Kledingstijl leerlingen

DDD
Berichten: 28489
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door DDD »

BNN VARA is in ieder geval een publieke omroep.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Bezorgd »

Klopt, maar publieke omroepen gebruiken steeds meer andere media. Pownd is amper meer op TV maar des te actiever op Youtube - FB etc.

Jongeren kijken geen TV meer.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Adje »

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/in ... -1.1592133

Vreemd dat over de schorsing van de leerling geen melding is gedaan bij de inspectie. Volgens de regels moet de inspectie ingelicht worden als een leerling langer dan één dag geschorst wordt.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door pierre27 »

Hollander schreef:
Dodo schreef:Op de Guido was vroeger de gymkleding ook verplicht, geen idee waarom ze dat een goed idee vonden. Lelijker kon het niet, en wat was het nut?
De tenues van het Lodenstein College worden gewaardeerd door leerlingen. Misschien niet door allemaal. Maar ik heb heel wat leerlingen van het Lodenstein College in hun vrije (sport)tijd zien rondhuppelen in hun 'gymuniform'. Ik moet zeggen, de stijl is goed aangepast op de jeugd en de kleurencombinatie past goed.
Klopt helemaal, leerlingen die ik erover spreek zijn er blij mee. Praktische kleding die er ook nog leuk uitziet. In de zomer willen ze de hele dag gym:)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Hollander »

pierre27 schreef:Klopt helemaal, leerlingen die ik erover spreek zijn er blij mee. Praktische kleding die er ook nog leuk uitziet. In de zomer willen ze de hele dag gym:)
Zeker, wat dat betreft denk ik dat er zeker geleerd is van (kleding)fouten in het verleden. Ik zou geen bezwaar hebben als alle reformatorische en christelijke scholen het voorbeeld volgen.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Boertje »

Hollander schreef:
pierre27 schreef:Klopt helemaal, leerlingen die ik erover spreek zijn er blij mee. Praktische kleding die er ook nog leuk uitziet. In de zomer willen ze de hele dag gym:)
Zeker, wat dat betreft denk ik dat er zeker geleerd is van (kleding)fouten in het verleden. Ik zou geen bezwaar hebben als alle reformatorische en christelijke scholen het voorbeeld volgen.
En waarom? Weer een kledingregeltje erbij. Nu nog een hoedje en het is compleet. Laat kinderen zelf bepalen wat ze dragen, mits het binnen fatsoensnormen blijft. Voorgeschreven kleding vind ik zo Eton-achtig.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Hollander »

Boertje schreef:
Hollander schreef:
pierre27 schreef:Klopt helemaal, leerlingen die ik erover spreek zijn er blij mee. Praktische kleding die er ook nog leuk uitziet. In de zomer willen ze de hele dag gym:)
Zeker, wat dat betreft denk ik dat er zeker geleerd is van (kleding)fouten in het verleden. Ik zou geen bezwaar hebben als alle reformatorische en christelijke scholen het voorbeeld volgen.
En waarom? Weer een kledingregeltje erbij. Nu nog een hoedje en het is compleet. Laat kinderen zelf bepalen wat ze dragen, mits het binnen fatsoensnormen blijft. Voorgeschreven kleding vind ik zo Eton-achtig.
Ik heb het specifiek over gymkleding. Reden: omdat de vertoning regelmatig seksueel prikkelend of op een andere wijze onzedelijk te noemen is. Dat past een christen niet en daar mag een school zeker sturend in bezig zijn.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door eilander »

DDD schreef:Het is toch gewoon een tv-programma, niet een youtube-kanaal?

Het verwijt dat ik een beperkte blik zou hebben, heb ik echt nog zelden gekregen.
Goed dat ik die eer heb.
Ik bedoelde deze zin:
DDD schreef:Ik weet alleen enkele mensen uit de OGGiN die de gewoonte hebben dat jongens van boven de 15 geen korte broek dragen.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door samanthi »

Hollander schreef:
Boertje schreef:
Hollander schreef:
pierre27 schreef:Klopt helemaal, leerlingen die ik erover spreek zijn er blij mee. Praktische kleding die er ook nog leuk uitziet. In de zomer willen ze de hele dag gym:)
Zeker, wat dat betreft denk ik dat er zeker geleerd is van (kleding)fouten in het verleden. Ik zou geen bezwaar hebben als alle reformatorische en christelijke scholen het voorbeeld volgen.
En waarom? Weer een kledingregeltje erbij. Nu nog een hoedje en het is compleet. Laat kinderen zelf bepalen wat ze dragen, mits het binnen fatsoensnormen blijft. Voorgeschreven kleding vind ik zo Eton-achtig.
Ik heb het specifiek over gymkleding. Reden: omdat de vertoning regelmatig seksueel prikkelend of op een andere wijze onzedelijk te noemen is. Dat past een christen niet en daar mag een school zeker sturend in bezig zijn.
Juist de voorgeschreven gymkleding laat/liet vaak te wensen over op dit gebied.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Mara »

Hollander schreef: Ik heb het specifiek over gymkleding. Reden: omdat de vertoning regelmatig seksueel prikkelend of op een andere wijze onzedelijk te noemen is. Dat past een christen niet en daar mag een school zeker sturend in bezig zijn.
Wanneer is sportkleding seksueel prikkelend? Is degene die zich verlekkert niet fout bezig?
Je kunt niet in een soort boerka of losfladderende lange broek een vogelnestje aan de ringen maken, of over een bok/paard springen. Dan blijf je haken.
Ik had vroeger een turnpakje dat dus de toets der kritiek nu niet meer zou doorstaan. En ik zat op een degelijke christelijke vereniging.
Niemand die daar over viel. Op zaterdagen liepen we een mars, in een wit kittig rokje en wit shirtje.
Ik snap er niets van, dat dit dan lustopwekkend zou zijn, opeens.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
Hollander schreef: Ik heb het specifiek over gymkleding. Reden: omdat de vertoning regelmatig seksueel prikkelend of op een andere wijze onzedelijk te noemen is. Dat past een christen niet en daar mag een school zeker sturend in bezig zijn.
Wanneer is sportkleding seksueel prikkelend? Is degene die zich verlekkert niet fout bezig?
Je kunt niet in een soort boerka of losfladderende lange broek een vogelnestje aan de ringen maken, of over een bok/paard springen. Dan blijf je haken.
Ik had vroeger een turnpakje dat dus de toets der kritiek nu niet meer zou doorstaan. En ik zat op een degelijke christelijke vereniging.
Niemand die daar over viel. Op zaterdagen liepen we een mars, in een wit kittig rokje en wit shirtje.
Ik snap er niets van, dat dit dan lustopwekkend zou zijn, opeens.
Er zit wel verschil tussen een strak gympakje en een boerka dacht ik, wat houdt trouwens christelijke turnvereniging in? Eventueel niet op zondag, maar verder? Net zoiets als christelijke schoenmaker of christelijke sinaasappels
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Thea »

Maar op die turnclub zaten waarschijnlijk alleen meisjes?
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Hollander »

Mara schreef:Wanneer is sportkleding seksueel prikkelend?
Als er meer zichtbaar dan onzichtbaar is. En ook als in de kledingwinkel één of twee (soms drie) maten te klein is gekozen.
Is degene die zich verlekkert niet fout bezig?
Dat is een tegenstelling die onjuist is. Natuurlijk is het antwoord op deze vraag ja. Maar als een persoon, bij wijze van spreken, naakt over straat zou gaan rennen, dan is het niet vreemd als daar personen zijn die zich gaan verlekkeren. En bij gym zijn net zo goed soms weinig verhullende situaties denkbaar. Net als buiten de gymzaal.
Laatst gewijzigd door Hollander op 07 sep 2019, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
DDD
Berichten: 28489
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door DDD »

eilander schreef:
DDD schreef:Het is toch gewoon een tv-programma, niet een youtube-kanaal?

Het verwijt dat ik een beperkte blik zou hebben, heb ik echt nog zelden gekregen.
Goed dat ik die eer heb.
Ik bedoelde deze zin:
DDD schreef:Ik weet alleen enkele mensen uit de OGGiN die de gewoonte hebben dat jongens van boven de 15 geen korte broek dragen.
Ik wil verder niet bijdehand doen, maar ook op dit forum is de enige die zegt geen korte broek te dragen uit de OGGiN. Verder zeg ik ik weet. Ik snap dat zoiets ook in aanverwante subculturen kan voorkomen. Maar het is wel een heel uitzonderlijk standpunt.

Ik begrijp niet waarom je daar niet inhoudelijk of met argumenten op ingaat. Het is verder niet zo'n belangrijk punt. Hoewel ik het persoonlijk wel erg jammer vind als een christelijke school met zulke dingen in het nieuws komt. Waarom zou je een punt maken van dingen die principieel van geen betekenis zijn en alleen de hekel aan God en zijn dienst maar onnodig vergroten?
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Boertje »

Nou vraag ik mij af welke leeftijd hebben de personen die zich eraan storen. Zou me niets verbazen als ik tot de volgende typering kom: mannen 40-60 jaar..... :?
Plaats reactie