Extreem weer
Re: Extreem weer
Van de verering moet men zich verre houden.
Vervolgens lijkt het mij wel geboden om bijv. bij de aanschaf van een andere auto het verbruik mee te laten wegen, omdat we weten dat uitlaatgassen niet goed zijn.
Vervolgens lijkt het mij wel geboden om bijv. bij de aanschaf van een andere auto het verbruik mee te laten wegen, omdat we weten dat uitlaatgassen niet goed zijn.
-
Re: Extreem weer
God niet dienen en het milieu verwaarlozen is in elk geval helemaal niet goed. Hoewel ik het met Wim eens ben dat e.e.a. niet los verkrijgbaar is.
Geldt natuurlijk ook voor het opzeggen van het klimaatakkoord: als dat niet vanuit Gods Woord is, zal er eveneens geen zegen op te verwachten zijn.
Maar het onopgeefbare uitgangspunt moet zijn: terug naar Gods Woord.
Geldt natuurlijk ook voor het opzeggen van het klimaatakkoord: als dat niet vanuit Gods Woord is, zal er eveneens geen zegen op te verwachten zijn.
Maar het onopgeefbare uitgangspunt moet zijn: terug naar Gods Woord.
Re: RE: Re: Extreem weer
Ik reis voor 99 euro per maand onbeperkt met de trein, zij het buiten de spits. Maar die is al om negen uur 's ochtends afgelopen.eilander schreef:Te duur en te vol. Als er aan één van deze twee dingen niets verandert, blijf ik in de auto, alle files ten spijt.DDD schreef:Dat is misschien wat langzaam op de snelweg, maar 90 zou ik helemaal niet gek vinden. Dan wordt de trein nog concurrerender. Als ik nu van Utrecht naar de omgeving Rotterdam moet, is soms toch de auto sneller, terwijl bij een goed OV en wat langzamer autorijden dat heel anders zou zijn.
Hoewel mijn ervaring is dat veel mensen daar niet naar kijken. Die met de auto van Arnhem naar Rotterdam rijden, daar een half uur langer over doen dan met de trein, maar dat toch dagelijks volhouden. Of zelfs van Den Haag naar Utrecht.
Re: Extreem weer
Om negen uur heb ik er al wat werktijd op zitten. Als ik mijn normale werktijden aanhoud, moet ik 6.10 op de trein stappen. Om niet te laat terug te zijn 's middags.
Re: Extreem weer
Ik stel helemaal geen vertrouwen in akkoorden.Wim Anker schreef: En ik vind het zorgelijk dat v.w.b.t het klimaat zoveel vertrouwen wordt gesteld in b.v de Parijs akkoorden (een goddeloze verering van het schepsel i.p.v. de Schepper) en de afgodische verering als het gaat om energietransities en dergelijke. Een christen zou zich hiervan verre moeten houden.
Het ene onderzoek wijst uit dat..... terwijl een andere wetenschapper dan weer het tegenovergestelde bewijst.
Veel mensen scheiden trouw hun afval, maar doen intussen van alles dat het milieu vervuilt.
In de Bijbel worden ook richtlijnen gegeven voor de landbouw. Akkers moesten weleens onbebouwd blijven, om uitputting te voorkomen.
Nu worden er allerlei kunstgrepen toegepast om zoveel mogelijk gewas uit een stuk grond te halen.
Duizenden dieren worden in een grote stal gepropt, de bacteriën worden op voorhand bestreden met a.b.
Terwijl de medische wereld de noodklok luidt over de dreigende resistentie. We krijgen - als we vlees eten - nl. elke dag een minieme hoeveelheid a.b. binnen.
Eind december staan er lange rijen voor de vuurwerkwinkels en daar staan ook refo's tussen!
Er wordt onbekommerd en onbeperkt over de wereld gevlogen voor familiebezoekjes, want ja, dat vliegtuig vliegt toch hoor, is de redenatie.
Mijn dochter reist ook dagelijks met de trein en op zich vindt zij dat heel prettig vervoer. Maar er zijn wel grote ergernissen regelmatig.DDD schreef:Ik reis voor 99 euro per maand onbeperkt met de trein, zij het buiten de spits. Maar die is al om negen uur 's ochtends afgelopen.
Zij kan ook niet buiten de spitsuren. Trouwens, die spits bestaat op de weg eigenlijk niet meer. Je loopt 24 uur per dag de kans om in een file terecht te komen. Wij onlangs nog op een zondagavond om half 10, ruim een uur stilgestaan.
Het o.v. sluit vaak niet op elkaar aan en daarom kost het heel veel tijd als je ook de bus moet nemen. Metro rijdt vaak, daar hoef je in de regel nooit lang op te wachten.
Mijn dochter deed met het o.v. er bijna 2 uur over om op school te komen, terwijl het met de auto een half uur rijden was. Puur omdat het niet op elkaar aansloot en de bus een omleidingsroute door alle dorpjes reed.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Re: Extreem weer
A. Dat weten we niet.Wim Anker schreef: Inderdaad. En DAAROM zijn allerlei oplossingen voor vermeende causale relaties gedoemd te mislukken zolang Gods geboden niet worden nageleefd. Want dat is - zoals @Dia opmerkte - HET causale verband.
B. Soms gaat het de ongelovigen voorspoedig en de ongelovigen onvoorspoedig.
Er wordt geen vertrouwen in gesteld, er worden gewoon dingen afgesproken om eens echt stappen te ondernemen. De mens heeft voor bepaalde resultaten gezorgd en daarom is het logisch dat wij dat ook proberen terug te draaien of te remmen.Wim Anker schreef: En ik vind het zorgelijk dat v.w.b.t het klimaat zoveel vertrouwen wordt gesteld in b.v de Parijs akkoorden (een goddeloze verering van het schepsel i.p.v. de Schepper) en de afgodische verering als het gaat om energietransities en dergelijke. Een christen zou zich hiervan verre moeten houden.
Is dat zo?Mara schreef:Het ene onderzoek wijst uit dat..... terwijl een andere wetenschapper dan weer het tegenovergestelde bewijst.
Where there are so many, all speech becomes a debate without end.
But two together may perhaps find wisdom.
~ J.R.R. Tolkien
But two together may perhaps find wisdom.
~ J.R.R. Tolkien
Re: Extreem weer
eilander schreef:Om negen uur heb ik er al wat werktijd op zitten. Als ik mijn normale werktijden aanhoud, moet ik 6.10 op de trein stappen. Om niet te laat terug te zijn 's middags.
Parsifal schreef:Gewoon minder reizen dus. Een trein die door de bergen moet, zeker een hoge snelheidstrein gebruikt meer brandstof dan een vliegtuig. Ik moet wel zeggen dat ik zelf vrij veel vlieg voor werk en familiebezoek. Goed om mijn eigen gedrag tegen het licht te houden.
Tja. Wat willen jullie nu?DDD schreef:Ik reis voor 99 euro per maand onbeperkt met de trein, zij het buiten de spits. Maar die is al om negen uur 's ochtends afgelopen.
Waarom is het reizen an sich allemaal zo nodig?
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 11 jun 2018, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Extreem weer
Prima. Goed plan. Ik denk ook dat iedereen dat wel doet. Al is het maar om de prijs laag te houden......Mannetje schreef:Van de verering moet men zich verre houden.
Vervolgens lijkt het mij wel geboden om bijv. bij de aanschaf van een andere auto het verbruik mee te laten wegen, omdat we weten dat uitlaatgassen niet goed zijn.
- Wandelende
- Inactief
- Berichten: 3076
- Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43
Re: RE: Re: Extreem weer
Ik zou ook overstappen naar het OV (bus in mijn geval) ware het niet dat het veel duurder is.DDD schreef:Ik reis voor 99 euro per maand onbeperkt met de trein, zij het buiten de spits. Maar die is al om negen uur 's ochtends afgelopen.eilander schreef:Te duur en te vol. Als er aan één van deze twee dingen niets verandert, blijf ik in de auto, alle files ten spijt.DDD schreef:Dat is misschien wat langzaam op de snelweg, maar 90 zou ik helemaal niet gek vinden. Dan wordt de trein nog concurrerender. Als ik nu van Utrecht naar de omgeving Rotterdam moet, is soms toch de auto sneller, terwijl bij een goed OV en wat langzamer autorijden dat heel anders zou zijn.
Hoewel mijn ervaring is dat veel mensen daar niet naar kijken. Die met de auto van Arnhem naar Rotterdam rijden, daar een half uur langer over doen dan met de trein, maar dat toch dagelijks volhouden. Of zelfs van Den Haag naar Utrecht.
Als ik alleen woon-werk verkeer reken zou ik voor de bus 2350 euro per jaar kwijt zijn, de auto kost mij zo'n 1550 euro per jaar.
Vaste kosten van de auto laat ik buiten beschouwing, want een groot deel zou ik zonder werk ook hebben omdat we een auto nodig hebben.
Daarnaast zou ik een heel stuk bewegingsvrijheid in moeten leveren.
Als het OV voor de helft vd huidige prijs zou zijn, zou ik de tweede auto direct wegdoen.
(~)
Re: Extreem weer
Nou prima. Dan zijn de kosten het probleem niet. Dan reis je nog vóór de spits;-) En kun je dus vermoedelijk voor 99 euro onbeperkt treinen. Dat kan toch niet te duur zijn.eilander schreef:Om negen uur heb ik er al wat werktijd op zitten. Als ik mijn normale werktijden aanhoud, moet ik 6.10 op de trein stappen. Om niet te laat terug te zijn 's middags.
Wat een bijzondere werktijden trouwens. Of is de reis zo onhandig/lang?
Re: Extreem weer
Die wetgeving is enkel niet streng dus doen maatschappijen maar bitter weinig aan CO2 reductie.huisman schreef:Al het vliegen in Europa voldoet aan de meest strenge milieu wet en regelgeving.
Re: Extreem weer
We hebben hier een rasechte klimaatontkenner.Wim Anker schreef:
En ik vind het zorgelijk dat v.w.b.t het klimaat zoveel vertrouwen wordt gesteld in b.v de Parijs akkoorden (een goddeloze verering van het schepsel i.p.v. de Schepper) en de afgodische verering als het gaat om energietransities en dergelijke. Een christen zou zich hiervan verre moeten houden.
Bovendien lijk je mij geen goede rentemeester in bijbelse zins des woords met je oproep om geen anderssoortige energie te gebruiken.
Re: Extreem weer
Neehoor. Lees maar een paar postings terug.Ambtenaar schreef:We hebben hier een rasechte klimaatontkenner.Wim Anker schreef:
En ik vind het zorgelijk dat v.w.b.t het klimaat zoveel vertrouwen wordt gesteld in b.v de Parijs akkoorden (een goddeloze verering van het schepsel i.p.v. de Schepper) en de afgodische verering als het gaat om energietransities en dergelijke. Een christen zou zich hiervan verre moeten houden.
Wat vind jij goed rentmeesterschap? Wat moet jij (niet anderen) anders doen?Ambtenaar schreef:Bovendien lijk je mij geen goede rentemeester in bijbelse zins des woords met je oproep om geen anderssoortige energie te gebruiken.
Re: Extreem weer
De energietransitie gaat om energiebesparing en gebruik maken van energie die niet afkomstig is uit fossiele bronnen. Energie uit fossiele brandstoffen hebben grote schadelijke effecten op het (lokale) milieu en mensen, zowel bij winning, verwerking als gebruik.Wim Anker schreef: Wat vind jij goed rentmeesterschap? Wat moet jij (niet anderen) anders doen?
Als bijbels rentmeester kun je dus niet voor het gebruik van fossiele brandstoffen zijn als er schone alternatieven beschikbaar zijn.
- Wandelende
- Inactief
- Berichten: 3076
- Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43
Re: Extreem weer
Ik vind het wel een erg boude uitspraak. Echter vind ik ook dat de scandinavische landen navolgenswaardige initiatieven hebben. Zoals wegen die elektrische auto's automatisch opladen. En sowieso het gestelde doel om voor 2030 onafhankelijk te zijn van fossiele brandstoffen.Ambtenaar schreef:Als bijbels rentmeester kun je dus niet voor het gebruik van fossiele brandstoffen zijn als er schone alternatieven beschikbaar zijn.
(~)