Analoog leven

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Analoog leven

Bericht door samanthi »

Mara schreef: Ik dacht dat je een incon zou aanraden. :haha
En wat doe je dan met die emmer, des morgens?
misschien :deg :haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Analoog leven

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Wat is een incon?
Incontinentiemateriaal, voluit geheten.
samanthi schreef:misschien
Dat bedoel ik. ;)
Zou jij niet bang zijn?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Analoog leven

Bericht door Dodo »

Mara schreef:
Dodo schreef:Wat is een incon?
Incontinentiemateriaal, voluit geheten.
O, ik dacht dat het misschien zo'n bouwvakkerswc was of zo.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Analoog leven

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
Dodo schreef:Wat is een incon?
Incontinentiemateriaal, voluit geheten.
samanthi schreef:misschien
Dat bedoel ik. ;)
Zou jij niet bang zijn?
Ja natuurlijk.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Analoog leven

Bericht door ejvl »

Mara schreef: Zou jij niet bang zijn?
Zou mij best een keertje relaxt lijken.
Waarvoor bang zijn dan? Wilde dieren zijn er niet in Nederland. :)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Analoog leven

Bericht door Zita »

Wildkamperen is de eerste dag en nacht gruwelijk, vind ik. Snakken naar een badkamer, een wc en een normaal bed. Verlangen naar een stoel en een tafel en warm water.
Daarna wordt het heerlijk. Niks zo relaxed als wildkamperen, omdat je echt de dagelijkse gang van zaken loslaat.
De enige momenten dat er bij mij weleens spijt optrad was bij vrouwelijke kwesties als het warmer dan 35 graden was, of als je langer dan een week geen zwemwater had. Al kun je bij een tankstation meestal ook heel aardig even je haar wassen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Analoog leven

Bericht door Mara »

ejvl schreef:
Mara schreef: Zou jij niet bang zijn?
Zou mij best een keertje relaxt lijken.
Waarvoor bang zijn dan? Wilde dieren zijn er niet in Nederland. :)
Alleen op een vlot, midden op een grote waterplas, zonder enige mogelijkheid van contact, vind ik heel eng ja.
Zita schreef: Niks zo relaxed als wildkamperen, omdat je echt de dagelijkse gang van zaken loslaat.
In je eentje? Vind je dat echt relaxed?
Jij ligt dus 50 weken krom, om 2 weken krom te kunnen liggen? :D
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Analoog leven

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
ejvl schreef:
Mara schreef: Zou jij niet bang zijn?
Zou mij best een keertje relaxt lijken.
Waarvoor bang zijn dan? Wilde dieren zijn er niet in Nederland. :)
Alleen op een vlot, midden op een grote waterplas, zonder enige mogelijkheid van contact, vind ik heel eng ja.
Zita schreef: Niks zo relaxed als wildkamperen, omdat je echt de dagelijkse gang van zaken loslaat.
In je eentje? Vind je dat echt relaxed?
Jij ligt dus 50 weken krom, om 2 weken krom te kunnen liggen? :D
Alleen niet, ik zou oprecht bang zijn, maar samen met samantus wel.

@Mara 50 weken krom liggen voor twee weken krom liggen, betekend dit dat het verdere leven met werk een last is en alles om die twee weken zou draaien?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Analoog leven

Bericht door Mara »

samanthi schreef: @Mara 50 weken krom liggen voor twee weken krom liggen, betekend dit dat het verdere leven met werk een last is en alles om die twee weken zou draaien?
Het is al een oud grapje in onze familie, mijn schoonvader zei dat altijd als iemand ging kamperen. Volgens mij had hij het van J.an B.laaser (een caberatier uit de jaren 70) Het werd ook kramperen genoemd.
Ik kan me wel voorstellen dat hij er geen zin in had, want die man had zwaar lichamelijk werk, minstens 50 uur per week.
Dus die 2 weken vakantie wilde hij wel doorbrengen in een comfortabel bedje. (alleen snachts dan) ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Analoog leven

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
samanthi schreef: @Mara 50 weken krom liggen voor twee weken krom liggen, betekend dit dat het verdere leven met werk een last is en alles om die twee weken zou draaien?
Het is al een oud grapje in onze familie, mijn schoonvader zei dat altijd als iemand ging kamperen. Volgens mij had hij het van J.an B.laaser (een caberatier uit de jaren 70) Het werd ook kramperen genoemd.
Ik kan me wel voorstellen dat hij er geen zin in had, want die man had zwaar lichamelijk werk, minstens 50 uur per week.
Dus die 2 weken vakantie wilde hij wel doorbrengen in een comfortabel bedje. (alleen snachts dan) ;)
Oh een familie uitspraak.
Ja daar hebben wij er ook nog wel wat van. :haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Analoog leven

Bericht door Van Ewijk »

Interessant onderwerp.
Wat mijzelf betreft, ik ga geen onzinnige regels voor mezelf bedenken die de schijn mee hebben maar weinig inhoud en nut hebben.
Ik hanteer alleen het feit dat internet en alles wat er mee te maken heeft er is voor mij en niet andersom.
Dat wil zeggen dat ik niet dag en nacht op mijn mobiele telefoon zit te kijken of er mee zit te spelen.
Liever voer ik een goed gesprek met iemand in mijn nabijheid.
Ik wend me tot internet wanneer het mij uitkomt en wanneer het nut heeft.
Tevens geef ik wat vrijetijdsbesteding betreft de voorkeur aan dingen zoals vissen, klussen, lezen en fotografie, dat laatste heeft dan weer wel een digitaal aspect, maar dan met beperkte doelstelling.

Alles waar ''te'' voor staat is niet goed, dus teveel door iets in beslag genomen worden ook niet.
Het idee dat iets melaats is omdat het modern is is volstrekt belachelijk.
Wat betreft het voorbeeld uit de openingspost, er was ook een tijd dat telefoon en radio nieuw waren en de ijskast als een revolutie werden gezien.
In de verenigde staten zien de Amish 18e eeuwse elektriciteitsloze technologie en levenswijze als de enige correcte terwijl voor niets van dat alles een bijbelse basis is.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Plaats reactie