RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door wim »

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door eilander »

Menigeen lijkt hier uit te gaan van (alleen) kinderen die beschermd moeten worden tegen de gevaren van internet. En wij zelf dan?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17329
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door huisman »

eilander schreef:Menigeen lijkt hier uit te gaan van (alleen) kinderen die beschermd moeten worden tegen de gevaren van internet. En wij zelf dan?

Precies, alleen mensen die geen oude mens in zich omdragen kunnen zonder filter! (en die zijn er niet)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23839
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door refo »

Windows 8 komt in september met iets nieuws voor gezinnen. Per gebruiker kan een overzicht getoond worden welke sites zijn bezocht, welke zoekopdrachten zijn gegeven en nog wat handigheden.
Misschien heeft de Staat der Nederlanden aandelen MSFT.

Hier een bericht:
Windows 8 krijgt een optie waarbij de ouder wekelijks een automatische mail ontvangt waarin het computergebruik van het kind wordt getoond.

Dit meldt Microsoft in een blog over veiligheid en kinderen in Windows 8. Microsoft geeft aan zelf nog niet tevreden te zijn over de beveiligingsopties in eerdere versies van Windows.Het is daarom in Windows 8 mogelijk om in het account van het kind Family Safety aan te zetten. Met deze optie ontvangt de ouder elke week een overzicht van het computergebruik van het kind.

Windows 8 Family Safety: I Know what you did last session

In het overzicht zien de ouders welke pagina’s zijn bezocht en met welke frequentie. Ook zien ze welke zoekopdrachten het kind gebruikt heeft en hoe lang het kind achter de pc gezeten heeft. Verder worden ook de downloads zoals apps en spelletjes bijgehouden.

Windows 8 Family Safety: Tijdklok & leeftijdsgrenzen

Via Family Safety kan per dag ingesteld worden hoe lang het kind op de computer mag. Ook kunnen bepaalde sites geblokkeerd worden en kan een leeftijdslimieten worden ingesteld voor games en voor bepaalde software uit de Windows Store.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door eilander »

refo schreef: Via Family Safety kan per dag ingesteld worden hoe lang het kind op de computer mag. Ook kunnen bepaalde sites geblokkeerd worden en kan een leeftijdslimieten worden ingesteld voor games en voor bepaalde software uit de Windows Store.
Alle leeftijdslimieten op 120 jaar zetten en we zijn er weer ;)
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door Simon »

eilander schreef:Menigeen lijkt hier uit te gaan van (alleen) kinderen die beschermd moeten worden tegen de gevaren van internet. En wij zelf dan?
Ik moet aan de volgende teksten denken:

2 Korintiërs 13:5
“Stelt uzelf op de proef, of u wel in het geloof bent, onderzoekt uzelf”.
De gelovige weet en belijdt toch dat God met alles wat hij doet, meekijkt ?
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door caprice »

eilander schreef:Menigeen lijkt hier uit te gaan van (alleen) kinderen die beschermd moeten worden tegen de gevaren van internet. En wij zelf dan?
Het gaat niet alleen over kinderen, maar ook over jezelf.
Daarbij: ik wil gewoon de mogelijkheid niet hebben dat die rommel in mijn huis kan komen. Kennelijk vindt de overheid het echter gepast om je te verbieden dat je het middels kliksafe in zijn huidige vorm weert. Dat noemen ze vrijheid, maar het is een slaafse vrijheid in gebondenheid aan satan en zijn rijk.
Dit doen ze dan ook pas nadat ze de burgers eerst voor hun diensten (belastingdienst e.a.) afhankelijk hebben gemaakt van internet.

Waneer wordt de Ja - Nee en de Nee - Nee sticker verboden, en word je verplicht om op de vloermat bij de brievenbus op je knieen zelf uit te zoeken wat je wel en niet op je salontafel hebt willen liggen?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23839
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door refo »

eilander schreef:
refo schreef: Via Family Safety kan per dag ingesteld worden hoe lang het kind op de computer mag. Ook kunnen bepaalde sites geblokkeerd worden en kan een leeftijdslimieten worden ingesteld voor games en voor bepaalde software uit de Windows Store.
Alle leeftijdslimieten op 120 jaar zetten en we zijn er weer ;)
Hahah :fi

Als iets niet door een synode bedacht is deugt het niet. :bobo
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door parsifal »

huisman schreef:
eilander schreef:Menigeen lijkt hier uit te gaan van (alleen) kinderen die beschermd moeten worden tegen de gevaren van internet. En wij zelf dan?

Precies, alleen mensen die geen oude mens in zich omdragen kunnen zonder filter! (en die zijn er niet)
Hier ben ik het niet mee eens. Ik zelf heb een filter nodig, maar ik geloof best dat er genoeg mensen zijn die zonder kunnen. Zij hebben waarschijnlijk weer andere zwakheden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33249
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:De klant kan niet zoveel doen nu, maar het is wel zo dat Kliksafe zich nu wel erg makkelijk neerlegt bij de feiten. Kom op: ik denk dat enige burgerlijke ongehoorzaamheid van Kliksafe nu wel mag.
Voornamelijk GG'ers, moet je maar rekenen: die zijn doorgaans stil en klikken alleen maar een vinkje aan. :)
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:
Luther schreef:De klant kan niet zoveel doen nu, maar het is wel zo dat Kliksafe zich nu wel erg makkelijk neerlegt bij de feiten. Kom op: ik denk dat enige burgerlijke ongehoorzaamheid van Kliksafe nu wel mag.
Voornamelijk GG'ers, moet je maar rekenen: die zijn doorgaans stil en klikken alleen maar een vinkje aan. :)
Ik zou wensen dat ik daar ook iets van had...
ik moet me steeds weer beschuldigen dat ik teveel zeg...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door TAF »

Dan maar als refogemeenschap massaal onze pc's de deur uit zoals we ook met de tv deden?
-> graag dan wel een aanpassing in het gereformeerd onderwijs zodat het weer mogelijk word een opleiding te volgen zonder de noodzaak voor een computer.
(het is nu bvb zo dat veel lesinformatie alleen van een website te plukken is, verslagen persee gemaild moeten worden (leraren accepteren fysieke exemplaren niet eens meer) aanmelden voor herkansingen e.d. ook online moet enzovoorts)
ook ik arbeid is het een ellende : wie reeds werk heeft kan mogelijkerwijs zonder computer als zijn sector het toelaat, maar solliciteren gaan tegenwoordig vrijwel uitsluitend digitaal.

Ik heb bij wijze van experiement mijn pc voor enkele maanden de deur uitgedaan enkele jaren terug.
het effect :
-ik ging veel regelmatiger naar bed, en was vroeger en uitgeruster op, een pc houd je langer wakker/gevangen dan je natuurlijk zou gaan slapen.
-ik besteede veel meer tijd aan gebed en bijbellezen, met name omdat je vaak computerd in de vrije uren voor het slapengaan.
-ik haalde betere cijfers op school, en was beter voorbereid op de verenigingsavonden van de kerk, wederom omdat je ging LEZEN in de vrijgekomen uren die je anders achter de computer zit.
-ik zag een 98% reductie in de frequentie van bepaalde worstelingen met bepaalde zondes.
-over de grote lijn was mijn huishouden veel geordener (je pakt sneller een bezem ter hande als je geen scherm hebt waarmee je de troep kunt "vergeten")
-ik was veel vaker op tijd op afspraken
-ik zocht veel actiever het gezelschap van andere op (wel gezegd moet worden dat er wel op ging vallen sterker dan nu dat ik te weinig mensen en tijd sociaal kan doorbrengen)

Kortom : geen pc hebben heeft vrijwel alleen voordelen.

Nu wat waren de nadelen.
-het was onmogelijk werk te vinden zonder, vrijwel zonder uitzondering wil elk bedrijf een cv per mail overhandigd zien, zelfs als ik een fysieke bij me had, werd die geweigerd.
-je moest ENORM veel kosten maken voor veel zaken die tot voor enkele jaren normaal waren, zoals bvb een overschruiving op de bank of het betalen van een acceptgiro. voorbeeld : een directe contante storting op een rekening van een derde kost je 10% van het stortingsbedrag. (als ik aan de balie 150 euro op jouw rekening wil storten, moet ik 165 euro neerlappen dus)
-Sommige betalingen of regelzaken worden bijna onmogelijk gemaakt, bvb het overschruiven van geld van en naar je spaarrekening, het aanpassen van een verkeerd adres op een acceptgiro, of het inzien of opzeggen van een contract, is zonder computer haast niet te doen.
-Het volgen van een studie is gewoonweg onmogelijk zonder computer
-Het vraagt extreme waakzaamheid en dan nog mis je sommige zaken, uitnodigingen, roosters, programma's, gidsboekjes, zelfs die van kerk, vereniging en (gereformeerd) onderwijs gaan vrijwel uitsluitend per mail.. je moet voordurend navraag doen of men ze voor je wil uitdraaien.

Dit onderzoek leide me naar de vraag :
is WWW het teken 666??
(zonder kun je niet kopen, nog verkopen, nog werken, etc)
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door Simon »

TAF schreef:Dan maar als refogemeenschap massaal onze pc's de deur uit zoals we ook met de tv deden?
-> graag dan wel een aanpassing in het gereformeerd onderwijs zodat het weer mogelijk word een opleiding te volgen zonder de noodzaak voor een computer.
(het is nu bvb zo dat veel lesinformatie alleen van een website te plukken is, verslagen persee gemaild moeten worden (leraren accepteren fysieke exemplaren niet eens meer) aanmelden voor herkansingen e.d. ook online moet enzovoorts)
ook ik arbeid is het een ellende : wie reeds werk heeft kan mogelijkerwijs zonder computer als zijn sector het toelaat, maar solliciteren gaan tegenwoordig vrijwel uitsluitend digitaal.

Ik heb bij wijze van experiement mijn pc voor enkele maanden de deur uitgedaan enkele jaren terug.
het effect :
-ik ging veel regelmatiger naar bed, en was vroeger en uitgeruster op, een pc houd je langer wakker/gevangen dan je natuurlijk zou gaan slapen.
-ik besteede veel meer tijd aan gebed en bijbellezen, met name omdat je vaak computerd in de vrije uren voor het slapengaan.
-ik haalde betere cijfers op school, en was beter voorbereid op de verenigingsavonden van de kerk, wederom omdat je ging LEZEN in de vrijgekomen uren die je anders achter de computer zit.
-ik zag een 98% reductie in de frequentie van bepaalde worstelingen met bepaalde zondes.
-over de grote lijn was mijn huishouden veel geordener (je pakt sneller een bezem ter hande als je geen scherm hebt waarmee je de troep kunt "vergeten")
-ik was veel vaker op tijd op afspraken
-ik zocht veel actiever het gezelschap van andere op (wel gezegd moet worden dat er wel op ging vallen sterker dan nu dat ik te weinig mensen en tijd sociaal kan doorbrengen)

Kortom : geen pc hebben heeft vrijwel alleen voordelen.

Nu wat waren de nadelen.
-het was onmogelijk werk te vinden zonder, vrijwel zonder uitzondering wil elk bedrijf een cv per mail overhandigd zien, zelfs als ik een fysieke bij me had, werd die geweigerd.
-je moest ENORM veel kosten maken voor veel zaken die tot voor enkele jaren normaal waren, zoals bvb een overschruiving op de bank of het betalen van een acceptgiro. voorbeeld : een directe contante storting op een rekening van een derde kost je 10% van het stortingsbedrag. (als ik aan de balie 150 euro op jouw rekening wil storten, moet ik 165 euro neerlappen dus)
-Sommige betalingen of regelzaken worden bijna onmogelijk gemaakt, bvb het overschruiven van geld van en naar je spaarrekening, het aanpassen van een verkeerd adres op een acceptgiro, of het inzien of opzeggen van een contract, is zonder computer haast niet te doen.
-Het volgen van een studie is gewoonweg onmogelijk zonder computer
-Het vraagt extreme waakzaamheid en dan nog mis je sommige zaken, uitnodigingen, roosters, programma's, gidsboekjes, zelfs die van kerk, vereniging en (gereformeerd) onderwijs gaan vrijwel uitsluitend per mail.. je moet voordurend navraag doen of men ze voor je wil uitdraaien.

Dit onderzoek leide me naar de vraag :
is WWW het teken 666??
(zonder kun je niet kopen, nog verkopen, nog werken, etc)
Om op het laatste in te gaan, zeshonderdzesenzestig moet de som zijn van andere getallen, want wij wijs is kan het berekenen.
En een teken aan het voorhoofd en/of rechterhand wordt pas werkelijkheid wanneer we een ingebouwde chip zouden hebben.
Via de geleidelijke weg gaan we die kant wel op, ja.
-hoewel ik me ook voor kan stellen dat er een religieuze wereldreligie komt, waarbij je dus een teken krijgt, een brandmerk, waaruit blijkt dat je daar lid van bent, en zonder welke je niet meer ''kopen'' of ''verkopen'',( maar dan het bijbelse kopen en verkopen, zoals het " koopt goud van Mij" (Op 3:18)-)
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Johannes 3:16
Berichten: 913
Lid geworden op: 24 mar 2004, 00:17

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door Johannes 3:16 »

Simon schreef:En een teken aan het voorhoofd en/of rechterhand wordt pas werkelijkheid wanneer we een ingebouwde chip zouden hebben.
Hoeft niet. Ik heb weleens gelezen dat de rechterhand duidt op het handelen en het voorhoofd op het denken van de mens.

En trouwens, wat zou er mis zijn met een ingebouwde chip? Word je daar opeens duivels van?
Laatst gewijzigd door Johannes 3:16 op 16 mei 2012, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door Afgewezen »

eilander schreef:Menigeen lijkt hier uit te gaan van (alleen) kinderen die beschermd moeten worden tegen de gevaren van internet. En wij zelf dan?
Ik heb open internet en heb er geen last van.
Ik vind dat er wel een klein beetje overdreven wordt gedaan over die noodzaak van een filter.
Als je werkelijk problemen ervaart, probeer dan voor jezelf een 'filter' in te bouwen of anderszins maatregelen te treffen, maar maak jezelf niet te afhankelijk van iets als Kliksafe.
Plaats reactie