Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17257
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: RE: Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door huisman »

merel schreef:
Orchidee schreef:
newton schreef:Sommige bedragen zijn misschien wat te hoog. Maar er mist nog genoeg in dat lijstje waardoor het alsnog wel op gaat. 4600,- is een prima salaris, maar met een opgroeiend gezin hou je daarmee echt niet veel over om te sparen.
Nou zulke bedragen zijn hier nooit binnengekomen hoor.
Hoe hebben we het allemaal gedaan?
Fors lagere prijzen voor huizen, waarschijnlijk nog in guldens gekocht, ziekenfonds, pensioenopbouw met een eindloonregeling etc. Afgelopen jaren is alles fors gestegen. De toeslagengrens wordt voor 2023 op een inkomen van 38.000 gezet. Drie jaar geleden lag die grens op 31.000. Dat is niet zonder reden.
Geld is dus ook steeds minder waard. Het laatste jaar een loonsverhoging van bijna 9% gekregen. Nooit eerder meegemaakt. Verder gaat mijn pensioen voor over een paar jaar in 2023 met bijna 12% omhoog (ABP)

Die verhogingen vloeien weer weg door de inflatie en zo gaat de euro steeds meer lijken op de lire van vroeger. Een waardeloze munt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33200
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Tiberius »

Over een paar jaar met pensioen? Dat had ik je nog niet gegeven Huisman.
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door merel »

huisman schreef:
merel schreef:
Orchidee schreef:
newton schreef:Sommige bedragen zijn misschien wat te hoog. Maar er mist nog genoeg in dat lijstje waardoor het alsnog wel op gaat. 4600,- is een prima salaris, maar met een opgroeiend gezin hou je daarmee echt niet veel over om te sparen.
Nou zulke bedragen zijn hier nooit binnengekomen hoor.
Hoe hebben we het allemaal gedaan?
Fors lagere prijzen voor huizen, waarschijnlijk nog in guldens gekocht, ziekenfonds, pensioenopbouw met een eindloonregeling etc. Afgelopen jaren is alles fors gestegen. De toeslagengrens wordt voor 2023 op een inkomen van 38.000 gezet. Drie jaar geleden lag die grens op 31.000. Dat is niet zonder reden.
Geld is dus ook steeds minder waard. Het laatste jaar een loonsverhoging van bijna 9% gekregen. Nooit eerder meegemaakt. Verder gaat mijn pensioen voor over een paar jaar in 2023 met bijna 12% omhoog (ABP)

Die verhogingen vloeien weer weg door de inflatie en zo gaat de euro steeds meer lijken op de lire van vroeger. Een waardeloze munt.
Helemaal mee eens.
Daarom is de stelling: een bruto inkomen van €4500,00 is een behoorlijk salaris en anders moet je maar eens leren bezuinigingen niet reëel.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Wim Anker »

Tiberius schreef:Over een paar jaar met pensioen? Dat had ik je nog niet gegeven Huisman.
nounou....... gun eens wat aan @Huisman :haha
Susan
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:19

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Susan »

KDD schreef: Ook niet met Spreuken 31?
Ik ben je verklaring schuldig. Hier komt hij:

Het is een allegorische profetie waarmee zijn moeder Lemuël kastijdde. Het doel is om wijsheid-in-actie te te eren, niet om vrouwen te instrueren om te trouwen, kinderen te krijgen en het weefgetouw op zich te nemen.

Ik vind het vreemd dat de SV zegt: Wie zal een deugdelijke huisvrouw vinden. Dat staat er namelijk niet. Er staat: wie zal een dappere, sterke of krachtige vrouw vinden.

Overigens zegt Rashi: een dappere vrouw: Dit is de Thora.
Haar kinderen ( van de Thora ): De leerlingen.
Haar man: De Heilige, gezegend zij Hij

Het is maar hoe je het leest. Ik lees het zo: de vrouw uit Spreuken 31 is personificatie van wijsheid is. Het woord voor wijsheid – chokma, waarvan het woord goochem is afgeleid – is vrouwelijk. Vrouwe Wijsheid.

Het matcht mooi met wat je leest in Jakobus 3:17 en 18. "Maar de wijsheid, die van boven is, die is ten eerste zuiver, daarna vreedzaam, bescheiden, gezeggelijk, vol van barmhartigheid en van goede vruchten, niet partijdig oordelende, en ongeveinsd. En de vrucht der rechtvaardigheid wordt in vrede gezaaid voor degenen, die vrede maken."

Wie omarm je? Is het vrouwe wijsheid of vrouwe dwaasheid.
Dat is de vraag van dit gedicht.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11398
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: RE: Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Mister »

HersteldHervormd schreef:
Mister schreef:
Even hak tak, is die boot op je PF van jou?
Neen het. Het is de haven van Oslo waar ik net geweest was toen ik me aanmeldde op RF.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11398
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Mister »

merel schreef:Helemaal mee eens.
Daarom is de stelling: een bruto inkomen van €4500,00 is een behoorlijk salaris en anders moet je maar eens leren bezuinigingen niet reëel.
Ook dat is niet wat ik zei. We hebben het hier over het salaris van 1 persoon, niet over een gezinsinkomen. Ik ga er al min of meer van uit dat er nog een salaris bij komt in geval van een gezin.
Blijf ik nog steeds bij mijn punt dat leren bezuinigen prima is. Als het niet uit nood is, dan wel om den armen christelijke handreiking te doen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Zita »

JvW schreef:
Mannetje schreef:
JvW schreef:
windorgel schreef:Geen tekort in het onderwijs??? Veel scholen kampen met structurele vacatures.
Zij-instromers hartelijk welkom!
De praktijk leert toch anders….
Je wilt wel geschikte docenten hebben. Natuurlijk kun je veel leren, maar als er geen vertrouwen is dat de basis in orde is, begrijp ik dat iemand niet aangenomen wordt. Want een ongeschikte docent is een plaag voor je school.

Is je praktijkervaring gebaseerd op één of op meerdere ervaringen?
Nogmaals, ik ga hier geen verdere informatie delen. Maar bovenstaande was niet het probleem.
Ik herken dit ook niet voor voor mijn eigen context, eerlijk gezegd. Maar het zal in die specifieke context uiteraard wel waar zijn. Wat de deeltijders betreft: ik heb zelfs een collega die 2 lessen per week geeft. Hij komt daarvoor dus twee keer per week naar school. Hij is daar blij mee, en wij zijn blij met hem.
Mijn school staat bol van de kleine en grotere deeltijders. Voltijders zijn een minderheid.
Deeltijden in het onderwijs naast een andere baan kan wel lastig zijn. Als een vak bijvoorbeeld 4 uur per week gegeven wordt, is het wel de bedoeling dat je minimaal drie dagen naar school komt. Als je dan bijvoorbeeld een vacature van 0,3 fte hebt, is dat een wat onplezierige combinatie. Om bij een andere werkgever 0,7 fte te maken, moet je daar ook meer dan drie dagen zijn.
Zij-instromers komen bij ons met regelmaat binnen. Het hangt tijdens het sollicitatiegesprek echt wel af van de instelling van de betreffende persoon of we daarin perspectief zien. Iemand die zijn ontslag kreeg in het bedrijfsleven, het nu maar eens in het onderwijs wil gaan proberen, weinig benul heeft van de leefwereld van jongeren en alleen kan spreken uit zijn eigen middelbareschoolervaringen van twintig jaar geleden: tja, dat heeft weinig perspectief. Maar iemand die betrokken is op jongeren, bijvoorbeeld leiding geeft aan de JV of stagiairs binnen zijn bedrijf begeleidt en merkt dat dat hem juist heel veel voldoening geeft: dat is al een veel mooier verhaal.
HersteldHervormd
Berichten: 5990
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: RE: Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door HersteldHervormd »

Mister schreef:
HersteldHervormd schreef:
Mister schreef:
Even hak tak, is die boot op je PF van jou?
Neen het. Het is de haven van Oslo waar ik net geweest was toen ik me aanmeldde op RF.
Mooi hoor!
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17257
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:Over een paar jaar met pensioen? Dat had ik je nog niet gegeven Huisman.

Ben al jaren geleden gestopt met werken op een paar klusjes op projectbasis na. Dat is(was) een voordeel van het werken bij defensie. Ik kon stoppen met een zeer goede financiële regeling zo’n beetje 10 jaar voordat de rest van Nederland met pensioen mag gaan.

Tegenwoordig stoppen de militairen 5 jaar voor de officiële pensioenleeftijd . Dus ongeveer op hun 62ste. Dat ben ik nog lang niet. Ben een jonkie …… :OO3


Zo nu weet je alles ::bye
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33200
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Tiberius »

Dat stelt me dan weer gerust. :)
Bertiel
Berichten: 4557
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Bertiel »

huisman schreef:
Tegenwoordig stoppen de militairen 5 jaar voor de officiële pensioenleeftijd . Dus ongeveer op hun 62ste. Dat ben ik nog lang niet. Ben een jonkie …… :OO3
vanwaar dit verschil?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17257
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door huisman »

Bertiel schreef:
huisman schreef:
Tegenwoordig stoppen de militairen 5 jaar voor de officiële pensioenleeftijd . Dus ongeveer op hun 62ste. Dat ben ik nog lang niet. Ben een jonkie …… :OO3
vanwaar dit verschil?
Vroeger ging de militair op zijn 55ste met een soort VUT .(Bij defensie heet dat UGM) . Bij verschillende CAO afspraken is dat opgehoogd met overgangsregelingen. Ik kon gebruik maken van zo’n overgangsregeling. Vanaf dit jaar gelden die niet meer.
Verder telt de tijd die je hebt doorgebracht met uitzendingen voor de helft mee om vroeger te stoppen. Dus als je in je carrière totaal 2 jaar op uitzending bent geweest kun je 1 jaar eerder stoppen.
Voor de goede orde ik ben nog gewoon in dienst van defensie en oproepbaar bij grote calamiteiten maar zolang die er niet zijn ben ik aan het rentenieren :garde (0.25% rente schiet niet echt op ;) )
Wel een paar keer door civiele partners gevraagd om een project te doen maar daar zeg ik meestal nee tegen. Ik heb het druk genoeg.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bertiel
Berichten: 4557
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Bertiel »

maar waarom eerder dan andere beroepen?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17257
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door huisman »

Bertiel schreef:maar waarom eerder dan andere beroepen?
Dat lijkt mij logisch. Een militair van 65 is niet echt een vechtmachine. Als je op een VN uitzending gaat moet je jonger zijn dan 60 jaar. Ik vind persoonlijk 62 al te oud. UK en USA hebben zelfs regelingen dat je na 20 jaar dienst met een goede regeling ontslag kunt nemen. Ze houden dan 50% van hun salaris en kunnen de rest in hun nieuwe baan bijverdienen.
In mijn functie van luchtverkeersleider is het internationaal (civiel en militair) ook altijd normaal geweest om ergens halverwege de vijftig te stoppen. Ik ben dankbaar dat ik tot de laatste dag mijn werk achter de radar kon doen .Veel collega’s moeten hun luchtverkeersleiders brevet eerder aan de wilgen hangen en inruilen voor een kantoorfunctie of worden instructeur op de opleidingsschool voor luchtverkeersleiders.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie