Kledingstijl leerlingen

jjchris
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mei 2015, 10:52

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door jjchris »

Maar kom op. Bij broeken kun je niet dr vanonder inkijken.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Klavart »

Mannetje schreef:Studentes die de stof niet onder de knie hadden mochten van één van mijn docenten geen tentamen doen, zo beweerde hij.
:haha
en terecht!
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Klavart »

jjchris schreef:Maar kom op. Bij broeken kun je niet dr vanonder inkijken.
Bij rokken ook niet, als ze lang genoeg zijn. En bij sommige broeken zie je ook meer dan je lief is...
jjchris
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mei 2015, 10:52

Re: RE: Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door jjchris »

Klavart schreef:
jjchris schreef:Maar kom op. Bij broeken kun je niet dr vanonder inkijken.
Bij rokken ook niet, als ze lang genoeg zijn. En bij sommige broeken zie je ook meer dan je lief is...
Haha. Als ze lang genoeg zijn? Toen ik op de basisschool zat was het daar verplicht om lange rokken te dragen voor de juffen. Heel zedenlijk allemaal. Totdat het ging stormen, en een juf moeite had om dr rok naar beneden te houden.. :) #marlynmonroeeffect
jjchris
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mei 2015, 10:52

Re: RE: Re: RE: Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door jjchris »

jjchris schreef:
Klavart schreef:
jjchris schreef:Maar kom op. Bij broeken kun je niet dr vanonder inkijken.
Bij rokken ook niet, als ze lang genoeg zijn. En bij sommige broeken zie je ook meer dan je lief is...
Haha. Als ze lang genoeg zijn? Toen ik op de basisschool zat was het daar verplicht om lange rokken te dragen voor de juffen. Heel zedenlijk allemaal. Totdat het ging stormen, en een juf moeite had om dr rok naar beneden te houden.. :) #marlynmonroeeffect
En je hebt gelijk. Broeken zijn ook niet altijd super.
Guppy3
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 apr 2008, 13:33

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Guppy3 »

http://www.telegraaf.nl/vrouw/mama/opvo ... an___.html

Dat is voor hotpants, strakke broeken, korte rokjes. bloesjes die diep van inzicht zijn, het maakt eigenlijk niet uit welke kleding.
Probeer je in te denken wat jongens of mannen, in of na de puberteit, voor gevoelens kunnen krijgen.
Mannen zijn geen robots.

Het is dan misschien niet bedoeld als verleiding. Maar het vlees is zwak.
Daarom moeten we ons lichaam bedekt houden.
Om het vlees en geest niet te prikkelen.
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Sheba »

Eerder was er al een link naar deze folder geplaatst. Maar kan het nergens meer terugvinden, omdat wij inmiddels een dochter hebben die richting deze leeftijdscategorie gaat met belangstelling gelezen.

Wat mij opvalt is dat inmiddels de rok tot halverwege het bovenbeen al niet meer als tekort wordt gezien?


http://www.wartburg.nl/Media/download/5 ... Fkopie.pdf?

Ik kan mij nog de tijd herinneren dat de rok op de knie of net erboven mocht zijn...
Het wordt steeds korter...

Hoe kan ik mijn kind nog overtuigen als zelfs de kledingregels op de refoscholen zeer korte rokken toestaan, in het kader van zedelijkheid?
Wat is het verschil tussen een rok halverwege het bovenbeen en een rok wat nog korter is, behalve aantal cm?
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4785
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Sheba schreef:Eerder was er al een link naar deze folder geplaatst. Maar kan het nergens meer terugvinden, omdat wij inmiddels een dochter hebben die richting deze leeftijdscategorie gaat met belangstelling gelezen.

Wat mij opvalt is dat inmiddels de rok tot halverwege het bovenbeen al niet meer als tekort wordt gezien?


http://www.wartburg.nl/Media/download/5 ... Fkopie.pdf?

Ik kan mij nog de tijd herinneren dat de rok op de knie of net erboven mocht zijn...
Het wordt steeds korter...

Hoe kan ik mijn kind nog overtuigen als zelfs de kledingregels op de refoscholen zeer korte rokken toestaan, in het kader van zedelijkheid?
Wat is het verschil tussen een rok halverwege het bovenbeen en een rok wat nog korter is, behalve aantal cm?
Zag pas nog leerlingen van een Reformatorische voortgezet onderwijs school, en rokken waren behoorlijk kort en bleek geen uitzondering.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Luther »

Sheba schreef:Eerder was er al een link naar deze folder geplaatst. Maar kan het nergens meer terugvinden, omdat wij inmiddels een dochter hebben die richting deze leeftijdscategorie gaat met belangstelling gelezen.

Wat mij opvalt is dat inmiddels de rok tot halverwege het bovenbeen al niet meer als tekort wordt gezien?


http://www.wartburg.nl/Media/download/5 ... Fkopie.pdf?

Ik kan mij nog de tijd herinneren dat de rok op de knie of net erboven mocht zijn...
Het wordt steeds korter...

Hoe kan ik mijn kind nog overtuigen als zelfs de kledingregels op de refoscholen zeer korte rokken toestaan, in het kader van zedelijkheid?
Wat is het verschil tussen een rok halverwege het bovenbeen en een rok wat nog korter is, behalve aantal cm?
Dat zal voor nogal wat meiden een verlenging van de rok inhouden... Als je de folder ziet, staat boven die regel een foto van een meisje met een rok halverwege het bovenbeen. In combinatie met een legging is dit nog wel zedelijk te noemen t.o.v. de bestaande praktijk.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Mara »

Sheba schreef:Eerder was er al een link naar deze folder geplaatst. Maar kan het nergens meer terugvinden, omdat wij inmiddels een dochter hebben die richting deze leeftijdscategorie gaat met belangstelling gelezen.
Wat mij opvalt is dat inmiddels de rok tot halverwege het bovenbeen al niet meer als tekort wordt gezien?
http://www.wartburg.nl/Media/download/5 ... Fkopie.pdf?
Ik kan mij nog de tijd herinneren dat de rok op de knie of net erboven mocht zijn...
Het wordt steeds korter...
Hoe kan ik mijn kind nog overtuigen als zelfs de kledingregels op de refoscholen zeer korte rokken toestaan, in het kader van zedelijkheid?
Wat is het verschil tussen een rok halverwege het bovenbeen en een rok wat nog korter is, behalve aantal cm?
Zeer korte rokken worden niet toegestaan, soms proberen meiden het wel, maar vroeger of later wordt er dan toch wel iets over gezegd, of krijgt iedereen een brief thuis met aanscherping van de regels.
Tussen aanmelding van 2 van onze kinderen zat 6 jaar en ik wist na die tijd ook even niet wat ik zag. :oO
En het worden meiden in de puberleeftijd, dus overtuigen zal sowieso vaak lastig worden.
Het is maar net in welke vriendinnengroep ze terecht komen.
Ik vond het in de klas wel meevallen, maar tijdens de diploma-uitreiking waren wel een paar genante momentjes voor de mensen die aan de zijkant van het podium zaten. Als een jurkje wijd en een tikje te kort is, krijg je inkijk van onderaf op het moment dat ze het trapje op lopen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Sheba »

Luther schreef:
Sheba schreef:Eerder was er al een link naar deze folder geplaatst. Maar kan het nergens meer terugvinden, omdat wij inmiddels een dochter hebben die richting deze leeftijdscategorie gaat met belangstelling gelezen.

Wat mij opvalt is dat inmiddels de rok tot halverwege het bovenbeen al niet meer als tekort wordt gezien?


http://www.wartburg.nl/Media/download/5 ... Fkopie.pdf?

Ik kan mij nog de tijd herinneren dat de rok op de knie of net erboven mocht zijn...
Het wordt steeds korter...

Hoe kan ik mijn kind nog overtuigen als zelfs de kledingregels op de refoscholen zeer korte rokken toestaan, in het kader van zedelijkheid?
Wat is het verschil tussen een rok halverwege het bovenbeen en een rok wat nog korter is, behalve aantal cm?
Dat zal voor nogal wat meiden een verlenging van de rok inhouden... Als je de folder ziet, staat boven die regel een foto van een meisje met een rok halverwege het bovenbeen. In combinatie met een legging is dit nog wel zedelijk te noemen t.o.v. de bestaande praktijk.
Zedelijker wil toch nog niet zeggen dat het echt zedelijk is? Als mannen al niet weten welke kant ze moeten opkijken bij de korte lapjes stof om de billen van de meiden. Dan kunnen ze dat ook niet bij de rokken tot halverwege het been., lijkt mij.
Ga met een korte rok zitten of fietsen die halverwege het bovenbeen komt... En hij kruipt nog een stuk omhoog. Ben je m.i. net zo ver.
M.a.w. Zijn onze grenzen mbt tot wat nog zedelijk is, bepaald door het modebeeld dat geschetst wordt onder de ons bekende en minder bekende zaken? En zijn ook de kledingregels van de scholen hierin mee gegaan?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Orchidee »

Ik zag afgelopen juli met de diplomauitreiking van onze jongste geen verschil in kleding meer dan die van een wereldse strandparty
Je wist vaak niet waar je moest kijken
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Sheba »

Orchidee schreef:Ik zag afgelopen juli met de diplomauitreiking van onze jongste geen verschil in kleding meer dan die van een wereldse strandparty Afbeelding
Je wist vaak niet waar je moest kijken Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Dan kunnen we boekjes vol schrijven over kleding. Maar als de scholen er zelf aan meedoen door het toe te laten of het in zoverre toe laten wat in het modebeeld past... of door zelf ook zo gekleed te gaan maak je m.i. weinig indruk met extra aandacht voor kleding.


En wat dacht je van make- Up. Dat was in mijn tijd ook nog uit de boze. En nu staat het zelfs in het regelenent dat het mag. Zolang het plamuurmes maar buiten gebruik blijft :jongle
Tja hoezo sprake van verleggen van grenzen?

En nee, wat je als ouder zegt overtuigt een puber vaak niet. Maar als de omgeving inclusief school ook andere regels hanteert dan thuis... Wordt het wel heel erg lastig allemaal.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Mara »

Sheba schreef: En nee, wat je als ouder zegt overtuigt een puber vaak niet. Maar als de omgeving inclusief school ook andere regels hanteert dan thuis... Wordt het wel heel erg lastig allemaal.
School- en thuisregels sluiten nooit naadloos op elkaar aan Sheba.
Dat was al niet toen ik kind was.
Op het Wartburg hangen sinds enkele jaren ook beeldschermen in de klas en mag een film als eindproject worden gemaakt.
Dat sluit ook niet aan bij sommige gezinnen.
Maar school moet wel aansluiting zoeken EN houden met het HBO en Universitair onderwijs.
En w.b. jouw bezwaar tegen een te korte rok op de fiets, die meiden lossen het op door met een lange broek aan naar school te gaan om zich daar om te kleden.
Misschien is het handig als jij je verwachtingspatroon lichtelijk bijstelt. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Luther »

Sheba schreef:Zedelijker wil toch nog niet zeggen dat het echt zedelijk is? Als mannen al niet weten welke kant ze moeten opkijken bij de korte lapjes stof om de billen van de meiden. Dan kunnen ze dat ook niet bij de rokken tot halverwege het been., lijkt mij.
Ga met een korte rok zitten of fietsen die halverwege het bovenbeen komt... En hij kruipt nog een stuk omhoog. Ben je m.i. net zo ver.
M.a.w. Zijn onze grenzen mbt tot wat nog zedelijk is, bepaald door het modebeeld dat geschetst wordt onder de ons bekende en minder bekende zaken? En zijn ook de kledingregels van de scholen hierin mee gegaan?
Je zeggen: het glas is halfleeg. Je kunt ook zeggen: men eist tenminste weer een halfvol glas.
Op de fiets komt dit probleem niet voor: vrijwel alle meiden komen en gaan in broek van school. Een school heeft ook te dealen met de toeleverende ouders. Bij aanscherping van de regels - want zoals het wel bedoeld - moet je ook een beetje rekening houden met de maximaal haalbare spankracht van de achterban. Dat is bijvoorbeeld de reden dat het dragen van een broek voor meisjes (nog) niet is vrijgegeven.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie