Extreem weer

merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Extreem weer

Bericht door merel »

DDD schreef:
eilander schreef:Om negen uur heb ik er al wat werktijd op zitten. Als ik mijn normale werktijden aanhoud, moet ik 6.10 op de trein stappen. Om niet te laat terug te zijn 's middags.
Nou prima. Dan zijn de kosten het probleem niet. Dan reis je nog vóór de spits;-) En kun je dus vermoedelijk voor 99 euro onbeperkt treinen. Dat kan toch niet te duur zijn.

Wat een bijzondere werktijden trouwens. Of is de reis zo onhandig/lang?
Hier idem. Ik ga daarom ook met de auto naar mijn werk. Ik werk meestal van 7.00 uur- 14.30 uur. Met ov duurt gewoon veel langer.

Buiten het werk om gebruiken wij weinig de auto. Over het algemeen pakken wij de fiets, ook naar school. Wij wonen 5 km van school vandaan en gaan als 1 van de weinige, met weer en wind, op de fiets. Ik verbaas mij erover hoeveel mensen voor 3 straten een auto pakken.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Extreem weer

Bericht door eilander »

DDD schreef:
eilander schreef:Om negen uur heb ik er al wat werktijd op zitten. Als ik mijn normale werktijden aanhoud, moet ik 6.10 op de trein stappen. Om niet te laat terug te zijn 's middags.
Nou prima. Dan zijn de kosten het probleem niet. Dan reis je nog vóór de spits;-) En kun je dus vermoedelijk voor 99 euro onbeperkt treinen. Dat kan toch niet te duur zijn.

Wat een bijzondere werktijden trouwens. Of is de reis zo onhandig/lang?
Dat laatste. Ik doe het dus maar zelden.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Extreem weer

Bericht door Wandelende »

merel schreef:Ik verbaas mij erover hoeveel mensen voor 3 straten een auto pakken.
Ik heb geen fiets, dus pak al wel een stuk sneller de auto. :langue
(~)
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Extreem weer

Bericht door merel »

Hoog tijd om een fiets aan te schaffen ;)
Fietsen is beter voor het milieu en voor je lijf.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Extreem weer

Bericht door -DIA- »

merel schreef:Hoog tijd om een fiets aan te schaffen ;)
Fietsen is beter voor het milieu en voor je lijf.
Maar… wat als je slecht ter been bent?
Twee opties:
a. Thuis zitten verkommeren?
of
b. Neem de auto?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Extreem weer

Bericht door Wim Anker »

De laatste 2 pagina's maken wel duidelijk dat beamen dat de levensstijl moet worden aangepast eenvoudiger is dan het doen. De lijst "smoesjes" is eindeloos. Evenals de kritiek op anderen. (elke dag een hele tijd in de auto kruipen en zich verbazen (negatief beoordelen) over anderen die maar 3 km in een auto zitten? Waar haalt men eigenlijk het lef vandaan?)

Waar een wil is, is echter ook een weg.

1. Ga werken waar je woont.
2. Woon dichtbij de behoeftigen die op het pad zijn geplaatst (o.a. ouders).
3. Streef naar lokale voorzieningen (zowel in geven (verkopen) als nemen (kopen).

Dat is het wijzigen van de "levensstijl" die hout zal snijden.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Extreem weer

Bericht door merel »

Het merendeel van de mensen die vaak/altijd de auto pakken is niet slecht ter been. Althans als ik het gemiddelde schoolplein zie, komt 90% standaard met de auto ipv met de fiets.

Het is echter wel een feit dat weinig bewegen sneller zal leiden tot lichamelijke klachten en overgewicht, waardoor je op jongere leeftijd minder mobiel zal zijn.
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Extreem weer

Bericht door DDD »

Wim Anker schreef:De laatste 2 pagina's maken wel duidelijk dat beamen dat de levensstijl moet worden aangepast eenvoudiger is dan het doen. De lijst "smoesjes" is eindeloos. Evenals de kritiek op anderen. (elke dag een hele tijd in de auto kruipen en zich verbazen (negatief beoordelen) over anderen die maar 3 km in een auto zitten? Waar haalt men eigenlijk het lef vandaan?)

Waar een wil is, is echter ook een weg.

1. Ga werken waar je woont.
2. Woon dichtbij de behoeftigen die op het pad zijn geplaatst (o.a. ouders).
3. Streef naar lokale voorzieningen (zowel in geven (verkopen) als nemen (kopen).

Dat is het wijzigen van de "levensstijl" die hout zal snijden.
Ik ben het daar wel mee eens. Maar het zou mijns inziens beter zijn als de overheid er voor zorgt dat niet alleen de goedwillenden, maar alle burgers meewerken aan een goed milieu.

Het is niet altijd eenvoudig om te werken waar je woont, trouwens.
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Extreem weer

Bericht door Wim Anker »

Ambtenaar schreef:
Wim Anker schreef: Wat vind jij goed rentmeesterschap? Wat moet jij (niet anderen) anders doen?
De energietransitie gaat om energiebesparing en gebruik maken van energie die niet afkomstig is uit fossiele bronnen. Energie uit fossiele brandstoffen hebben grote schadelijke effecten op het (lokale) milieu en mensen, zowel bij winning, verwerking als gebruik.
Dat onderstreepte is aantoonbaar flauwekul. Misbruik veroorzaakt schade, gebruik niet. Geen gave van God is intrinsiek schadelijk. Ook olie niet. Misbruik van alternatieve energiebronnen is evenzo schadelijk.

Verder gaat energietransitie NIET over energiebesparing en Klimaat is wat anders dan het milieu. Misbruik bij winnen, verwerken en gebruik van fossiele brandstoffen kunnen schade veroorzaken aan het milieu (overigens geld dit evenzeer voor de alternatieve energiebronnen). Voor schade aan het klimaat is tot op heden geen enkele aanwijzing.
Ambtenaar schreef:Als bijbels rentmeester kun je dus niet voor het gebruik van fossiele brandstoffen zijn als er schone alternatieven beschikbaar zijn.
Dergelijke, niet onderbouwde, argumenten van het niveau "God wil het!" zonder verdere onderbouwing leg ik maar naast me neer.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Extreem weer

Bericht door merel »

Wim Anker schreef:De laatste 2 pagina's maken wel duidelijk dat beamen dat de levensstijl moet worden aangepast eenvoudiger is dan het doen. De lijst "smoesjes" is eindeloos. Evenals de kritiek op anderen. (elke dag een hele tijd in de auto kruipen en zich verbazen (negatief beoordelen) over anderen die maar 3 km in een auto zitten? Waar haalt men eigenlijk het lef vandaan?)

Waar een wil is, is echter ook een weg.

1. Ga werken waar je woont.
2. Woon dichtbij de behoeftigen die op het pad zijn geplaatst (o.a. ouders).
3. Streef naar lokale voorzieningen (zowel in geven (verkopen) als nemen (kopen).

Dat is het wijzigen van de "levensstijl" die hout zal snijden.
ad. 1 :garde
ad. 2. als de ene ouder 170 km bij je vandaag woont en de andere 270 km. Waar moet je dan wonen als je wel dicht bij je werk woont :jongle
ad.3 :garde

En nu?
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Extreem weer

Bericht door Wim Anker »

merel schreef:
Wim Anker schreef:De laatste 2 pagina's maken wel duidelijk dat beamen dat de levensstijl moet worden aangepast eenvoudiger is dan het doen. De lijst "smoesjes" is eindeloos. Evenals de kritiek op anderen. (elke dag een hele tijd in de auto kruipen en zich verbazen (negatief beoordelen) over anderen die maar 3 km in een auto zitten? Waar haalt men eigenlijk het lef vandaan?)

Waar een wil is, is echter ook een weg.

1. Ga werken waar je woont.
2. Woon dichtbij de behoeftigen die op het pad zijn geplaatst (o.a. ouders).
3. Streef naar lokale voorzieningen (zowel in geven (verkopen) als nemen (kopen).

Dat is het wijzigen van de "levensstijl" die hout zal snijden.
ad. 1 :garde
ad. 2. als de ene ouder 170 km bij je vandaag woont en de andere 270 km. Waar moet je dan wonen als je wel dicht bij je werk woont :jongle
ad.3 :garde

En nu?
Tja, wie niet nadenkt moet op de blaren zitten. Als mijn wijze woorden eerder waren beoefend was de kans niet zo groot dat je een vriendje opduikeld 400 km verderop.
Maar het lijkt mij niet nodig dat ik via de belasting dit soort verkwisting mee moet financieren.
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Extreem weer

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef: Ik ben het daar wel mee eens. Maar het zou mijns inziens beter zijn als de overheid er voor zorgt dat niet alleen de goedwillenden, maar alle burgers meewerken aan een goed milieu.

Het is niet altijd eenvoudig om te werken waar je woont, trouwens.
De goedwillenden zijn vooral degenen die een inkomen van 2x modaal of minder hebben. De rest zijn voor het overgrote deel juist de profiteurs die hun verkwistende levenstijl willen afwentelen op de "massa".
En de huidige overheid faciliteert juist de profiteurs en belast de "massa".

Het is natuurlijk een grof schandaal dat juist het vliegen totaal niet belast wordt. Zet op kerosine dezelfde heffing als op benzine!
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Extreem weer

Bericht door merel »

Ten eerste; mijn indertijd vriendje woonde 5 km bij mij vandaan.
Ten tweede is mij altijd geleerd dat je gaat wonen waar je werk is en dat hebben wij gedaan. Dichter bij onze ouders konden wij geen werk vinden. Een beroep doen op de WWB met 2 academische titels lijkt mij onnodig en ten derde welke verkwisting van mij financier jij?

En zoals gewoonlijk draag jij enorm door :hum
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Extreem weer

Bericht door Wim Anker »

merel schreef:Ten eerste; mijn indertijd vriendje woonde 5 km bij mij vandaan.
Ten tweede is mij altijd geleerd dat je gaat wonen waar je werk is en dat hebben wij gedaan. Dichter bij onze ouders konden wij geen werk vinden. Een beroep doen op de WWB met 2 academische titels lijkt mij onnodig en ten derde welke verkwisting van mij financier jij?

En zoals gewoonlijk draag jij enorm door :hum
Natuurlijk. 2 academische titels maar niet in staat om "practice what you preach" te realiseren.
Hier het probleem in een notedop.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Extreem weer

Bericht door merel »

Verklaar je nader? En daarbij graag nog antwoord op de vraag welke verkwisting van mij jij betaalt.
Plaats reactie