Dat is alleen niet waar het artikel over gaat.merel schreef:Helemaal geen vreemd artikel. De elektrische fiets wordt veel gebruikt door jongeren en ouderen. Het is een feit van algemene bekendheid bekend dat ouderen een trager reactievermogen hebben. Dan is 25 km per uur ( zonder helm) echt een te hoge snelheid. Ook jongeren rijden zonder uit te kijken met een rotvaart op deze fiets.DDD schreef:https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/ka ... -1.1583106
Vreemd artikel. Op een elektrische fiets, zeker op een snelle, fiets je zo 5000 of 10000 kilometer per jaar. Niet zo gek dat je dan ook vaker een ongeluk kunt krijgen. Het is pas interessant nieuws als zou blijken dat je ook per afgelegde kilometer meer risico loopt.
Ik zie in mijn werk dagelijks de gevolgen van de elektrische fiets en het letsel is beduidend zwaarder dan met een gewone fiets.
Los daarvan: ook in dat geval moet je corrigeren voor letsel dat je zou oplopen met auto of (in andere gevallen) scooter. De nu genoemde informatie is zonder context eigenlijk niet te interpreteren, laat staan dat je er conclusies aan kunt verbinden.
Bewegen is bijvoorbeeld juist weer heel goed voor een mens. Hoewel je op de fiets kwetsbaarder bent dan in de auto, zou het nog best eens zo kunnen zijn dat dagelijks 40 km in de auto zitten gevaarlijker is dan 40 km op een elektrische fiets af te leggen.