Erdee

Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Erdee

Bericht door Wim Anker »

eilander schreef:Mijn samenvatting:
In de eerste tijd, rond de biddag, was er nog het besef dat de crisis een roepstem van God was. Intussen zijn we een half jaar verder, we discussiëren over van alles en nog wat binnen de kerk: zingen, mondkapjes, hoeveel kerkgangers, enzovoorts.
Daar is satan natuurlijk ook tevreden mee. Het maakt hem allemaal niet uit. In de woorden van Lewis: 'het enige waar het op aan komt is de mate waarin iemand van God los is.'
Dat is het 2e deel van het artikel. Het eerste deel is een tirade tegen degenen die de mortaliteit van het virus ter discussie stellen (terecht) en tegen degenen die mailtjes sturen naar het RD. (het RD heeft wel veel zelfmedelijden de laatste tijd).

En dan komt het 2e deel.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Erdee

Bericht door eilander »

Wim Anker schreef:
eilander schreef:Mijn samenvatting:
In de eerste tijd, rond de biddag, was er nog het besef dat de crisis een roepstem van God was. Intussen zijn we een half jaar verder, we discussiëren over van alles en nog wat binnen de kerk: zingen, mondkapjes, hoeveel kerkgangers, enzovoorts.
Daar is satan natuurlijk ook tevreden mee. Het maakt hem allemaal niet uit. In de woorden van Lewis: 'het enige waar het op aan komt is de mate waarin iemand van God los is.'
Dat is het 2e deel van het artikel. Het eerste deel is een tirade tegen degenen die de mortaliteit van het virus ter discussie stellen (terecht) en tegen degenen die mailtjes sturen naar het RD. (het RD heeft wel veel zelfmedelijden de laatste tijd).

En dan komt het 2e deel.
In het eerste deel staat toch niets van Lewis?
Verder lees je zelf maar wat er staat, of je leest er maar in wat er niet in staat. Ik ben gezegend met een naïviteit die jij niet zou willen hebben, dus we komen er toch niet uit.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Erdee

Bericht door Wim Anker »

eilander schreef:
Wim Anker schreef:
eilander schreef:Mijn samenvatting:
In de eerste tijd, rond de biddag, was er nog het besef dat de crisis een roepstem van God was. Intussen zijn we een half jaar verder, we discussiëren over van alles en nog wat binnen de kerk: zingen, mondkapjes, hoeveel kerkgangers, enzovoorts.
Daar is satan natuurlijk ook tevreden mee. Het maakt hem allemaal niet uit. In de woorden van Lewis: 'het enige waar het op aan komt is de mate waarin iemand van God los is.'
Dat is het 2e deel van het artikel. Het eerste deel is een tirade tegen degenen die de mortaliteit van het virus ter discussie stellen (terecht) en tegen degenen die mailtjes sturen naar het RD. (het RD heeft wel veel zelfmedelijden de laatste tijd).

En dan komt het 2e deel.
In het eerste deel staat toch niets van Lewis?
Verder lees je zelf maar wat er staat, of je leest er maar in wat er niet in staat. Ik ben gezegend met een naïviteit die jij niet zou willen hebben, dus we komen er toch niet uit.
Klopt. Ik heb de neiging om te veronderstellen dat onderdelen van een betoog met elkaar in verband staan.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Erdee

Bericht door Herman »

Wat in dit artikel ter discussie staat is, of een feit wel een feit is. Volgens mij betoogt de Bruin dat oversterfte momenteel 600 individuen betreft terwijl er lezers zijn die de besmettings- en sterftecijfers gewoonweg ontkennen. Dat lijkt me niet echt netjes als er mensen in je omgeving zijn die een oude vader moeten begraven.

Kritisch staan ten opzichte van mortaliteit hangt volgens mij alleen samen met de interpretatie van de feiten, maar niet met het afwijzen ervan, dan ga je een stap te ver. Het blijkt dus dat er ook rd-lezers zijn die de statistieken niet voor waar aannemen.

Dat laatste is een kenmerken probleem van de huidige twittergeneratie. Onder andere Donald Trump is handig in het gat gesprongen door via twitter zijn eigen weergave van de feiten zodanig te presenteren, dat de feiten niet meer aan bod komen. Dat journalistieke gat heeft de klassieke media over zichzelf afgeroepen, door hun relevantie niet duidelijk te maken waaruit hun controlerende rol op datgene wat feiten zijn over te laten aan de zelf nieuws genererende mediaplatformen.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Erdee

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef: Dat laatste is een kenmerken probleem van de huidige twittergeneratie. Onder andere Donald Trump is handig in het gat gesprongen door via twitter zijn eigen weergave van de feiten zodanig te presenteren, dat de feiten niet meer aan bod komen. Dat journalistieke gat heeft de klassieke media over zichzelf afgeroepen, door hun relevantie niet duidelijk te maken waaruit hun controlerende rol op datgene wat feiten zijn over te laten aan de zelf nieuws genererende mediaplatformen.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een gezagscrisis is. Journalisten, wetenschappers, politici worden niet meer serieus genomen. Dat zal mede debet zijn aan het gedrag van sommigen van hen, maar tegenwoordig lijken feiten niet meer van belang te zijn voor veel mensen. Bovendien is het moeilijk om nog te onderscheiden wat de feiten zijn, iedereen kan met zijn eigen waarheid een groot publiek bereiken.

Juist goede journalisten en wetenschappers bieden ons op basis van onderzoek het verschil tussen feit en fictie. Daarom is goede journalistiek en wetenschap enorm van belang.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

D.V. 1 april 2021 bestaat het Reformatorisch Dagblad 50 jaar....
Ik schrok ervan! 50 jaar al?
Ja! Ik herinner me als de dag van gisteren
toen de eerste proefkranten door de brievenbus kwamen!
Die heb ik die,
als het goed is, nog ergens bewaard
in een doos, in de schuur...

50 jaar....
De tijd gaat 'ongelofelijk' snel!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Erdee

Bericht door Mannetje »

Hopelijk heeft dan niet een of ander diertje zich tegoed gedaan aan je krantje...
-
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:Hopelijk heeft dan niet een of ander diertje zich tegoed gedaan aan je krantje...
Dat zak hier wel meevallen. Mijn schuur (onder het appartement, begane grond) is kurkdroog, en geheel ongediertevrij. Ideaal om boeken en bv. tijdschriften te bewaren onder de juiste conditie.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Erdee

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
Mannetje schreef:Hopelijk heeft dan niet een of ander diertje zich tegoed gedaan aan je krantje...
Dat zak hier wel meevallen. Mijn schuur (onder het appartement, begane grond) is kurkdroog, en geheel ongediertevrij. Ideaal om boeken en bv. tijdschriften te bewaren onder de juiste conditie.
Gelukkig zeg, wij hebben momenteel veel muizen op het dak, je snapt niet waar je vandaan komen, we voeren nu de vogels maar mondjesmaat zodat er niet blijft liggen en de pindakaaspot doen we ' s nachts dicht. We wonen op een dak van een bedrijf, hoe die muizen daar kunnen komen? Misschien door de regenpijp ?
.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Dodo »

Mijn zus woont vier hoog en heeft muizen. Ze lopen zo tegen de muur op.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Bruna »

samanthi schreef:
-DIA- schreef:
Mannetje schreef:Hopelijk heeft dan niet een of ander diertje zich tegoed gedaan aan je krantje...
Dat zak hier wel meevallen. Mijn schuur (onder het appartement, begane grond) is kurkdroog, en geheel ongediertevrij. Ideaal om boeken en bv. tijdschriften te bewaren onder de juiste conditie.
Gelukkig zeg, wij hebben momenteel veel muizen op het dak, je snapt niet waar je vandaan komen, we voeren nu de vogels maar mondjesmaat zodat er niet blijft liggen en de pindakaaspot doen we ' s nachts dicht. We wonen op een dak van een bedrijf, hoe die muizen daar kunnen komen? Misschien door de regenpijp ?
.
Wij doen de pindakaaspot ook altijd dicht :haha
Zelfs overdag. Nog nooit een muis gezien.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Erdee

Bericht door samanthi »

Bruna schreef:
samanthi schreef:
-DIA- schreef:
Mannetje schreef:Hopelijk heeft dan niet een of ander diertje zich tegoed gedaan aan je krantje...
Dat zak hier wel meevallen. Mijn schuur (onder het appartement, begane grond) is kurkdroog, en geheel ongediertevrij. Ideaal om boeken en bv. tijdschriften te bewaren onder de juiste conditie.
Gelukkig zeg, wij hebben momenteel veel muizen op het dak, je snapt niet waar je vandaan komen, we voeren nu de vogels maar mondjesmaat zodat er niet blijft liggen en de pindakaaspot doen we ' s nachts dicht. We wonen op een dak van een bedrijf, hoe die muizen daar kunnen komen? Misschien door de regenpijp ?
.
Wij doen de pindakaaspot ook altijd dicht :haha
Zelfs overdag. Nog nooit een muis gezien.
nooit een muis gezien? kom je niet verder dan je voordeur? Nog nooit een muis gezien wat een verarming en als je de pindakaaspot dichthoudt zie je ook geen vogeltjes :humhihi :haha
Afbeelding
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Bruna »

samanthi schreef:
Bruna schreef:
samanthi schreef:
Mannetje schreef:Hopelijk heeft dan niet een of ander diertje zich tegoed gedaan aan je krantje...
Gelukkig zeg, wij hebben momenteel veel muizen op het dak, je snapt niet waar je vandaan komen, we voeren nu de vogels maar mondjesmaat zodat er niet blijft liggen en de pindakaaspot doen we ' s nachts dicht. We wonen op een dak van een bedrijf, hoe die muizen daar kunnen komen? Misschien door de regenpijp ?
.
Wij doen de pindakaaspot ook altijd dicht :haha
Zelfs overdag. Nog nooit een muis gezien.
nooit een muis gezien? kom je niet verder dan je voordeur? Nog nooit een muis gezien wat een verarming en als je de pindakaaspot dichthoudt zie je ook geen vogeltjes :humhihi :haha
Afbeelding
Nog nooit een muis in huis gezien nee. Vroeger bij mijn ouders wel muizen in schuur en bij familie in ouder huis zaten ze wel eens in kelder.

Vogels zie ik in de achtertuin wel zonder pindakaaspot.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Erdee

Bericht door samanthi »

@bruna
Wij wonen op een dak ingebouwd en er komen verschillende vogels, maar zowel wij, als verschillende buren voeren wel, anders komen ze niet.
Maar die potten hebben ze zeker niet bij jullie hahahaha...

Nee zonder dollen, wij hebben verschillende dingen hangen, maar nu weggehaald wegens muizen, ik heb er nog een bordje bij gezet verboden voor muizen, maar ze trekken zich er niets van aan.

Oh ja de pindakaaspot gaat buiten in de nacht dicht, maar in het keukenkastje de hele dag hahahaha...
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Erdee

Bericht door Erskinees »

Zojuist even alle kranten van deze week bij elkaar geraapt voor de oud papier container. Het viel me zomaar dat het RD nu (al wekenlang!) wel heel veel aandacht besteedt aan bezoek van kerkdiensten en vaccineren. Overigens goed dat er aandacht aan deze onderwerpen besteed! Maar m.i. wordt het wel heel erg uitgemolken nu.
Plaats reactie