Kledingstijl leerlingen

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door eilander »

We hebben weer zo'n punt waarop christenen verschillende keuzes maken. Zeker als iemand een keus maakt die 'alleen doet staan' en voor hem/haarzelf ook niet makkelijk is, verdient zo iemand het echter niet om belachelijk gemaakt te worden. Zeker op RF zou je dan met veel respect tegemoet getreden moeten worden, ook al maak je zelf andere keuzes.
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Thea »

Nogmaals, ik vind een broek voor een vrouw niet kuis, omdat je 'alles' ziet. Moet ik 'alles' nog verder uitleggen?
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Zeeuw »

Thea schreef:Nogmaals, ik vind een broek voor een vrouw niet kuis, omdat je 'alles' ziet. Moet ik 'alles' nog verder uitleggen?
Bij een man zie je, althans op andere plaatsen, soms nog meer.
@Eilander, volgens mij is het geen probleem van respect. Een grapje mag af en toe best. Wel vind ik dat je elkaar gerust kunt bevragen op wat nu echt de beweegredenen zijn. Zomaar erin gooien dat een broek niet kuis en een rok dus wel, is, is natuurlijk volledig afhankelijk van het soort rok of broek. Dus algemeenheden helpen weinig in het gesprek.
Ik draag als man thuis gerust een trainingsbroek. Ik ben, na een lange dag, mijn spijkerbroek beu. Anderen zullen dit waarschijnlijk nooit doen. Ook goed. Maar voor ons beiden geldt dan: waarom wel of waarom niet. En dat kun je fatsoenlijk met elkaar delen hier hoop ik.
Overigens moet dat respect dan ook de andere kant op gelden. Dat zie ik bij hen die hard tegen broekdragende vrouwen zijn, maar zelden.
Vaak viert de orthodoxie van hete hoofden en koude harten hoogtij.
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Thea »

Even om de discussie zuiver te houden: Ik zeg dat ik een broek onkuis vind (niet alle broeken, maar het merendeel wel). Daarmee zeg ik niet dat ik alle rokken kuis vind.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door ejvl »

Thea schreef:Even om de discussie zuiver te houden: Ik zeg dat ik een broek onkuis vind (niet alle broeken, maar het merendeel wel). Daarmee zeg ik niet dat ik alle rokken kuis vind.
Wat grappig. Ik vind een broek juist wel kuis, in sommige gevallen zediger dan een rok. Uiteraard een wat wijdere en geen strak geaccentueerde.
Overigens vind ik niets mis met een rok hoor. Ik vind het zelfs heel waardevol om onderscheid te maken en te hebben, alleen niet koste wat kost zoals schaatsen, tuin werken, vee voeren, enzovoorts.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Jantje »

eilander schreef:We hebben weer zo'n punt waarop christenen verschillende keuzes maken. Zeker als iemand een keus maakt die 'alleen doet staan' en voor hem/haarzelf ook niet makkelijk is, verdient zo iemand het echter niet om belachelijk gemaakt te worden. Zeker op RF zou je dan met veel respect tegemoet getreden moeten worden, ook al maak je zelf andere keuzes.
Dank voor deze terechte nuancering!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Zeeuw »

Thea schreef:Even om de discussie zuiver te houden: Ik zeg dat ik een broek onkuis vind (niet alle broeken, maar het merendeel wel). Daarmee zeg ik niet dat ik alle rokken kuis vind.
Dat begrijp ik hoor. Maar hoe vind je dat voor mannen? Ik zal niet in de details treden die we allemaal wel begrijpen, maar dat is toch ook niet altijd zo netjes?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:
Thea schreef:Even om de discussie zuiver te houden: Ik zeg dat ik een broek onkuis vind (niet alle broeken, maar het merendeel wel). Daarmee zeg ik niet dat ik alle rokken kuis vind.
Dat begrijp ik hoor. Maar hoe vind je dat voor mannen? Ik zal niet in de details treden die we allemaal wel begrijpen, maar dat is toch ook niet altijd zo netjes?
Zeker. Maar het ging nu over vrouwenbroeken. Jammer dat.je daar niet rechtstreeks op in gaat.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door samanthi »

CvdW schreef:Ik begrijp niet zo goed wat er allemaal geschreven wordt.

Schaatsen in een rok gaat prima, werken tussen de planten gaat prima met een rok. Fietsen met een rok gaat prima.
Wel is het jammer dat wintersport niet gaat in een rok. Voor ons heel eenvoudig: We gaan niet op wintersport.
De meeste redenen die aangedragen worden om een broek te dragen door dames is onzin. Het is gewoon meedoen met de wereld.
Tja zeg nog ff... hahahaha heb je het allemaal uitgeprobeerd dat je het zo goed weet.
Nou ik ben bij mijn zus op de hooizolder mooi blijven hangen met mijn rok, gelukkig had ik er een legging onder, ik heb al met meerdere rokken tussen mijn fietsketting gezeten, ik draag nl kuise lange wijde rokken, maar nu als het waait of regend en ik moet ver fietsen dan heb ik de broek aan.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:
Zeeuw schreef:
Thea schreef:Even om de discussie zuiver te houden: Ik zeg dat ik een broek onkuis vind (niet alle broeken, maar het merendeel wel). Daarmee zeg ik niet dat ik alle rokken kuis vind.
Dat begrijp ik hoor. Maar hoe vind je dat voor mannen? Ik zal niet in de details treden die we allemaal wel begrijpen, maar dat is toch ook niet altijd zo netjes?
Zeker. Maar het ging nu over vrouwenbroeken. Jammer dat.je daar niet rechtstreeks op in gaat.
Dat is ook niet aan mij gevraagd. Maar mijn mening is dat ieder kledingstuk netjes mag zijn. Fijn dat je er zo vriendelijk naar vraagt.
Overigens, zoals ik eerder aangaf: mijn ervaring met mensen die zich zeeeeer druk maken over broeken of rokken, is eigenlijk nooit dat dit uit echte naastenliefde gebeurt. Wel uit teveel aandacht voor vormendienst en buitenkant. Daarmee wil ik niet de mensen te na komen die dit echt voor zichzelf een belangrijk punt vinden. Die respecteer ik van harte. Maar mensen die, vooral aan anderen, allerhande kledingregels op willen leggen, hebben in mijn ervaring zelden een antwoord als het over echt diep wezenlijk zaken over de eeuwigheid gaan.
Laatst gewijzigd door Zeeuw op 14 sep 2019, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door samanthi »

Jantje schreef:
Zeeuw schreef:
Thea schreef:Even om de discussie zuiver te houden: Ik zeg dat ik een broek onkuis vind (niet alle broeken, maar het merendeel wel). Daarmee zeg ik niet dat ik alle rokken kuis vind.
Dat begrijp ik hoor. Maar hoe vind je dat voor mannen? Ik zal niet in de details treden die we allemaal wel begrijpen, maar dat is toch ook niet altijd zo netjes?
Zeker. Maar het ging nu over vrouwenbroeken. Jammer dat.je daar niet rechtstreeks op in gaat.
Nee het ging over kledingstijl, zie opschrift
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door DDD »

Sterker nog. Het ging in eerste instantie over mannenbroeken.

Maar ook daarvan geldt: een skinny broek is niet perse onzedig, net zo goed als een badpak dat ook niet is. Al zal ik op mijn leeftijd niet snel een skinny broek aantrekken.

Ik ben het erg met Merel eens dat wat erotiserend is, per cultuur verschilt. De andere kant is, dat onze cultuur wel erg verseksualiseerd is en dat je dat ook in sommige kledingstijlen terug ziet. Ik ben benieuwd wat Merel daarvan vindt.

Persoonlijk vind ik een wijde spijkerbroek geen gezicht, ook al zou je kunnen zeggen dat deze zediger is dan een nauwsluitende broek. Ik geloof niet dat christenen geroepen zijn om er als een wandelend voorbehoedsmiddel bij te lopen. Maar daar kun je verschillend over denken. Overigens is een spijkerbroek op zich al wereldgelijkvormig, want 100 jaar geleden waren die er niet.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door CvdW »

samanthi schreef:
CvdW schreef:Ik begrijp niet zo goed wat er allemaal geschreven wordt.

Schaatsen in een rok gaat prima, werken tussen de planten gaat prima met een rok. Fietsen met een rok gaat prima.
Wel is het jammer dat wintersport niet gaat in een rok. Voor ons heel eenvoudig: We gaan niet op wintersport.
De meeste redenen die aangedragen worden om een broek te dragen door dames is onzin. Het is gewoon meedoen met de wereld.
Tja zeg nog ff... hahahaha heb je het allemaal uitgeprobeerd dat je het zo goed weet.
Nou ik ben bij mijn zus op de hooizolder mooi blijven hangen met mijn rok, gelukkig had ik er een legging onder, ik heb al met meerdere rokken tussen mijn fietsketting gezeten, ik draag nl kuise lange wijde rokken, maar nu als het waait of regend en ik moet ver fietsen dan heb ik de broek aan.
Tja, ik ben een man en ik heb een vrouw (getrouwd) die dit ook leest. Zij geeft aan hoe zij er over denkt. Uiteraard wil ik/willen wij respect tonen richting anderen. Een grapje tussendoor moet kunnen.
Wat is de echte beweegreden om een broek te dragen als vrouw? Vroeger waren ze dus dom.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Zeeuw »

CvdW schreef:
samanthi schreef:
CvdW schreef:Ik begrijp niet zo goed wat er allemaal geschreven wordt.

Schaatsen in een rok gaat prima, werken tussen de planten gaat prima met een rok. Fietsen met een rok gaat prima.
Wel is het jammer dat wintersport niet gaat in een rok. Voor ons heel eenvoudig: We gaan niet op wintersport.
De meeste redenen die aangedragen worden om een broek te dragen door dames is onzin. Het is gewoon meedoen met de wereld.
Tja zeg nog ff... hahahaha heb je het allemaal uitgeprobeerd dat je het zo goed weet.
Nou ik ben bij mijn zus op de hooizolder mooi blijven hangen met mijn rok, gelukkig had ik er een legging onder, ik heb al met meerdere rokken tussen mijn fietsketting gezeten, ik draag nl kuise lange wijde rokken, maar nu als het waait of regend en ik moet ver fietsen dan heb ik de broek aan.
Tja, ik ben een man en ik heb een vrouw (getrouwd) die dit ook leest. Zij geeft aan hoe zij er over denkt. Uiteraard wil ik/willen wij respect tonen richting anderen. Een grapje tussendoor moet kunnen.
Wat is de echte beweegreden om een broek te dragen als vrouw? Vroeger waren ze dus dom.
Ik ben bij dat laatste, irt wintersport, echt oprecht benieuwd. Vinden jullie het echt niet kunnen om te wintersporten vanwege die broek? Dan vind ik dat ook absoluut een respectabel standpunt. Ik denk er anders over, maar dat moet m.i. ook mogen op t forum.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door ejvl »

CvdW schreef:
samanthi schreef:
CvdW schreef:Ik begrijp niet zo goed wat er allemaal geschreven wordt.

Schaatsen in een rok gaat prima, werken tussen de planten gaat prima met een rok. Fietsen met een rok gaat prima.
Wel is het jammer dat wintersport niet gaat in een rok. Voor ons heel eenvoudig: We gaan niet op wintersport.
De meeste redenen die aangedragen worden om een broek te dragen door dames is onzin. Het is gewoon meedoen met de wereld.
Tja zeg nog ff... hahahaha heb je het allemaal uitgeprobeerd dat je het zo goed weet.
Nou ik ben bij mijn zus op de hooizolder mooi blijven hangen met mijn rok, gelukkig had ik er een legging onder, ik heb al met meerdere rokken tussen mijn fietsketting gezeten, ik draag nl kuise lange wijde rokken, maar nu als het waait of regend en ik moet ver fietsen dan heb ik de broek aan.
Tja, ik ben een man en ik heb een vrouw (getrouwd) die dit ook leest. Zij geeft aan hoe zij er over denkt. Uiteraard wil ik/willen wij respect tonen richting anderen. Een grapje tussendoor moet kunnen.
Wat is de echte beweegreden om een broek te dragen als vrouw? Vroeger waren ze dus dom.
Zedigheid en functionaliteit in verschillende situaties zoals schaatsen, koeien melken, automonteur, stallen mesten, klimrek bij kinderen, gymles, enzovoorts.
Niet van kijk mij eens provoceren of wereldgelijkvormig zijn of iets dergelijks.
Plaats reactie