Erdee

Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Erdee

Bericht door Klavart »

merel schreef:
Jantje schreef:Inmiddels ben ik de mening toegedaan dat het heus geoorloofd is dat de vrouw en moeder van het gezin parttime werkt. Als zij een opleiding heeft gevolgd (zeker als het gaat om de zorg en het onderwijs in onze gezindte) is het zonde van het geld om vervolgens al die kennis aan de kant te gooien voor het gezin.

Echter, de eerste plaats is voor het gezin, vooral als het huwelijk verblijd wordt met de kinderzegen. Kinderen horen niet bij opa en oma of de kinderopvang gedumpt te worden, zoals bij ouders die beide 40 uur per week werken, vaak gebeurt. Dat zorgt voor een onstabiele opvoeding van het kind en de relatie tot vader en moeder wordt daar echt slechter van, dan wanneer het kind de meeste keren van de week thuis bij moeder komt en kan vertellen over het wereldje waarin hij/zij opgroeit.

Als ouders is er een verantwoordelijke taak, en die is in de eerste plaats voor hen, en niet voor de leiders van de kinderdagverblijven of de opa's en oma's.
Welja, kinderen dumpen, onstabiele opvoeding, relatie slecht tussen ouders, opvoeding uitbesteden. Hoezo vooroordelen?
Ook richting de andere kant lees ik vooroordelen bij Jantje: zonde van het geld, kennis aan de kant gooien.
Laten we het erop houden dat Jantje zich niet erg genuanceerd uitdrukt.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Erdee

Bericht door Jongere »

merel schreef:
samanthi schreef:
Jongere schreef:
refo schreef:Tot 1945 werkten moeders allemaal, omdat de gezinnen anders niet te eten hadden.
Wat voor werk deden deze moeders?
Mijn oma werkte niet mijn, moeder ook niet, de oma's van mijn man ook niet.
Mijn opoe van vaders kant werkte mee op het land.
Mijn moeder werkt en mijn oma ( geboren rond 1920) werkten ook beiden. Ik weet niet beter dan dat vrouwen werken, dus heel raar vind ik het niet.
Dank voor de reacties, maar ik hoop nog altijd op een onderbouwing van refo zelf van zijn stevige stelling.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9199
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Erdee

Bericht door parsifal »

Hier in Zweden is het eerste jaar van het kind altijd een van de ouders vrij. Daarna is er gratis kinderdagverblijf (en er zijn Christelijke). Wij hebben onze zoon daar ook ingeschreven, voornamelijk vanwege taalredenen. Mijn vrouw en ik kunnen ons beide redden in het Zweeds, maar niet foutloos en we willen niet dat zoonlief met een achterstand begint. Tegen die tijd gaat mijn vrouw ook weer een baan zoeken (toen ze haar Dr titel haalde was ze al zichtbaar zwanger).

Alles is natuurlijk vrij relatief. In Nederland gaan kinderen vanaf vier jaar naar school. In veel andere landen is dat bij zes jaar. We zeggen niet snel dat een kind op zijn vierde gedumpt wordt op school, waarom dan wel als het om kinderdagverblijf gaat?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Dodo »

Een werkdag is wel langer dan een schooldag. BSO betekent voor een kind weer andere regels en andere gezichten. Dat is extra intensief.
merel
Berichten: 9824
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Erdee

Bericht door merel »

De regels van de BSO verschillen weinig met de regels van het kdv/school. Dus in dat opzicht hoeft een kind weinig te wennen. Ook daar zijn vertrouwde en dagelijks dezelfde gezichten.
Zeeuw
Berichten: 11605
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Erdee

Bericht door Zeeuw »

parsifal schreef:Hier in Zweden is het eerste jaar van het kind altijd een van de ouders vrij. Daarna is er gratis kinderdagverblijf (en er zijn Christelijke). Wij hebben onze zoon daar ook ingeschreven, voornamelijk vanwege taalredenen. Mijn vrouw en ik kunnen ons beide redden in het Zweeds, maar niet foutloos en we willen niet dat zoonlief met een achterstand begint. Tegen die tijd gaat mijn vrouw ook weer een baan zoeken (toen ze haar Dr titel haalde was ze al zichtbaar zwanger).

Alles is natuurlijk vrij relatief. In Nederland gaan kinderen vanaf vier jaar naar school. In veel andere landen is dat bij zes jaar. We zeggen niet snel dat een kind op zijn vierde gedumpt wordt op school, waarom dan wel als het om kinderdagverblijf gaat?
Met dat laatste eigenlijk wel eens. Als een kind op zijn derde 4 dagen naar het kdv gaat is de wereld te klein soms en als ze een jaar later 4,5 dag naar school gaan vinden we dat volledig normaal.
Zeeuw
Berichten: 11605
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Erdee

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:De regels van de BSO verschillen weinig met de regels van het kdv/school. Dus in dat opzicht hoeft een kind weinig te wennen. Ook daar zijn vertrouwde en dagelijks dezelfde gezichten.
Maar dan nog steeds is het een lange dag met afwisselingen. Met onze hoogsensitieve kids red je dat echt niet.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Erdee

Bericht door Klavart »

De Week, een uitgave van Erdee Media Groep gericht op mensen in de leeftijd van 20 tot 45 jaar, houdt eind maart op te bestaan.

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/er ... -1.1624028
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Jantje »

Klavart schreef:De Week, een uitgave van Erdee Media Groep gericht op mensen in de leeftijd van 20 tot 45 jaar, houdt eind maart op te bestaan.

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/er ... -1.1624028
Dat wist ik bij voorbaat al. Het was gedoemd te mislukken.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33287
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Erdee

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:
Klavart schreef:De Week, een uitgave van Erdee Media Groep gericht op mensen in de leeftijd van 20 tot 45 jaar, houdt eind maart op te bestaan.

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/er ... -1.1624028
Dat wist ik bij voorbaat al. Het was gedoemd te mislukken.
Hoezo?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:
Klavart schreef:De Week, een uitgave van Erdee Media Groep gericht op mensen in de leeftijd van 20 tot 45 jaar, houdt eind maart op te bestaan.

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/er ... -1.1624028
Dat wist ik bij voorbaat al. Het was gedoemd te mislukken.
Hoezo?
Het was een krantje met daarin enkele geselecteerde artikelen uit de RD's van de afgelopen week, met als doel de mensen in de leeftijd van 20 tot 45 jaar. Ik heb ook nog eventjes een proefkrant gehad, omdat je die gratis kon krijgen; maar het sloeg echt nergens op, zeker niet als je het RD al leest. En als je het RD toch al niet leest, begrijp ik niet waarom je dan wel een abonnement op zo'n krantje zou nemen, waar enkele artikelen in staan die helemaal niet het interessantste zijn.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33287
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Erdee

Bericht door Tiberius »

Ok, ik had het eerlijk gezegd nooit bekeken, omdat ik het RD toch al in zijn geheel heb.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Ok, ik had het eerlijk gezegd nooit bekeken, omdat ik het RD toch al in zijn geheel heb.
Ik dacht juist dat het iets extra's was, wat een toevoeging was óp het RD.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Erdee

Bericht door Hollander »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:Ok, ik had het eerlijk gezegd nooit bekeken, omdat ik het RD toch al in zijn geheel heb.
Ik dacht juist dat het iets extra's was, wat een toevoeging was óp het RD.
Nee, het was voor mensen die geen (compleet) abbo hadden en dus, om welke reden dan ook, wel een wekelijks opinie-overzicht wilden hebben.

Wel goed geprobeerd van het RD. Ik vind sowieso dat ze op meerdere fronten nadenken over het blijven aansluiten bij hun doelgroepen via diverse kanalen en manieren. En op die ontdekkingstocht heb je successen en tegenvallers. Goed om dan ergens ook weer de stekker uit te durven trekken.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Erdee

Bericht door Mara »

Hollander schreef:
Jantje schreef:
Tiberius schreef:Ok, ik had het eerlijk gezegd nooit bekeken, omdat ik het RD toch al in zijn geheel heb.
Ik dacht juist dat het iets extra's was, wat een toevoeging was óp het RD.
Nee, het was voor mensen die geen (compleet) abbo hadden en dus, om welke reden dan ook, wel een wekelijks opinie-overzicht wilden hebben.

Wel goed geprobeerd van het RD. Ik vind sowieso dat ze op meerdere fronten nadenken over het blijven aansluiten bij hun doelgroepen via diverse kanalen en manieren. En op die ontdekkingstocht heb je successen en tegenvallers. Goed om dan ergens ook weer de stekker uit te durven trekken.
Wij hebben ook een abonnement gehad en wij hebben het als zeer positief ervaren.
Hier worden kranten doordeweeks nauwelijks gelezen, dus we hebben al een paar jaar alleen een zaterdagkrant.
En vond ik dit een waardevolle aanvulling.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie