Erdee

Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Erdee

Bericht door Zeeuw »

GerefGemeente-lid schreef:
J.C. Philpot schreef:
Bertiel schreef:alsje dan wel de moeite doet om je allerbeste kleren aan te trekken....
Er zijn genoeg ambtsdragers in de (O)GG(iN) die vrijwel altijd een pak dragen, met name in de rechterflank. Je kunt daarom echt niet de conclusie trekken dat ze zich net omgekleed hebben.

Daarnaast is uiteraard de eerste schrik voorbij. Maar dat wil niet zeggen dat je staat te lachen als je de ravage laat zien, en als je voor de verslaggever alles weer naar boven haalt.

Laten we die mensen gewoon respectvol benaderen, en de gezichtsuitdrukking gunnen die naar hun eigen mening of gevoel het beste bij hen past.
Inderdaad.

En gezien de laatste woorden in het artikel, waarin Smytegelt wordt geciteerd, is er wel degelijk sprake van blijdschap.

Wie het vatte kan, vatte het.
Ik vond die laatste woorden ook wel verblijdend.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

https://www.rd.nl/artikel/933137-lusten ... -van-likes

Interessant! Maar.... geeft het niet hetzelfde effect als men onder een berichtje op een forum een plusje plaatst? Tja, maar we zijn nu eenmaal hoog ontwikkelde mensen, en we kunnen niet achterblijven. En... willen toch immers niet voor middeleeuws worden aangezien? Liken dus, of desnoods plussen! :bobo

Oh ja, dat moet ook nog gezegd worden: disliken kan natuurlijk ook hè? Of eenvoudiger: een minnetje plaatsen

Zo eenvoudig kun je je oordeel geven: + of - ?
+1:((
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Erdee

Bericht door Charles »

Het boek 'Altijd en overal' van Tony Reinke is een aanrader. Staat niet afwijzend tegenover social media maar houdt je wel een enorme spiegel voor.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Erdee

Bericht door Erskinees »

Ik moet soms toch wel lachen om het nieuws in het RD. Een christelijke stichting heeft een nieuwe huisstijl, blijkbaar is dat al nieuws https://www.rd.nl/artikel/935706-nieuwe ... ende-joden.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Erdee

Bericht door Herman »

Erskinees schreef:Ik moet soms toch wel lachen om het nieuws in het RD. Een christelijke stichting heeft een nieuwe huisstijl, blijkbaar is dat al nieuws https://www.rd.nl/artikel/935706-nieuwe ... ende-joden.
Dat doen de stichtingen zelf. Die geven een persbericht uit en vervolgens hebben ze wat gratis aandacht en waarom zou je daar als rd niet even aan meewerken?
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Erdee

Bericht door Jongere »

Erskinees schreef:Ik moet soms toch wel lachen om het nieuws in het RD. Een christelijke stichting heeft een nieuwe huisstijl, blijkbaar is dat al nieuws https://www.rd.nl/artikel/935706-nieuwe ... ende-joden.
Ik zie best wat nieuwswaardigs in dit bericht: het jaarverslag over 2020 van deze stichting en bestuurswisselingen.
Maar je hebt gelijk: de kop gaat dan weer net over het minst nieuwswaardige uit deze gegevens. Al kun je ook weer zeggen: de kop gaat over het enige dat nu onderscheidend is voor deze stichting ten opzichte van de vele andere achterbanstichtingen die in deze tijd hun jaarverslag presenteren. En trekt in die zin meer de aandacht dan het misschien wat nieuwswaardigere "Stichting x zag inkomsten stijgen in 2020." Dat zagen nog vijftig andere stichtingen, maar ze vervingen niet allemaal hun huisstijl. Het blijft een kunst om nieuws te schrijven, blijkt weer.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Erdee

Bericht door Erskinees »

Dat is zo. Het is m.i. vooral de titel die niet echt nieuwswaardig is. Een artikel over een nieuwe huisstijl zou je eerder verwachten in het lokale huis-aan-huis blad als advertorial. Met de inhoud verder is inderdaad niets mis. En met de stichting al helemaal niet!
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

Erskinees schreef:Dat is zo. Het is m.i. vooral de titel die niet echt nieuwswaardig is. Een artikel over een nieuwe huisstijl zou je eerder verwachten in het lokale huis-aan-huis blad als advertorial. Met de inhoud verder is inderdaad niets mis. En met de stichting al helemaal niet!
Als er iets in beweging is dan wel de vernieuwingen. Onrust, geen vastheid. Alles woelt hier om verandering! Wie een beetje bekend is in een supermarkt, en daar met open ogen rondloopt, zal merken, dat een verpakking/logo een steeds kortere levensduur heeft. Misschien moet ik het anders zeggen. Men sleultelt nog niet zo heel snel aan de goed bekend staand logo, maar de vernieuwingen van van verpakkingen is nog nooit in zo'n snelle stroom geweest dan dat het nu is. Neem het huismerk van AH. Eerst werden de logo's lichtblauw. Alles herontworpen. Maar van heel korte duur. Nu is men weer een heel eind op weg met een nieuwe ronde van nieuwe verpakkingen. Logo blijft lichtblauw. De naam Albert Heijn was bij de vorige vernieuwing al van de etiketten verdwenen, dat blijft zo, maar toch vernieuwen, Nu alles met het logo gecentreerd (was voorheen links van het midden). AH is slecht één voorbeeld van de snelle verandering van uiterlijk. Blijkbaar wil men steeds sneller wat nieuws. Immers een verandering van verpakking zal altijd een of ander doel hebben wat onderzoek uitwijst.
Een paar merken durven geen grote vernieuwingen aan: Denk aan Coca-Cola, of Nutella. Volgens mij is Nutella zover ik weet sinds het bestaan nooit ingrijpend gefacelift.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Erdee

Bericht door Ad Anker »

Ik denk dat er hele mooie dingen in staan, maar wat een ingewikkeld en moeilijk leesbaar gesprek met oud-zendeling de Wit in de krant van vandaag. Woordspelingen en zogenaamde diepe gedachten buitelen over elkaar heen. Normaliter hou ik daar wel van, maar dit is echt over de top. Of ligt dat aan mij?
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Erdee

Bericht door Bezorgd »

Ad Anker schreef:Ik denk dat er hele mooie dingen in staan, maar wat een ingewikkeld en moeilijk leesbaar gesprek met oud-zendeling de Wit in de krant van vandaag. Woordspelingen en zogenaamde diepe gedachten buitelen over elkaar heen. Normaliter hou ik daar wel van, maar dit is echt over de top. Of ligt dat aan mij?
Ik ga opzich met je mee dat het wat over de top overkwam.
Toch heb ik het met vermaak gelezen.
Vermoedelijk hebben wat minder talige mensen zoals ik, moeite om hen te volgen die zich verlustigen in de ongekende mogelijkheden die de taal biedt en deze te vertolken op een bijna kunstzinnige wijze.
Want wees eerlijk, veel van de uitspraken vond ik heel knap gevonden.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Erdee

Bericht door FlyingEagle »

Toen ik hem uit had dacht ik, waar ging het nu precies over? Is een interview wat je een paar keer rustig moet lezen denk ik.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Erdee

Bericht door helma »

Ad Anker schreef:Ik denk dat er hele mooie dingen in staan, maar wat een ingewikkeld en moeilijk leesbaar gesprek met oud-zendeling de Wit in de krant van vandaag. Woordspelingen en zogenaamde diepe gedachten buitelen over elkaar heen. Normaliter hou ik daar wel van, maar dit is echt over de top. Of ligt dat aan mij?
Ik dacht dat het aan mijn intelligentie-niveau lag...
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Erdee

Bericht door Tiberius »

Ik vind het een mooi interview: precies zoals hij is.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Erdee

Bericht door Bezorgd »

Tiberius schreef:Ik vind het een mooi interview: precies zoals hij is.
Dat ja. Misschien is het dan beter te plaatsen.
Eens een indrukwekkende lezing van hem gehoord.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Erdee

Bericht door helma »

Tiberius schreef:Ik vind het een mooi interview: precies zoals hij is.
Een blijdschapper...ik vond het ook mooi. Maar ik dacht wel even dat hij waarschijnlijk superintelligent is
Plaats reactie