Vaccineren: gezond?

Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Ambtenaar »

Lilian1975 schreef: Voor wie neemt de risico op gezondheid toe? Laat dat eerst helder zijn.
Mensen die niet zijn ingeënt en zij die een kwetsbare gezondheid hebben. Het RIVM schrijft hierover op hun website:

Als je tegen een ziekte bent ingeënt dan ben je beter beschermd tegen deze ziekte. Hoe meer mensen in een groep ingeënt zijn hoe beter ook de groep als geheel beschermd is tegen deze ziekte. Mensen die zelf niet beschermd zijn tegen de ziekte zoals baby's, die nog te jong zijn om te worden ingeënt worden door groepsimmuniteit tóch beschermd. Als genoeg mensen ingeënt zijn krijgt de ziekte geen kans om zich te verspreiden en om de onbeschermde mensen te bereiken. Als niet genoeg mensen ingeënt zijn kunnen onbeschermde mensen de ziekte wél krijgen. Er is dan geen groepsimmuniteit. Zijn er in een groep voldoende mensen ingeënt dan is de groep beter beschermd en stopt de verspreiding van de ziekte.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3024
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Lilian1975 »

Ambtenaar schreef:
Lilian1975 schreef: Voor wie neemt de risico op gezondheid toe? Laat dat eerst helder zijn.
Mensen die niet zijn ingeënt en zij die een kwetsbare gezondheid hebben. Het RIVM schrijft hierover op hun website:

Als je tegen een ziekte bent ingeënt dan ben je beter beschermd tegen deze ziekte. Hoe meer mensen in een groep ingeënt zijn hoe beter ook de groep als geheel beschermd is tegen deze ziekte. Mensen die zelf niet beschermd zijn tegen de ziekte zoals baby's, die nog te jong zijn om te worden ingeënt worden door groepsimmuniteit tóch beschermd. Als genoeg mensen ingeënt zijn krijgt de ziekte geen kans om zich te verspreiden en om de onbeschermde mensen te bereiken. Als niet genoeg mensen ingeënt zijn kunnen onbeschermde mensen de ziekte wél krijgen. Er is dan geen groepsimmuniteit. Zijn er in een groep voldoende mensen ingeënt dan is de groep beter beschermd en stopt de verspreiding van de ziekte.
Dus dan hoeven mensen die ingeent zijn niet zo hysterisch te doen. De eventuele "slachtoffers" vallen onder hen die niet ingeent zijn als de vaccinatie graad nog verder omlaag gaat. Maar die graad is hier in ons kikkerlandje nog steeds vrij hoog. Op de radio gisteren was het vooral de zorg dat de graad niet verder steeg zoals ze gehoopt hadden.
Naast de CO2 hysterie hebben we nu ook de vaccinatie hysterie.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Zeeuw »

Lilian1975 schreef:
Ambtenaar schreef:
Lilian1975 schreef: Voor wie neemt de risico op gezondheid toe? Laat dat eerst helder zijn.
Mensen die niet zijn ingeënt en zij die een kwetsbare gezondheid hebben. Het RIVM schrijft hierover op hun website:

Als je tegen een ziekte bent ingeënt dan ben je beter beschermd tegen deze ziekte. Hoe meer mensen in een groep ingeënt zijn hoe beter ook de groep als geheel beschermd is tegen deze ziekte. Mensen die zelf niet beschermd zijn tegen de ziekte zoals baby's, die nog te jong zijn om te worden ingeënt worden door groepsimmuniteit tóch beschermd. Als genoeg mensen ingeënt zijn krijgt de ziekte geen kans om zich te verspreiden en om de onbeschermde mensen te bereiken. Als niet genoeg mensen ingeënt zijn kunnen onbeschermde mensen de ziekte wél krijgen. Er is dan geen groepsimmuniteit. Zijn er in een groep voldoende mensen ingeënt dan is de groep beter beschermd en stopt de verspreiding van de ziekte.
Dus dan hoeven mensen die ingeent zijn niet zo hysterisch te doen. De eventuele "slachtoffers" vallen onder hen die niet ingeent zijn als de vaccinatie graad nog verder omlaag gaat. Maar die graad is hier in ons kikkerlandje nog steeds vrij hoog. Op de radio gisteren was het vooral de zorg dat de graad niet verder steeg zoals ze gehoopt hadden.
Naast de CO2 hysterie hebben we nu ook de vaccinatie hysterie.
Klopt. Kunnen we dan ook dwang toepassen wanneer ongeboren leven dreigt afgebroken te worden om een kulreden?
Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Ambtenaar »

Je vergeet dat het alle baby's betreft. Zo had onze jongste ook kinkhoest voordat hij werd ingeënt.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:Je vergeet dat het alle baby's betreft. Zo had onze jongste ook kinkhoest voordat hij werd ingeënt.
Bij zo een reactie is het altijd handig te vermelden wie de ‘je’ is.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3024
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Lilian1975 »

Ambtenaar schreef:Je vergeet dat het alle baby's betreft. Zo had onze jongste ook kinkhoest voordat hij werd ingeënt.
Je vergeet dat vanaf 2019 de zwangere moeder al een inenting kan krijgen. Waardoor de stoffen ook bij het ongeboren leven kan komen. Waardoor ook de nog niet ingeente baby beschermd is. En als die baby ook nog eens lekker thuis bij mama blijft ipv dat mams zsm weeraan baar carrière moet werken buitenshuis, hoeft er helemaal geen angst op besmetting kinkhoest op kinderdagverblijf te zijn.
Verder hoeveel kinderen krijgen kinkhoest en overlijden eraan? (Los van het feit dat het een heel naar verschijnsel is).

M.a.w. het blijft m.i. hysterie.

Gisteren ook gelijk een nieuwsbericht over de enorme toename van mazelen in Oekraïne. Alsof we hier de situatie als in Oekraïne hebben. Maar hier in Nederland komt het amper voor. Af en toe een oprisping bij niet ingeente groepen. Maar niet bij hen die nu zo hyserisch om boetes, dwang etc. roepen.
Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Ambtenaar »

Lilian1975 schreef: Je vergeet dat vanaf 2019 de zwangere moeder al een inenting kan krijgen. Waardoor de stoffen ook bij het ongeboren leven kan komen. Waardoor ook de nog niet ingeente baby beschermd is. En als die baby ook nog eens lekker thuis bij mama blijft ipv dat mams zsm weeraan baar carrière moet werken buitenshuis, hoeft er helemaal geen angst op besmetting kinkhoest op kinderdagverblijf te zijn.
Hij zat nog niet op het kdv toen hij het kreeg,
Verder hoeveel kinderen krijgen kinkhoest en overlijden eraan? (Los van het feit dat het een heel naar verschijnsel is).
Het kan leiden tot ernstige complicaties. Of er kinderen overlijden hieraan, weet ik niet.
Gisteren ook gelijk een nieuwsbericht over de enorme toename van mazelen in Oekraïne. Alsof we hier de situatie als in Oekraïne hebben. Maar hier in Nederland komt het amper voor. Af en toe een oprisping bij niet ingeente groepen. Maar niet bij hen die nu zo hyserisch om boetes, dwang etc. roepen.
Enkele jaren geleden is er nog een 17-jarig meisje overleden aan de mazelen omdat ze niet ingeënt was. Ik vind dat behoorlijk serieus en niet iets om je schouders over op te halen. We moeten juist voorkomen dat er situaties ontstaan zoals in de Oekraïne en daarom moet de overheid kijken welke maatregelen daarvoor ingezet kunnen worden, zo nodig dwang of boetes.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door ejvl »

Mara schreef:
Lilian1975 schreef: Wat ik nooit helemaal begrijp waarom de mensen die zich zorgen maken over de lagere vaccinariegraad en de kans dat bepaalde ziektes weer de kop op steken, terwijl zij zelf en hun kinderen wel gevaccineerd zijn en dus geen kans lopen om die ziektes te krijgen. Want daarom laten zij zich vaccineren.
Vaccins beschermen nooit voor 100%. Een kind kan altijd nog die ziekte krijgen. Dat zie je sterk terug bij kinkhoest, elke 4/5 jaar duikt dat weer de kop op, ook al is meer dan 95% van de kindjes ingeënt. Het vaccin moest ook steeds sterker gemaakt worden.
Dat zie je ook bij de griepinjektie. Mensen kunnen dan toch nog griep krijgen.
Daarnaast, mazelen, bof, rode hond vaccinatie, kan pas vanaf 1 jaar worden gegeven. Veel kinderen zijn al voor hun eerste levensjaar op een kinderdagverblijf.
Als er dus niet-ingeente kinderen op een kinderdagverblijf zijn, waarvan broertjes en zusjes ook niet ingeënt zijn, is de kans op een van deze ziekten (besmetting) veel groter bij een epidemie.
Ik kan mij best voorstellen dat daar angst voor is.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3024
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: RE: Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Lilian1975 »

ejvl schreef:
Mara schreef:
Lilian1975 schreef: Wat ik nooit helemaal begrijp waarom de mensen die zich zorgen maken over de lagere vaccinariegraad en de kans dat bepaalde ziektes weer de kop op steken, terwijl zij zelf en hun kinderen wel gevaccineerd zijn en dus geen kans lopen om die ziektes te krijgen. Want daarom laten zij zich vaccineren.
Vaccins beschermen nooit voor 100%. Een kind kan altijd nog die ziekte krijgen. Dat zie je sterk terug bij kinkhoest, elke 4/5 jaar duikt dat weer de kop op, ook al is meer dan 95% van de kindjes ingeënt. Het vaccin moest ook steeds sterker gemaakt worden.
Dat zie je ook bij de griepinjektie. Mensen kunnen dan toch nog griep krijgen.
Daarnaast, mazelen, bof, rode hond vaccinatie, kan pas vanaf 1 jaar worden gegeven. Veel kinderen zijn al voor hun eerste levensjaar op een kinderdagverblijf.
Als er dus niet-ingeente kinderen op een kinderdagverblijf zijn, waarvan broertjes en zusjes ook niet ingeënt zijn, is de kans op een van deze ziekten (besmetting) veel groter bij een epidemie.
Ik kan mij best voorstellen dat daar angst voor is.
Ik niet. Want nog steeds zijn de meesten ingeent. De tendens dat de vaccinaatgraad niet toeneemt is niet sinds gisteren. En die grote uitbraken zijn ook niet toegenomen.
Als er angst is dat je kind ziek kan worden moet je ze opsluiten. Griep kan ook ernstige gevolgen hebben.ze kunnen betrokken raken bij een ongeval.

@ambtenaar. Dat meisje van 17, was een meisje wat al een zwakke gezondheid had en daarbij nog eens de mazelen kreeg.
Maar ook van de n i et ingeenten heeft niet iedereen een zwakk e gezondheid.

Onze kinderen zijn ingeënt. Maar de hysterie die nu klinkt over njet inenten stoort mij.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: RE: Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door ejvl »

Lilian1975 schreef:
ejvl schreef:
Mara schreef:
Lilian1975 schreef: Wat ik nooit helemaal begrijp waarom de mensen die zich zorgen maken over de lagere vaccinariegraad en de kans dat bepaalde ziektes weer de kop op steken, terwijl zij zelf en hun kinderen wel gevaccineerd zijn en dus geen kans lopen om die ziektes te krijgen. Want daarom laten zij zich vaccineren.
Vaccins beschermen nooit voor 100%. Een kind kan altijd nog die ziekte krijgen. Dat zie je sterk terug bij kinkhoest, elke 4/5 jaar duikt dat weer de kop op, ook al is meer dan 95% van de kindjes ingeënt. Het vaccin moest ook steeds sterker gemaakt worden.
Dat zie je ook bij de griepinjektie. Mensen kunnen dan toch nog griep krijgen.
Daarnaast, mazelen, bof, rode hond vaccinatie, kan pas vanaf 1 jaar worden gegeven. Veel kinderen zijn al voor hun eerste levensjaar op een kinderdagverblijf.
Als er dus niet-ingeente kinderen op een kinderdagverblijf zijn, waarvan broertjes en zusjes ook niet ingeënt zijn, is de kans op een van deze ziekten (besmetting) veel groter bij een epidemie.
Ik kan mij best voorstellen dat daar angst voor is.
Ik niet. Want nog steeds zijn de meesten ingeent. De tendens dat de vaccinaatgraad niet toeneemt is niet sinds gisteren. En die grote uitbraken zijn ook niet toegenomen.
Als er angst is dat je kind ziek kan worden moet je ze opsluiten. Griep kan ook ernstige gevolgen hebben.ze kunnen betrokken raken bij een ongeval.
De kans op besmetting tijdens een mazelen epidemie, is nu eenmaal groter als een kind jonger dan 1, in aanraking komt met niet gevaccineerde kinderen.
Natuurlijk kun je niet 100% voorkomen, dan moet je ze inderdaad opsluiten, maar daarom begrijp ik de zorg wel aangezien mazelen dodelijk of zeer gevaarlijk kan zijn voor baby's.

Overigens heb ik daar zelf echt geen zorgen over, maar ik kan mij voorstellen dat er zorgen zijn, al is het vaak niet helemaal rationeel.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Jantje »

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RE: Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Mara »

ejvl schreef:Veel kinderen zijn al voor hun eerste levensjaar op een kinderdagverblijf.
Als er dus niet-ingeente kinderen op een kinderdagverblijf zijn, waarvan broertjes en zusjes ook niet ingeënt zijn, is de kans op een van deze ziekten (besmetting) veel groter bij een epidemie.
Misschien is dan een creche eigenlijk niet verantwoord(?)
Als een kind thuisblijft, krijgt het toch de kans om een immuniteit op te bouwen?
Kinderen krijgen in veel gevallen ook geen borstvoeding meer, waar antistoffen in zitten.
En ja, we hoeven geen discussie te voeren hier dat dit nu eenmaal 2019 is en pa en moe allebei werken, ;) maar het gaat nu puur even over "een natuurlijke gang van zaken".
En die doorbreek je als je je kind met ... weken/maanden naar de creche brengt, waar veel kindjes een snottebel hebben.
Misschien dat daar eens onderzoek naar gedaan kan worden?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: RE: Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door liz boer »

Mara schreef:
ejvl schreef:Veel kinderen zijn al voor hun eerste levensjaar op een kinderdagverblijf.
Als er dus niet-ingeente kinderen op een kinderdagverblijf zijn, waarvan broertjes en zusjes ook niet ingeënt zijn, is de kans op een van deze ziekten (besmetting) veel groter bij een epidemie.
Misschien is dan een creche eigenlijk niet verantwoord(?)
Als een kind thuisblijft, krijgt het toch de kans om een immuniteit op te bouwen?
Kinderen krijgen in veel gevallen ook geen borstvoeding meer, waar antistoffen in zitten.
En ja, we hoeven geen discussie te voeren hier dat dit nu eenmaal 2019 is en pa en moe allebei werken, ;) maar het gaat nu puur even over "een natuurlijke gang van zaken".
En die doorbreek je als je je kind met ... weken/maanden naar de creche brengt, waar veel kindjes een snottebel hebben.
Misschien dat daar eens onderzoek naar gedaan kan worden?
Ik heb via youtube een Nederlands natuurfilm gezien, "bij de beesten af" van Bert de Haan uit de jaren 70, daar wordt gezegd nav dierenproeven dat een baby bij zijn/haar moeder hoort, het is echt niet zo heel lang geleden dat ze dit op wetenschappelijke gronden werd beweerd.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Boertje »

Nou wij hebben er bewust voor gekozen om de kleine op te voeden zonder creche. En gekozen voor natuurlijke voeding. Mijn vrouw is blij met die keuze geweest om dat je dan bewuster het opgroeien van je kind meemaakt. Overigens was en is in RK kringen vaccinatie nooit een probleem geweest. Zoals jullie weten ben ik in die kerk opgegroeid voor ik de overstap naar de CGK maakte. Persoonlijk heb ik er ook geen moeite mee, ik zie het als een gift van de Heere om te voorkomen dat je kind ziek wordt. Maar wie ben ik om dit allemaal te zeggen... :love
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Dodo »

Boertje schreef:Nou wij hebben er bewust voor gekozen om de kleine op te voeden zonder creche. En gekozen voor natuurlijke voeding. Mijn vrouw is blij met die keuze geweest om dat je dan bewuster het opgroeien van je kind meemaakt. Overigens was en is in RK kringen vaccinatie nooit een probleem geweest. Zoals jullie weten ben ik in die kerk opgegroeid voor ik de overstap naar de CGK maakte. Persoonlijk heb ik er ook geen moeite mee, ik zie het als een gift van de Heere om te voorkomen dat je kind ziek wordt. Maar wie ben ik om dit allemaal te zeggen... :love
Wat bedoel je met "natuurlijke voeding"? Veel zelf klaarmaken? Geen fastfood?
Plaats reactie