Erdee

Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Erdee

Bericht door Ambtenaar »

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12040
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Erdee

Bericht door Herman »

Ambtenaar schreef:Mosterd na de maaltijd?
Het Rd is in deze toch alleen de bezorgende partij? Goed bekeken heb ik de folder niet.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Erdee

Bericht door eilander »

Na déze maaltijd misschien wel, maar helaas zullen er wel weer andere maaltijden volgen.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Erdee

Bericht door Vorst »

Ik zou het persoonlijk verstandiger vinden om als krant bij je functie te blijven: nieuws brengen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Erdee

Bericht door eilander »

Vorst schreef:Ik zou het persoonlijk verstandiger vinden om als krant bij je functie te blijven: nieuws brengen.
Dat doen ze ook. Deze uiting valt onder het advertentiebeleid.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Erdee

Bericht door Vorst »

Jaja. Ik heb de reactie ook gelezen. Maar als ik een krant wil zit ik niet te wachten op ongeadresseerd reclamedrukwerk. Daarbij komt dat ik niet wil dat de krant indirect wil bepalen hoe ik op advertenties moet reageren. Dat bepaal ik zelf wel.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Erdee

Bericht door Wandelende »

Een inlegvel als advertentie levert behoorlijk wat money op, verwacht ik. Daar kan je wel wat negatieve reacties voor verwerken.
(~)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Dodo »

Het RD heeft een goed gesprek gevoerd. Ik denk dat ze het zo netjes en volwassen behandeld hebben.
Artikel in het AD
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Erdee

Bericht door Wandelende »

Goede column van AD over RD. Althans, de toonzetting is voor mij onverwacht positief.

https://www.ad.nl/binnenland/agressief- ... ~a1cbc4d0/
(~)
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Erdee

Bericht door Vorst »

Netjes inderdaad.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Erdee

Bericht door Mara »

Wandelende schreef:Goede column van AD over RD. Althans, de toonzetting is voor mij onverwacht positief.

https://www.ad.nl/binnenland/agressief- ... ~a1cbc4d0/
Voor mij niet onverwacht. "Eus" is een verstandige man. Eén van mijn favo columnisten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
zondaar
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 mar 2018, 16:25

Re: Erdee

Bericht door zondaar »

Dodo schreef:Het RD heeft een goed gesprek gevoerd. Ik denk dat ze het zo netjes en volwassen behandeld hebben.
Artikel in het AD
Ik noem dit dubbelhartigheid en politiek bedrijven en het kerstenen van de sodomitische zonden (in de lijn van RefoAnders en homo-huiskamer). Volgens het RD moet er aandacht komen voor de sodomitische zonden, want er staat "dat zij een gedeeld belang hebben: dat er binnen de reformatorische gezindte meer aandacht moet zijn voor homo's en lesbiennes die uit de kast willen komen.''

Romeinen 1 vers 24: Daarom heeft God hen ook overgegeven in de begeerlijkheden hunner harten tot onreinigheid, om hun lichamen onder elkander te onteren;
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Erdee

Bericht door Jongere »

zondaar schreef:
Dodo schreef:Het RD heeft een goed gesprek gevoerd. Ik denk dat ze het zo netjes en volwassen behandeld hebben.
Artikel in het AD
Ik noem dit dubbelhartigheid en politiek bedrijven en het kerstenen van de sodomitische zonden (in de lijn van RefoAnders en homo-huiskamer). Volgens het RD moet er aandacht komen voor de sodomitische zonden, want er staat "dat zij een gedeeld belang hebben: dat er binnen de reformatorische gezindte meer aandacht moet zijn voor homo's en lesbiennes die uit de kast willen komen.''

Romeinen 1 vers 24: Daarom heeft God hen ook overgegeven in de begeerlijkheden hunner harten tot onreinigheid, om hun lichamen onder elkander te onteren;
Ik zie je post als een schandalige vorm van laster richting het RD.

Er is een levensgroot verschil tussen het "kerstenen van sodomitische zonden" (jouw woorden), of het creëren van een veilige ruimte juist(!) binnen de kerk voor met name jongeren die worstelen met hun geaardheid en daarover openheid willen geven.
En één van de belangrijkste redenen waarom die veilige plaats er voor deze jongeren niet is, is omdat er nog altijd mensen binnen de kerk zijn die er redenaties zoals de jouwe op nahouden. Ik zie dat als zeer kwalijk en schadelijk.

Ps.: laat ik een voorzichtige slag om de arm houden in de hoop dat je het artikel onvoldoende begrijpt.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Erdee

Bericht door Vorst »

Dergelijke bijdragen zijn te zot voor woorden.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4080
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Erdee

Bericht door Maanenschijn »

zondaar schreef:
Dodo schreef:Het RD heeft een goed gesprek gevoerd. Ik denk dat ze het zo netjes en volwassen behandeld hebben.
Artikel in het AD
Ik noem dit dubbelhartigheid en politiek bedrijven en het kerstenen van de sodomitische zonden (in de lijn van RefoAnders en homo-huiskamer). Volgens het RD moet er aandacht komen voor de sodomitische zonden, want er staat "dat zij een gedeeld belang hebben: dat er binnen de reformatorische gezindte meer aandacht moet zijn voor homo's en lesbiennes die uit de kast willen komen.''

Romeinen 1 vers 24: Daarom heeft God hen ook overgegeven in de begeerlijkheden hunner harten tot onreinigheid, om hun lichamen onder elkander te onteren;
Bijzonder hoe sommigen dergelijke artikelen uitleggen. Ik bemerk in deze post iets van de stijl van de Ronkende Vlaswiek.

Was het niet Jezus zelf die een overspelige vrouw wegzond met de boodschap: gaat heen en zondig niet meer? Dat was toch niet het kerstenen van de zonde? Maar wel de opdracht. Voor ieder overspelige, tollenaar, zelfs een zondaar op RF.

En een ieder die in de zonde blijft zal eens worden overgeleverd. Het is indringend te beseffen dat die de weg geweten hebben en niet in Christus bloed zijn gereinigd een zwaarder oordeel zal treffen dan zij die dansten in de bootjes in de grachten van Amsterdam, hoe verwerpelijk dat ook is.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie