Erdee

HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Erdee

Bericht door HersteldHervormd »

Tiberius schreef:
HersteldHervormd schreef:
Tiberius schreef:En bovendien regelmatig foutieve informatie in de krant, ondanks dat het op de site goed staat.
Maar ik heb begrepen dat ze dat vanaf de grond af aan opnieuw willen bouwen; nu is het een (inderdaad beroerde) schil om de oude bestanden heen.
Is het niks voor jou om te helpen/adviseren?
Klopt.
Doe je dat echt? Zou leuk zijn zeg.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Erdee

Bericht door Erik1960 »

HersteldHervormd schreef:
Tiberius schreef:
HersteldHervormd schreef:
Tiberius schreef:En bovendien regelmatig foutieve informatie in de krant, ondanks dat het op de site goed staat.
Maar ik heb begrepen dat ze dat vanaf de grond af aan opnieuw willen bouwen; nu is het een (inderdaad beroerde) schil om de oude bestanden heen.
Is het niks voor jou om te helpen/adviseren?
Klopt.
Doe je dat echt? Zou leuk zijn zeg.
goed lezen…
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Erdee

Bericht door Tiberius »

Het klopt, dat het niks voor mij is. :)
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Erdee

Bericht door HersteldHervormd »

Tiberius schreef:Het klopt, dat het niks voor mij is. :)
Oh als ik vraag aan iemand of het niet iets = niks voor jou is bedoel ik het meer als een vraag.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Erdee

Bericht door Tiberius »

Ok, ik zou dan eerder zeggen: is het iets voor jou? In plaats van: is het niets voor jou?
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door MGG »

Helaas is het vanaf volgend jaar niet meer mogelijk om een zorgverzekering te kiezen die niet mee betaald aan abortus (tenzij leven van moeder in gevaar is) of euthanasie.

https://www.rd.nl/artikel/989197-pro-li ... hone-polis
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Erdee

Bericht door helma »

MGG schreef:Helaas is het vanaf volgend jaar niet meer mogelijk om een zorgverzekering te kiezen die niet mee betaald aan abortus (tenzij leven van moeder in gevaar is) of euthanasie.

https://www.rd.nl/artikel/989197-pro-li ... hone-polis
Abortus in een kliniek wordt vergoed door het AWBZ
En in het ziekenhuis valt het onder de basisverzekering.
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: RE: Re: Erdee

Bericht door MGG »

helma schreef:
MGG schreef:Helaas is het vanaf volgend jaar niet meer mogelijk om een zorgverzekering te kiezen die niet mee betaald aan abortus (tenzij leven van moeder in gevaar is) of euthanasie.

https://www.rd.nl/artikel/989197-pro-li ... hone-polis
Abortus in een kliniek wordt vergoed door het AWBZ
En in het ziekenhuis valt het onder de basisverzekering.
Als ik het goed begrepen heb valt het bij prolife niet onder de basisverzekering. Per 1-1-2023 wel, dus dan zie ik geen reden meer op mij bij prolife te verzekeren.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Erdee

Bericht door Mannetje »

De brief lag hier vandaag ook op de mat, de reden is mij nog niet zo duidelijk.
Wel is er een andere kant, vergeet die niet voor he overstapt, en dat zijn de contracten met christelijke zorgaanbieders. Ik weet niet of iedere verzekering hulp vanuit bijv. de Vluchtheuvel zal vergoeden.
-
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Erdee

Bericht door Lilian1975 »

Hier zie je wat welke verzekering bij Vluchtheuvel vergoed. Dus je kunt met verschillende andere verzekeringen ook christelijke hulp krijgen?

En wat is het principe dat nu nog overeind blijft staan bij prolife?
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4029
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Erdee

Bericht door Maanenschijn »

Niet alleen de verzekeringsmaatschappij is van belang, maar ook de polis. Bij een restitutiepolis bijvoorbeeld is het eenvoudiger om zelf je zorgaanbieder te kiezen en de rekening achteraf te laten vergoeden.

Ik denk eigenlijk dat de polisvorm en voorwaarden meer van belang zijn dan de aanbieder.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: RE: Re: Erdee

Bericht door Erik1960 »

MGG schreef:
helma schreef:
MGG schreef:Helaas is het vanaf volgend jaar niet meer mogelijk om een zorgverzekering te kiezen die niet mee betaald aan abortus (tenzij leven van moeder in gevaar is) of euthanasie.

https://www.rd.nl/artikel/989197-pro-li ... hone-polis
Abortus in een kliniek wordt vergoed door het AWBZ
En in het ziekenhuis valt het onder de basisverzekering.
Als ik het goed begrepen heb valt het bij prolife niet onder de basisverzekering. Per 1-1-2023 wel, dus dan zie ik geen reden meer op mij bij prolife te verzekeren.
volgens mij kan dat niet: de inhoud van de basisverzekering wordt niet door de verzekeraar bepaald. Wellicht dat prolife door contracteringsbeleid zorgaanbieders buiten de deur kon houden?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: RE: Re: Erdee

Bericht door refo »

Erik1960 schreef:
MGG schreef:
helma schreef:
MGG schreef:Helaas is het vanaf volgend jaar niet meer mogelijk om een zorgverzekering te kiezen die niet mee betaald aan abortus (tenzij leven van moeder in gevaar is) of euthanasie.

https://www.rd.nl/artikel/989197-pro-li ... hone-polis
Abortus in een kliniek wordt vergoed door het AWBZ
En in het ziekenhuis valt het onder de basisverzekering.
Als ik het goed begrepen heb valt het bij prolife niet onder de basisverzekering. Per 1-1-2023 wel, dus dan zie ik geen reden meer op mij bij prolife te verzekeren.
volgens mij kan dat niet: de inhoud van de basisverzekering wordt niet door de verzekeraar bepaald. Wellicht dat prolife door contracteringsbeleid zorgaanbieders buiten de deur kon houden?
Ik heb begrepen dat de geldstromen op een of andere manier gescheiden zouden zijn. Maar het is eigenlijk nooit mogelijk geweest om te stellen dat abortus nooit vergoed zal worden. Maar door de klantengroep zal dat beperkt zijn gebleven tot een enkel geval.
deschpin
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Erdee

Bericht door deschpin »

Lilian1975 schreef:
En wat is het principe dat nu nog overeind blijft staan bij prolife?
Volledig overruled door Zilveren Kruis als gevolg van pressie uit gevaarlijk links.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Erdee

Bericht door Erik1960 »

deschpin schreef:
Lilian1975 schreef:
En wat is het principe dat nu nog overeind blijft staan bij prolife?
Volledig overruled door Zilveren Kruis als gevolg van pressie uit gevaarlijk links.
Als kort-door-de-bocht mag: het was nooit een haalbaar principe, maar vooral een marketingverhaal en blijkbaar zijn daar steeds minder mensen gevoelig voor.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Plaats reactie