Kledingstijl leerlingen

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Jantje »

deschpin schreef:
Adje schreef: Ik ken veel reformatorische vrouwen die nooit geen broek dragen...
Ik ken er ook veel die alleen op vakantiefoto's een broek aan hebben. Of bij evenementen buiten het dorp! :OO3

Op de middelbare school van onze kinderen heeft denk ik 20% van de meiden buiten schooltijd ook een broek aan.

Ik zie wel verschil tussen randstad en veluwe / zeeland. daar verlopen deze ontwikkelingen wat langzamer.
Was dat maar zo. Al ken ik de Randstad niet, ik houd er rekening mee dat het tegendeel waar is, of dat het in het minste geval net zo snel gaat hier in Zeeland. Op de Veluwe heb ik geen zicht.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Mara »

Mannetje schreef:
Mara schreef:
Mannetje schreef:En buiten op een trapje de ramen zemen? Dat doe ik, maar voor beneden heb ik dan ook geen trapje nodig.
Hier wel hoor, ik neem aan dat je geen uitschuifbare armen hebt. :D
Hoe hoog is het raam van de benedenverdieping dan?
Hoogste punt zal ongeveer 3 meter zijn. Ik schat dit aan de hand van de lengte van behangbanen die ik moet knippen, nl. 2.95 mtr.
Huis is 108 jaar oud. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje
Berichten: 7757
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Mannetje »

Zulke lange tenen heb ik inderdaad niet ;)
-
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door samanthi »

Mannetje schreef:Zulke lange tenen heb ik inderdaad niet ;)
Hahahahaha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Orchidee »

eilander schreef:
Mannetje schreef:Ik ben geen vrouw, maar weet wel dat mijn vrouw alles hier in huis doet terwijl ze een rok of jurk draagt. Hoor nooit over problemen die ze daarbij ervaart.

(En buiten op een trapje de ramen zemen? Dat doe ik, maar voor beneden heb ik dan ook geen trapje nodig. ;) )
Juist. Als je niet van die korte rokjes draagt, bestaan die problemen helemaal niet.
Mijn vrouw heeft sowieso geen broek.
Dat bedoel ik: korte rokjes is vragen om inkijk met werken en langere rokken zijn vreselijk irritant bij en met huishoudelijke klussen.

Poeh wat ben ik blij dat jullie mij niet zien werkenAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Zita »

Orchidee schreef:Nog even een vraag aan alle vrouwen:
Als je aan het werk bent met huishoudelijke klussen zoals: de buitenboel schoonmaken, de tuin doen, de badkamer uitboenen, de vloer dweilen enz.
Vinden jullie dat netjes en prettig om dat in een rok of jurk te doen?
Als je een kantoorbaan hebt oid, kan je op een nette manier een rok of jurk dragen maar toch niet als je op een trap de ramen staat te zemen of de tegels van je doucheruimte aan het boenen bent of met je rok sliertend om je benen heen loopt te dweilen.
Ik ben heus niet heel strikt principieel anti-broek, maar zie bij die activiteiten heus geen probleem om een rok te dragen. Zojuist nog de klimplanten opgebonden in een leuke jurk. Bij mijn weten zag dat er niet aanstootgevend uit. Ik kan het nog even aan mijn buurman vragen; die maakt er altijd een hele studie van als ik in mijn tuin bezig ben.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door eilander »

Orchidee schreef:
eilander schreef:
Mannetje schreef:Ik ben geen vrouw, maar weet wel dat mijn vrouw alles hier in huis doet terwijl ze een rok of jurk draagt. Hoor nooit over problemen die ze daarbij ervaart.

(En buiten op een trapje de ramen zemen? Dat doe ik, maar voor beneden heb ik dan ook geen trapje nodig. ;) )
Juist. Als je niet van die korte rokjes draagt, bestaan die problemen helemaal niet.
Mijn vrouw heeft sowieso geen broek.
Dat bedoel ik: korte rokjes is vragen om inkijk met werken en langere rokken zijn vreselijk irritant bij en met huishoudelijke klussen.

Poeh wat ben ik blij dat jullie mij niet zien werkenAfbeelding
Ik ook.
Online
Zeeuw
Berichten: 11605
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef:
eilander schreef:
Mannetje schreef:Ik ben geen vrouw, maar weet wel dat mijn vrouw alles hier in huis doet terwijl ze een rok of jurk draagt. Hoor nooit over problemen die ze daarbij ervaart.

(En buiten op een trapje de ramen zemen? Dat doe ik, maar voor beneden heb ik dan ook geen trapje nodig. ;) )
Juist. Als je niet van die korte rokjes draagt, bestaan die problemen helemaal niet.
Mijn vrouw heeft sowieso geen broek.
Dat bedoel ik: korte rokjes is vragen om inkijk met werken en langere rokken zijn vreselijk irritant bij en met huishoudelijke klussen.

Poeh wat ben ik blij dat jullie mij niet zien werkenAfbeelding
Serieus? Als jij nou een rok tot net boven je knie hebt, dan vraag ik me echt af wie dan allemaal daar last van hebben. Je neemt blijkbaar bijzondere posities aan.
ZWP
Berichten: 1678
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door ZWP »

Het is toch inmiddels wel duidelijk dat het onderscheid tussen Bijbels en wereldse kleding niet ligt tussen rok en broek, maar zedig en onzedig?
Dus een broek kan prima zedig zijn terwijl een rok dat niet is. Is dit zo lastig te bevatten?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door eilander »

ZWP schreef:Het is toch inmiddels wel duidelijk dat het onderscheid tussen Bijbels en wereldse kleding niet ligt tussen rok en broek, maar zedig en onzedig?
Dus een broek kan prima zedig zijn terwijl een rok dat niet is. Is dit zo lastig te bevatten?
Ik zou echt willen dat het zo simpel was.
ZWP
Berichten: 1678
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door ZWP »

eilander schreef:
ZWP schreef:Het is toch inmiddels wel duidelijk dat het onderscheid tussen Bijbels en wereldse kleding niet ligt tussen rok en broek, maar zedig en onzedig?
Dus een broek kan prima zedig zijn terwijl een rok dat niet is. Is dit zo lastig te bevatten?
Ik zou echt willen dat het zo simpel was.
We maken het juist te simpel met alleen dat ene onderscheid broek-rok m.i. Rok is goed en broek is fout is een versimpeling...
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Dodo »

Zeeuw schreef:
Orchidee schreef:
eilander schreef:
Mannetje schreef:Ik ben geen vrouw, maar weet wel dat mijn vrouw alles hier in huis doet terwijl ze een rok of jurk draagt. Hoor nooit over problemen die ze daarbij ervaart.

(En buiten op een trapje de ramen zemen? Dat doe ik, maar voor beneden heb ik dan ook geen trapje nodig. ;) )
Juist. Als je niet van die korte rokjes draagt, bestaan die problemen helemaal niet.
Mijn vrouw heeft sowieso geen broek.
Dat bedoel ik: korte rokjes is vragen om inkijk met werken en langere rokken zijn vreselijk irritant bij en met huishoudelijke klussen.

Poeh wat ben ik blij dat jullie mij niet zien werkenAfbeelding
Serieus? Als jij nou een rok tot net boven je knie hebt, dan vraag ik me echt af wie dan allemaal daar last van hebben. Je neemt blijkbaar bijzondere posities aan.
Tuinieren en verven/behangen is veel netter en prettiger met een broek aan. Pas nog geverfd op een hoge ladder maar eigenlijk was het niet slim. Die rok bleef steeds hangen op de beugel bovenaan de ladder. En als ik niet alleen was geweest, was het ook niet fatsoenlijk op due hoge ladder.
Ramen zenen en zo geen probleem.
Fietsen met tegenwind wel.
Online
Zeeuw
Berichten: 11605
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Zeeuw »

Dodo schreef: Tuinieren en verven/behangen is veel netter en prettiger met een broek aan. Pas nog geverfd op een hoge ladder maar eigenlijk was het niet slim. Die rok bleef steeds hangen op de beugel bovenaan de ladder. En als ik niet alleen was geweest, was het ook niet fatsoenlijk op due hoge ladder.
Ramen zenen en zo geen probleem.
Fietsen met tegenwind wel.
Ok, ook afhankelijk van je gezelschap denk ik. Ik hoop dat de dames geen probleem met de tegenwoordigheid van hun wettige echtgenoot hebben.

Overigens staan er ook genoeg klusjes tussen die ik zelf ook uitvoer. Het is nu wel erg vrouw georiënteerd.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Jantje »

Mooi toch? Ze zijn nog van de oude stempel, de man zorgt voor het inkomen, de vrouw voor het huishouden... :D
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
merel
Berichten: 9820
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door merel »

Nee hoor, ook de taken thuis worden verdeeld. Ik ben echt niet de enige die wat in huis doet.
Plaats reactie