Kledingstijl leerlingen

DDD
Berichten: 28646
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door DDD »

Ik ben ruim boven de 40, maar ik kan mij niet voorstellen dat mijn ouders zich daaraan storen. Ik betwijfel overigens of dat nu erg leeftijdsgebonden is.
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Boertje »

Het was ook wat prikkelend bedoeld. Zoeken de dragers van de kleding er ook net zoveel achter? Of is het een heel beperkte groep ouderen die moeilijk doet. Kom op mensen, er zijn veel belangrijkere dingen. Er gaan zoveel mensen verloren omdat wij de tijd besteden aan dit soort pietluttige discussies, zodat we helaas te weinig mensen kunnen bekoren om ook gelovig te willen zijn. In de Bijbel komen we weinig van dit soort zaken tegen, behalve bij de Farizeeërs. En we weten wat de Heere daar van vond. Laten we dan ook een lichtdrager zijn voor andere en niet het licht gebruiken om foutjes op te sporen. Daar is niemand mee gediend.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Mara »

samanthi schreef: Er zit wel verschil tussen een strak gympakje en een boerka dacht ik, wat houdt trouwens christelijke turnvereniging in? Eventueel niet op zondag, maar verder? Net zoiets als christelijke schoenmaker of christelijke sinaasappels
Dit was in de tijd dat je nog een RK een christelijke en een seculiere turnvereniging had.
Maar het sloeg in feite nergens op. Maar alles was gekaderd toen.
Thea schreef:Maar op die turnclub zaten waarschijnlijk alleen meisjes?
Nee, ook jongens.
Alleen waren de meiden in de meerderheid.
Hollander schreef:Als er meer zichtbaar dan onzichtbaar is. En ook als in de kledingwinkel één of twee (soms drie) maten te klein is gekozen.
Maar dat is sowieso geen geen gezicht, smakeloos, dus kan me niet voorstellen dat dit prikkelend zou zijn, alleen als je daar op kikt. Maar dat doe je dan op meer kledingstukken.
Hollander schreef:Dat is een tegenstelling die onjuist is. Natuurlijk is het antwoord op deze vraag ja. Maar als een persoon, bij wijze van spreken, naakt over straat zou gaan rennen, dan is het niet vreemd als daar personen zijn die zich gaan verlekkeren. En bij gym zijn net zo goed soms weinig verhullende situaties denkbaar. Net als buiten de gymzaal.
Sorry, maar ik vind het gezeur daarover soms te ver gaan.
Alles heeft een tijd en een plaats.
Er zijn altijd lieden die zich verlekkeren of juist storen aan......... wat gewoon reguliere kleding is.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door merel »

Bizar! Ik wist niet dat deze scholen nog bestonden. Ik zou het iig niet aan mijn jongens uit kunnen leggen. Zij lopen al sinds april in korte broek en op Birkenstocks. In oktober trekken ze onder dwang weer schoenen en een lange broek aan. Ik ben er blij mee, scheelt heel veel kapotte broeken. Op school zit nu een jongen in groep 6 die al 2 jaar weigert om een lange broek aan te doen. Ook in de winter draagt hij een korte broek met dan een dik vest.
Apostolicum
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jun 2018, 23:36

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Apostolicum »

Jammer, ook ik vind de kledingregel van deze school ongepast. Daarnaast heb ik het idee dat hoe meer ouderen ageren tegen hoofdzakelijk de gedragen kleding van de meiden hoe meer het een aandachtspunt wordt voor de opgroeiende testosteron jeugd. Door de blijvende discussie ontstaat dan automatisch een trigger. Het valt mij ook op dat in discussies over kleding het veelal mannen zijn die een mening hebben over de vrouwenkleding.
DDD
Berichten: 28646
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door DDD »

Het zijn natuurlijk ook vooral de mannen die er last van hebben, homo's uitgezonderd. Dus dat lijkt me dan weer niet raar.
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Stof »

Intussen komen de halflange rokken en jurken weer helemaal in de mode en hult reformatorisch NL zich daar en masse in. Fijn voor het oog. Maar diep zorgelijk dat De Mode blijkbaar het richtsnoer is. Zolang dat zo is bij ouders kun je met de kids praten als Brugman maar zullen ze je glazig blijven aankijken.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door huisman »

merel schreef:Bizar! Ik wist niet dat deze scholen nog bestonden. Ik zou het iig niet aan mijn jongens uit kunnen leggen. Zij lopen al sinds april in korte broek en op Birkenstocks. In oktober trekken ze onder dwang weer schoenen en een lange broek aan. Ik ben er blij mee, scheelt heel veel kapotte broeken. Op school zit nu een jongen in groep 6 die al 2 jaar weigert om een lange broek aan te doen. Ook in de winter draagt hij een korte broek met dan een dik vest.
Bizar?? Ik ken meer organisaties die een korte broek bij hun werknemers verbieden dan die het toestaan. Kom een beetje decorum mag toch wel?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door merel »

Het gaat hier niet om werknemers, maar om kinderen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door huisman »

merel schreef:Het gaat hier niet om werknemers, maar om kinderen.
Echt?...17-jarige jongen wil niet graag een kind genoemd worden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Bezorgd »

huisman schreef:
merel schreef:Het gaat hier niet om werknemers, maar om kinderen.
Echt?...17-jarige jongen wil niet graag een kind genoemd worden.

Brugpiepers van 13 mogen ook geen korte broek aan.
deschpin
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door deschpin »

huisman schreef:. Kom een beetje decorum mag toch wel?
Decorum is ook maar een mening.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door merel »

Dat niet alleen. Ik begrijp werkelijk waar niet waarom een bermuda bij (tiener) jongens ongepast zou zijn. Principieel tegen een korte broek zijn heeft m.i. geen enkele bijbelse grondslag.

Mogen jongens trouwens ook lang(er) haar hebben op reformatorische scholen?
DDD schreef:Het zijn natuurlijk ook vooral de mannen die er last van hebben, homo's uitgezonderd. Dus dat lijkt me dan weer niet raar.
Ik begrijp de zin, maar eerlijk gezegd stuit mij dat wel tegen de borst. Dit wordt namelijk in islamitische landen ook gebruikt om de burka te rechtvaardigen.

En ik begrijp best dat je kan stellen dat kinderen ( ook tieners) er netjes bij moeten lopen. Alleen is 'zedigheid'zoals in de bijbel staat omschreven natuurlijk wel een rekkelijk begrip. Begin vorige eeuw vond men een blote enkel al net meer kuis.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door merel »

huisman schreef:
merel schreef:Het gaat hier niet om werknemers, maar om kinderen.
Echt?...17-jarige jongen wil niet graag een kind genoemd worden.
Dat klopt, maar hij is nog wel een kind ;)

Mijn jongste wilde het afgelopen jaar ook geen kleuter genoemd worden, maar hij zat toch echt nog maar in groep 2 ( en was dus een kleuter). Op het moment dat hij 6 werd was dat ook het eerste wat hij verzuchtte 'eindelijk een schoolkind en geen kleuter meer'.

Daarnaast heb ik er ook helemaal geen moeite mee als studenten een korte broek aan hebben met warm weer. Ze moeten nog lang genoeg in een keurslijf naar het werk
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Mara »

merel schreef:Dat niet alleen. Ik begrijp werkelijk waar niet waarom een bermuda bij (tiener) jongens ongepast zou zijn. Principieel tegen een korte broek zijn heeft m.i. geen enkele bijbelse grondslag.
Tijdens een hittegolf mochten de jongens op de reformatorische middelbare school echt wel een korte broek aan. Maar het was niet de bedoeling dat ze in een kort sportbroekje kwamen, maar in een nette bermuda.
Dat werd toegestaan wegens de omstandigheden.
Maar dan heb je helaas altijd weer ouders die maling aan de regels hebben en daarom moet de direktie dan weer strengere regels stellen.
merel schreef:Mogen jongens trouwens ook lang(er) haar hebben op reformatorische scholen?
Zo lang je er geen knotje van kunt maken, wel.
Overigens waren de regels op de GKv school ook streng, zo niet strenger op bepaalde punten.

Als je moeite hebt met regels, moet je je kind niet naar een reformatorische sturen. Heel simpel. Maar er zijn ouders die tweeslachtig zijn. Ze willen wel graag de strenge regels voor hun kind, maar tegelijk mag dat kind bepaalde regels w.b. kleding aan hun laars lappen.

Gisteren schoof er een meisje naast ons in de bank, in een jeans met kapotte knieën. Ik zou me als moeder schamen.
Maar er zal wel geredeneerd worden dat moeder blij is dat ze tenminste nog naar de kerk gaat.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie