Erdee

Online
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Precies. En dat is dus niet waar
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Erdee

Bericht door samanthi »

O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Dodo »

Leuke artikelen in de bijlage van het RD van afgelopen zaterdag, over boeken, te veel boeken, en wat doe je er mee als je kleiner gaat wonen? Ze hadden wel de goede mensen geïnterviewd, wat hebben die mensen er veel.
Heel pijnlijk als je je schatten wilt afstaan, en niemand wil ze hebben. Dat is echt veranderd. Theologiestudenten doen ook veel via internet.
Ik doe de boekenafdeling van onze kringloop, en daar merk ik dit ook wel. Goede boeken, maar geen afnemers. Vandaag nog een doosje met de complete (denk ik) Korte verklaring. 55 deeltjes, ziet er keurig uit. Er is een goede kans dat het oud papier wordt, ik zag er vier op marktplaats staan waar niet op geboden wordt.
Ook een paar delen van Loe de Jong, ook niks waard waarschijnlijk.
Het is wel een les: als je veel boeken wil hebben, doe dat voor jezelf. Denk niet dat je er je kinderen later een plezier mee doet, want dat is niet zo. Doe het ook niet om ze voor goed geld te kunnen verkopen, want dat kan waarschijnlijk ook niet.
Voor andere verzamelingen geldt over het algemeen hetzelfde, denk ik. Misschien dat munten nog wat waard zijn?
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Bertiel »

ik vraag me wel af of 325 meter allemaal gelezen is.
Je kan er wel mee pronken, maar heb je aan boeken in je kast die je niet gelezen hebt.
Ik heb een meter of 22 - 23, maar die heb ik wel allemaal gelezen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Erdee

Bericht door Tiberius »

Munten ook niet. Je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt.
Zeeuw
Berichten: 11545
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Erdee

Bericht door Zeeuw »

Dodo schreef:Leuke artikelen in de bijlage van het RD van afgelopen zaterdag, over boeken, te veel boeken, en wat doe je er mee als je kleiner gaat wonen? Ze hadden wel de goede mensen geïnterviewd, wat hebben die mensen er veel.
Heel pijnlijk als je je schatten wilt afstaan, en niemand wil ze hebben. Dat is echt veranderd. Theologiestudenten doen ook veel via internet.
Ik doe de boekenafdeling van onze kringloop, en daar merk ik dit ook wel. Goede boeken, maar geen afnemers. Vandaag nog een doosje met de complete (denk ik) Korte verklaring. 55 deeltjes, ziet er keurig uit. Er is een goede kans dat het oud papier wordt, ik zag er vier op marktplaats staan waar niet op geboden wordt.
Ook een paar delen van Loe de Jong, ook niks waard waarschijnlijk.
Het is wel een les: als je veel boeken wil hebben, doe dat voor jezelf. Denk niet dat je er je kinderen later een plezier mee doet, want dat is niet zo. Doe het ook niet om ze voor goed geld te kunnen verkopen, want dat kan waarschijnlijk ook niet.
Voor andere verzamelingen geldt over het algemeen hetzelfde, denk ik. Misschien dat munten nog wat waard zijn?
Tsja, ik heb een buurvrouw met 5000 boeken. Franse en Russiche literatuur. Ik heb al zo een vermoeden hoe de kinderen denken over een dergelijke erfenis.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Bruna »

Bertiel schreef:ik vraag me wel af of 325 meter allemaal gelezen is.
Je kan er wel mee pronken, maar heb je aan boeken in je kast die je niet gelezen hebt.
Ik heb een meter of 22 - 23, maar die heb ik wel allemaal gelezen
Wie pronkt er?
Neem aan dat je het over dhr. Mastenbroek hebt.
Hij is een verzamelaar maar daarnaast heeft hij vermoed ik er ook veel van gelezen.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Erdee

Bericht door Geytenbeekje »

Heeft dhr. Mastenbroek de hele bibliotheek opgekocht ? :haha
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Erdee

Bericht door refo »

Tiberius schreef:Munten ook niet. Je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt.
Jawel, hoor. Echt zilver levert minstens 16 euro per ounce op.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Erdee

Bericht door eilander »

Laster weggehaald.
Online
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

https://www.rd.nl/opinie/prijs-ivf-beha ... -1.1600599

Een heel goed artikel van Alie Hoek.

En nog een goed artikel van iemand anders: https://www.rd.nl/opinie/spreek-voorzic ... -1.1600602

Het valt mij op dat dr. M. Klaassen geregeld artikelen schrijft over zeer verschillende onderwerpen. Onlangs nog over de genezing van homoseksualiteit met allerlei mijns inziens erg domme redeneringen, daar kwam ook al een reactie op. De andere auteur becommentarieert terecht de stelligheid waarmee hij onjuiste dingen schrijft.

Het zou fijn zijn als het RD niet alleen scribenten uitnodigt die de kolommen vullen omdat een tegenreactie nodig is, maar een selectie maakt of iemand iets zinnigs kan bijdragen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Erdee

Bericht door Herman »

DDD schreef: Het valt mij op dat dr. M. Klaassen geregeld artikelen schrijft over zeer verschillende onderwerpen. Onlangs nog over de genezing van homoseksualiteit met allerlei mijns inziens erg domme redeneringen, daar kwam ook al een reactie op. De andere auteur becommentarieert terecht de stelligheid waarmee hij onjuiste dingen schrijft.
Dr. M. Klaassen schrijft over de actuele manier waarop IVF onder 'normale omstandigheden' plaatsvind. Daarbij opinieert hij maatschappij breed. Mw. Hoek - van Kooten brengt het debat terug tot het christelijke ouderechtpaar wat een ivf behandeling wil. En dat kan volgens haar ook alleen maar op de beperkte manier. Beide perspectieven zijn dus anders en niet vergelijkbaar.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Erdee

Bericht door Hollander »

DDD schreef:En nog een goed artikel van iemand anders: https://www.rd.nl/opinie/spreek-voorzic ... -1.1600602
Ik lees het als een artikel dat doordrenkt is van emoties en gevoelens. Ik vind het een lastiger artikel dan het eerlijke, maar scherpe, artikel van ds. Klaassen.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Online
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Het gaat mij nog niet eens zo zeer over de opinies, maar over de gestelde feiten. Heeft dr. Hoek- van Kooten gelijk als zij zegt dat dr. Klaassen onzorgvuldig is in het weergeven van de feiten?

Dat je verschillend kunt denken over ethische kwesties, vind ik niet zo'n punt. Dat dominees uit een bepaalde richting de neiging hebben zich nog stelliger uit te drukken dan ik doe, kan ik ook nog prima aan. Maar feitelijke onjuistheden schrijven als ambtsdrager vind ik echt heel kwalijk. Je bent niet zomaar een willekeurig gemeentelid of abonnee van de krant. Een dominee hoort zich niet uit te laten over onderwerpen waarin hij zich niet voldoende heeft verdiept. En belangrijker nog: het RD moet zulke artikelen niet publiceren. Je neemt de lezers zo mijns inziens niet serieus, tenzij je op voorhand vermeldt dat er later in de krant een correctie op het artikel komt.
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Erdee

Bericht door Stof »

https://www.rd.nl/kerk-religie/ds-a-sch ... -1.1604627

"Lichamelijke klachten vanwege ouderdom". Dit vind ik echt een uitspraak die we* gewend waren uit de jaren vijftig ofzo. Nu is 71 toch geen ouderdom meer?



* Niet dat ik toen al bestond ;)
Plaats reactie