Christianophobia

Plaats reactie
proregno
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 aug 2010, 19:42

Christianophobia

Bericht door proregno »

Lees hier van "Christianophobia" :

http://zionica.com/2010/09/09/burning-questions/
"Daarom, omdat ons 'n onwankelbare koninkryk ontvang, laat ons dankbaar wees." - Hebr.12:28
http://proregno.wordpress.com/
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Christianophobia

Bericht door Joannah »

Hier word een mens ook niet blij van, maar wel weer voorspelbaar, natuurlijk....
http://news.iafrica.com/sa/662611.html
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
proregno
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 aug 2010, 19:42

Re: Christianophobia

Bericht door proregno »

Sien hierdie artikel oor Hand.19:19 en boekverbranding:

http://spurgeon.wordpress.com/2010/09/0 ... ous-books/

Ook hierdie artikel oor beide Bybel en koran verbranding:

http://www.answering-islam.org/authors/ ... rning.html
"Daarom, omdat ons 'n onwankelbare koninkryk ontvang, laat ons dankbaar wees." - Hebr.12:28
http://proregno.wordpress.com/
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Christianophobia

Bericht door Solipsis »

Als de Koran verbrand zou worden en er protestacties volgen tegen christenen, zou dat - bij wijze van spreken - wel een koekje van eigen deeg zijn. Moslims wordt immers dikwijls datgene aangerekend wat terroristische cellen in het verleden hebben gedaan. Wat volslagen ridicuul is, dat staat buiten kijf. Maar wellicht zou het tot een interessante situatie en bijbehorend inzicht kunnen leiden, namelijk: in feite worden we beiden in dezelfde - onterechte - situatie geparkeerd.
Toeschouwer
Berichten: 951
Lid geworden op: 19 jul 2004, 22:47

Re: Christianophobia

Bericht door Toeschouwer »

Solipsis schreef:Als de Koran verbrand zou worden en er protestacties volgen tegen christenen, zou dat - bij wijze van spreken - wel een koekje van eigen deeg zijn. Moslims wordt immers dikwijls datgene aangerekend wat terroristische cellen in het verleden hebben gedaan. Wat volslagen ridicuul is, dat staat buiten kijf. Maar wellicht zou het tot een interessante situatie en bijbehorend inzicht kunnen leiden, namelijk: in feite worden we beiden in dezelfde - onterechte - situatie geparkeerd.
Wie worden er in een onterechte situatie geparkeerd, wat bedoel je hiermee? De dominee in de VS is natuurlijk niet goed wijs. Maar als moslims daardoor menen christenen een kopje kleiner te moeten maken, is dat een totaal andere mentaliteit dan dan christenen hebben. Ik zou niemand weten in ons dierbare vaderland die moslims gaan vervolgen al zaaien deze mensen allerlei haat. Er is een kardinaal verschil.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Christianophobia

Bericht door Joannah »

Toeschouwer schreef:
Solipsis schreef:Als de Koran verbrand zou worden en er protestacties volgen tegen christenen, zou dat - bij wijze van spreken - wel een koekje van eigen deeg zijn. Moslims wordt immers dikwijls datgene aangerekend wat terroristische cellen in het verleden hebben gedaan. Wat volslagen ridicuul is, dat staat buiten kijf. Maar wellicht zou het tot een interessante situatie en bijbehorend inzicht kunnen leiden, namelijk: in feite worden we beiden in dezelfde - onterechte - situatie geparkeerd.
Wie worden er in een onterechte situatie geparkeerd, wat bedoel je hiermee? De dominee in de VS is natuurlijk niet goed wijs. Maar als moslims daardoor menen christenen een kopje kleiner te moeten maken, is dat een totaal andere mentaliteit dan dan christenen hebben. Ik zou niemand weten in ons dierbare vaderland die moslims gaan vervolgen al zaaien deze mensen allerlei haat. Er is een kardinaal verschil.
Precies, als wij na een miljoen doden door zelfmoordaanslagen, terreur en Taliban/Al Qaeda activiteiten nog steeds zeggen, "maar zo zijn niet alle moslims", ga ik er toch vanuit dat de moslims bij een of andere sekteleider uit dat dwaze Amerika, met 30 volgelingen, even nuchter zullen blijven...
Of misschien toch niet?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Christianophobia

Bericht door Solipsis »

Toeschouwer schreef:
Solipsis schreef:Als de Koran verbrand zou worden en er protestacties volgen tegen christenen, zou dat - bij wijze van spreken - wel een koekje van eigen deeg zijn. Moslims wordt immers dikwijls datgene aangerekend wat terroristische cellen in het verleden hebben gedaan. Wat volslagen ridicuul is, dat staat buiten kijf. Maar wellicht zou het tot een interessante situatie en bijbehorend inzicht kunnen leiden, namelijk: in feite worden we beiden in dezelfde - onterechte - situatie geparkeerd.
Wie worden er in een onterechte situatie geparkeerd, wat bedoel je hiermee? De dominee in de VS is natuurlijk niet goed wijs. Maar als moslims daardoor menen christenen een kopje kleiner te moeten maken, is dat een totaal andere mentaliteit dan dan christenen hebben. Ik zou niemand weten in ons dierbare vaderland die moslims gaan vervolgen al zaaien deze mensen allerlei haat. Er is een kardinaal verschil.
Laten we voor het gemak zeggen dat de dominee en zijn houding representatief zijn voor 0.0099% van de christenen. Toch wordt door de buitenwacht dat percentage als representatief gehouden voor de 100%.

Zo geldt dat ook voor moslims: stel dat 0.099% terrorisme en geweld niet schuwt. Toch wordt voor het gemak maar even aangenomen dat dat percentage ook meteen representatief is voor de hele islamitische gemeenschap. Iedere moslim is immers een terrorist in spé, zo wordt niet zelden geredeneerd.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Christianophobia

Bericht door Joannah »

Solipsis schreef:
Toeschouwer schreef:
Solipsis schreef:Als de Koran verbrand zou worden en er protestacties volgen tegen christenen, zou dat - bij wijze van spreken - wel een koekje van eigen deeg zijn. Moslims wordt immers dikwijls datgene aangerekend wat terroristische cellen in het verleden hebben gedaan. Wat volslagen ridicuul is, dat staat buiten kijf. Maar wellicht zou het tot een interessante situatie en bijbehorend inzicht kunnen leiden, namelijk: in feite worden we beiden in dezelfde - onterechte - situatie geparkeerd.
Wie worden er in een onterechte situatie geparkeerd, wat bedoel je hiermee? De dominee in de VS is natuurlijk niet goed wijs. Maar als moslims daardoor menen christenen een kopje kleiner te moeten maken, is dat een totaal andere mentaliteit dan dan christenen hebben. Ik zou niemand weten in ons dierbare vaderland die moslims gaan vervolgen al zaaien deze mensen allerlei haat. Er is een kardinaal verschil.
Laten we voor het gemak zeggen dat de dominee en zijn houding representatief zijn voor 0.0099% van de christenen. Toch wordt door de buitenwacht dat percentage als representatief gehouden voor de 100%.

Zo geldt dat ook voor moslims: stel dat 0.099% terrorisme en geweld niet schuwt. Toch wordt voor het gemak maar even aangenomen dat dat percentage ook meteen representatief is voor de hele islamitische gemeenschap. Iedere moslim is immers een terrorist in spé, zo wordt niet zelden geredeneerd.
Nee, niet iedere mhammeddaan is een terrorist, maar oiedere teroorist is wel een islamiet.
Hoeveel onschuldige vrouwen en kinderen hebben joodse of christelijke zelfmoordenaars inmiddels op hun geweten.

Als ik het niet mis heb ....GEEN!

Ik praat de daden van die dominee geenszins goed, wij christenen horen in de eerste plaats liefdevol te zijn, en door dit soort handelingen, kweek je alleen maar meer haat.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Christianophobia

Bericht door jvdg »

Solipsis schreef:
Toeschouwer schreef:
Solipsis schreef:Als de Koran verbrand zou worden en er protestacties volgen tegen christenen, zou dat - bij wijze van spreken - wel een koekje van eigen deeg zijn. Moslims wordt immers dikwijls datgene aangerekend wat terroristische cellen in het verleden hebben gedaan. Wat volslagen ridicuul is, dat staat buiten kijf. Maar wellicht zou het tot een interessante situatie en bijbehorend inzicht kunnen leiden, namelijk: in feite worden we beiden in dezelfde - onterechte - situatie geparkeerd.
Wie worden er in een onterechte situatie geparkeerd, wat bedoel je hiermee? De dominee in de VS is natuurlijk niet goed wijs. Maar als moslims daardoor menen christenen een kopje kleiner te moeten maken, is dat een totaal andere mentaliteit dan dan christenen hebben. Ik zou niemand weten in ons dierbare vaderland die moslims gaan vervolgen al zaaien deze mensen allerlei haat. Er is een kardinaal verschil.
Laten we voor het gemak zeggen dat de dominee en zijn houding representatief zijn voor 0.0099% van de christenen. Toch wordt door de buitenwacht dat percentage als representatief gehouden voor de 100%.

Zo geldt dat ook voor moslims: stel dat 0.099% terrorisme en geweld niet schuwt. Toch wordt voor het gemak maar even aangenomen dat dat percentage ook meteen representatief is voor de hele islamitische gemeenschap. Iedere moslim is immers een terrorist in spé, zo wordt niet zelden geredeneerd.
't scheelt al met al de factor 10.
Dat is niet nix.

Ben benieuwd Solipsis wat je hierop weer bedenkt.
(of eigenlijk niet, ik weet het al)

Het verbaast me dat je geen enkele mening over dit onderwerp op dit forum genuanceerd kunt onderschrijven.
Het lijkt wel op een blinde ijver, hoewel ik die beschuldiging niet waar kan maken, en waar ik me al in vooruit excuseer.
Maar te mijner verontschuldiging wil ik aanvoeren, dat je ten koste van alles de islam wenst te verontschuldigen, waarbij je de schuld hiervan bij de zwijnen, apen en honden neerlegt.

Ik wil hier ook even kwijt dat ik de koranverbranding diep en zeer verwerp.
Maar het feit dat de reactie van vele moslims zich uit in het verbranden van de US-vlag en de vervloeking van alle christenen, maakt het wel moeilijk.
Niemand protesteert tegen de acties van de moslims, terwijl (de zeer foute reacties van 'christenen') fors worden uitvergroot en verworpen.
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: Christianophobia

Bericht door blijmoedig »

Het probleem met de Islam is denk ik dat intolerantie en hoogmoed in deze religie zitten ingebakken. Met name wanneer de islamitische leer wordt vermengd met politiek, machtsstreven, en allerhande stammencultuur. In de Koran komen ongelovigen er doorgaans niet zo goed vanaf, wat voor veel die-hard moslims reden is om hun gevoel van suprioriteit voortdurend te laten blijken. Door vlagverbrandingen. Door aanslagen. Door het nemen van levens. In die zin zullen wij de Islam nooit met het Christendom kunnen vergelijken. En zullen we de acties van zo'n halfgare cowboy in Amerika ook nooit kunnen vergelijken met de reacties van haat die daarop door extremistische moslims volgen. Eenvoudigweg omdat fundamentalistische moslims elke gelegenheid zullen aangrijpen om op niets en niemand ontziende wijze hun machtsaanspraken en suprioriteitsgevoel te vergroten. Hierbij niets afdoend aan de gevoelens van gekwetsheid van de islamitische goegemeente, wanneer de Korans zouden worden verbrand. Dat is en blijft namelijk een zeer schofterige actie.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Christianophobia

Bericht door Luther »

blijmoedig schreef:Het probleem met de Islam is denk ik dat intolerantie en hoogmoed in deze religie zitten ingebakken. Met name wanneer de islamitische leer wordt vermengd met politiek, machtsstreven, en allerhande stammencultuur. In de Koran komen ongelovigen er doorgaans niet zo goed vanaf, wat voor veel die-hard moslims reden is om hun gevoel van suprioriteit voortdurend te laten blijken. Door vlagverbrandingen. Door aanslagen. Door het nemen van levens. In die zin zullen wij de Islam nooit met het Christendom kunnen vergelijken. En zullen we de acties van zo'n halfgare cowboy in Amerika ook nooit kunnen vergelijken met de reacties van haat die daarop door extremistische moslims volgen. Eenvoudigweg omdat fundamentalistische moslims elke gelegenheid zullen aangrijpen om op niets en niemand ontziende wijze hun machtsaanspraken en suprioriteitsgevoel te vergroten. Hierbij niets afdoend aan de gevoelens van gekwetsheid van de islamitische goegemeente, wanneer de Korans zouden worden verbrand. Dat is en blijft namelijk een zeer schofterige actie.
Daar komt bij dat orthodoxie in de islam veelal extreem naar buiten slaat, terwijl dat in het christendom naar binnen is gericht en zonder fysiek geweld plaatsvindt.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Christianophobia

Bericht door Joannah »

Luther schreef:
blijmoedig schreef:Het probleem met de Islam is denk ik dat intolerantie en hoogmoed in deze religie zitten ingebakken. Met name wanneer de islamitische leer wordt vermengd met politiek, machtsstreven, en allerhande stammencultuur. In de Koran komen ongelovigen er doorgaans niet zo goed vanaf, wat voor veel die-hard moslims reden is om hun gevoel van suprioriteit voortdurend te laten blijken. Door vlagverbrandingen. Door aanslagen. Door het nemen van levens. In die zin zullen wij de Islam nooit met het Christendom kunnen vergelijken. En zullen we de acties van zo'n halfgare cowboy in Amerika ook nooit kunnen vergelijken met de reacties van haat die daarop door extremistische moslims volgen. Eenvoudigweg omdat fundamentalistische moslims elke gelegenheid zullen aangrijpen om op niets en niemand ontziende wijze hun machtsaanspraken en suprioriteitsgevoel te vergroten. Hierbij niets afdoend aan de gevoelens van gekwetsheid van de islamitische goegemeente, wanneer de Korans zouden worden verbrand. Dat is en blijft namelijk een zeer schofterige actie.
Daar komt bij dat orthodoxie in de islam veelal extreem naar buiten slaat, terwijl dat in het christendom naar binnen is gericht en zonder fysiek geweld plaatsvindt.
ook is de Islam een 100% wettisch geloof, waar je door daden naar de hemel gaat.
de superioriteit word er van kinds af ingepompt en afvallen van het "geloof" moet met de dood bestraft worden, de eigen familie kan dit voltrekken.
Een dergelijk "geloof" zou eigenlijk als sekte moeten worden geclassificeerd.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
proregno
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 aug 2010, 19:42

Re: Christianophobia

Bericht door proregno »

"Think about it: a no-name, insignificant pastor of a tiny congregation of thirty people found a perfectly legal way to get free publicity, and boy did it work! Every media channel streamed with widespread denunciations from the NYPD, the top general in Afghanistan (Petreaus), Hillary Clinton, Attorney General Eric Holder, the FBI, the President, and the Pope, among others. (Pope John Paul II, by the way, actually kissed the Koran when presented with one by an Arabic leader.)"

Sien die res van die artikel hier:

http://americanvision.org/3487/on-burning-korans/

Die provokasie wat Jones veroorsaak is onnodig en onwys, maar 'n mens het ook begrip vir Christene wêreldwyd wat moeg raak vir die Islam wat dink hul kan maar net doen wat hul wil, waar hul wil, en ons moet agteroor buig.

Ek keur Jones se pentakostalistiese 'doomsday' optrede nie goed nie, maar wat ek nog baie meer aanstootlik en teleurstellend vind is dat die Amerikaanse weermag 'n klomp Bybels self verbrand het, omdat hul bang is vir Islam. Hulle kon besluit om die Bybels nie toe te laat nie, maar om dit te verbrand is verregaande. Die storie is by die boontste 'link'.

Dit wys ook dat die god van die VSA en die Weste, is die Self, Humanisme. Hulle is net bekommerd oor hul soldate se veiligheid, maar daar is geen meer vrees vir die ware drie-enige God en sy Woord nie. Ja, die tweede tafel van die wet is vir hul belangrik ('menseregte'), maar die eerste tafel (God se eer) mag maar vertrap en beledig word.

Humanisme (en humanistiese 'christendom' = net die 2de tafel van die wet is belangrik) is nie die antwoord op Islam nie, ook nie die liberale, rooms-katolieke of charismatiese Christendom nie. Alleen die gereformeerde teokratiese Christendom, wat beide wet en genade, geregtigheid en barmhartigheid, reg en evangelie handhaaf is die antwoord, en beide tafels van die wet eerbied.

Die Christendom/Christelike beskawing (wat nog oor is?) se grootste bedreiging is nie die Islam of humanisme nie, maar die liberale christendom wat haar van binne vernietig.

Markus 8:38 "Want elkeen wat hom vir My en my woorde skaam in hierdie owerspelige en sondige geslag, vir hom sal die Seun van die mens Hom ook skaam wanneer Hy kom in die heerlikheid van sy Vader met die heilige engele."
"Daarom, omdat ons 'n onwankelbare koninkryk ontvang, laat ons dankbaar wees." - Hebr.12:28
http://proregno.wordpress.com/
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Christianophobia

Bericht door Solipsis »

jvdg schreef:'t scheelt al met al de factor 10.
Dat is niet nix.

Ben benieuwd Solipsis wat je hierop weer bedenkt.
(of eigenlijk niet, ik weet het al)
Laat ik dan vooral zwijgen.
Het verbaast me dat je geen enkele mening over dit onderwerp op dit forum genuanceerd kunt onderschrijven.
Omdat deze meningen nauwelijks genuanceerd zijn, maar getuigen van een blinde vijandschap en onwetendheid.
Maar te mijner verontschuldiging wil ik aanvoeren, dat je ten koste van alles de islam wenst te verontschuldigen, waarbij je de schuld hiervan bij de zwijnen, apen en honden neerlegt.
Zoals 'hét christendom' de daad van deze dominee verweten kan worden, kun je evenmin 'dé islam' terrorisme of iets dergelijks verwijten.
Ik wil hier ook even kwijt dat ik de koranverbranding diep en zeer verwerp.
Maar het feit dat de reactie van vele moslims zich uit in het verbranden van de US-vlag en de vervloeking van alle christenen, maakt het wel moeilijk.
Je hebt het nu over vele moslims, maar heb je eigenlijk wel enig idee om hoeveel moslims het gaat?
Niemand protesteert tegen de acties van de moslims, terwijl (de zeer foute reacties van 'christenen') fors worden uitvergroot en verworpen.
Dat wordt wel gedaan, ook onder moslims. Maar daarvoor worden de ogen gesloten.
Plaats reactie