Vaccineren: gezond?

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef: Neemt niet weg dat ik vind dat die mensen een risico nemen met de gezondheid van hun kinderen, omdat ik vaccins zie als een geoorloofd middel dat ziekte kan voorkomen.
Als ik op kraambezoek ben en ik heb dat mooie gave kindje vast, denk ik: ze is nu nog "schoon" van binnen. Geen onreine stoffen in het lijfje. Dat duurt echter maar 2 maanden en dan begint het al.
Sterker nog, als het aan de artsen ligt, krijgen zwangere vrouwen ook diverse inentingen, w.o. het RS virus en kinkhoest.
Zo zou de pasgeborene beschermd zijn tegen deze ziektes.
Op deze wijze krijg je dat de mens gaat vertrouwen op de medische hulpmiddelen, ipv op de Heere.
Eén van mijn kinderen heeft de serie kinkhoestvaccins gekregen, maar kreeg desondanks toch kinkhoest!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef: Het leek erop dat je de beslissing dat kinderen dit doen buiten hun ouders om, wel kon billijken.
Dat kinderen zich alsnog laten vaccineren, vind ik zeker te billijken. Of het ook te billijken is dat ze er niet over communiceren met hun ouders, zal per geval afhangen. Dat ligt mede aan de (verwachte) reactie van de ouders. Ik zeg in ieder geval niet dat het per definitie niet te billijken is als kinderen daar niet open over zijn. Mensen zijn wel voor minder geëxcommuniceerd.
Dát zou ik, zonder dat je daarbij enig respect toonde voor de gewetensvolle en moeilijke beslissing van de ouders, te kort door de bocht vinden.

Mijn uitgangspunt is dat ouders bij dergelijke beslissingen een weloverwogen keuze maken. Maar het kan zijn dat kinderen een andere keuze gewenst zouden hebben, mede gezien het feit dat de keuze hun gezondheid en daarmee hun hele leven sterk kan beïnvloeden.
Even teruglezende, zie ik dat je alleen zei 'ik vind het niet raar dat kinderen dit doen.'
Klopt. Ik vind het niet raar dat kinderen zich alsnog laten vaccineren en ik vind het ook niet raar dat kinderen zich door de omstandigheden gedwongen voelen er niet over te communiceren. Ik ken uit de praktijk gevallen waarin kinderen niet met hun ouders praten over bepaalde gevallen. Bijv. omdat ze geen vertrouwen voelen, de reactie vrezen, etc. Als buitenstaander kun je nu eenmaal niet een oordeel vellen over het niet communiceren.
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef: Eén van mijn kinderen heeft de serie kinkhoestvaccins gekregen, maar kreeg desondanks toch kinkhoest!
Dit vind ik een argument in de trant van mijn opa rookte een pakje sigaretten per dag en is desondanks 100 geworden.
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Ambtenaar »

refo schreef:De gevaccineerden leggen in Nederland een cordon sanitaire rondom de niet-gevaccineerden. Ook op die manier werkt God middellijk.
Uit de antroposofische hoek hoor je ook steeds meer geluiden dat vaccineren ongezond is, etc. Door een afnemende vaccinatiegraad wordt het risico voor de hele populatie hoger. Door niet te vaccineren neem je dus bewust het risico dat bepaalde ziektes weer de kop opsteken. Daarmee maak je het algemene belang ondergeschikt aan de eigen opvatting.

Wat vaccinaties betreft, ben ik erg voor het Italiaanse beleid.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:Klopt. Ik vind het niet raar dat kinderen zich alsnog laten vaccineren en ik vind het ook niet raar dat kinderen zich door de omstandigheden gedwongen voelen er niet over te communiceren. Ik ken uit de praktijk gevallen waarin kinderen niet met hun ouders praten over bepaalde gevallen. Bijv. omdat ze geen vertrouwen voelen, de reactie vrezen, etc. Als buitenstaander kun je nu eenmaal niet een oordeel vellen over het niet communiceren.
Bij het niet-vaccineren heb je niet dat idee? Dat je als buitenstaander niet zo'n goed oordeel kunt vellen?
De rest laat ik maar even voor wat het is, we komen duidelijk niet tot elkaar.
JvdK
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mar 2018, 22:43

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door JvdK »

Ambtenaar schreef:De ouders nemen het risico dat hun kind ernstig ziek wordt en daar blijvende gevolgen aan over houd door niet te vaccineren. Ik vind het niet zo raar dat kinderen dan alsnog besluiten zichzelf te laten vaccineren zonder hun ouders daarvan in kennis te stellen, wetende dat ze tegen vaccineren zijn.
Hoe kom je aan het feit dat niet- gevaccineerden meer risico lopen op ernstige ziekte en/of ernstige ziekten met blijvende gevolgen?
Heb je voor mij een studie waarin is bewezen dat dit inderdaad zo is?

Wist je dat er steeds meer studies zijn verricht naar de bijwerkingen van vaccinatie op langer termijn? Auto immuun ziekten / ontregelde en ongeremde afwijkingen en/of groei van lichaamscellen (in de volksmond genoemd zijnde als kanker) ?

Wist je dat de NLse burger (bewust) onvolledig voorgelicht wordt mbt vaccinatie en anticonceptie beleid? - Vraag een cb arts eens naar de precieze samenstelling van de vaccinatie en de evt bijwerkingen en ze kan het je niet eens vertellen.

Wist je dat de Farmacie ontzettend veel profijt heeft van een hoge vaccinatiegraad?

Wist je dat de kans dat een kind overlijdt in het verkeer vele malen groter is dan dat een kind overlijdt aan polio of mazelen (ook bij een lage vaccinatiegraad) ?

Nee ik ben nu niet aan het lobbyen voor kritischprikken.nl of voor de strengegereformerdencomissie. Maar ik geloof dat je niet zwart op wit kunt zeggen dat wél vaccineren daadwerkelijk een positieve en gezonde invloed op het gezondheidssysteem van een kind heeft.

En mijn mond valt open van verbazing als Ik al die suggestieve, niet-wetenschappelijk bewezen argumenten voor bij zie komen rondom dit onderwerp. Terwijl ik zie dat diezelfde personen op andere topics met uitermate schriftuurlijke en tekstuele uitleg elkaar kunnen/willen overtreffen.

Dat de groep van kritische prikkers / vaccinatieweigeraars groter wordt is niet te danken aan het groeiende aantal ‘zware christenen’ die dit vanuit hun geloofsovertuiging niet doen. Nee, dit is het gevolg van het groeiende aantal ‘intellectuelen’ in ons land die vaccinaties weigeren op basis van dat zij meer kennis (en negatieve ervaring) hebben verkregen rondom de invloed van vaccinatie op het menselijk lichaam!
Laatst gewijzigd door JvdK op 30 mar 2018, 20:12, 2 keer totaal gewijzigd.
JvdK
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mar 2018, 22:43

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door JvdK »

Ambtenaar schreef:
refo schreef:De gevaccineerden leggen in Nederland een cordon sanitaire rondom de niet-gevaccineerden. Ook op die manier werkt God middellijk.
Uit de antroposofische hoek hoor je ook steeds meer geluiden dat vaccineren ongezond is, etc. Door een afnemende vaccinatiegraad wordt het risico voor de hele populatie hoger. Door niet te vaccineren neem je dus bewust het risico dat bepaalde ziektes weer de kop opsteken. Daarmee maak je het algemene belang ondergeschikt aan de eigen opvatting.

Wat vaccinaties betreft, ben ik erg voor het Italiaanse beleid.
Waarom? De enige die hier (bewezen) baat bij hebben is de Farmaceutische Insustrie. Of de kindersterfte daalt door een hoge vaccinatiebeleid is nog nooit bewezen!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef:
Mara schreef: Eén van mijn kinderen heeft de serie kinkhoestvaccins gekregen, maar kreeg desondanks toch kinkhoest!
Dit vind ik een argument in de trant van mijn opa rookte een pakje sigaretten per dag en is desondanks 100 geworden.
Nee hoor, maar jij beweert dat ouders een ernstig risico nemen als ze hun kind niet laten inenten.
Alsof dat een soort levensverzekering is. Niet dus!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door parsifal »

JvdK schreef: Hoe kom je aan het feit dat niet- gevaccineerden meer risico lopen op ernstige ziekte en/of ernstige ziekten met blijvende gevolgen?
Heb je voor mij een studie waarin is bewezen dat dit inderdaad zo is?
Pokken is uitgeroeid mede met behulp van gerichte vaccinatie. Polio, mazelen en kinkhoest (waarvoor geen vaccin is wat blijvende immuniteit geeft) zijn hard afgenomen door vaccinatie en uitbraken zie je voornamelijk onder niet gevaccineerden.
Wist je dat er steeds meer studies zijn verricht naar de bijwerkingen van vaccinatie op langer termijn? Auto immuun ziekten / ontregelde en ongeremde afwijkingen en/of groei van lichaamscellen (in de volksmond genoemd zijnde als kanker) ?
Geef me een referentie naar een zo'n studie. Wat ik weet is dat als er bijwerkingen worden gevonden zoals met slaapziekte bij een griepsvaccin, het komt doordat volksgezondheidsorganisaties aan de bel trekken (in het geval van griep de Finse).
Wist je dat de NLse burger (bewust) onvolledig voorgelicht wordt mbt vaccinatie en anticonceptie beleid? - Vraag een cb arts eens naar de precieze samenstelling van de vaccinatie en de evt bijwerkingen en ze kan het je niet eens vertellen.
Nee, wat verwacht je? Dat dokters de toekomst kunnen voorspellen? Een vaccin zet je immuunsysteem aan het werk en dat doet iets met je.
Wist je dat de Farmacie ontzettend veel profijt heeft van een hoge vaccinatiegraad?
En welk belang heeft de overheid of het RIVM? Zijn zij niet gebaat bij minder gevallen van kanker, autoimmuunziekten of autisme of wat men allemaal niet met vaccins associeert?
Wist je dat de kans dat een kind overlijdt in het verkeer vele malen groter is dan dat een kind overlijdt aan polio of mazelen (ook bij een lage vaccinatiegraad) ?
In de VS (qua gezondheidszorg niet al te hoog aangeschreven, maar een eerste wereldland) wordt de "case fatality ratio" van mazelen geschat op 0.3%. Mazelen is super infectieus dus ga er vanuit dat in een niet gevaccineerde grote populatie iedereen het krijgt. Zeg dat in Nederland zo'n 200.000 kinderen geboren worden per jaar. Dat betekent 600 dode kinderen per jaar. Het aantal verkeersdoden in Nederland is ongeveer hetzelfde. Dan heb ik polio nog niet meegenomen.
Nee ik ben nu niet aan het lobbyen voor kritischprikken.nl of voor de strengegereformerdencomissie. Maar ik geloof dat je niet zwart op wit kunt zeggen dat wél vaccineren daadwerkelijk een positieve en gezonde invloed op het gezondheidssysteem van een kind heeft.
Google scholar is je vriend. Mazelen, polio, en voor de iets ouderen bof en rode hond zijn heel vervelende ziekten en voor vrouwen kan HPV heel vervelende gevolgen hebben en gordelroos is beroerd voor iedereen die het krijgt (gerelateerd aan waterpokken)
En mijn mond valt open van verbazing als Ik al die suggestieve, niet-wetenschappelijk bewezen argumenten voor bij zie komen rondom dit onderwerp. Terwijl ik zie dat diezelfde personen op andere topics met uitermate schriftuurlijke en tekstuele uitleg elkaar kunnen/willen overtreffen.
Er wordt veel onderzoek gedaan naar vaccins, weer is google scholar je vriend. De uitbraken van ziekten waartegen gevaccineerd wordt zijn voornamelijk in de ongevaccineerde subgroep en bijvoorbeeld mazelen komt niet zo veel meer voor in westerse landen. Begin niet over wetenschap als je zelfs je cijfers niet op een rijtje hebt.
Dat de groep van kritische prikkers / vaccinatieweigeraars groter wordt is niet te danken aan het groeiende aantal ‘zware christenen’ die dit vanuit hun geloofsovertuiging niet doen. Nee, dit is het gevolg van het groeiende aantal ‘intellectuelen’ in ons land die vaccinaties weigeren op basis van dat zij meer kennis (en negatieve ervaring) hebben verkregen rondom de invloed van vaccinatie op het menselijk lichaam!
Eerder het gevolg van gebrek aan ervaring met de ziekte denk ik. Begrijp me niet verkeerd. Mensen die zeggen dat vaccins geen bijwerkingen hebben, hebben het heel erg mis. Dat serieuze bijwerkingen ook maar opwegen tegen de gevolgen van de ziekte is ook weer onzin.

Zelf ben ik ook een groot tegenstander van verplichte vaccinatie, maar ik zou wel iedereen willen oproepen om hun kinderen te laten vaccineren tegen mazelen, kinkhoest en alle andere ziekten die nu in het standaardpakket zitten.

Wat betreft de vaccinatie, waarbij kinderen het niet tegen hun ouders zeggen. Er gingen eerder verhalen rond dat er zelfs moeders waren die hun al wat oudere kind lieten vaccineren terwijl de vader het niet mocht weten. Misschien een verhaal om de reformatorische Christenen als lekker hypocriet weg te zetten, maar als het op waarheid is gebaseerd hebben zowel de moeders als de vaders wat uit te leggen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Framboos »

Als ik moet kiezen tussen wetenschappelijke artikelen uit een medische database of tussen cijfers uit een willekeurig boek of tijdschrift, zonder exact te vermelden hoe men aan die data komt, dan is het voor mij duidelijk...

Je stelling was: er is geen bewijs dat vaccinatie kindersterfte doet verminderen. Dat hoor je dan te kunnen onderbouwen met wetenschap (je verwijt dan de wetenschap immers geen bewijs te hebben). Zo niet, dan is jouw stelling een losse flodder. Een losse flodder met mogelijk gevaarlijke gevolgen!

Graag zou ik zien dat je ofwel methodologische bezwaren tegen mijn genoemde artikelen inbrengt (full text via knop in rechter bovenhoek), ofwel zelf met echt wetenschappelijke artikelen komt die het tegendeel beweren..
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Mara »

We zijn ontzettend bang gemaakt door de bekende viroloog, dat een pandemie ons zou treffen. We moesten ons allemaal beschermen tegen die vreselijke mexicaanse griep, die vele doden zou veroorzaken.
Mijn zoon en ik kregen als één van de eersten de mex. griep. Mijn zoon belandde in het ziekenhuis met een dubbele longontsteking. Omdat hij de eerste jongere was in dat ziekenhuis, werd hij vervolgd door de artsen maar hij genas wonderlijk snel en zat binnen 10 dagen alweer fit op school.
Ik had minder ernstige klachten, maar wel langdurig.

In deze winter zijn velen overleden door de griep, ook gevaccineerden! Het virus dat het gevaarlijkst is, trof just de mensen die zich beschermd zouden moeten voelen. Nu blijkt dat de mensen die het mex. griep hadden opgelopen in 2009, minstens 10 jaar beschermd zijn, omdat het hetzelfde type virus is!

Dan klopt de stelling dus: dat het beter is om een ziekte door te maken, zodat je lichaam afweerstoffen - voor langere tijd - aanmaakt tegen indringende virussen, terwijl een griepprik maar deels werkzaam is, en ieder jaar opnieuw moet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Zita »

Mara schreef:Omdat hij de eerste jongere was in dat ziekenhuis, werd hij vervolgd door de artsen maar hij genas wonderlijk snel en zat binnen 10 dagen alweer fit op school.
:quoi
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Mara »

Zita schreef:
Mara schreef:Omdat hij de eerste jongere was in dat ziekenhuis, werd hij vervolgd door de artsen maar hij genas wonderlijk snel en zat binnen 10 dagen alweer fit op school.
:quoi
Met dagelijkse onderzoeken, van het bloed, speeksel, sputum. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie