Erdee

Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Erdee

Bericht door Charles »

helma schreef:Ik heb niets van dat interview gezegd maar haakte meer aan op wat in het algemeen geldt voor ons als christenen.
Dat interview met een wethouder? Ik heb met diverse wethouders gewerkt. Doorgaans mensen die zichzelf érg graag horen praten. Anders kom je ook niet op die stoel terecht. Het is een bepaald slag mensen. Daarom wijselijk het interview overgeslagen.

Verder met Wim Anker eens. Ik lees geen kerkblaadjes en sla altijd keurig alle meditaties over. Ik kom steeds meer terug van allerlei boeken (ook oudvaders). Aan circa 10 heb je voldoende, daar staat alles in. De rest is herhaling. Bijbelstudie met betrouwbare verklaringen ernaast is meer vruchtbaar.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6464
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Erdee

Bericht door Posthoorn »

Welke tien zijn dat? :huhu
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Erdee

Bericht door Charles »

- Ambrosius, Het zien op Jezus
- Brakel, Redelijke Godsdienst
- Bunyan, Het komen tot Jezus Christus
- Calvijn, Institutie
- Gurnall, De christen in volle wapenrusting
- Immens, Godvruchtige Avondmaalganger
- Luther, Verklaring Galatenbrief
- Kohlbrugge (een bundel preken)
Verder wat naar keuze naar wat je vraag is, bijv. over toeeigening, lijden, gebed, doop, heiligmaking oid.

Alle hedendaagse vlugschriftjes in de boekhandel over avondmaal, doop etc voegen aan bovenstaande weinig tot niets toe. Dat papier en inkt kan beter gebruikt worden voor een hertaling van Ambrosius en Gurnall.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6464
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Erdee

Bericht door Posthoorn »

Ik denk dat er idd. veel te veel verschijnt. Predikanten die zo nodig hun eigen preken moeten uitgeven, terwijl er al plenty prekenbundels zijn met veel betere preken...
Jouw selectie lijkt me wel wat beperkt. Zo ontbreken er goede biografieën en bekeringsgeschiedenissen. Die vind ik wel van belang. Evenals boeken over kerk- en dogmageschiedenis.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Erdee

Bericht door Charles »

Laat die bekeringsgeschiedenissen maar rusten.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6464
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Erdee

Bericht door Posthoorn »

Charles schreef:Laat die bekeringsgeschiedenissen maar rusten.
Die verwachtte ik al een beetje. Maar nee, niet mee eens :)
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Erdee

Bericht door Mannetje »

Posthoorn schreef:Ik denk dat er idd. veel te veel verschijnt. Predikanten die zo nodig hun eigen preken moeten uitgeven, terwijl er al plenty prekenbundels zijn met veel betere preken...
Jouw selectie lijkt me wel wat beperkt. Zo ontbreken er goede biografieën en bekeringsgeschiedenissen. Die vind ik wel van belang. Evenals boeken over kerk- en dogmageschiedenis.
Toch is het erg fijn als er preken beschikbaar zijn in hedendaags Nederlands. Niet iedere mooi preek uit het verleden zal bij lezen in de kerk nog tot zijn recht komen.
-
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Erdee

Bericht door HersteldHervormd »

https://www.rd.nl/artikel/1004907-kardi ... -overleden

Wat moet reformatorisch Nederland met deze info? Ik snap dat echt niet hoor.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Erdee

Bericht door Ditbenik »

HersteldHervormd schreef:https://www.rd.nl/artikel/1004907-kardi ... -overleden

Wat moet reformatorisch Nederland met deze info? Ik snap dat echt niet hoor.
Ik wel. Ik ben graag op de hoogte van wat er in de wereld gebeurt. Daarom heb ik een abonnement op een paar dagbladen.
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Erdee

Bericht door merel »

Posthoorn schreef:
Charles schreef:Laat die bekeringsgeschiedenissen maar rusten.
Die verwachtte ik al een beetje. Maar nee, niet mee eens :)
Waarom zou je bekering geschiedenissen lezen? Ik wist niet eens dat die er waren.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

De bezorger heeft me vandaag overgeslagen.... Geen krant dus. Maar kan de krant nog wel online lezen. Maar vind het niet echt prettig om een krant vanaf een scherm te lezen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Erdee

Bericht door Ararat »

Mannetje schreef:
Posthoorn schreef:Ik denk dat er idd. veel te veel verschijnt. Predikanten die zo nodig hun eigen preken moeten uitgeven, terwijl er al plenty prekenbundels zijn met veel betere preken...
Jouw selectie lijkt me wel wat beperkt. Zo ontbreken er goede biografieën en bekeringsgeschiedenissen. Die vind ik wel van belang. Evenals boeken over kerk- en dogmageschiedenis.
Toch is het erg fijn als er preken beschikbaar zijn in hedendaags Nederlands. Niet iedere mooi preek uit het verleden zal bij lezen in de kerk nog tot zijn recht komen.
Daar zijn bepaalde websites voor :)
Dus in boekvorm is niet persé noodzakelijk
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Erdee

Bericht door Ambtenaar »

Het RD maakt melding van het overlijden van David Crosby. Dat is toch opmerkelijk.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Erdee

Bericht door parsifal »

Ambtenaar schreef:Het RD maakt melding van het overlijden van David Crosby. Dat is toch opmerkelijk.
Inderdaad. Of iemand die alleen "Turn, Turn, Turn" kent.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Bertiel »

RD zet wel vaker buiten kantoortijden opmerkelijke berichten online.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie