Erdee

gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Erdee

Bericht door gallio »

-DIA- schreef:
gallio schreef:
-DIA- schreef: Wat was die vraag waar jullie het over hebben ?
Ik neem aan, het is niet met zoveel woorden hier gezegd, de vraag naar zijn geestelijk leven.
Heb je het artikel zelf niet gelezen dan?
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Erdee

Bericht door Mannetje »

Dodo schreef: Het is een sympathiek interview. Maar wat jammer dat hij bij een belangrijke vraag die ontwijkt. Dat was in vorige interviews soms heel anders, en dat was juist zo hartverwarmend om te lezen.
Ik vraag mij af of dit antwoord zo neergezet had moeten worden, of dat beter heel de vraag uit het uiteindelijke interview weggelaten had moeten worden.

Als iemand op een dergelijke vraag een helder antwoord geeft, is het inderdaad hartverwarmend. (Mits het past in de rest van het interview.)

Maar als iemand, om persoonlijke redenen, geen of een vaag antwoord geeft, wat is dan nog de reden van publiceren?
-
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Erdee

Bericht door Orchidee »

Jantje schreef:Eindelijk weer eens een inhoudsvol interview in het RD-magazine van vandaag met de heer Korevaar. :)
Zo "inhoudsvol" is het niet!
Dat had het wél kunnen zijn/worden!
Er hebben zeker al wél inhoudsvolle interviews in gestaanAfbeelding
Laatst gewijzigd door Orchidee op 06 jul 2019, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: RE: Re: Erdee

Bericht door Mannetje »

Orchidee schreef:
Jantje schreef:Eindelijk weer eens een inhoudsvol interview in het RD-magazine van vandaag met de heer Korevaar. :)
Zo "inhoudsvol" is het niet!
Dat had het wél kunnen zijn/worden!
Hoe dan?
-
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

gallio schreef:
-DIA- schreef:
gallio schreef:
-DIA- schreef: Wat was die vraag waar jullie het over hebben ?
Ik neem aan, het is niet met zoveel woorden hier gezegd, de vraag naar zijn geestelijk leven.
Heb je het artikel zelf niet gelezen dan?
Jawel, daaruit maakte ik ook op dat het daarover zou kunnen gaan. Hij is hierin voorzichtig.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Erdee

Bericht door eilander »

Omdat hij op de persoonlijke vraag geen antwoord geeft, denk ik.
Ik begrijp dat aan de ene kant wel, aan de andere kant: misschien laat je zo een gelegenheid voorbij gaan om te getuigen hoe goed de Heere voor je is.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Erdee

Bericht door Herman »

Mannetje schreef:
Dodo schreef: Het is een sympathiek interview. Maar wat jammer dat hij bij een belangrijke vraag die ontwijkt. Dat was in vorige interviews soms heel anders, en dat was juist zo hartverwarmend om te lezen.
Ik vraag mij af of dit antwoord zo neergezet had moeten worden, of dat beter heel de vraag uit het uiteindelijke interview weggelaten had moeten worden.

Als iemand op een dergelijke vraag een helder antwoord geeft, is het inderdaad hartverwarmend. (Mits het past in de rest van het interview.)

Maar als iemand, om persoonlijke redenen, geen of een vaag antwoord geeft, wat is dan nog de reden van publiceren?
Goede opmerking. Dat laatste.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:Omdat hij op de persoonlijke vraag geen antwoord geeft, denk ik.
Ik begrijp dat aan de ene kant wel, aan de andere kant: misschien laat je zo een gelegenheid voorbij gaan om te getuigen hoe goed de Heere voor je is.
Er moet wel plaats zijn. Niet iedereen kan op commando daar altijd wat over zeggen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Dodo »

Wat doe je dan met de tekst: altijd bereid rekenschap te geven van de hoop die in ons is?

Even opgezocht: 1 Petrus 3: en wees altijd bereid tot verantwoording aan ieder die u rekenschap vraagt van de hoop die in u is, met zachtmoedigheid en ontzag.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

Dodo schreef:Wat doe je dan met de tekst: altijd bereid rekenschap te geven van de hoop die in ons is?

Even opgezocht: 1 Petrus 3: en wees altijd bereid tot verantwoording aan ieder die u rekenschap vraagt van de hoop die in u is, met zachtmoedigheid en ontzag.
Als het nodig is geeft God wel mond en wijsheid. Hier spreekt de apostel wel tot de levende Kerk.
En een mens die daarover geen zekerheid heeft zal dat niet altijd kunnen. Maar ja, tegenwoordig hebben zulke grote christenen hè? Dan wordt dit als het ware een museumstuk.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Erdee

Bericht door gallio »

-DIA- schreef: Jawel, daaruit maakte ik ook op dat het daarover zou kunnen gaan. Hij is hierin voorzichtig.
Ik kan het artikel dus niet lezen. Zou je de paragraaf waar het over gaat hier kunnen posten. Of anders per PB. Dank.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

gallio schreef:
-DIA- schreef: Jawel, daaruit maakte ik ook op dat het daarover zou kunnen gaan. Hij is hierin voorzichtig.
Ik kan het artikel dus niet lezen. Zou je de paragraaf waar het over gaat hier kunnen posten. Of anders per PB. Dank.
Nu niet, ik wil eerst een preek beluisteren. Daarna zal ik wel zien, of iemand anders mag eerder daartoe bereid zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Erdee

Bericht door eilander »

-DIA- schreef:
eilander schreef:Omdat hij op de persoonlijke vraag geen antwoord geeft, denk ik.
Ik begrijp dat aan de ene kant wel, aan de andere kant: misschien laat je zo een gelegenheid voorbij gaan om te getuigen hoe goed de Heere voor je is.
Er moet wel plaats zijn. Niet iedereen kan op commando daar altijd wat over zeggen.
Helemaal eens. Het stoort mij ook niet, tegelijkertijd zou ik het zo graag willen lezen, juist omdat het waar is (wat jij ook min of meer zegt) dat je vaak zulke mooie verhalen leest waar de verwondering niet meer in doorklinkt. Dan zou je juist graag ook uit die hoek, als ik het zo eens mag zeggen, horen hoe de liefde van Christus iemands hart ingenomen heeft. Dan hoef je nog niet eens veel over jezelf te vertellen.
Maar goed, dit is het laatste wat ik er eigenlijk over zeggen wil. Ik wil eigenlijk zo'n antwoord helemaal niet fileren.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Jantje »

gallio schreef:
-DIA- schreef: Jawel, daaruit maakte ik ook op dat het daarover zou kunnen gaan. Hij is hierin voorzichtig.
Ik kan het artikel dus niet lezen. Zou je de paragraaf waar het over gaat hier kunnen posten. Of anders per PB. Dank.
Als je eerst antwoord geeft op de vraag waarom je aan mij (op een kinderachtige manier) een vraag stelt over een artikel waar je zelf blijkbaar nog helemaal niets van gelezen hebt en dus ook de clou van het verhaal helemaal niet van begrijpt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Bruna »

refo schreef:
Jantje schreef:Eindelijk weer eens een inhoudsvol interview in het RD-magazine van vandaag met de heer Korevaar. :)
Ik vind het vooral veel 'kijk mij eens'
Ik vind het vooral kijk 'ik heb weer wat kunnen vinden'.
Plaats reactie