lijkt mij niet meer dan logisch.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Temperatuur

Bericht door Dodo »

In Beth-San is het ook bloedwarm. Toch zit schoonmoeder liever niet bij de ramen, want daar komt zoveel kou van af. En ik heb het gevoel dat ik daar in een broedstoof zit, al zit ik tegen de ramen aangeplakt.
Schoonmoeder vertelde dat Beth-San de vogels (binnen) had weggedaan, want er was geen vloerverwarming dus het was te koud voor ze :D
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Temperatuur

Bericht door Mara »

Mannetje schreef:Het hotel waar ik momenteel bivakkeer deed gisteren absoluut niet mee aan warmetruiendag... :sweat
O stond de thermostaat hoger dan 17 graden? :D
Dodo schreef:In Beth-San is het ook bloedwarm. Toch zit schoonmoeder liever niet bij de ramen, want daar komt zoveel kou van af. En ik heb het gevoel dat ik daar in een broedstoof zit, al zit ik tegen de ramen aangeplakt.
Schoonmoeder vertelde dat Beth-San de vogels (binnen) had weggedaan, want er was geen vloerverwarming dus het was te koud voor ze
Als het tropische vogeltjes zijn, zou dat best kunnen ja. (weet ik van mijn schoonvader)
Hebben ze in B.S. nog enkel glas? Bloedwarm is niet zo heel erg, als er dan maar gelucht wordt.
Ik ben weleens in een ouderencentrum waar het ronduit bedompt is. Op te warm kun je je kleden, bloesje onder je dikke trui.
Maar bedompt is vreselijk. :deg
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Temperatuur

Bericht door Dodo »

Beth-San is gloednieuw. Goed geïsoleerd. En het waren parkieten.
Maar ze is altijd wel gevoelig geweest voor tocht, al dan niet denkbeeldig.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Temperatuur

Bericht door Delftenaar »

De beleving van temperatuur blijft subjectief.

PS: eigenlijk had ik onder deze titel een verhandeling over klimaatverandering ofzo verwacht in plaats van de al dan niet aangename temperatuur in verzorgingshuizen.
Plaats reactie