Schokkend

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Schokkend

Bericht door huisman »

De Volkskrant heeft de brief van de co-assistent gepubliceerd. En de seculiere media probeert nog steeds dr Tromp de hand boven het hoofd te houden samen met de Nederlandse Vereniging voor een Vrijwillig Levenseinde.

http://static1.volkskrant.nl/static/ass ... 5_2881.pdf
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Democritus
Berichten: 1441
Lid geworden op: 30 aug 2004, 19:29
Locatie: Alhier

Re: Schokkend.

Bericht door Democritus »

huisman schreef:De Volkskrant heeft de brief van de co-assistent gepubliceerd. En de seculiere media probeert nog steeds dr Tromp de hand boven het hoofd te houden samen met de Nederlandse Vereniging voor een Vrijwillig Levenseinde.

http://static1.volkskrant.nl/static/ass ... 5_2881.pdf
Meer dan schokkend. Als dit klopt dan is het moord. Wat ik hierin zo schokkend vind is dat het ingaat tegen een nadrukkelijke wens van de patiënt. Maar ook de motivatie van de arts namelijk 'administratieve rompslomp'.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Schokkend.

Bericht door Mara »

Er was gisteravond een familielid (zwager) bij DWDD. Maar ik vond hem een beetje vaag, hij wist veel niet. Had niet gevraagd enz.
De man was zeer ernstig ziek, zou heel snel overlijden, maar longen liepen vol met vocht, dus hij dreigde te stikken.
Wat er in de media over geschreven wordt, klopt volgens dit familielid niet!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Schokkend.

Bericht door Mara »

Wat ook schokkend was:
http://www.dordrecht.net/nieuws/reactie ... 12445.html

Betreft een nepdemonstratie bij de Synode in de kerk in Dordrecht.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Schokkend.

Bericht door Mara »

Ik las dit bericht op AD:
Vrouw sterft in kraambed.
Norberts vrouw Sheba (36) overleed een uur nadat hun zoon geboren werd. 'Sheba heeft een vruchtwaterembolie gekregen, dan komt er vruchtwater in de bloedbaan en volgt een allergische reactie. Een vruchtwaterembolie komt zelden voor, maar is meestal fataal. Ik hoef denk ik niet te vertellen hoe gigantisch diep het gat is waarin je dan terechtkomt. Eenmaal thuis ben ik compleet ingestort. Af en toe heb ik nog vreselijk moeilijke momenten'.

Norbert is ontsteld dat er helemaal niets is geregeld voor mannen in zijn situatie. 'Dit overkomt je. Je bent compleet radeloos. Het gaat jaarlijks slechts om heel kleine aantallen, gelukkig. Maar er moet voor hen toch iets geregeld zijn. In België kan een man het bevallingsverlof van zijn overleden vrouw overnemen. Hier verwacht de overheid blijkbaar dat alleen de vrouw de zorg van de baby op zich neemt. Dat is niet meer van deze tijd. Als zij wegvalt, is er helemaal niets.'

Volgens hoogleraar arbeidsrecht Ton Wilthagen is het helemaal niet moeilijk om de regels wat aan te passen. 'Zoals in België. Het kost niets extra. En het gaat maar om een handvol gevallen. Het UWV betaalt de werkgever het loon van de vrouw als ze zwangerschapsverlof heeft. Als ze overlijdt betaalt het UWV gewoon het loon van de man door. Het gaat om tien tot twaalf weken.'

Ik had hier nog nooit van gehoord. En wat vreselijk om te lezen dat er wettelijk niets geregeld is kennelijk, voor dit soort verdrietige gebeurtenissen. :fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Schokkend.

Bericht door eilander »

Mara schreef:(...)
Ik had hier nog nooit van gehoord. En wat vreselijk om te lezen dat er wettelijk niets geregeld is kennelijk, voor dit soort verdrietige gebeurtenissen. :fi
Ik heb niet alleen maar positieve ervaringen met werkgevers. Maar toch zijn ze meestal wel soepel als het gaat over ziekte van partners van werknemers; ik neem dus aan dat dit ook geldt bij overlijden. Er wordt dan in goed overleg zo goed mogelijk gezorgd.

Neemt niet weg dat dit natuurlijk een drama blijft.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Schokkend.

Bericht door Mara »

eilander schreef:
Mara schreef:(...)
Ik had hier nog nooit van gehoord. En wat vreselijk om te lezen dat er wettelijk niets geregeld is kennelijk, voor dit soort verdrietige gebeurtenissen. :fi
Ik heb niet alleen maar positieve ervaringen met werkgevers. Maar toch zijn ze meestal wel soepel als het gaat over ziekte van partners van werknemers; ik neem dus aan dat dit ook geldt bij overlijden. Er wordt dan in goed overleg zo goed mogelijk gezorgd.

Neemt niet weg dat dit natuurlijk een drama blijft.
De werkgever van mijn man ook gelukkig.
Maar als deze weigert, heb je dus "geen poot om op te staan", en dat in een uiterst kwetsbare periode!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: Schokkend.

Bericht door MoesTuin »

huisman schreef:De Volkskrant heeft de brief van de co-assistent gepubliceerd. En de seculiere media probeert nog steeds dr Tromp de hand boven het hoofd te houden samen met de Nederlandse Vereniging voor een Vrijwillig Levenseinde.

http://static1.volkskrant.nl/static/ass ... 5_2881.pdf
Inderdaad schokkend.
Wat koud
Wat kil
Wat hard
Wat onmenselijk

God heeft het laatste Woord
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Schokkend.

Bericht door refo »

Er is wettelijk wel wat geregeld: de man is de eerste dagen niet in staat arbeid te verrichten.
Dus arbeidsongeschikt. Te behandelen als ieder ander ziektegeval.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Schokkend.

Bericht door vlinder »

refo schreef:Er is wettelijk wel wat geregeld: de man is de eerste dagen niet in staat arbeid te verrichten.
Dus arbeidsongeschikt. Te behandelen als ieder ander ziektegeval.
Daarnaast bestaat er het wettelijke recht op zorgverlof. Hierbij mag je een bepaald aantal dagen verlof opnemen als jij de enige persoon bent die voor iemand anders moet zorgen. Bijv. Ouder die kind moet verzorgen, kind die ouder thuis verzorgd in laatste levensfase etc.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Schokkend.

Bericht door Chrisje72 »

Alleen is dat slechts voor 70% doorbetaald.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Schokkend.

Bericht door vlinder »

Chrisje72 schreef:Alleen is dat slechts voor 70% doorbetaald.
Dus? Ouderschapsverlof is ook verlof zonder salaris, maar met behoud van volledig contract. De stelling was dt er wettelijk niets is geregeld. Dat klopt dus niet. Refo en ik tonen met voorbeelden aan dat er wel degelijk wettelijk iets geregeld is.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Schokkend.

Bericht door Ditbenik »

vlinder schreef:
Chrisje72 schreef:Alleen is dat slechts voor 70% doorbetaald.
Dus? Ouderschapsverlof is ook verlof zonder salaris, maar met behoud van volledig contract. De stelling was dt er wettelijk niets is geregeld. Dat klopt dus niet. Refo en ik tonen met voorbeelden aan dat er wel degelijk wettelijk iets geregeld is.
En dan is het nog maar de vraag of we alles in het leven maar af moeten wentelen op overheid of werkgever. Hebben we daarin ook niet zelf een verantwoordelijkheid? Bv onbetaald verlof opnemen? Of is het probleem misschien wel dat we zo materialistisch geworden zijn dat we geen reserve aanleggen voor dit soort zaken?
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Schokkend.

Bericht door vlinder »

Ditbenik schreef:
vlinder schreef:
Chrisje72 schreef:Alleen is dat slechts voor 70% doorbetaald.
Dus? Ouderschapsverlof is ook verlof zonder salaris, maar met behoud van volledig contract. De stelling was dt er wettelijk niets is geregeld. Dat klopt dus niet. Refo en ik tonen met voorbeelden aan dat er wel degelijk wettelijk iets geregeld is.
En dan is het nog maar de vraag of we alles in het leven maar af moeten wentelen op overheid of werkgever. Hebben we daarin ook niet zelf een verantwoordelijkheid? Bv onbetaald verlof opnemen? Of is het probleem misschien wel dat we zo materialistisch geworden zijn dat we geen reserve aanleggen voor dit soort zaken?
Dat ook. In Duitsland zijn de eerste ziektedagen altijd voor eigen rekening. Het verzuim is daar lager dan in Nederland.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Schokkend.

Bericht door Isala »

Dit vond ik vandaag schokkend nieuws in de krant:

Zweedse Kerk tegen steun aan vervolgde christenen. Reden: het zou moslims kunnen beledigen!
http://www.rd.nl/kerk-religie/zweedse-k ... -1.1127728

Er wordt opnieuw een tempel voor Baäl gebouwd in de VS:
http://www.rd.nl/vandaag/buitenland/pla ... -1.1127676
Hora est!
Plaats reactie