Kledingstijl leerlingen

Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: RE: Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door JolandaOudshoorn »

Orchidee schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
Orchidee schreef:Ha, ha...precies @Mara, "het schommelt" hier ook nogal eens :D
Wij begrijpen ook nooit dat mensen idd. gewoon 10/20 jr met hetzelfde pak kunnen lopen of dames met dezelfde rok :bobo
Oeps... ik heb echt kleding van 20 jaar oud dat ik nog steeds draag.
Dus jij hebt nog steeds dezelfde maat als 20 jr geleden Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Eh... ja, eigenlijk wel. Alleen de bovenkant is wat voller geworden. :huhu Gelukkig merk ik het laatste jaar dat de rest ook mee gaat doen. Ik pas nu eindelijk fatsoenlijk een broek/rok maat 36. En zeg nu eerlijk, als je de 30 gepasseerd ben, dan wil je ook niet meer een maatje 34 aan kunnen. Het is trouwens dan soms ook lastig om kleding te zoeken, want de meeste damesmaten beginnen bij maat 36/38. En de collectie van Cool Cat vind ik niet meer zo geslaagd voor mijzelf.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Orchidee »

Ah vandaar, ik ben er jaloers op hoor maar begrijp jou ook wel!
Zo heeft een ieder wat te klagen he
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-
Berichten: 32740
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door -DIA- »

Mara schreef: Hoe is het met Gijs?
Ik zag hen vanmiddag nog, en zie hem regelmatig als hij de post bezorgt.
Ik weet niet of hij mij ook ziet, want ik zit meestal in de auto.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door samanthi »

Mara schreef: Loop je in een C&Atje van 5 tientjes weet je dat de kans groot is. Maar toch niet als je in het duurdere segment koopt?
Maar dat is het juist wel, dat is het probleem van C.S. (De meeste) vrouwen hebben daar geen zin in.
Een paar jaar geleden hadden de jongens uit twee gezinnen hetzelfde shirt aan met het kerstfeest voor de zs, en je raad het al CS, ja dat waren shirts die jaren in de collectie zaten dezelfde strepen het ene jaar met kraagje het andere jaar met boordje het andere jaar...
Nou als je er dan heel veel voor betaald hebt... en zou dat dan apart zijn?
In onze gemeente wordt nog al eens geruild met kinderkleding en gek, dat viel nu juist niet op, je had/heb nooit het idee gehad dat Jan in de trui van Piet liep.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ezen
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:19

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Ezen »

Curatorium schreef:
Mara schreef: Ik heb het meegemaakt in een bruidsstoet. Zus bruid en schoonzus bruidegom beide in dezelfde jurk.
Bij bruiloften wordt dat juist toch soms expres afgesproken onder de vrouwen om hetzelfde aan te doen? Of ben ik niet goed ingelicht? :D
Klopt. Paar keer gezien afgelopen paar jaren.
Een kleurcode noemen de ceremonielui dat. De kans op hetzelfde kopen is dan groter denk ik.
Spitten en niet moe worden.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Mara »

JolandaOudshoorn schreef: Tegenwoordig heb je kledingcodes, dus uniek is het allemaal niet meer.
Echt waar? :oO Het is ons nog nooit gevraagd en ik zie het ook niet bij trouwstoeten waar ik alleen naar de kerk ga of ga feliciteren.
Ik zie het wel in sommige rouwadvertenties staan.
Allemaal in het wit komen, of Truus hield van geel dus komt allen in geel.
samanthi schreef:Een paar jaar geleden hadden de jongens uit twee gezinnen hetzelfde shirt aan met het kerstfeest voor de zs
Kinderen hetzelfde kleden begrijp ik nooit zo.
Het zijn toch allemaal andere persoonlijkheidjes?
Het romantische prinsesje heeft een stoer zusje, trek je hen dan hetzelfde jurkje aan?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door henriët »

Mara schreef:
JolandaOudshoorn schreef: Tegenwoordig heb je kledingcodes, dus uniek is het allemaal niet meer.
Echt waar? :oO Het is ons nog nooit gevraagd en ik zie het ook niet bij trouwstoeten waar ik alleen naar de kerk ga of ga feliciteren.
Ik zie het wel in sommige rouwadvertenties staan.
Allemaal in het wit komen, of Truus hield van geel dus komt allen in geel.
samanthi schreef:Een paar jaar geleden hadden de jongens uit twee gezinnen hetzelfde shirt aan met het kerstfeest voor de zs
Kinderen hetzelfde kleden begrijp ik nooit zo.
Het zijn toch allemaal andere persoonlijkheidjes?
Het romantische prinsesje heeft een stoer zusje, trek je hen dan hetzelfde jurkje aan?
Voor onze oudste en jongste zoon heb ik juist een paar dezelfde setjes gekocht, zo leuk.. Vind ik.. En de jongens ook :)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door samanthi »

Ik kleedde de kinderen soms ook hetzelfde, zijzelf vonden dat leuk, in de zomer kocht ik vaak T-shirts in dezelfde knal kleur voor allemaal, makkelijk in de speeltuin, je hoefde alleen naar de kleur te zoeken.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door JolandaOudshoorn »

samanthi schreef:Ik kleedde de kinderen soms ook hetzelfde, zijzelf vonden dat leuk, in de zomer kocht ik vaak T-shirts in dezelfde knal kleur voor allemaal, makkelijk in de speeltuin, je hoefde alleen naar de kleur te zoeken.
Hier ook hoor. Vinden ze inderdaad ook wel leuk. En de kleding schuift ook gewoon weer door, van de oudste naar de jongste naar ....
Goede kleding ga je toch niet weggooien? En zo gebeurt het dat ik dan 10 jaar lang hetzelfde kledingstuk draag :-) Maar goed, ik ben dan ook niet zo mode gevoelig.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door samanthi »

samanthi schreef:
Ik kleedde de kinderen soms ook hetzelfde, zijzelf vonden dat leuk, in de zomer kocht ik vaak T-shirts in dezelfde knal kleur voor allemaal, makkelijk in de speeltuin, je hoefde alleen naar de kleur te zoeken.

JolandOudshoorn schreef:
Hier ook hoor. Vinden ze inderdaad ook wel leuk. En de kleding schuift ook gewoon weer door, van de oudste naar de jongste naar ....
Goede kleding ga je toch niet weggooien? En zo gebeurt het dat ik dan 10 jaar lang hetzelfde kledingstuk draag :-) Maar goed, ik ben dan ook niet zo mode gevoelig.
Ik ook niet, leerlingen van "de Swaef"zeiden een keer: U houdt niet zo van mode hè? waarop ik zei dat ik idd niets om mode gaf, maar, zei er een, u ziet er altijd wel leuk uit. :)
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Mara »

JolandaOudshoorn schreef:
samanthi schreef:Ik kleedde de kinderen soms ook hetzelfde, zijzelf vonden dat leuk, in de zomer kocht ik vaak T-shirts in dezelfde knal kleur voor allemaal, makkelijk in de speeltuin, je hoefde alleen naar de kleur te zoeken.
Hier ook hoor. Vinden ze inderdaad ook wel leuk. En de kleding schuift ook gewoon weer door, van de oudste naar de jongste naar ....
Goede kleding ga je toch niet weggooien? En zo gebeurt het dat ik dan 10 jaar lang hetzelfde kledingstuk draag :-) Maar goed, ik ben dan ook niet zo mode gevoelig.
Ik heb ook nog wel kledingstukken van 10 jaar oud, een klassiek gesneden mantelpakje bijvoorbeeld.
Ik ben niet modegevoelig, heb mijn eigen stijl ontdekt en de kleuren die me goed staan en daar houd ik me aan. Daar zoek ik het ook op uit.

Maar nogmaals, het zou hier over leerlingen moeten gaan. Een meisje dat in kleding van een oudere zus in de mode van 10 jaar geleden op school komt, wordt gepest, daar kun je op wachten.
Als ik de schoolfoto's uit die tijd bekijk, zagen de jongelui er echt anders uit.
samanthi schreef:Ik kleedde de kinderen soms ook hetzelfde, zijzelf vonden dat leuk, in de zomer kocht ik vaak T-shirts in dezelfde knal kleur voor allemaal, makkelijk in de speeltuin, je hoefde alleen naar de kleur te zoeken.
Mijn kinderen wilden dat echt niet, ik vond er ook teveel jaar tussenzitten, dus geen anderhalf of 2 en dan kan een T shirtje belachelijk zijn bij een wat ouder kind.
En het stoere ventje kreeg andere kleding aan dan zijn bedeesde broer.
Overigens hadden ze zelf al een sterke mening w.b. kleding. Nee bleef nee, en nu ze ouder zijn hebben ze duidelijk een eigen smaak ontwikkeld. (die niet op elkaar lijkt)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mara schreef:
Maar nogmaals, het zou hier over leerlingen moeten gaan. Een meisje dat in kleding van een oudere zus in de mode van 10 jaar geleden op school komt, wordt gepest, daar kun je op wachten.
Als ik de schoolfoto's uit die tijd bekijk, zagen de jongelui er echt anders uit.
Ik zal echt wel heel raar zijn :nananere Maar mijn dochters lopen ook gewoon rond in de gekregen kleding van mijn nicht, dat ook zomaar 10 jaar oud is. En nee, ze worden niet gepest, ze liggen juist erg goed in de groep. Mijn vader zei het al: kleding van 10 jaar oud is weer mode. :yahoo
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door samanthi »

JolandaOudshoorn schreef:
Mara schreef:
Maar nogmaals, het zou hier over leerlingen moeten gaan. Een meisje dat in kleding van een oudere zus in de mode van 10 jaar geleden op school komt, wordt gepest, daar kun je op wachten.
Als ik de schoolfoto's uit die tijd bekijk, zagen de jongelui er echt anders uit.
Ik zal echt wel heel raar zijn :nananere Maar mijn dochters lopen ook gewoon rond in de gekregen kleding van mijn nicht, dat ook zomaar 10 jaar oud is. En nee, ze worden niet gepest, ze liggen juist erg goed in de groep. Mijn vader zei het al: kleding van 10 jaar oud is weer mode. :yahoo
Ik heb een stukje rebellie op mijn kinderen overgedragen, zij willen niet gekleed gaan als de massa, dat was op de basisschool al zo, mijn kinderen droegen ook tweedehans kleding, geruild in de kerk met andere moeders en met mijn zussen, als er nu nog eens een enkele keer een zak kleding wordt gebracht met een; wat je niet kunt gebruiken doe je maar naar de oez, dan graaien mijn volwassen kinderen er net zo enthousiast in als vroeger en mijn schoondochters doen hetzelfde.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door JolandaOudshoorn »

samanthi schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
Mara schreef:
Maar nogmaals, het zou hier over leerlingen moeten gaan. Een meisje dat in kleding van een oudere zus in de mode van 10 jaar geleden op school komt, wordt gepest, daar kun je op wachten.
Als ik de schoolfoto's uit die tijd bekijk, zagen de jongelui er echt anders uit.
Ik zal echt wel heel raar zijn :nananere Maar mijn dochters lopen ook gewoon rond in de gekregen kleding van mijn nicht, dat ook zomaar 10 jaar oud is. En nee, ze worden niet gepest, ze liggen juist erg goed in de groep. Mijn vader zei het al: kleding van 10 jaar oud is weer mode. :yahoo
Ik heb een stukje rebellie op mijn kinderen overgedragen, zij willen niet gekleed gaan als de massa, dat was op de basisschool al zo, mijn kinderen droegen ook tweedehans kleding, geruild in de kerk met andere moeders en met mijn zussen, als er nu nog eens een enkele keer een zak kleding wordt gebracht met een; wat je niet kunt gebruiken doe je maar naar de oez, dan graaien mijn volwassen kinderen er net zo enthousiast in als vroeger en mijn schoondochters doen hetzelfde.
Heerlijk he, die zakken kleding? Wij doen het hier ook collectief en ik merk dat het aanstekelijk is. In onze buurt doet iedereen het bijna zo. En op de school is het ook helemaal geen issue meer dat je niet volgens de laatste mode en de hipste merken rondloopt.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door samanthi »

Heerlijk he, die zakken kleding? Wij doen het hier ook collectief en ik merk dat het aanstekelijk is. In onze buurt doet iedereen het bijna zo. En op de school is het ook helemaal geen issue meer dat je niet volgens de laatste mode en de hipste merken rondloopt.
Ja altijd leuk en al zou iedereen het stom vinden en jij vind de kleding die je draagt leuk, wat dan nog?
Het gaat erom wie je bent en niet wat je aanhebt, geleerd hebt of wat dan ook.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie