Libisch schip gaat na dreigementen toch naar Egypte

blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: Libisch schip gaat na dreigementen toch naar Egypte

Bericht door blijmoedig »

Jacobse schreef:Vanaf de reformatorische oudvaders tot en met de situatie in het grootste deel van de gereformeerde gezindte vandaag, is er eenzelfde lijn voor en over Gods beloften aan Israël.
Dat maakt de oudvaders nog steeds niet tot het einde van alle tegenspraak. Ik kan niet zo veel met het heilig verklaren van allerhande personen uit verleden en heden, om vervolgens hun leer tot absolute waarheid te bestempelen.
Gods beloften;vanavond lazen we na het eten ( toevallig ? ) Prediker 3, waarin vers 14 staat:" ik heb ingezien dat al wat God doet voor eeuwig is, daaraan kan men niet toedoen en daarvan kan men niet afdoen, en God doet het opdat men voor Zijn aangezicht vreze ". Gods beloften staan niet ter discussie, maar zijn ter aanbidding en ter verheerlijking van Hem.
Amen. Maar dus?
Over de christenen in het Midden-Oosten, over het medeleven met hen en de hulp aan hen; lees eerst nog eens wat hierboven reeds geschreven staat over actueel en meermalig gebrachte bezoeken aan onder meer de christenen in Ramallah en in Bethlehem, aan die in Jerusalem - Maronieten, Syrisch-orthodoxen, en Armeniërs - en aan de Iraanse-Afghaanse christen-asielzoekers in Nederland.
Thomas
Het bezocht hebben van mensen uit bepaalde groepen, lijkt me nog geen legitimatie om te oordelen over deze groepen als geheel. Met welk doel en in welke hoedanigheid heb je deze christenen eigenlijk uberhaupt bezocht? Om hen te bemoedigen? Om hun positie ten opzichte van Israel te kunnen peilen?
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Libisch schip gaat na dreigementen toch naar Egypte

Bericht door Jacobse »

blijmoedig schreef:
Jacobse schreef:Vanaf de reformatorische oudvaders tot en met de situatie in het grootste deel van de gereformeerde gezindte vandaag, is er eenzelfde lijn voor en over Gods beloften aan Israël.
Dat maakt de oudvaders nog steeds niet tot het einde van alle tegenspraak. Ik kan niet zo veel met het heilig verklaren van allerhande personen uit verleden en heden, om vervolgens hun leer tot absolute waarheid te bestempelen.
Gods beloften;vanavond lazen we na het eten ( toevallig ? ) Prediker 3, waarin vers 14 staat:" ik heb ingezien dat al wat God doet voor eeuwig is, daaraan kan men niet toedoen en daarvan kan men niet afdoen, en God doet het opdat men voor Zijn aangezicht vreze ". Gods beloften staan niet ter discussie, maar zijn ter aanbidding en ter verheerlijking van Hem.
Amen. Maar dus?
Over de christenen in het Midden-Oosten, over het medeleven met hen en de hulp aan hen; lees eerst nog eens wat hierboven reeds geschreven staat over actueel en meermalig gebrachte bezoeken aan onder meer de christenen in Ramallah en in Bethlehem, aan die in Jerusalem - Maronieten, Syrisch-orthodoxen, en Armeniërs - en aan de Iraanse-Afghaanse christen-asielzoekers in Nederland.
Thomas
Het bezocht hebben van mensen uit bepaalde groepen, lijkt me nog geen legitimatie om te oordelen over deze groepen als geheel. Met welk doel en in welke hoedanigheid heb je deze christenen eigenlijk uberhaupt bezocht? Om hen te bemoedigen? Om hun positie ten opzichte van Israel te kunnen peilen?
Voorafgaand:vanwaar de bevoegdheid tot het stellen van, en het willen beoordelen van het antwoord op, deze vragen?
Inhoudelijk: Lees svp wat er staat: " het medeleven met hen, en de hulp aan hen ". Dat is geschied.
Dat leidt tot de vraag :wat heb jij voor hen gedaan?
Thomas
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: Libisch schip gaat na dreigementen toch naar Egypte

Bericht door blijmoedig »

Jacobse schreef:Voorafgaand:vanwaar de bevoegdheid tot het stellen van, en het willen beoordelen van het antwoord op, deze vragen?
Inhoudelijk: Lees svp wat er staat: " het medeleven met hen, en de hulp aan hen ". Dat is geschied.
Dat leidt tot de vraag :wat heb jij voor hen gedaan?
Thomas
Sinds wanneer heb je op een forum een bevoegdheid nodig om vragen te stellen? Als jij je op allerhande bezoeken laat voorstaan, dan lijkt het mij niet vreemd dat er naar de aard van die bezoeken wordt geïnformeerd. Anders moet je ze ook niet in de discussie inbrengen.

Je hebt overigens een rare manier om je medeleven met de christenen in het Midden-Oosten tot uitdrukking te brengen. Tot op heden heb ik je ze alleen maar verdacht horen maken, alleen maar om zo je onvoorwaardelijke steun aan Israël tot uitdrukking te brengen.

Ik ga overigens niet mee in je spelletje wie meer voor hen gedaan heeft. Dat is nogal kinderachtig. De christenen in het Midden-Oosten hebben in ieder geval mijn hart en steun. Net als Israël.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Libisch schip gaat na dreigementen toch naar Egypte

Bericht door Auto »

Auto schreef:Dit is een laatste waarschuwing, nog 1x een posting direct op de persoon en dit topic gaat dicht!
Blijkbaar zijn er hier een aantal erg hardleers.
Gesloten