Erdee

DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Waarom? Er zal heus wel een beveiliger bij geweest zijn en de medewerker ziet er ook uit alsof hij regelmatig naar de sportschool gaat.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Erdee

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:Inderdaad. Ik las het ook. De vraag is wel hoe het nu met het huwelijk van de man gesteld is. :D
Die link begrijp ik niet.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Jantje »

Zijn vrouw en zoon komen ook mee om de fiets op te halen.
https://www.ad.nl/binnenland/parketzaak ... ~ac9a89f2/
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Erdee

Bericht door Mara »

Ik vind het een geniale zet.
Je hoort van winkeliers dat een winkeldief dan weleens opgepakt wordt door de politie, maar een paar uur later zien ze hem alweer langslopen. Dat is echt dweilen met de kraan open.
Dus nu wordt soms de moderne schandpaal van de social media gebruikt.
En in dit geval haalt het de kranten.
Een advertentie zetten kost meer.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:Ik vind het een geniale zet.
Je hoort van winkeliers dat een winkeldief dan weleens opgepakt wordt door de politie, maar een paar uur later zien ze hem alweer langslopen. Dat is echt dweilen met de kraan open.
Dus nu wordt soms de moderne schandpaal van de social media gebruikt.
En in dit geval haalt het de kranten.
Een advertentie zetten kost meer.
Twentenaren zijn nu eenmaal geniaal hè!? :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Erdee

Bericht door BJD »

Mara schreef:Ik vind het een geniale zet.
Je hoort van winkeliers dat een winkeldief dan weleens opgepakt wordt door de politie, maar een paar uur later zien ze hem alweer langslopen. Dat is echt dweilen met de kraan open.
Dus nu wordt soms de moderne schandpaal van de social media gebruikt.
En in dit geval haalt het de kranten.
Een advertentie zetten kost meer.
Dit is weer van die retoriek ‘dweilen met de kraan open’ waarvan ik denk, dat klopt niet. :)

Paar uur later weer buiten kan gewoon. En dat is niet binnen twee uur, maar binnen pak hem beet zes uur. En dat is dan snel. Niet zelden zitten ze bijna de volle 9 uur. Dan is het onderzoekje afgerond, is de verdachte gehoord en heeft hij of een strafbeschikking gehad of een dagvaarding. Elke winkeldief krijgt een advocaat aangeboden (ben je minderjarig of op een andere manier kwetsbaar krijg je hem toegewezen) De straffen beginnen bij een boete maar ben jij een notoire winkeldief kan het zijn dat je twee jaar achter de tralies gaat voor een winkeldiefstal. (Met bv een ISD maatregel)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Erdee

Bericht door Mara »

BJD schreef:
Mara schreef:Ik vind het een geniale zet.
Je hoort van winkeliers dat een winkeldief dan weleens opgepakt wordt door de politie, maar een paar uur later zien ze hem alweer langslopen. Dat is echt dweilen met de kraan open.
Dus nu wordt soms de moderne schandpaal van de social media gebruikt.
En in dit geval haalt het de kranten.
Een advertentie zetten kost meer.
Dit is weer van die retoriek ‘dweilen met de kraan open’ waarvan ik denk, dat klopt niet. :)

Paar uur later weer buiten kan gewoon. En dat is niet binnen twee uur, maar binnen pak hem beet zes uur. En dat is dan snel. Niet zelden zitten ze bijna de volle 9 uur. Dan is het onderzoekje afgerond, is de verdachte gehoord en heeft hij of een strafbeschikking gehad of een dagvaarding. Elke winkeldief krijgt een advocaat aangeboden (ben je minderjarig of op een andere manier kwetsbaar krijg je hem toegewezen) De straffen beginnen bij een boete maar ben jij een notoire winkeldief kan het zijn dat je twee jaar achter de tralies gaat voor een winkeldiefstal. (Met bv een ISD maatregel)
Winkeliers zijn de afgelopen jaren veel minder aangifte gaan doen van winkeldiefstal. Eén op de drie winkeliers doet geen aangifte meer.

Eelco van Rolsteijn beheert een sportwinkel in Rotterdam en betrapt elke twee weken wel iemand. "Maar eigenlijk doe ik bij bedragen onder de 150 euro geen aangifte meer. Als je iemand betrapt, dan dwing je hem om af te rekenen. Ook nog aangifte doen kost mij zoveel tijd."

Eelco is ook voorzitter van de ondernemersraad bij hem in de buurt. "Sommige winkeliers hebben bijna dagelijks last van pogingen tot diefstal. Dan is er geen beginnen aan om aangifte te doen."
bron: RTLZ

Dit noem ik dus echt dweilen terwijl het kraantje open staat, en blijft stromen...
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Erdee

Bericht door BJD »

Mara schreef:
BJD schreef:
Mara schreef:Ik vind het een geniale zet.
Je hoort van winkeliers dat een winkeldief dan weleens opgepakt wordt door de politie, maar een paar uur later zien ze hem alweer langslopen. Dat is echt dweilen met de kraan open.
Dus nu wordt soms de moderne schandpaal van de social media gebruikt.
En in dit geval haalt het de kranten.
Een advertentie zetten kost meer.
Dit is weer van die retoriek ‘dweilen met de kraan open’ waarvan ik denk, dat klopt niet. :)

Paar uur later weer buiten kan gewoon. En dat is niet binnen twee uur, maar binnen pak hem beet zes uur. En dat is dan snel. Niet zelden zitten ze bijna de volle 9 uur. Dan is het onderzoekje afgerond, is de verdachte gehoord en heeft hij of een strafbeschikking gehad of een dagvaarding. Elke winkeldief krijgt een advocaat aangeboden (ben je minderjarig of op een andere manier kwetsbaar krijg je hem toegewezen) De straffen beginnen bij een boete maar ben jij een notoire winkeldief kan het zijn dat je twee jaar achter de tralies gaat voor een winkeldiefstal. (Met bv een ISD maatregel)
Winkeliers zijn de afgelopen jaren veel minder aangifte gaan doen van winkeldiefstal. Eén op de drie winkeliers doet geen aangifte meer.

Eelco van Rolsteijn beheert een sportwinkel in Rotterdam en betrapt elke twee weken wel iemand. "Maar eigenlijk doe ik bij bedragen onder de 150 euro geen aangifte meer. Als je iemand betrapt, dan dwing je hem om af te rekenen. Ook nog aangifte doen kost mij zoveel tijd."

Eelco is ook voorzitter van de ondernemersraad bij hem in de buurt. "Sommige winkeliers hebben bijna dagelijks last van pogingen tot diefstal. Dan is er geen beginnen aan om aangifte te doen."
bron: RTLZ

Dit noem ik dus echt dweilen terwijl het kraantje open staat, en blijft stromen...
Je hebt het nu toch over heel iets anders.
Je had het over als iemand aangehouden is dat ie dan binnen een paar uur weer buiten loopt. Dat bestrijd ik.

Ik ben wijkagent geweest van een groot winkelgebied. Vaak interesseren ondernemers de diefstallen niets. Zolang de derving onder een paar procent blijft zal het hoofdkantoor niet klagen. Investeren ze niet in winkelbeveiliging. Ze weten bv ook niet dat je bij winkeldiefstal 181 euro kan claimen bij de verdachte www.afrekenenmetwinkeldieven.nl
Ging ik hierover het gesprek aan deden ze wel aangifte en kon het OM veel meer winkeldieven vervolgen. En ja die stonden dan wel binnen een paar uur weer buiten (moest het overigens wel hun eerste keer zijn) maar het had wel zin. Dus van dweilen met de kraan open is geen sprake.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Erdee

Bericht door Zeeuw »

BJD schreef:[
Je hebt het nu toch over heel iets anders.
Je had het over als iemand aangehouden is dat ie dan binnen een paar uur weer buiten loopt. Dat bestrijd ik.

Ik ben wijkagent geweest van een groot winkelgebied. Vaak interesseren ondernemers de diefstallen niets. Zolang de derving onder een paar procent blijft zal het hoofdkantoor niet klagen. Investeren ze niet in winkelbeveiliging. Ze weten bv ook niet dat je bij winkeldiefstal 181 euro kan claimen bij de verdachte http://www.afrekenenmetwinkeldieven.nl
Ging ik hierover het gesprek aan deden ze wel aangifte en kon het OM veel meer winkeldieven vervolgen. En ja die stonden dan wel binnen een paar uur weer buiten (moest het overigens wel hun eerste keer zijn) maar het had wel zin. Dus van dweilen met de kraan open is geen sprake.
Ik werk veel met ondernemers, politie en het CCV samen in twee winkelgebieden. De 181 euro proberen we er overal in te brengen, inclusief collectieve winkelverboden, appgroepen etc. Dit werkt inderdaad wel degelijk. Wijkagent werkt heel goed samen met ons allemaal en dat zorgt voor een hoge aangifte bereidheid.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Erdee

Bericht door BJD »

Zeeuw schreef:
BJD schreef:[
Je hebt het nu toch over heel iets anders.
Je had het over als iemand aangehouden is dat ie dan binnen een paar uur weer buiten loopt. Dat bestrijd ik.

Ik ben wijkagent geweest van een groot winkelgebied. Vaak interesseren ondernemers de diefstallen niets. Zolang de derving onder een paar procent blijft zal het hoofdkantoor niet klagen. Investeren ze niet in winkelbeveiliging. Ze weten bv ook niet dat je bij winkeldiefstal 181 euro kan claimen bij de verdachte http://www.afrekenenmetwinkeldieven.nl
Ging ik hierover het gesprek aan deden ze wel aangifte en kon het OM veel meer winkeldieven vervolgen. En ja die stonden dan wel binnen een paar uur weer buiten (moest het overigens wel hun eerste keer zijn) maar het had wel zin. Dus van dweilen met de kraan open is geen sprake.
Ik werk veel met ondernemers, politie en het CCV samen in twee winkelgebieden. De 181 euro proberen we er overal in te brengen, inclusief collectieve winkelverboden, appgroepen etc. Dit werkt inderdaad wel degelijk. Wijkagent werkt heel goed samen met ons allemaal en dat zorgt voor een hoge aangifte bereidheid.
Mooi!
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/ka ... -1.1583106

Vreemd artikel. Op een elektrische fiets, zeker op een snelle, fiets je zo 5000 of 10000 kilometer per jaar. Niet zo gek dat je dan ook vaker een ongeluk kunt krijgen. Het is pas interessant nieuws als zou blijken dat je ook per afgelegde kilometer meer risico loopt.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Erdee

Bericht door J.C. Philpot »

DDD schreef:https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/ka ... -1.1583106

Vreemd artikel. Op een elektrische fiets, zeker op een snelle, fiets je zo 5000 of 10000 kilometer per jaar. Niet zo gek dat je dan ook vaker een ongeluk kunt krijgen. Het is pas interessant nieuws als zou blijken dat je ook per afgelegde kilometer meer risico loopt.
Mee eens. De situatie in Duitsland is sowieso anders. Het overige verkeer is veel minder gewend aan fietsers, laat staan aan ebikes.

Daarnaast zijn de wegen in Duitsland er niet op aangepast zoals hier. Buiten de bebouwde kom rijden fietsers op dezelfde weg waar autos 100 km per uur rijden.

Het zal de komkommertijd wel zijn dat dit artikel geplaatst is.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Erdee

Bericht door Tiberius »

Dat denk ik ook. Zelfs de eikenprocessierups is vrijwel volledig uitgemelkt. ;)
Online
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Erdee

Bericht door merel »

DDD schreef:https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/ka ... -1.1583106

Vreemd artikel. Op een elektrische fiets, zeker op een snelle, fiets je zo 5000 of 10000 kilometer per jaar. Niet zo gek dat je dan ook vaker een ongeluk kunt krijgen. Het is pas interessant nieuws als zou blijken dat je ook per afgelegde kilometer meer risico loopt.
Helemaal geen vreemd artikel. De elektrische fiets wordt veel gebruikt door jongeren en ouderen. Het is een feit van algemene bekendheid bekend dat ouderen een trager reactievermogen hebben. Dan is 25 km per uur ( zonder helm) echt een te hoge snelheid. Ook jongeren rijden zonder uit te kijken met een rotvaart op deze fiets.
Ik zie in mijn werk dagelijks de gevolgen van de elektrische fiets en het letsel is beduidend zwaarder dan met een gewone fiets.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Dodo »

Tiberius schreef:Dat denk ik ook. Zelfs de eikenprocessierups is vrijwel volledig uitgemelkt. ;)
Uitgemolken toch?
Plaats reactie