Erdee

Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Erdee

Bericht door Klavart »

Moderamen schreef:
DDD schreef: Los daarvan is het mijns inziens naar mijn inschatting voor een heel aantal predikanten in de Gereformeerde Gemeenten een nuttig artikel, en ook voor sommige wereldvreemde leerkrachten en ouders.
Je stokpaardjes worden irritant.
Inderdaad. Dat probeer ik DDD ook duidelijk te maken.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Erdee

Bericht door Herman »

Moderamen schreef:
DDD schreef: Los daarvan is het mijns inziens naar mijn inschatting voor een heel aantal predikanten in de Gereformeerde Gemeenten een nuttig artikel, en ook voor sommige wereldvreemde leerkrachten en ouders.
Je stokpaardjes worden irritant.
Het is zeker handig dat je nu kennis kunt nemen en met redenen kan omkleden waarom je niet aan die schaamteloze luizehysterie meedoet of mee hoeft te doen. Wat dat betreft had Enny de Bruijn nog wat meer christelijke moraal in haar stuk mogen leggen. En dat is mijn grootste probleem met deze wijze van opiniëren. De christelijke diepgang in het toetsen van de hedendaagse moraal ontbreekt.
Online
DDD
Berichten: 28663
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Klavart schreef:
DDD schreef:Nou, ik ken in mijn omgeving niet veel mensen die zo'n duiding nodig hebben, al vond ik het een goed artikel. Maar als jij een beter voorbeeld hebt, schrap ik het met genoegen.
Maar waarom moet het bij u dan (vaak, ook bij andere onderwerpen) zo specifiek over (een heel aantal) predikanten in de Gereformeerde Gemeenten gaan? Zijn dat de enige predikanten die u een beetje kent?
Natuurlijk. Ik kom soms in de PKN en of CGK, maar daar speelt dit niet, en verder weet ik uiteraard voornamelijk hoe de dominees van mijn eigen kerk preken en werken.

Dat is toch heel logisch?
Online
DDD
Berichten: 28663
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Moderamen schreef:
DDD schreef: Los daarvan is het mijns inziens naar mijn inschatting voor een heel aantal predikanten in de Gereformeerde Gemeenten een nuttig artikel, en ook voor sommige wereldvreemde leerkrachten en ouders.
Je stokpaardjes worden irritant.
Zolang jij er niets tegen in te brengen hebt, laat ik ze toch graag staan. Ik ben blij met het artikel, en ik zie er het nut van. Daar gaat het hier over, niet over de vraag of jij overgevoelig bent voor kritiek.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Erdee

Bericht door Ad Anker »

DDD heeft het weer voor elkaar. Bij ieder willekeurig onderwerp GG dominees betrekken geeft reuring op RF. Wat me wel verbaast is dat ik zoveel onnozelheid niet verwacht bij een intelligente man. En of het stichtelijk is om Gods dienaren op deze wijze voor je karretje te willen spannen zou mijn volgende vraag zijn.
Online
DDD
Berichten: 28663
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Noem gewoon een beter voorbeeld, dan schrap ik het.

Maar ik was er niet over begonnen. Er waren hier mensen die niemand konden bedenken voor wie dit een nuttig artikel was. Daarop reageer ik.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Erdee

Bericht door Klavart »

DDD schreef:
Moderamen schreef:
DDD schreef: Los daarvan is het mijns inziens naar mijn inschatting voor een heel aantal predikanten in de Gereformeerde Gemeenten een nuttig artikel, en ook voor sommige wereldvreemde leerkrachten en ouders.
Je stokpaardjes worden irritant.
Zolang jij er niets tegen in te brengen hebt, laat ik ze toch graag staan. Ik ben blij met het artikel, en ik zie er het nut van. Daar gaat het hier over, niet over de vraag of jij overgevoelig bent voor kritiek.
...en ook niet over de vraag of u overgevoelig bent voor een heel aantal predikanten in de Gereformeerde Gemeenten.
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Erdee

Bericht door Moderamen »

DDD schreef: Zolang jij er niets tegen in te brengen hebt, laat ik ze toch graag staan. Ik ben blij met het artikel, en ik zie er het nut van. Daar gaat het hier over, niet over de vraag of jij overgevoelig bent voor kritiek.
Ik heb ook niets tegen het artikel, het ging over jouw saaie stokpaardjes.
Over het artikel: als er iets ontzettend speelt in deze wereld, mag/moet het RD mij daar over inlichten. Dat is de functie van een krant. Wij leven immers wel in deze wereld. Het feit dat er gevloekt wordt in de serie moet voor een christelijke krant geen reden zijn om er helemaal niet over te berichten. Maar in de berichtgeving moet dan wel duidelijk vermeld worden dat het geen aanrader is, dat christenen het niet kunnen kijken. Dat heeft het RD ook gedaan.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Erdee

Bericht door Klavart »

Ad Anker schreef:DDD heeft het weer voor elkaar. Bij ieder willekeurig onderwerp GG dominees betrekken geeft reuring op RF. Wat me wel verbaast is dat ik zoveel onnozelheid niet verwacht bij een intelligente man. En of het stichtelijk is om Gods dienaren op deze wijze voor je karretje te willen spannen zou mijn volgende vraag zijn.
Inderdaad. Als het aan DDD zou liggen, zou Refoforum waarschijnlijk GerGemforum heten...
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Erdee

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef:Noem gewoon een beter voorbeeld, dan schrap ik het.

Maar ik was er niet over begonnen. Er waren hier mensen die niemand konden bedenken voor wie dit een nuttig artikel was. Daarop reageer ik.
Natuurlijk. Jij kan er niets aan doen. Jij geeft gewoon antwoord op een vraag. En bij zulke vragen ploppen terstond GG dominees op.
Online
DDD
Berichten: 28663
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Klavart schreef:
DDD schreef:
Moderamen schreef:
DDD schreef: Los daarvan is het mijns inziens naar mijn inschatting voor een heel aantal predikanten in de Gereformeerde Gemeenten een nuttig artikel, en ook voor sommige wereldvreemde leerkrachten en ouders.
Je stokpaardjes worden irritant.
Zolang jij er niets tegen in te brengen hebt, laat ik ze toch graag staan. Ik ben blij met het artikel, en ik zie er het nut van. Daar gaat het hier over, niet over de vraag of jij overgevoelig bent voor kritiek.
...en ook niet over de vraag of u overgevoelig bent voor een heel aantal predikanten in de Gereformeerde Gemeenten.
Nee. Dat ben ik ook zeker niet. Ik ben de mildheid zelf als het om predikanten gaat, als ik het althans vergelijk met veel van mijn kerkgenoten, om te zwijgen over hen die een kerk naar eigen smaak uitzochten. Ik kan veel verschillen verdragen.

Maar het gaat hier over een krantenartikel. Ik noem één voorbeeld, en een aantal mensen springt als een bok op de haverkist, en ik krijg vervolgens de schuld dat ik voortdurend hierover schrijf. Ik kan er wel om grinnikken, maar het klopt niet.

@Ad Anker;
Wij begrijpen elkaar :yahoo
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Erdee

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef:@Ad Anker;
Wij begrijpen elkaar :yahoo
Zo is het. Deze wat dwangmatige manier van denken is overigens vanuit psychologisch perspectief gezien niet levensbedreigend. Vanuit geestelijk perspectief gezien wil ik daar wel aan twijfelen.

Ik vind het dus eerder zorgelijk dan grappig.
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10448
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Erdee

Bericht door Zita »

we gaan weer verder over het RD in plaats van een discussie over de discussie te voeren.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Erdee

Bericht door Wandelende »

Herman schreef:
Moderamen schreef:
DDD schreef: Los daarvan is het mijns inziens naar mijn inschatting voor een heel aantal predikanten in de Gereformeerde Gemeenten een nuttig artikel, en ook voor sommige wereldvreemde leerkrachten en ouders.
Je stokpaardjes worden irritant.
Het is zeker handig dat je nu kennis kunt nemen en met redenen kan omkleden waarom je niet aan die schaamteloze luizehysterie meedoet of mee hoeft te doen. Wat dat betreft had Enny de Bruijn nog wat meer christelijke moraal in haar stuk mogen leggen. En dat is mijn grootste probleem met deze wijze van opiniëren. De christelijke diepgang in het toetsen van de hedendaagse moraal ontbreekt.
Geheel eens. Om die reden ontbrak voor mij het nut en een helder doel. Je omschrijft het mooi.
(~)
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Erdee

Bericht door Wim Anker »

Wandelende schreef:
Herman schreef:
Moderamen schreef:
DDD schreef: Los daarvan is het mijns inziens naar mijn inschatting voor een heel aantal predikanten in de Gereformeerde Gemeenten een nuttig artikel, en ook voor sommige wereldvreemde leerkrachten en ouders.
Je stokpaardjes worden irritant.
Het is zeker handig dat je nu kennis kunt nemen en met redenen kan omkleden waarom je niet aan die schaamteloze luizehysterie meedoet of mee hoeft te doen. Wat dat betreft had Enny de Bruijn nog wat meer christelijke moraal in haar stuk mogen leggen. En dat is mijn grootste probleem met deze wijze van opiniëren. De christelijke diepgang in het toetsen van de hedendaagse moraal ontbreekt.
Geheel eens. Om die reden ontbrak voor mij het nut en een helder doel. Je omschrijft het mooi.
Enny de Bruijn peilde en verwoorde m.i. wel degelijk inhoudelijk de leegte, de doelloosheid en de normloosheid van de huidige moraal. En dat ik m.i. precies de taak van een krant, informeren. Moraliseren en/of normeren hoeft de krant niet. Dat doet de - goed geïnformeerde lezer - zelf.
Wat dat betreft vond ik het een prima stuk. Helaas heb ik - door dat ik deze recensie op twitter voorbij zag komen en 'em daarom heb gelezen - gisterenavond ook bijna al de afleveringen zitten kijken. En of ik daarmee nu zoveel wijzer ben geworden.......
Plaats reactie