Erdee

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

Als ik, alleen de laatste dagen al, zo wat op het forum lees, dan zou de moed om nog wat te zeggen je benomen worden.
De een weet het nog beter dab de ander, en men lijkt niet te weten van schaamrood te worden. En de woorden van Jeremia lijken we niet te gedenken: Och, of mijn hoofd water ware, om te bewenen de breuk van de dochter mijns volks.
Zien we het? Een ieder vecht voor zich, en is rein in eigen ogen. En verootmoediging zien we niet. Ik denk dat we toch daar eerst moeten komen en zo de schuld van onwetendheid en onheilige strijd te kennen en op te buigen onder het oordeel. We zouden toch niet meer durven spreken. We beseffen niet hoe ver we van de plaats zijn. En als er eens wat genoemd wordt dan lopen we dat ook weer omver, zodat er geen verootmoediging is, of lijkt te zijn. En ik ben zo bang, dat ook deze reactie weer reacties gaat uitlokken. Dat is niet mijn bedoeling, maar we mochten tot bezinning komen. Misschien, alles overwegend, en beziend is het beter om te zwijgen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zonnebloem
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2019, 09:52

Re: Erdee

Bericht door Zonnebloem »

-DIA- schreef:Als ik, alleen de laatste dagen al, zo wat op het forum lees, dan zou de moed om nog wat te zeggen je benomen worden.
De een weet het nog beter dab de ander, en men lijkt niet te weten van schaamrood te worden. En de woorden van Jeremia lijken we niet te gedenken: Och, of mijn hoofd water ware, om te bewenen de breuk van de dochter mijns volks.
Zien we het? Een ieder vecht voor zich, en is rein in eigen ogen. En verootmoediging zien we niet. Ik denk dat we toch daar eerst moeten komen en zo de schuld van onwetendheid en onheilige strijd te kennen en op te buigen onder het oordeel. We zouden toch niet meer durven spreken. We beseffen niet hoe ver we van de plaats zijn. En als er eens wat genoemd wordt dan lopen we dat ook weer omver, zodat er geen verootmoediging is, of lijkt te zijn. En ik ben zo bang, dat ook deze reactie weer reacties gaat uitlokken. Dat is niet mijn bedoeling, maar we mochten tot bezinning komen. Misschien, alles overwegend, en beziend is het beter om te zwijgen.
Wat bedoel je met: Och, of mijn hoofd water ware, om te bewenen de breuk van de dochter mijns volks?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

Zonnebloem schreef:
-DIA- schreef:Als ik, alleen de laatste dagen al, zo wat op het forum lees, dan zou de moed om nog wat te zeggen je benomen worden.
De een weet het nog beter dab de ander, en men lijkt niet te weten van schaamrood te worden. En de woorden van Jeremia lijken we niet te gedenken: Och, of mijn hoofd water ware, om te bewenen de breuk van de dochter mijns volks.
Zien we het? Een ieder vecht voor zich, en is rein in eigen ogen. En verootmoediging zien we niet. Ik denk dat we toch daar eerst moeten komen en zo de schuld van onwetendheid en onheilige strijd te kennen en op te buigen onder het oordeel. We zouden toch niet meer durven spreken. We beseffen niet hoe ver we van de plaats zijn. En als er eens wat genoemd wordt dan lopen we dat ook weer omver, zodat er geen verootmoediging is, of lijkt te zijn. En ik ben zo bang, dat ook deze reactie weer reacties gaat uitlokken. Dat is niet mijn bedoeling, maar we mochten tot bezinning komen. Misschien, alles overwegend, en beziend is het beter om te zwijgen.
Wat bedoel je met: Och, of mijn hoofd water ware, om te bewenen de breuk van de dochter mijns volks?
Als we daar zouden komen, in ware verootmoediging, zou dat niet een grote verwaardiging zijn? En nu kunnen we de plek wel zien liggen, maar om daar te komen is toch een andere zaak. Ik denk dat het nu beter is om te zwijgen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Erdee

Bericht door Bezorgd »

Klinkt allemaal rechtzinnig DIA, maar ten diepste verkondig je nu een remonstrantse draad.
Eerst moeten wij in een bepaalde toestand geraken voordat er actie ondernomen kan en mag worden.
Dan kun je blijven wachten tot je een ons weegt. Want dan is het bij de mens altijd tekort.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Erdee

Bericht door Geytenbeekje »

Weet iemand waar je kerkdiensten uit 2005 kunt terugvinden, wie er allemaal is voorgegaan ?
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Geen idee.

Wat een rare kop boven het artikel over artikel 1 Grondwet. Het hele artikel gaat niet over de Wet gelijke behandeling en die richt zich juist wel op burgers. Het artikel zelf is wel juist, of althans verdedigbaar, maar degene die de kop heeft verzonnen, heeft er niets van begrepen.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Erdee

Bericht door windorgel »

Geytenbeekje schreef:Weet iemand waar je kerkdiensten uit 2005 kunt terugvinden, wie er allemaal is voorgegaan ?
Geen idee. Kerktijden.nl gaat 10 jaar terug, dus tot 2010.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Erdee

Bericht door eilander »

DDD schreef:Geen idee.

Wat een rare kop boven het artikel over artikel 1 Grondwet. Het hele artikel gaat niet over de Wet gelijke behandeling en die richt zich juist wel op burgers. Het artikel zelf is wel juist, of althans verdedigbaar, maar degene die de kop heeft verzonnen, heeft er niets van begrepen.
Inderdaad. Heel dom.

Bij de kop boven het opinie-artikel van een dag eerder, over Israël, was volgens mij het woordje 'geen' weggevallen.
"Vervullingstheologie doet het Joodse volk recht" stond er nu. Dat strookte niet echt met de inhoud van dat artikel.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Om over de "eettafel" van kamerlid Van der Staaij achter het zolderraam en mét computerscherm en vast toetsenbord maar te zwijgen.

... toch niet goed gekeken :nonnon
Laatst gewijzigd door DDD op 09 apr 2020, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: RE: Re: Erdee

Bericht door Geytenbeekje »

windorgel schreef:
Geytenbeekje schreef:Weet iemand waar je kerkdiensten uit 2005 kunt terugvinden, wie er allemaal is voorgegaan ?
Geen idee. Kerktijden.nl gaat 10 jaar terug, dus tot 2010.
Das wel raar van 2000 kan je het wel terug kijken.
Nou ja dan bel ik het RD wel op.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Jantje »

eilander schreef:
DDD schreef:Geen idee.

Wat een rare kop boven het artikel over artikel 1 Grondwet. Het hele artikel gaat niet over de Wet gelijke behandeling en die richt zich juist wel op burgers. Het artikel zelf is wel juist, of althans verdedigbaar, maar degene die de kop heeft verzonnen, heeft er niets van begrepen.
Inderdaad. Heel dom.

Bij de kop boven het opinie-artikel van een dag eerder, over Israël, was volgens mij het woordje 'geen' weggevallen.
"Vervullingstheologie doet het Joodse volk recht" stond er nu. Dat strookte niet echt met de inhoud van dat artikel.
En in het stuk van ds. G. Clements gisteren in het papieren RD waren ook wat woorden aan het einde weggevallen. :bobo
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Erdee

Bericht door Erskinees »

Misschien dat thuiswerken de eindcontrole op het RD geen goed doet.
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Erdee

Bericht door Nathanaël »

DDD schreef:Om over de "eettafel" van kamerlid Van der Staaij achter het zolderraam en mét computerscherm en vast toetsenbord maar te zwijgen.
Misschien kun je beter het artikel lezen en pas daarna kritiek leveren op de kop :-) Het artikel begint wel met Van der Staaij, maar er komen ook andere kamerleden aan het woord die aan de eettafel werken.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Je hebt helemaal gelijk. Ik had nog gezocht op het woord maar het was me niet opgevallen.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Erdee

Bericht door Geytenbeekje »

Mooi iets van de GGiN.
De GGiN heeft een brief geschreven voor de overheid.
Niet in Tale Kanaäns, maar zo dat iedereen het begrijpt.
Plaats reactie