Vaccineren: gezond?

emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door emigrant »

Zeeuw schreef:
emigrant schreef:
Mara schreef:Veel kinderen hebben vanaf de tweede of derde enting chronische klachten, zoals huidirritaties, hyperactiviteit of hoofdpijn. Kinderen worden bij twee maanden al ingeënt. Als het kind veertien maanden is, heeft het drie maal DKTP gehad, drie maal HIB en een maal BMR. Als je bedenkt dat een kind pas met anderhalf een goed werkend immuunsysteem heeft, enten wij veel te vroeg – en veel te veel. Bovendien zitten er alle mogelijke andere stoffen in de ampullen die niet zo lekker zijn, bijvoorbeeld iets wat op antivries lijkt. Ik heb een hele lijst van alles wat er in zit.’

‘Ik ben vóór polio-enting, dat is een rotziekte. Ik ben vóór tetanus, als je dat krijgt, ga je dood. Difterie is er niet meer. De kinkhoestenting vind ik erger dan de kinkhoest. Je moet zorgen, dat je baby geen kinkhoest krijgt, maar een kind dat borstvoeding krijgt, zal die ziekte niet snel krijgen. Bof is alleen gevaarlijk voor jongens in de puberteit, dus moet je dat pas enten als een jongen dertien jaar is en nog geen bof heeft gehad. De mazelen is gemener geworden. Als mensen die inenting willen geven, moet dat maar. Maar als mensen dan alleen een mazelenenting willen, krijgen ze te horen dat dat niet kan. Het is “economisch onverantwoord”. Dat noem ik veeartsenijkunde. Wij behandelen mensen alsof het een veestapel betreft.’

https://www.wanttoknow.nl/inspiratie/ha ... Sjx_YKndxI
Tegen veel ziekten die je noemt zijn andere remedieën. Zoals de bof: het homeopathische Jaborandi.
Mazelen is ook wat voor. En voor Malaria (vroeger in onze kustgebieden bekend als de moeraskoorts).

een polio patiënt en diens kinderen hebben baat bij veel gember en zwarte peper in het dagelijks menu te gebruiken. Het virus kan in de kinderen hun genen komen.

De pest, die ziekte bestaat nog, of alweer: pestis minor. Ook mild, mogelijk geërfd van onze voorouders. Onbehandeld of fout gediagnosticeerd kan het lelijk worden.

en gisteren hoorde ik dat scheurbuik ook nog / alweer bestaat. Citroenen eten.

en wat dacht je van syfilis, ook dat bestaat nog.
Zijn die geneeswijzen wetenschappelijk aantoonbaar effectief?
geen enkele geneeswijze is dat of hoeft dat te zijn. Ons geloof is dat ook niet. Ten eerste is er anekdotisch bewijs. En ten tweede is er “wetenschappelijk aantoonbaar” bewijs dat dit of dat schadelijk of dodelijk, of fout gediagnosticeerd is.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Zeeuw »

emigrant schreef:[

geen enkele geneeswijze is dat of hoeft dat te zijn. Ons geloof is dat ook niet. Ten eerste is er anekdotisch bewijs. En ten tweede is er “wetenschappelijk aantoonbaar” bewijs dat dit of dat schadelijk of dodelijk, of fout gediagnosticeerd is.
Ik begrijp je niet. Paracetamol werkt aantoonbaar bv. Ik zie de relatie met geloof ook niet.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Jantje »

Zijn er mensen hier die wel of niet de griepprik gebruiken, indien zij een oproep hebben gekregen. En waarom wel of niet?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Geytenbeekje »

Jantje schreef:Zijn er mensen hier die wel of niet de griepprik gebruiken, indien zij een oproep hebben gekregen. En waarom wel of niet?
Als je een oproep hebt gehad mag je gebruik maken van de middelen die men gegeven heeft om mensen weerbaarder te maken.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door eilander »

Jantje schreef:Zijn er mensen hier die wel of niet de griepprik gebruiken, indien zij een oproep hebben gekregen. En waarom wel of niet?
Ik heb een oproep gekregen omdat ik kennelijk in de doelgroep val. Ik maak er geen gebruik van omdat ik weten mag dat Gods beschermende hand voor mij veel beter is. Dus ik leg alles in Zijn handen. Daar ben ik nog nooit beschaamd mee uitgekomen.
Voor mij geldt wat er staat in Psalm 22:5 berijmd, op een heel speciale manier. En daarom zou ik niet durven.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Geytenbeekje »

eilander schreef:
Jantje schreef:Zijn er mensen hier die wel of niet de griepprik gebruiken, indien zij een oproep hebben gekregen. En waarom wel of niet?
Ik heb een oproep gekregen omdat ik kennelijk in de doelgroep val. Ik maak er geen gebruik van omdat ik weten mag dat Gods beschermende hand voor mij veel beter is. Dus ik leg alles in Zijn handen. Daar ben ik nog nooit beschaamd mee uitgekomen.
Voor mij geldt wat er staat in Psalm 22:5 berijmd, op een heel speciale manier. En daarom zou ik niet durven.
Wel mooi zeg,
Maar ben je dan niet bang dat je mensen besmet ?
Verplicht stellen van vaccineren heeft voors en tegens vind ik.
Hoe bekijkt u het ?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door liz boer »

Geytenbeekje schreef:
eilander schreef:
Jantje schreef:Zijn er mensen hier die wel of niet de griepprik gebruiken, indien zij een oproep hebben gekregen. En waarom wel of niet?
Ik heb een oproep gekregen omdat ik kennelijk in de doelgroep val. Ik maak er geen gebruik van omdat ik weten mag dat Gods beschermende hand voor mij veel beter is. Dus ik leg alles in Zijn handen. Daar ben ik nog nooit beschaamd mee uitgekomen.
Voor mij geldt wat er staat in Psalm 22:5 berijmd, op een heel speciale manier. En daarom zou ik niet durven.
Wel mooi zeg,
Maar ben je dan niet bang dat je mensen besmet ?
Verplicht stellen van vaccineren heeft voors en tegens vind ik.
Hoe bekijkt u het ?
Die zijn ingeent en zo niet tja dan is het om het even
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door emigrant »

Zeeuw schreef:
emigrant schreef:[

geen enkele geneeswijze is dat of hoeft dat te zijn. Ons geloof is dat ook niet. Ten eerste is er anekdotisch bewijs. En ten tweede is er “wetenschappelijk aantoonbaar” bewijs dat dit of dat schadelijk of dodelijk, of fout gediagnosticeerd is.
Ik begrijp je niet. Paracetamol werkt aantoonbaar bv. Ik zie de relatie met geloof ook niet.
https://yoo.rs/thomas.dijkman/blog/het- ... 46380.html

onze gezondheid en onze ziekte zijn in Zijn hand geborgen. Niet in een paracetamolletje. Ook bewezen schadelijk. Zie PubMed. (Pubmed gaan ze opheffen binnenkort)

ik neem al minstens 10 jaar geen paracetamol, ibuprofen of aspirine. Ook niet toen ze dat in het ziekenhuis aanboden na de operatie. Heel slecht spul allemaal. Bijft jaren in je lijf.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door emigrant »

geen griepprik. Echinacea van eind augustus tot april en (afkloppen) nooit griep meer gehad.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Mara »

Geytenbeekje schreef:
eilander schreef:Ik heb een oproep gekregen omdat ik kennelijk in de doelgroep val. Ik maak er geen gebruik van omdat ik weten mag dat Gods beschermende hand voor mij veel beter is. Dus ik leg alles in Zijn handen. Daar ben ik nog nooit beschaamd mee uitgekomen.
Voor mij geldt wat er staat in Psalm 22:5 berijmd, op een heel speciale manier. En daarom zou ik niet durven.
Wel mooi zeg,
Maar ben je dan niet bang dat je mensen besmet ?
Verplicht stellen van vaccineren heeft voors en tegens vind ik.
Hoe bekijkt u het ?
Om de paar jaar werkt die griepinenting niet, omdat er een ander virus (of meerdere) rondwaren. Dat is in 2013 ook gebeurd. De ziekenhuizen lagen vol met gevaccineerde mensen, die toch de griep kregen en daar complicaties bij kregen.
Het bleek om 3 virussen te gaan die niet in het vaccin zaten.
Het is ook niet: ik haal de griepprik dus krijg ik geen griep. Nee, helaas niet.
Maar er wordt behoorlijk met de cijfers gegoocheld, als je goed naar de onderzoeken kijkt.
Elk jaar overlijden mensen door de griep, maar dat betreft meestal 80 plussers, mensen die al een zeer zwakke gezondheid hebben.

Je ziet dat het psychologisch wel werkt, mensen zijn enigszins gerustgesteld, omdat ze die prik gehaald hebben. Dat merk je ook op na een bevolkingsonderzoek: gelukkig, ik heb geen kanker. Maar dat dit slechts 1 lichaamsdeel betreft (borst of darmen) dat zijn ze dan even vergeten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Mara »

emigrant schreef:geen griepprik. Echinacea van eind augustus tot april en (afkloppen) nooit griep meer gehad.
Afkloppen is heidens!
Echinacea mag je niet zo lang doorslikken, dan werkt het juist tegengesteld!
Je moet het een aantal weken slikken en dan stoppen.
emigrant schreef:ik neem al minstens 10 jaar geen paracetamol, ibuprofen of aspirine. Ook niet toen ze dat in het ziekenhuis aanboden na de operatie. Heel slecht spul allemaal. Bijft jaren in je lijf.
Ik ben gezegend met een hoge pijndriempel, zal niet snel iets innemen, maar als ik na een val lig te klappertanden van de pijn, ga ik toch een pmol innemen.
Een zeldzame keer kan paracetamol een overgevoeligheidsreactie veroorzaken, maar dat kan met elk medicijn gebeuren.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door eilander »

Mara schreef:
Geytenbeekje schreef:
eilander schreef:Ik heb een oproep gekregen omdat ik kennelijk in de doelgroep val. Ik maak er geen gebruik van omdat ik weten mag dat Gods beschermende hand voor mij veel beter is. Dus ik leg alles in Zijn handen. Daar ben ik nog nooit beschaamd mee uitgekomen.
Voor mij geldt wat er staat in Psalm 22:5 berijmd, op een heel speciale manier. En daarom zou ik niet durven.
Wel mooi zeg,
Maar ben je dan niet bang dat je mensen besmet ?
Verplicht stellen van vaccineren heeft voors en tegens vind ik.
Hoe bekijkt u het ?
Om de paar jaar werkt die griepinenting niet, omdat er een ander virus (of meerdere) rondwaren. Dat is in 2013 ook gebeurd. De ziekenhuizen lagen vol met gevaccineerde mensen, die toch de griep kregen en daar complicaties bij kregen.
Het bleek om 3 virussen te gaan die niet in het vaccin zaten.
Het is ook niet: ik haal de griepprik dus krijg ik geen griep. Nee, helaas niet.
Maar er wordt behoorlijk met de cijfers gegoocheld, als je goed naar de onderzoeken kijkt.
Elk jaar overlijden mensen door de griep, maar dat betreft meestal 80 plussers, mensen die al een zeer zwakke gezondheid hebben.

Je ziet dat het psychologisch wel werkt, mensen zijn enigszins gerustgesteld, omdat ze die prik gehaald hebben. Dat merk je ook op na een bevolkingsonderzoek: gelukkig, ik heb geen kanker. Maar dat dit slechts 1 lichaamsdeel betreft (borst of darmen) dat zijn ze dan even vergeten.
Ik begrijp wat je zegt, maar het heeft m.i. geen link met een principiële keuze en ik neem aan dat Geytenbeekje daarnaar vroeg.
Op zijn vragen ga ik overigens geen antwoord geven. Er is recent al een hele discussie geweest over wel/niet verplicht stellen en de principiële bezwaren daartegen.
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
emigrant schreef:geen griepprik. Echinacea van eind augustus tot april en (afkloppen) nooit griep meer gehad.
Afkloppen is heidens!
Echinacea mag je niet zo lang doorslikken, dan werkt het juist tegengesteld!
Je moet het een aantal weken slikken en dan stoppen.
emigrant schreef:ik neem al minstens 10 jaar geen paracetamol, ibuprofen of aspirine. Ook niet toen ze dat in het ziekenhuis aanboden na de operatie. Heel slecht spul allemaal. Bijft jaren in je lijf.
Ik ben gezegend met een hoge pijndriempel, zal niet snel iets innemen, maar als ik na een val lig te klappertanden van de pijn, ga ik toch een pmol innemen.
Een zeldzame keer kan paracetamol een overgevoeligheidsreactie veroorzaken, maar dat kan met elk medicijn gebeuren.
Mwah, mijn schoonmoeder is ook anti geneesmiddelen en alles volgens natuur/kruiden etc. En ze is meer ziek dan ik. Ik heb weinig met het totale anti geneesmiddelen. Ik gebruik eveneens gezonde supplementen, maar deze zijn zo onbewezen dat er m.i. een enorm placebo effect is.
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door emigrant »

Mara schreef:
emigrant schreef:geen griepprik. Echinacea van eind augustus tot april en (afkloppen) nooit griep meer gehad.
Afkloppen is heidens!
Echinacea mag je niet zo lang doorslikken, dan werkt het juist tegengesteld!
Je moet het een aantal weken slikken en dan stoppen.
emigrant schreef:ik neem al minstens 10 jaar geen paracetamol, ibuprofen of aspirine. Ook niet toen ze dat in het ziekenhuis aanboden na de operatie. Heel slecht spul allemaal. Bijft jaren in je lijf.
Ik ben gezegend met een hoge pijndriempel, zal niet snel iets innemen, maar als ik na een val lig te klappertanden van de pijn, ga ik toch een pmol innemen.
Een zeldzame keer kan paracetamol een overgevoeligheidsreactie veroorzaken, maar dat kan met elk medicijn gebeuren.
mij bekend hoor dank voor de aanvulling. Indien nodig en als ik er aan kan komen neem ik echinacea augustifolia, een iets sterkere variant.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Mara »

eilander schreef: Ik begrijp wat je zegt, maar het heeft m.i. geen link met een principiële keuze en ik neem aan dat Geytenbeekje daarnaar vroeg.
Op zijn vragen ga ik overigens geen antwoord geven. Er is recent al een hele discussie geweest over wel/niet verplicht stellen en de principiële bezwaren daartegen.
Er is nl nog een tussenweg in dezen. Mensen stellen hun vertrouwen op God maar menen dat ze toch wel een inenting mogen halen.
Ik denk ook dat het niet zo zwart wit is.
Iedereen weet intussen wel dat de griepprik niet voor 100% bescherming biedt en de druk vanuit de reguliere geneeskunde is hoog hoor.
De oudere generatie gehoorzaamt op die brief. Want de dokter zal het wel het beste weten.
Zeeuw schreef:Ik gebruik eveneens gezonde supplementen, maar deze zijn zo onbewezen dat er m.i. een enorm placebo effect is.
De reguliere geneesmiddelen werken ook gedeeltelijk met het placebo-effect.
Je moet zelf nl wel in een geneesmiddel geloven, anders werkt het ook niet optimaal. Je moet de bijwerkingen accepteren.
Een serieuze aandoening zoals een gebroken heup, kun je niet genezen met een kruidenmengsel.
Maar voor de huis-tuin- en keukenkwaaltjes zet ik ze ook als eerste in.
De aloude beproefde azijnsokken, het koolblad, kamillethee, zout water, vicks extra sterk (in de knieholte smeren tegen spierkrampen door doorbloedingsstoornissen. Gehoord van een profvoetballer)
En als je een ambachtelijke slager in de omgeving hebt, wikkel een plak rauw spek om je keel, daaroverheen een zijden shawl en je bent in een dag van keelontsteking af. Recept van mijn moeder. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie