Vaccineren: gezond?

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: RE: Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door refo »

ejvl schreef:Veel kinderen zijn al voor hun eerste levensjaar op een kinderdagverblijf.
Ik weet dat kinderen jong naaar een kdv gaan, maar dit lijkt me sterk.
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Boertje »

Dodo schreef:Wat bedoel je met "natuurlijke voeding"? Veel zelf klaarmaken? Geen fastfood?
Nou geen flessenvoeding dus
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Dodo »

Boertje schreef:
Dodo schreef:Wat bedoel je met "natuurlijke voeding"? Veel zelf klaarmaken? Geen fastfood?
Nou geen flessenvoeding dus
Als het lukt met de borstvoeding is dat fijn, maar zo niet dan mag je blij zijn met betrouwbare flessenmelk.
Ook geen Ovarit en zo dan zeker? Als je zelf maakt, heb je de kosten van een staafmixer er in een paar weken uit.
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Boertje »

Nou olvarit kreeg hij op een gegeven moment wel maar de eerste tijd gewoon puur natuur.
Laatst gewijzigd door Boertje op 16 feb 2019, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
ejvl
Berichten: 5739
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: RE: Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door ejvl »

refo schreef:
ejvl schreef:Veel kinderen zijn al voor hun eerste levensjaar op een kinderdagverblijf.
Ik weet dat kinderen jong naaar een kdv gaan, maar dit lijkt me sterk.
Haha voor hun eerste verjaardag dan.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RE: Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Mara »

ejvl schreef:Daarnaast, mazelen, bof, rode hond vaccinatie, kan pas vanaf 1 jaar worden gegeven. Veel kinderen zijn al voor hun eerste levensjaar op een kinderdagverblijf.
Als er dus niet-ingeente kinderen op een kinderdagverblijf zijn, waarvan broertjes en zusjes ook niet ingeënt zijn, is de kans op een van deze ziekten (besmetting) veel groter bij een epidemie.
Dat bedoel ik, kinderen krijgen dus niet de tijd om een natuurlijke weerstand op te bouwen.
liz boer schreef:Ik heb via youtube een Nederlands natuurfilm gezien, "bij de beesten af" van Bert de Haan uit de jaren 70
De goede man heette Bert Haanstra ;)
Boertje schreef:Nou olvarit kreeg hij op een gegeven moment wel maar de eerste tijd gewoon puur natuur.
Bijzonder dat hij dat dan lust. Als kinderen gewend zijn aan eigengemaakt gepureerd voedsel, vinden ze de potjes in de regel niet lekker.
Lilian1975 schreef:Als er angst is dat je kind ziek kan worden moet je ze opsluiten. Griep kan ook ernstige gevolgen hebben.ze kunnen betrokken raken bij een ongeval.
Zoals de artsen zelf zeggen, "je kunt je kind niet in een bubbel plaatsen". Maar er is een verschil tussen een normaal risico - het kind verblijft tussen gezinsleden en familieleden, vrienden - en hoog risico. Kind wordt in kinderdagverblijf geplaatst, waar veel besmettingskans is van allerlei virussen en bacteriën. Het vervelende is dat een kind (nog) niet ziek hoeft te zijn, om toch andere kindjes te kunnen besmetten.
Dus er is vooraf geen preventie toepasbaar.
In het nieuws was een heel verdrietig verhaal van een moeder. Ze was 45 jaar toen ze nog moeder mocht worden, kreeg een gezond kindje, liet het het hele vaccinatieprogramma doorlopen. Maar het kindje overleed binnen een dag aan de meningokokkeninfectie, een type dat niet in het standaardprogramma zit. Dat wist zij niet. Ze had die injektie wel gehaald als ze dit wist en zou het ook hebben betaald. Iets van 250 euro kost dat.
Dus in dit geval was het een schijnveiligheid.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef: In het nieuws was een heel verdrietig verhaal van een moeder. Ze was 45 jaar toen ze nog moeder mocht worden, kreeg een gezond kindje, liet het het hele vaccinatieprogramma doorlopen. Maar het kindje overleed binnen een dag aan de meningokokkeninfectie, een type dat niet in het standaardprogramma zit. Dat wist zij niet. Ze had die injektie wel gehaald als ze dit wist en zou het ook hebben betaald. Iets van 250 euro kost dat.
Dus in dit geval was het een schijnveiligheid.
Triest nieuws, maar je kunt moeilijk het rijksvaccinatieprogramma hiervan de schuld geven of spreken over scheinveiligheid. De moeder was gewoon onvoldoende geïnformeerd.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RE: Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef:
Mara schreef: In het nieuws was een heel verdrietig verhaal van een moeder. Ze was 45 jaar toen ze nog moeder mocht worden, kreeg een gezond kindje, liet het het hele vaccinatieprogramma doorlopen. Maar het kindje overleed binnen een dag aan de meningokokkeninfectie, een type dat niet in het standaardprogramma zit. Dat wist zij niet. Ze had die injektie wel gehaald als ze dit wist en zou het ook hebben betaald. Iets van 250 euro kost dat.
Dus in dit geval was het een schijnveiligheid.
Triest nieuws, maar je kunt moeilijk het rijksvaccinatieprogramma hiervan de schuld geven of spreken over scheinveiligheid. De moeder was gewoon onvoldoende geïnformeerd.
Met schijnveiligheid bedoel ik dat mensen denken: mijn kind is nu volledig beschermd. Zo zei zij het zelf ook!
Niemand had haar verteld, denk erom, er zijn meerdere typen bacterie en waarvoor je je kind ook kunt laten inenten.

Ik vind het wel opmerkelijk dat de meningokokkenbacterie oprukt in Nederland en niet alleen deze.
Het 3 jarig zoontje van een collega van mijn man overleed ook aan hersenvliesontsteking. Het kind was nog nooit echt ziek geweest.
Als je leest hoe een "natuurarts" tegen ziekten aankijkt, is dat heel anders dan in de reguliere medische wereld.
Ziekten staan altijd voor reiniging van het lichaam. We hebben niet voor niets een afweersysteem gekregen. Indringers moeten onschadelijk worden gemaakt. En een natuurarts doet dit d.m.v. ondersteuning van het proces.
Een reguliere arts zet meteen vol in op bestrijders ervan en eerst het voorkomen, wat dus niet altijd lukt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Dodo »

Dat is leuk bij een verkoudheid, maar niet bij mazelen, polio, difterie en al die andere nare ziekten waartegen ingeënt wordt.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door merel »

Precies! Tegenwoordig is men door de groepsimmuniteit een beetje vergeten hoe schadelijk/gevaarlijk deze ziektes zijn.

Ik ben wel voorstander van een financiële/ danwel andere prikkel voor het omhoog brengen van de vaccinatiegraad bv. weigeren op bepaalde kdv/scholen als je niet gevaccineerd bent. Vaccinaties verplichten lijkt mij niet goed, maar ik zou het fijn vinden als ik zou graag willen weten wat de vaccinatiegraad op het kdv was en op onze school is.
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: RE: Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Wim Anker »

Mara schreef: Ziekten staan altijd voor reiniging van het lichaam.
Ziekten zijn er om onze zonden.
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Zeeuw »

Wim Anker schreef:
Mara schreef: Ziekten staan altijd voor reiniging van het lichaam.
Ziekten zijn er om onze zonden.
Onkruid ook Wim. Toch verwijder ik dat uit mijn tuin.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: RE: Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door refo »

Zeeuw schreef:
Wim Anker schreef:
Mara schreef: Ziekten staan altijd voor reiniging van het lichaam.
Ziekten zijn er om onze zonden.
Onkruid ook Wim. Toch verwijder ik dat uit mijn tuin.
Onkruid? Wat is dat?
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: RE: Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Wim Anker »

Zeeuw schreef:
Wim Anker schreef:
Mara schreef: Ziekten staan altijd voor reiniging van het lichaam.
Ziekten zijn er om onze zonden.
Onkruid ook Wim. Toch verwijder ik dat uit mijn tuin.
Een stelling als "Ziekten staan altijd voor reiniging van het lichaam" staat haaks op de Schrift. Daarom deze nuancering, ziekten zijn er niet om het lichaam te reinigen (hoe draagt een hersentumor daartoe bij?). Wat mij in deze opviel in het kopiëren is hoe klakkeloos dit soort citaten worden overgenomen.

Ik zeg hier niet - en dat staat er ook niet - dat ziekten niet bestreden moeten worden. Maar ziekten benaderen als iets wat moet "reinigen" is een heidense gedachte.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Dat is leuk bij een verkoudheid, maar niet bij mazelen, polio, difterie en al die andere nare ziekten waartegen ingeënt wordt.
Volgens de natuurgeneeskunde moet je een immuunsysteem niet lamleggen door allerlei ziektes proberen te voorkomen.
Maar door bij ziekte het lichaam te ondersteunen.
merel schreef:Tegenwoordig is men door de groepsimmuniteit een beetje vergeten hoe schadelijk/gevaarlijk deze ziektes zijn.
Dat ben ik niet vergeten hoor. Ik heb een 4 delige serie gezien die ging over het leven van dr. Koch en dat was - nagespeeld - al verschrikkelijk om te zien hoe die mensen leden omdat difterie en TBC rondwaarde en slechts een enkeling overleefde het.
Wim Anker schreef:Een stelling als "Ziekten staan altijd voor reiniging van het lichaam" staat haaks op de Schrift. Daarom deze nuancering, ziekten zijn er niet om het lichaam te reinigen (hoe draagt een hersentumor daartoe bij?). Wat mij in deze opviel in het kopiëren is hoe klakkeloos dit soort citaten worden overgenomen.

Ik zeg hier niet - en dat staat er ook niet - dat ziekten niet bestreden moeten worden. Maar ziekten benaderen als iets wat moet "reinigen" is een heidense gedachte.
Dit zeg je tegen een moeder die twee ongeneeslijke zieke kinderen heeft.
Ik heb moeten doorleven wat het betekent dat mijn kinderen, vanwege mijn zonden, een ziekte met zich mee moeten dragen die hen ontzettend beperkt in alles.

Met reinigen wordt de koorts bedoeld. De Schepper heeft het zo geschapen dat bij een zieke indringer - bacterie of virus - meteen het immuunsysteem in aanval gaat en dat onder meer doet door de temperatuur te verhogen = koorts.
Nu krijg je meteen het advies dat je paracetamol moet nemen om de koorts te laten zakken.
En dat is zo jammer, want daarmee verlam je als het ware de natuurlijke "wapens".

En je zegt dat jij de nuancering aanbrengt, door een hersentumor te benoemen?
Je zou eerst ook eens kunnen vragen wat iemand nu precies bedoelt, ipv er weer de scherpe zeis over te maaien.
Heel onprettig altijd!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie