Kledingstijl leerlingen

DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door DDD »

Ik heb het artikel ook gehoord.

Maar als de Volkskrant een exorbitant type had uitgezocht, was er -terecht- commentaar mogelijk dat dit niet representatief is. Het is nu in ieder geval een tamelijk realistisch artikel, al geloof ik dat je niet kunt zeggen dat de meerderheid van de reformatorische vrouwen geen broek draagt.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Ik heb het artikel ook gehoord.
Gehoord? :bobo Volgens mij is dit toch wel de meest opzienbarende fout die ik jou heb zien maken aangaande de Nederlandse taal... :langue
DDD schreef:Maar als de Volkskrant een exorbitant type had uitgezocht, was er -terecht- commentaar mogelijk dat dit niet representatief is. Het is nu in ieder geval een tamelijk realistisch artikel, al geloof ik dat je niet kunt zeggen dat de meerderheid van de reformatorische vrouwen geen broek draagt.
Dat laatste waag ik sterk te betwijfelen. Ik geloof namelijk dat dat wel degelijk het geval is. En verder vind ik het helemaal niet realistisch. Maar dat had ik al eerder geschreven en omdat ik je niet tot ergernis wil wekken, zal ik er verder niet opnieuw over uitwijden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door DDD »

Ik heb het artikel horen voorlezen via Blendle audio. En ik druk mij graag precies uit. Vandaar.

De foto's moet ik nog bekijken, daar heb je via Blendle audio uit de aard der zaak niet zo'n zicht op.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Adje »

DDD schreef:Ik heb het artikel ook gehoord.

Maar als de Volkskrant een exorbitant type had uitgezocht, was er -terecht- commentaar mogelijk dat dit niet representatief is. Het is nu in ieder geval een tamelijk realistisch artikel, al geloof ik dat je niet kunt zeggen dat de meerderheid van de reformatorische vrouwen geen broek draagt.
Ik ken veel reformatorische vrouwen die nooit geen broek dragen...
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Dodo »

Al die ontkenningen achter elkaar maken het niet eenvoudiger wat jullie bedoelen.
In tegenstelling tot X geloof ik niet dat het geen gewoonte is dat ABC geen onzin zegt.
crossmountain
Berichten: 533
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door crossmountain »

Adje schreef: Ik ken veel reformatorische vrouwen die nooit geen broek dragen...
Nooit geen is dus altijd.
Ik ken veel reformatorische vrouwen die nooit een broek dragen maar hem “wel aan hebben”.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Jantje »

crossmountain schreef:
Adje schreef: Ik ken veel reformatorische vrouwen die nooit geen broek dragen...
Nooit geen is dus altijd.
Ik ken veel reformatorische vrouwen die nooit een broek dragen maar hem “wel aan hebben”.
:mdr Ja, die ken ik ook!!!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Orchidee »

Hoorde vandaag iemand zeggen: "ik houd me maar aan m'n opvoeding qua kleding regels".
Wel heb ik ooit.......
Ik was (wederom) zeer verbaasd
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door DDD »

Was dat een zoon of dochter?
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Adje »

Dodo schreef:Al die ontkenningen achter elkaar maken het niet eenvoudiger wat jullie bedoelen.
In tegenstelling tot X geloof ik niet dat het geen gewoonte is dat ABC geen onzin zegt.
Mijn excuses...
Zeeuw
Berichten: 11605
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef:Hoorde vandaag iemand zeggen: "ik houd me maar aan m'n opvoeding qua kleding regels".
Wel heb ik ooit.......
Ik was (wederom) zeer verbaasd Afbeelding
Want? Het kan toch een goede opvoeding zijn (geweest)?
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Bezorgd »

Adje schreef:
DDD schreef:Ik heb het artikel ook gehoord.

Maar als de Volkskrant een exorbitant type had uitgezocht, was er -terecht- commentaar mogelijk dat dit niet representatief is. Het is nu in ieder geval een tamelijk realistisch artikel, al geloof ik dat je niet kunt zeggen dat de meerderheid van de reformatorische vrouwen geen broek draagt.
Ik ken veel reformatorische vrouwen die nooit geen broek dragen...

En toch is de ontwikkeling van het dragen van een broek wel heel hard gegaan.
25 jaar geleden werden vrouwen en meisjes in een broek nog aangesproken. Nu lijkt het wel of door de weeks bijna iedereen zo af en toe in een broek loopt.

Wel respect voor ds de Boer die voor de camera zijn mening durft te geven over dit soort zaken:
https://cip.nl/cip+/75352-ds-cp-de-boer ... aQuPcf9AHQ
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door windorgel »

Orchidee schreef:Hoorde vandaag iemand zeggen: "ik houd me maar aan m'n opvoeding qua kleding regels".
Wel heb ik ooit.......
Ik was (wederom) zeer verbaasd Afbeelding
En wat is daar mis mee als dat een goede opvoeding betrof naar Gods Woord?
deschpin
Berichten: 394
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door deschpin »

Adje schreef: Ik ken veel reformatorische vrouwen die nooit geen broek dragen...
Ik ken er ook veel die alleen op vakantiefoto's een broek aan hebben. Of bij evenementen buiten het dorp! :OO3

Op de middelbare school van onze kinderen heeft denk ik 20% van de meiden buiten schooltijd ook een broek aan.

Ik zie wel verschil tussen randstad en veluwe / zeeland. daar verlopen deze ontwikkelingen wat langzamer.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Mara »

Bezorgd schreef: En toch is de ontwikkeling van het dragen van een broek wel heel hard gegaan.
25 jaar geleden werden vrouwen en meisjes in een broek nog aangesproken. Nu lijkt het wel of door de weeks bijna iedereen zo af en toe in een broek loopt.
Op een gegeven moment sloop het de kerk binnen. Op dank- en biddag kwamen een aantal vrouwen - ook oudere - in een broek, zonder hoed.
Omdat het geen eredienst betrof, was hun argument.
De jongeren in onze gemeente dragen op zondag gerust een spijkerbroek- zelfs met gaten.
Dan denk ik wel, welk voorbeeld geven wij af, de ouders? De ouderen?
Een nette lange broek bij een dame van 83 is van dezelfde orde als een spijkerbroek zonder knieën voor een meisje van 17.

Ik fietste langs de reformatorische basisschool. Er hingen een paar meisjes ondersteboven aan het klimrek. Onder hun rokje droegen ze een zgn. wielrenbroekje. Verstandig, zeker in deze tijd.
Maar dat is toch ook een broekje dan?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie