Erdee

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Erdee

Bericht door Zita »

DDD schreef:Ja. Dat zou fijn zijn.

Een krant kan het nooit zo naar de zin maken voor iedere individuele lezer. Wees heel blij met zo'n krant, zou ik zeggen, al geef je niet om mode. Je kunt het altijd nog lezen ten behoeve van die mensen die naar jou moeten kijken;-)

Ik vind mode trouwens wel weer leuk en bovendien gaat het hoofd-interview helemaal niet over mode. Ik heb in tijden niet zoveel nieuws in één interview gelezen en ik kan mij niet voorstellen dat je alles al wist. De krant is er ook om jouw horizon te verbreden.

En denk ook eens aan al die lieve dames van de vrouwenvereniging die wekenlang tegen allerlei artikelen hebben moeten aankijken zonder of van weinig nut, bijvoorbeeld over de vraag of nu geloof eerst is of de rechtvaardigmaking of dergelijke twistvragen meer. Nu eens een artikel over iets wat een 'normale' vrouw leuk vindt.
Voelt eerlijk gezegd een beetje denigrerend (al geloof ik wel dat je dat echt niet zo bedoelt). Mannen denken na over ingewikkelde dingen, normale vrouwen komen niet verder dan een babbeltje over creabea en mode.
Gebruikersavatar
Carrie
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 jan 2019, 20:59

Re: RE: Re: Erdee

Bericht door Carrie »

Zita schreef:
DDD schreef:Ja. Dat zou fijn zijn.

Een krant kan het nooit zo naar de zin maken voor iedere individuele lezer. Wees heel blij met zo'n krant, zou ik zeggen, al geef je niet om mode. Je kunt het altijd nog lezen ten behoeve van die mensen die naar jou moeten kijken;-)

Ik vind mode trouwens wel weer leuk en bovendien gaat het hoofd-interview helemaal niet over mode. Ik heb in tijden niet zoveel nieuws in één interview gelezen en ik kan mij niet voorstellen dat je alles al wist. De krant is er ook om jouw horizon te verbreden.

En denk ook eens aan al die lieve dames van de vrouwenvereniging die wekenlang tegen allerlei artikelen hebben moeten aankijken zonder of van weinig nut, bijvoorbeeld over de vraag of nu geloof eerst is of de rechtvaardigmaking of dergelijke twistvragen meer. Nu eens een artikel over iets wat een 'normale' vrouw leuk vindt.
Voelt eerlijk gezegd een beetje denigrerend (al geloof ik wel dat je dat echt niet zo bedoelt). Mannen denken na over ingewikkelde dingen, normale vrouwen komen niet verder dan een babbeltje over creabea en mode.
Ik kan er de humor wel van inzien :-)

Alleen al dit zinnetje getuigd van empathy!
DDD schreef: Je kunt het altijd nog lezen ten behoeve van die mensen die naar jou moeten kijken;-)
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Erdee

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef:Ja. Dat zou fijn zijn.

Een krant kan het nooit zo naar de zin maken voor iedere individuele lezer. Wees heel blij met zo'n krant, zou ik zeggen, al geef je niet om mode. Je kunt het altijd nog lezen ten behoeve van die mensen die naar jou moeten kijken;-)

Ik vind mode trouwens wel weer leuk en bovendien gaat het hoofd-interview helemaal niet over mode. Ik heb in tijden niet zoveel nieuws in één interview gelezen en ik kan mij niet voorstellen dat je alles al wist. De krant is er ook om jouw horizon te verbreden.

En denk ook eens aan al die lieve dames van de vrouwenvereniging die wekenlang tegen allerlei artikelen hebben moeten aankijken zonder of van weinig nut, bijvoorbeeld over de vraag of nu geloof eerst is of de rechtvaardigmaking of dergelijke twistvragen meer. Nu eens een artikel over iets wat een 'normale' vrouw leuk vindt.
Hahaha. Leuk. Fijn dat jij zo geniet van deze bijlage. Ik waardeer je invoelend vermogen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Erdee

Bericht door Mara »

DDD schreef: En denk ook eens aan al die lieve dames van de vrouwenvereniging die wekenlang tegen allerlei artikelen hebben moeten aankijken zonder of van weinig nut, bijvoorbeeld over de vraag of nu geloof eerst is of de rechtvaardigmaking of dergelijke twistvragen meer. Nu eens een artikel over iets wat een 'normale' vrouw leuk vindt.
Spruitjes(lucht) bijvoorbeeld. :D
Ik had een proefabonnement genomen, maar aangezien ik de enige hier in huis was die dit las, heb ik het maar zo gelaten.
De onderwerpen lopen vaak hopeloos achter, net als in Terdege.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Erdee

Bericht door Ad Anker »

Maar goed, op advies van DDD het magazine erbij gepakt. Zat mijn oudste dochter (11) er in te bladeren. 'Hij is deze week echt leuk, pap!'

Daar ga ik dan. 'Fijn, kind', was mijn welgemeende antwoord.
Gebruikersavatar
Carrie
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 jan 2019, 20:59

Re: RE: Re: Erdee

Bericht door Carrie »

Ad Anker schreef:Maar goed, op advies van DDD het magazine erbij gepakt. Zat mijn oudste dochter (11) er in te bladeren. 'Hij is deze week echt leuk, pap!'

Daar ga ik dan. 'Fijn, kind', was mijn welgemeende antwoord.
Prachtig! :-)
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Erdee

Bericht door Framboos »

Ad Anker schreef:Maar goed, op advies van DDD het magazine erbij gepakt. Zat mijn oudste dochter (11) er in te bladeren. 'Hij is deze week echt leuk, pap!'

Daar ga ik dan. 'Fijn, kind', was mijn welgemeende antwoord.
:haha
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Dodo »

Ad Anker schreef:Maar goed, op advies van DDD het magazine erbij gepakt. Zat mijn oudste dochter (11) er in te bladeren. 'Hij is deze week echt leuk, pap!'

Daar ga ik dan. 'Fijn, kind', was mijn welgemeende antwoord.
Mooi aanknopingspunt om eens met haar te praten over kleding. Ze staat voor de puberteit...
Online
DDD
Berichten: 28485
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

@Zita:
Ten eerste vind ik het zelf een prima bijdrage. En aangezien ik niet overloop van bescheidenheid, was mijn opmerking dus zeker niet denigrerend bedoeld.

Verder is het in de meeste gemeenten zo dat de vrouwenvereniging een specifiek smaldeel van de vrouwelijke leden in het bijzonder aanspreekt. Dat zal vast per plaats en kerk verschillen, dus daar moet je niet teveel achter zoeken.

En verder is het opmerkelijk dat jij het denigrerend vindt wat ik schrijf. Ik vrees dat dat veel zegt over de manier waarop jij zelf naar handwerken kijkt, meer dan over hoe ik naar vrouwen kijk.

Maar ik denk wel dat de meest(e) idiote discussies door mannen worden gevoerd. Je leest toch zelden een opinie-artikel van een vrouw over de heilsorde bijvoorbeeld, of over andere definitiekwesties in de theologie.
Online
DDD
Berichten: 28485
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Ad Anker schreef:Maar goed, op advies van DDD het magazine erbij gepakt. Zat mijn oudste dochter (11) er in te bladeren. 'Hij is deze week echt leuk, pap!'

Daar ga ik dan. 'Fijn, kind', was mijn welgemeende antwoord.
:super

Dit is misschien wel de mooiste bijdrage van de week. Een klein stapje in de bestrijding van ontlezing.
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Erdee

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: Maar ik denk wel dat de meest(e) idiote discussies door mannen worden gevoerd. Je leest toch zelden een opinie-artikel van een vrouw over de heilsorde bijvoorbeeld, of over andere definitiekwesties in de theologie.
Dat is bij uitstek natuurlijk een domein wat de man zich heeft toegeëigend in reformatorische kring. Daarbuiten zie je wel vrouwelijke theologen.
Online
DDD
Berichten: 28485
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Dat zal waar zijn. Maar die voeren -afgezien van een verdwaalde feminist- toch zelden zulke onnozele discussies.

Niet dat ik dat niet doe op dit forum. Maar goed, niet alles wat je schrijft, kan even belangrijk zijn.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Jantje »

Mara schreef: De onderwerpen lopen vaak hopeloos achter, net als in Terdege.
Nu je het over Terdege hebt, de laatste tijd valt het me sterk op, dat ze de GezinsGids heel erg 'na-apen', qua onderwerpkeuze. Zijn er hier die dit herkennen?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Jantje »

-DIA- schreef:
Ad Anker schreef:Willen de medewerkers van het RD die hier actief zijn dit stenogram doorgeleiden aan de hoofdredactie? Mijn hartelijke dank. Ik sta open voor het geven van een toelichting.
Mede ondertekend door schrijver dezes
+1:((

Ik wil ook het onderwerp materialisme er dan graag bij vermeld hebben.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Erdee

Bericht door Hendrien »

Jantje schreef:
Mara schreef: De onderwerpen lopen vaak hopeloos achter, net als in Terdege.
Nu je het over Terdege hebt, de laatste tijd valt het me sterk op, dat ze de GezinsGids heel erg 'na-apen', qua onderwerpkeuze. Zijn er hier die dit herkennen?
Een jaargang vind ik genoeg. Ieder jaar komen dezelfde onderwerpen weer terug.
Plaats reactie