Erdee

Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Erdee

Bericht door Wandelende »

Ik geloof niet dat veel onderwijzers in Nederland hun leerlingen vanuit wantrouwen benaderen. Tenzij ze het verkeerde beroep hebben gekozen.

En verder geloof ik je graag dat het niet de eerste keer zal zijn. Voor mij persoonlijk heeft het artikel geen meerwaarde. En ik vraag mij af voor welk percentage van de achterban dat wél meerwaarde heeft.
(~)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Erdee

Bericht door Zita »

-DIA- schreef:
-DIA- schreef:In de jaren voor de verschijning (eind jaren 60, begin jaren 70), en in de beginjaren van de RD is meerdere malen duidelijk gezegd dat men niet over radio- en televisieprogramma's zou schrijven. Kijk via Digibron bij de eerste jaargang van 1971.
En wat is de reactie van het Reformatorisch Dagblad hierop?
Gaat u nog dezelfde koers als de oprichters voor ogen stond?
Of moet het uit commercieel oogpunt misschien iets breder?
Ik hoop op een oprecht antwoord van het Reformatorisch Dagblad.
Als abonnee van het eerste uur zou ik daar toch naar mogen vragen?

(In de hoop dat het via dit forum doorklinkt in de redactiekamers van het RD)
Als je antwoord wilt op deze vragen, kun je je bericht misschien beter naar de redactie van het RD sturen. Ik kan niet garanderen dat zij hier meelezen, en verwacht al helemaal niet dat zij hier antwoord op je vragen zullen geven.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

Zita schreef:
-DIA- schreef:
-DIA- schreef:In de jaren voor de verschijning (eind jaren 60, begin jaren 70), en in de beginjaren van de RD is meerdere malen duidelijk gezegd dat men niet over radio- en televisieprogramma's zou schrijven. Kijk via Digibron bij de eerste jaargang van 1971.
En wat is de reactie van het Reformatorisch Dagblad hierop?
Gaat u nog dezelfde koers als de oprichters voor ogen stond?
Of moet het uit commercieel oogpunt misschien iets breder?
Ik hoop op een oprecht antwoord van het Reformatorisch Dagblad.
Als abonnee van het eerste uur zou ik daar toch naar mogen vragen?

(In de hoop dat het via dit forum doorklinkt in de redactiekamers van het RD)
Als je antwoord wilt op deze vragen, kun je je bericht misschien beter naar de redactie van het RD sturen. Ik kan niet garanderen dat zij hier meelezen, en verwacht al helemaal niet dat zij hier antwoord op je vragen zullen geven.
Als het RD maar merkt dat de mensen van het eerste uur er nog altijd zijn. Mensen die nog wensen in die weg te gaan. Ik ben geen activist. Maar kan hier heel af en toe mijn verontrusting kwijt. Ik zeg: heel af en toe, meestal geeft het meer onrust dan rust. Een teken des tijds?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Dodo »

Het RD heeft ook al eens vrij uitvoerig over de jeugdserie Spangen geschreven. Op een vergelijkbare manier als nu met de Luizenmoeder. Wat is het, wat is er goed aan en wat is er niet goed aan. Daar is toen nog een ingezonden brief over geweest van de makers van Spangen (of de omroep, daar wil ik af zijn), omdat ze het er niet mee eens waren.
Het is dus bepaald niet de eerste keer dat het RD een televisieprogramma beschrijft en recenseert, en juist die zeer trouwe RD-lezers zouden dat moeten weten :OO3
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

Dodo schreef:Het RD heeft ook al eens vrij uitvoerig over de jeugdserie Spangen geschreven. Op een vergelijkbare manier als nu met de Luizenmoeder. Wat is het, wat is er goed aan en wat is er niet goed aan. Daar is toen nog een ingezonden brief over geweest van de makers van Spangen (of de omroep, daar wil ik af zijn), omdat ze het er niet mee eens waren.
Het is dus bepaald niet de eerste keer dat het RD een televisieprogramma beschrijft en recenseert, en juist die zeer trouwe RD-lezers zouden dat moeten weten :OO3
Op zich is het niet verkeerd om te weten wat er in de wereld speelt. We hoeven niet wereldvreemd te zijn.
Ik heb wel mijn bedenkingen wat betreft het bovengenoemde programma, waar ze zelf van zeggen dat het grove taal en vloeken bevat. Hoe is het mogelijk om mensen als het ware nieuwsgierig te maken naar een dergelijk programma, waar de kijkers 'de zware toorn Gods op zich laden' als ze daar naar kijken. Dit moet zonder gevoel voor deze zonde zijn geschreven. Als de Naam Gods te misbruikt wordt (ook het stilzwijgend aanhoren daarvan) zegt de Catechismus daarvan: er is geen groter zonde, noch die God meer vertoornt, dan de lastering Zijns Naams; waarom Hij die ook met den dood te straffen bevolen heeft. Mensen die zo'n op programma attenderen kunnen op zo'n manier mensenmoorders zijn, of ze dat beseffen of niet. Deze maatstaf is op Gods woord gegrond.
Laten we ons nu maar opmaken op een storm die mogelijk over ons heen zal komen, maar we hopen dat het rustig blijft. Het is niet mijn bedoeling om twist en tweedracht te zaaien.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Dodo »

Je leest kennelijk niet erg goed en vult het weer voor jezelf in. Er wordt niet nieuwsgierig gemaakt, er wordt aangewezen wat er niet goed is aan een populaire serie.
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: Erdee

Bericht door Laag »

Dodo schreef:Je leest kennelijk niet erg goed en vult het weer voor jezelf in. Er wordt niet nieuwsgierig gemaakt, er wordt aangewezen wat er niet goed is aan een populaire serie.
We leven nu in een andere tijd, bij de oprichting van het RD was de kijkdichtheid onder de lezers niet zo groot als nu, en dan vind ik zo'n commentaar begrijpelijk. Is meer een reactie op DIA trouwens..
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Erdee

Bericht door Wandelende »

Dodo schreef:Je leest kennelijk niet erg goed en vult het weer voor jezelf in. Er wordt niet nieuwsgierig gemaakt, er wordt aangewezen wat er niet goed is aan een populaire serie.
Er wordt ook weergegeven welke goede bedoelingen het programma wél heeft. Ik kan mij best vinden in de nieuwsgierigheidsreden die @DIA aangeeft. Het nut voor het recenseren in het RD van een dergelijk programma ontbreekt voor mij nog steeds.
(~)
Online
DDD
Berichten: 28468
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Klaarblijkelijk kende DIA het programma niet. Dat is al voldoende reden om er een artikel aan te wijden, mijns inziens.

Los daarvan is het mijns inziens naar mijn inschatting voor een heel aantal predikanten in de Gereformeerde Gemeenten een nuttig artikel, en ook voor sommige wereldvreemde leerkrachten en ouders.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Erdee

Bericht door Klavart »

DDD schreef:Los daarvan is het mijns inziens naar mijn inschatting voor een heel aantal predikanten in de Gereformeerde Gemeenten een nuttig artikel, en ook voor sommige wereldvreemde leerkrachten en ouders.
En natuurlijk moeten (een heel aantal predikanten in) de Gereformeerde Gemeenten er weer bijgehaald worden...
Daar gaat het in dit topic toch helemaal niet over?
Online
DDD
Berichten: 28468
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Kennelijk wel. De vraag is, of het een nuttig artikel is. Daar geef ik antwoord op. Als je het daar niet mee eens bent, dan hoor ik dat wel.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Erdee

Bericht door Klavart »

DDD schreef:Kennelijk wel. De vraag is, of het een nuttig artikel is. Daar geef ik antwoord op. Als je het daar niet mee eens bent, dan hoor ik dat wel.
En dus moeten er (een heel aantal predikanten in) de Gereformeerde Gemeenten weer bijgehaald worden? Mij ontgaat het verband...
Online
DDD
Berichten: 28468
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Nou, ik ken in mijn omgeving niet veel mensen die zo'n duiding nodig hebben, al vond ik het een goed artikel. Maar als jij een beter voorbeeld hebt, schrap ik het met genoegen.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Erdee

Bericht door Klavart »

DDD schreef:Nou, ik ken in mijn omgeving niet veel mensen die zo'n duiding nodig hebben, al vond ik het een goed artikel. Maar als jij een beter voorbeeld hebt, schrap ik het met genoegen.
Maar waarom moet het bij u dan (vaak, ook bij andere onderwerpen) zo specifiek over (een heel aantal) predikanten in de Gereformeerde Gemeenten gaan? Zijn dat de enige predikanten die u een beetje kent?
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Erdee

Bericht door Moderamen »

DDD schreef: Los daarvan is het mijns inziens naar mijn inschatting voor een heel aantal predikanten in de Gereformeerde Gemeenten een nuttig artikel, en ook voor sommige wereldvreemde leerkrachten en ouders.
Je stokpaardjes worden irritant.
Plaats reactie