Erdee

Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Erdee

Bericht door Hollander »

samanthi schreef:Nou verwarrend is jet iig wél.
Dat is zeker zo. Ik vond het nu ook niet de beste gekozen afbeelding.
-DIA- schreef:[…] Ik wordt toch niet geloofd.
E.e.a. heeft dus niets met ongeloof in bepaalde personen te maken. Jammer dat dit direct gesteld wordt.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

parsifal schreef:
-DIA- schreef:
samanthi schreef: Nou verwarrend is jet iig wél.
Ik meende dat op de plek waar nu bruidspaar van de maand staat, toen een annonce van het KN stond. In ieder geval op die plek.
Het zou natuurlijk kunnen dat de advertenties op de RD site niet door het RD geselecteerd worden, maar dat het gebaseerd is op het internetgebruik van de lezer (waarbij er natuurlijk fouten gemaakt kunnen worden en het algorithme DIA aan KN verbindt).
Maar dat zou betekenen dat het KN (of google of wie ook) mij als potentieel donateur zou zien. En daar ik nooit eerder de website van het KN heb bezocht (voor zover ik weet) lijkt me dat ook een beetje vreemd. In ieder geval vind ik het een ongewenst situatie als je ongevraagd hiermee geconfronteerd wordt. De vraag is volgens mij makkelijk na te gaan. Als bij iedereen dezelfde advertentie staat lijkt me dit niet een advertentie die naar aanleiding van je surfgedrag daar staat. Als ik nu bv. bij bol.com interesse heb getoond voor bepaalde artikelen dan kun verwachten daarmee geconfronteerd te worden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Erdee

Bericht door parsifal »

-DIA- schreef:
parsifal schreef:
-DIA- schreef:
samanthi schreef: Nou verwarrend is jet iig wél.
Ik meende dat op de plek waar nu bruidspaar van de maand staat, toen een annonce van het KN stond. In ieder geval op die plek.
Het zou natuurlijk kunnen dat de advertenties op de RD site niet door het RD geselecteerd worden, maar dat het gebaseerd is op het internetgebruik van de lezer (waarbij er natuurlijk fouten gemaakt kunnen worden en het algorithme DIA aan KN verbindt).
Maar dat zou betekenen dat het KN (of google of wie ook) mij als potentieel donateur zou zien. En daar ik nooit eerder de website van het KN heb bezocht (voor zover ik weet) lijkt me dat ook een beetje vreemd. In ieder geval vind ik het een ongewenst situatie als je ongevraagd hiermee geconfronteerd wordt. De vraag is volgens mij makkelijk na te gaan. Als bij iedereen dezelfde advertentie staat lijkt me dit niet een advertentie die naar aanleiding van je surfgedrag daar staat. Als ik nu bv. bij bol.com interesse heb getoond voor bepaalde artikelen dan kun verwachten daarmee geconfronteerd te worden.
Ach de algorithmes kennen je niet echt en komen soms met ongewenste advertenties. Misschien goed om geen kwade bedoelingen achter de advertentie op de RD site te zoeken en weer met nuttiger discussies bezig te gaan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

parsifal schreef: Ach de algorithmes kennen je niet echt en komen soms met ongewenste advertenties. Misschien goed om geen kwade bedoelingen achter de advertentie op de RD site te zoeken en weer met nuttiger discussies bezig te gaan.
Ik maak er verder geen probleem van, tenzij het zo mocht zijn dat het RD verantwoordelijk was voor de advertentie. Ik zal voortaan wel kijken wat er rechtsboven staat. Daaruit kan ik, dunkt me, wel wat analyseren of het een adv. is door mijn surfgedrag veroorzaakt of niet.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Erdee

Bericht door windorgel »

-DIA- schreef:
parsifal schreef: Ach de algorithmes kennen je niet echt en komen soms met ongewenste advertenties. Misschien goed om geen kwade bedoelingen achter de advertentie op de RD site te zoeken en weer met nuttiger discussies bezig te gaan.
Ik maak er verder geen probleem van, tenzij het zo mocht zijn dat het RD verantwoordelijk was voor de advertentie. Ik zal voortaan wel kijken wat er rechtsboven staat. Daaruit kan ik, dunkt me, wel wat analyseren of het een adv. is door mijn surfgedrag veroorzaakt of niet.
-DIA-, het was echt geen advertentie! Alleen een foto van het formulier. Je kon niets invullen.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Erdee

Bericht door Mannetje »

Als ik het verhaal lees denk ik ook aan een gepersonaliseerde advertentie. En dan is het de vraag of het algoritme onderscheid maakt tussen protestant en katholiek.
Ik denk dat je het als een compliment moet zien Dia. Blijkbaar "ziet" het algoritme je als iemand met belangstelling voor religie. Wat zou het over je gezegd hebben als er een dikke auto, een nieuwe smartphone of een luxe zonvakantie had gestaan?
-
ZWP
Berichten: 1663
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Erdee

Bericht door ZWP »

Mannetje schreef:Als ik het verhaal lees denk ik ook aan een gepersonaliseerde advertentie. En dan is het de vraag of het algoritme onderscheid maakt tussen protestant en katholiek.
Ik denk dat je het als een compliment moet zien Dia. Blijkbaar "ziet" het algoritme je als iemand met belangstelling voor religie. Wat zou het over je gezegd hebben als er een dikke auto, een nieuwe smartphone of een luxe zonvakantie had gestaan?
Het was géén advertentie, maar een foto van de website (met donatieformulier) van het KN.

Zie: https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/fa ... -1.1608609
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Erdee

Bericht door Hollander »

Mannetje schreef:Als ik het verhaal lees denk ik ook aan een gepersonaliseerde advertentie. En dan is het de vraag of het algoritme onderscheid maakt tussen protestant en katholiek.
Ik denk dat je het als een compliment moet zien Dia. Blijkbaar "ziet" het algoritme je als iemand met belangstelling voor religie. Wat zou het over je gezegd hebben als er een dikke auto, een nieuwe smartphone of een luxe zonvakantie had gestaan?
Voor zover mij bekend maakt het RD géén gebruik van gepersonaliseerde advertenties op hun eigen website. Zie ook https://service.erdee.nl/application/fi ... -01-17.pdf
Ze plaatsen namelijk geen trackingscookies. Hun adverteerders kunnen deze wel plaatsen. Buiten de RD-site om zou je zodoende wél gepersonaliseerde advertenties tegen kunnen komen, gekoppeld aan producten/bedrijven/diensten die je op refdag.nl hebt bekeken.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

Ik hoor net dat we vandaag geen RD in de bus krijgen, vanwege een storing...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Erdee

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Ik hoor net dat we vandaag geen RD in de bus krijgen, vanwege een storing...
Dat stond in de mail, maar hij kwam wél ;) Alleen een beetje uitgedund
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Ik hoor net dat we vandaag geen RD in de bus krijgen, vanwege een storing...
Dat stond in de mail, maar hij kwam wél ;) Alleen een beetje uitgedund
We hebben nu gratis het e-paper kunnen lezen. Kon ik daar ook eens mee kennismaken. Toch blijf ik de voorkeur geven aan een echte krant van papier.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Dodo »

crossmountain schreef:
Dodo schreef:
Stof schreef:Alhoewel de hoofdredacteur het tijdschrift niet met een krant wil associëren toch even in dit draadje vanwege het kranteninterview:

https://www.rd.nl/boeken/christelijk-ma ... -1.1608392.

Iemand al kennis genomen van het tijdschrift? En? De redacteur lijkt niet erg enthousiast. Ds. A. Huijgen laat zich er op twitter wel enthousiast over uit.
Het ligt nog helemaal niet in de winkel. De boekhandelaar baalde er van dat dit zo in de krant stond. Op z'n vroegst ligt het woensdag in de winkel.
In de bible belt misschien nog niet, daarbuiten wel. Vanmiddag gekocht. Ziet er fris uit. Mooie lay-out. Moet het nog lezen
Ik heb het gekocht, alvast wat in gelezen, en het daarna aan mijn dochter gegeven voor haar verjaardag. Ze was heel enthousiast, kon het haast niet wegleggen.
Vandaag was ik er en ik heb er zelf ook een heleboel in gelezen. Het is echt een interessant tijdschrift, boeiende onderwerpen, goed geschreven, van alles wat. Sommige dingen stonden wat verder bij me vandaan, ik ben geen dertiger meer, maar ik vond het zeker het geld waard.
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Erdee

Bericht door crossmountain »

Dodo schreef:
crossmountain schreef:
Dodo schreef:
Stof schreef:Alhoewel de hoofdredacteur het tijdschrift niet met een krant wil associëren toch even in dit draadje vanwege het kranteninterview:

https://www.rd.nl/boeken/christelijk-ma ... -1.1608392.

Iemand al kennis genomen van het tijdschrift? En? De redacteur lijkt niet erg enthousiast. Ds. A. Huijgen laat zich er op twitter wel enthousiast over uit.
Het ligt nog helemaal niet in de winkel. De boekhandelaar baalde er van dat dit zo in de krant stond. Op z'n vroegst ligt het woensdag in de winkel.
In de bible belt misschien nog niet, daarbuiten wel. Vanmiddag gekocht. Ziet er fris uit. Mooie lay-out. Moet het nog lezen
Ik heb het gekocht, alvast wat in gelezen, en het daarna aan mijn dochter gegeven voor haar verjaardag. Ze was heel enthousiast, kon het haast niet wegleggen.
Vandaag was ik er en ik heb er zelf ook een heleboel in gelezen. Het is echt een interessant tijdschrift, boeiende onderwerpen, goed geschreven, van alles wat. Sommige dingen stonden wat verder bij me vandaan, ik ben geen dertiger meer, maar ik vond het zeker het geld waard.
Ik vond het interview met Franca Treur en haar broer wel mooi om te lezen.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Erdee

Bericht door Hollander »

Kijk jij weleens naar de RD Outside vraaggesprekken? Zo ja, wat vind je ervan? Vind je het goede gesprekken, of juist niet?

Klik hier voor de video van deze week.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

Hollander schreef:Kijk jij weleens naar de RD Outside vraaggesprekken? Zo ja, wat vind je ervan? Vind je het goede gesprekken, of juist niet?

Klik hier voor de video van deze week.
Ik heb het een paar keer gezien. Het geeft wel duidelijk weer hoe geseculariseerd Nederland is geworden. En gelooft men wel, dat doet in feite iedereen, dan is dat vaak heel vaag, of verre van Schriftuurlijk. Je merkt dat de Schrift nauwelijks meer gekend wordt. Ook in een plaats als Rijssen, die ook eens aan de beurt was, dan zie je bij veruit de meeste mensen een zeer oppervlakkig denken, of zelfs en helemaal niet nadenken. Het is wel confronterend als je erbij bedenkt hoe Nederland eens een gereformeerde natie was. En niet dat toen iedereen beter was, maar er was meer beslag onder het Woord, en dat kende men over het algemeen. Nederland kon tot ongeveer de jaren 50 wel spreken van een 'gedoopte natie'. Als we nu de berichten horen merken we dat er elke week wel ergens een kerk wordt gesloten...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie