Erdee

Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Erdee

Bericht door Geytenbeekje »

https://www.rd.nl/opinie/ziel-%C3%A9n-l ... -1.1712357

Leuk om te zien dat een groot deel van de vrouwen aan de andere kant van de wereld een hoed dragen.
Tijdens de eredienst.
Niet typisch streng-calvinistisch dus.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3979
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Erdee

Bericht door Terri »

Geytenbeekje schreef:https://www.rd.nl/opinie/ziel-%C3%A9n-l ... -1.1712357

Leuk om te zien dat een groot deel van de vrouwen aan de andere kant van de wereld een hoed dragen.
Tijdens de eredienst.
Niet typisch streng-calvinistisch dus.
Het lijkt overigens ook een soort traditie wat betreft kleding, bijna elke vrouw draagt wit.
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Erdee

Bericht door Geytenbeekje »

Terri schreef:
Geytenbeekje schreef:https://www.rd.nl/opinie/ziel-%C3%A9n-l ... -1.1712357

Leuk om te zien dat een groot deel van de vrouwen aan de andere kant van de wereld een hoed dragen.
Tijdens de eredienst.
Niet typisch streng-calvinistisch dus.
Het lijkt overigens ook een soort traditie wat betreft kleding, bijna elke vrouw draagt wit.
Bij ons traditie om donker gekleed te gaan.
Tenminste in de wat meer rechtsere kerken.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Erdee

Bericht door samanthi »

Terri schreef:
Geytenbeekje schreef:https://www.rd.nl/opinie/ziel-%C3%A9n-l ... -1.1712357

Leuk om te zien dat een groot deel van de vrouwen aan de andere kant van de wereld een hoed dragen.
Tijdens de eredienst.
Niet typisch streng-calvinistisch dus.
Het lijkt overigens ook een soort traditie wat betreft kleding, bijna elke vrouw draagt wit.
Ik denk dat het een warm land is... dat is wit meer voor de hand liggend.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Erdee

Bericht door John Galt »

Maar waarom zou dit niet streng-calvininstisch zijn? Ken jij die kerk?

Deze foto viel mij ook op. En ik dacht: in onze refokerken mag je tijdens de dienst geen foto's maken, maar op de Cookeilanden is dat blijkbaar geen probleem.
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Dodo »

Er stond een leuk stukje over typles in de bijlage van het RD van afgelopen zaterdag. Onze oudste heeft bij haar typles gehad. Onze tweede zag het geworstel, en heeft zichzelf typen geleerd om niet naar les te hoeven haha.
Het lag niet aan de mevrouw die les gaf, die was aardig genoeg en besteedde inderdaad een filnk deel van de winst aan patat.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Erdee

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Er stond een leuk stukje over typles in de bijlage van het RD van afgelopen zaterdag. Onze oudste heeft bij haar typles gehad. Onze tweede zag het geworstel, en heeft zichzelf typen geleerd om niet naar les te hoeven haha.
Het lag niet aan de mevrouw die les gaf, die was aardig genoeg en besteedde inderdaad een filnk deel van de winst aan patat.
O wat leuk. Ik hoop het later deze week te lezen.
Mijn ouders zag mij graag naar een kantoor gaan dus ze vonden het wel een goed plan om mij aan te melden voor typles. De lerares zette marsmuziek aan, om het ritme aan te leren. Toen ik mijn diploma had, ben ik meteen steno gaan leren.
Daar heb ik nog weleens profijt van. Je verleert het nooit.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Dodo »

Naar aanleiding van dit stukje in het RD hebben we meneer Krijgsman gevraagd voor de kerstviering van onze vrouwenkring. Misschien een idee voor andere vrouwen- of mannenkringen?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Jantje »

https://www.rd.nl/meer-rd/samenleving/j ... -1.1718543

Een heel teer en bijzonder inhoudsvol artikel over hoe God werkt op weg naar de zending, tijdens de zending en bij terugkomst uit de zending. Zulke interviews bevestigen mijn abonnement op het RD.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:https://www.rd.nl/meer-rd/samenleving/j ... -1.1718543

Een heel teer en bijzonder inhoudsvol artikel over hoe God werkt op weg naar de zending, tijdens de zending en bij terugkomst uit de zending. Zulke interviews bevestigen mijn abonnement op het RD.
Een oud-Rijssenaar van afkomst. Er staat wel geboren in Almelo, maar dat zal waarschijnlijk 'gewoon' in het ziekenhuis aldaar zijn geweest.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12042
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Erdee

Bericht door Herman »

Sinds heden heeft het RD een vernieuwde site. In hun bericht daarover stond ook een met enige trots verstopte zinsnede:
Video’s trekken veel kijkers; de recente première van de eerste RD-documentaire ’Genacht’ kreeg brede belangstelling.
Een belangrijk moment in de stille revolutie van de bevindelijke zuil.
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Erdee

Bericht door Wim Anker »

Zegt Steef de Bruijn nu in het RD dat als je kritisch ben op de corona vaccins dat dat successen van Schroeflik en Galsem zijn?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Erdee

Bericht door eilander »

Wim Anker schreef:Zegt Steef de Bruijn nu in het RD dat als je kritisch ben op de corona vaccins dat dat successen van Schroeflik en Galsem zijn?
Nee, dat zegt hij in het geheel niet.
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Erdee

Bericht door Wim Anker »

eilander schreef:
Wim Anker schreef:Zegt Steef de Bruijn nu in het RD dat als je kritisch ben op de corona vaccins dat dat successen van Schroeflik en Galsem zijn?
Nee, dat zegt hij in het geheel niet.
Fijn. Wat zegt hij dan wel?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Erdee

Bericht door eilander »

Mijn samenvatting:
In de eerste tijd, rond de biddag, was er nog het besef dat de crisis een roepstem van God was. Intussen zijn we een half jaar verder, we discussiëren over van alles en nog wat binnen de kerk: zingen, mondkapjes, hoeveel kerkgangers, enzovoorts.
Daar is satan natuurlijk ook tevreden mee. Het maakt hem allemaal niet uit. In de woorden van Lewis: 'het enige waar het op aan komt is de mate waarin iemand van God los is.'
Plaats reactie