Berlusconi wil Israël bij de EU

Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door Josephus »

Marie-Henriëtte schreef:
ChristenConservatief schreef:Als je als Palestijns burger dan ook nog eens dagelijks vernederd wordt bij de talloze checkpoints (om ''terreur'' te bestrijden) door Israelische soldaten, kan ik me heel prima voorstellen dat je bij Hamas gaat.
Na jarenlang getreiterd te zijn door bloederige aanslagen van de Palestijnse burgers, is het idee ontstaan om voorzorgsmaatregelen te treffen om dit in de toekomst te voorkomen. Met succes want het aantal aanslagen zijn sinds die tijd verminderd. Het is niet zomaar uit de lucht komen vallen die maatregelen, laten we realistisch blijven.
Marie-Henriëtte schreef:
Christen Conservatief schreef:Ik kan vanuit mijn christelijke visie nooit goedkeuren van Israël de Palestijnse medemens dagelijks aandoet.
Als mensen onrecht wordt aangedaan, keur ik dat ook niet goed vanuit mijn christelijke visie. Jij kunt je echter prima realiseren dat Palestijnen zich aansluiten bij een groepering die in hun politieke handvest hebben vastgelegd dat zij alle Joden zullen uitroeien. Je keurt onrecht af, maar eigenlijk ook weer niet. Wanneer je het prima vindt dat mensen zich aansluiten bij een groepering die Jodenmoord propageert, staat dat voor mij gelijk aan het goedkeuren van de uitroeiing van Joden.
Volgens mij ga je nu wat kort door de bocht, M-H. Het feit dat iemand zich iets kan voorstellen, wil natuurlijk nog niet zeggen dat hij datgene dan ook goedkeurt. Het is m.i. best mogelijk om je de gruwelijke wanhoopsdaden van sommige (!) Palestijnen en de reacties van Israël daarop te kunnen voorstellen (tot op zekere hoogte uiteraard) en tegelijkertijd beide zaken af te keuren.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door Marie-Henriëtte »

Christen Conservatief is christen, Josephus, onmogelijk dus dat hij (het propageren van) Jodenmoord goedkeurt. Maar vreemd blijf ik zijn uitspraak wel vinden, hij zou toch beter moeten weten. En dat “terreur” tussen haakjes is ook apart, net alsof de Palestijnen in het verleden nooit aanslagen hebben gepleegd en de Israëliërs zich maar een beetje aanstellen met hun checkpoints. Alleen maar aangelegd om Palestijnen te vernederen, zo begrijp ik zijn schrijven.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door Joannah »

Waarom worden afghaanse burgerslachtoffers "ongelukjes" genoemd, en palestijnse burgerslachtoffers OORLOGSMISDADEN(wat nog jaren lang doorzeurt)!?
Als Richard Goldstone ons dat eens kon uitleggen.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door Josephus »

Marie-Henriëtte schreef:Christen Conservatief is christen, Josephus, onmogelijk dus dat hij (het propageren van) Jodenmoord goedkeurt.
Als het goed is, keurt een christen geen enkele moord goed. Wat ik bedoelde te zeggen is dat je je soms kunt voorstellen dat een persoon of een regering tot een bepaalde daad komt, zonder dat je daarmee de daad zelf goedkeurt. En zo lees ik de bijdrage van CC ook.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door Jacobse »

inzake de check-points. Even terug in het/mijn verleden : in groepsverband was ik in 1972 voor de eerste maal in Israél, in 1976 opnieuw, nogmaals in 1986; en tussendoor en nadien vele malen individueel of en famille, momenteel meestal een keer of vier per jaar.Terug naar de groepsreizen, per bus of kleine bus: we kwamen overal, inclusief bijvoorbeeld Hebron en Sichem; we waren overal welkom met name ook in de niet-joodse gebieden. Maar inderdaad, na de intifada's etc en de aanslagen, werd het wat dat betreft veel moeilijker; momenteel kan men wel naar oorden als Bethlehem en Jericho, en ook wel Ramallah lijkt me. Heen over het checkpoint is geen enkel probleem, terug is er wel controle maar dat volstaat met het inzien van het ( Nederlandse ) paspoort. Mensen uit de niet-joodse gebieden behoeven een permit om Israél in te komen; en ook dat wordt gecontroleerd, en het aantal checkpoints lijkt niet groot en mitsdien is het wel file en dringen. Het is waar, en het is bepaaldelijk niet of niet steeds zonder hinder of zonder persoonlijke ergernis. Echter, de aanslagen van arabische zijde zijn er de oorzaak van; en sinds de muren en hekken zijn de aanslagen veel minder geworden; maar niemand zal blij zijn met die muren en hekken en afscheidingen enzovoorts. Ze komen wederzijds contact en handel en toerisme en inkomen bepaald niet ten goede; helaas en integendeel.Hoe dat anders te doen, op een wijze die ten goede komt aan allen en die aan Israél en zijn burgers bescherming plus voorkomen van aanslagen oplevert?
Thomas
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door ChristenConservatief »

en het is bepaaldelijk niet of niet steeds zonder hinder of zonder persoonlijke ergernis. Echter, de aanslagen van arabische zijde zijn er de oorzaak van;
Het kan best zijn dat de aanslagen oorzaak zijn van de checkpoints. Het probleem is echter dat de Hamaz wel vaart dankwij o.a. de checkpoints.

U als blanke heeft weinig te duchten van Joodse soldaten; ze kijken wel uit. De Palestijnse burger, terrorist of niet, wordt echter systematisch vernederd, wat tot verbittering zal leiden, en verbittering is de voedingsbodem van satanische ideologieën zoals die van de Hamaz.

Palestijnse ervaringen bij checkpoints

Het probleem is dat Israel iedere Palestijn als terrorist is. Dat zorgt voor een soortvan self-forfilling prophesy; Palestijnen worden vernederd (of hun huis wordt in een keer gesloopt), en daardoor wijken ze (m.i. logischerwijze) uit naar het verzet.
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door ChristenConservatief »

Josephus schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Christen Conservatief is christen, Josephus, onmogelijk dus dat hij (het propageren van) Jodenmoord goedkeurt.
Als het goed is, keurt een christen geen enkele moord goed. Wat ik bedoelde te zeggen is dat je je soms kunt voorstellen dat een persoon of een regering tot een bepaalde daad komt, zonder dat je daarmee de daad zelf goedkeurt. En zo lees ik de bijdrage van CC ook.
Ik keur moorden uiteraard af, maar mensonterende behandelingen in het geniep keur ik ook af...
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door Bonny »

ChristenConservatief schreef:
en het is bepaaldelijk niet of niet steeds zonder hinder of zonder persoonlijke ergernis. Echter, de aanslagen van arabische zijde zijn er de oorzaak van;
Het kan best zijn dat de aanslagen oorzaak zijn van de checkpoints. Het probleem is echter dat de Hamas wel vaart dankzij o.a. de checkpoints.
Interessante gedachtegang. Maar ik denk dat het weghalen van de checkpoints geen verbetering oplevert. Er is geen vertrouwen tussen beide volkeren, dat is een groter probleem.
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door ChristenConservatief »

Interessante gedachtegang. Maar ik denk dat het weghalen van de checkpoints geen verbetering oplevert. Er is geen vertrouwen tussen beide volkeren, dat is een groter probleem.
Het probleem is inderdaad wantrouwen en haat naar elkaar, zowel bij de zionisten als bij de Hamaz-haatbaarden. Het komt van twee kanten; het is een vicueuze cirkel, waar je alleen maar uitkomt als bij beide kanten de vijandschap verdwijnt.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door huisman »

ChristenConservatief schreef:
Interessante gedachtegang. Maar ik denk dat het weghalen van de checkpoints geen verbetering oplevert. Er is geen vertrouwen tussen beide volkeren, dat is een groter probleem.
Het probleem is inderdaad wantrouwen en haat naar elkaar, zowel bij de zionisten als bij de Hamaz-haatbaarden. Het komt van twee kanten; het is een vicueuze cirkel, waar je alleen maar uitkomt als bij beide kanten de vijandschap verdwijnt.

Ja als je zo redeneert, bij de opstand in warschau (1944) kwam het geweld ook van twee kanten.Soms is het bijbels om geweld met geweld te vergelden. En Israël is een democratische rechtstaat .De Hamas is de PVV van de palestijnen een beweging geleidt door een leider met dictatoriale trekken.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door Erasmiaan »

Wil je a.u.b. ophouden met het demoniseren van de PVV?! Dit is onchristelijk en onwaardig.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door huisman »

Erasmiaan schreef:Wil je a.u.b. ophouden met het demoniseren van de PVV?! Dit is onchristelijk en onwaardig.
Nee, ik blijf mijzelf herhalen maar de waarheid zeggen over de PVV is niet onchristelijk, de PVV is geen partij maar een beweging zonder leden met een leider die alles bepaald.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door Marie-Henriëtte »

huisman schreef:
Erasmiaan schreef:Wil je a.u.b. ophouden met het demoniseren van de PVV?! Dit is onchristelijk en onwaardig.
Nee, ik blijf mijzelf herhalen maar de waarheid zeggen over de PVV is niet onchristelijk, de PVV is geen partij maar een beweging zonder leden met een leider die alles bepaald.

huisman schreef:De Hamas is de PVV van de palestijnen een beweging geleidt door een leider met dictatoriale trekken.
De PVV heb jij vergeleken met Hamas. Hamas staat internationaal bekend als een terreurgroepering die bestreden mag worden. Je weet hoe de Israëliërs dat aanpakken. Welnu, met die vergelijking vind je vast ook dat PVV'ers dezelfde behandeling moeten ondergaan als Hamas militanten. Heb je je plannen al klaar, Huisman, om PVV'ers te bombarderen en uit te schakelen vanwege hun "terreurdaden". Hijs je maar alvast in je pak.
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door Josephus »

huisman schreef:Nee, ik blijf mijzelf herhalen maar de waarheid zeggen over de PVV is niet onchristelijk, de PVV is geen partij maar een beweging zonder leden met een leider die alles bepaald.
De PVV is wel degelijk een politieke partij. De Kieswet stelt als voorwaarde alleen dat er sprake moet zijn van een vereniging om mee te mogen doen met verkiezingen. Aan die eis voldoet de PVV (er is immers sprake van tenminste één lid en twee oprichters). Natuurlijk zet ook ik grote vraagtekens bij het feit dat je geen lid kunt worden van de PVV, maar dat gegeven is op zich onvoldoende om de PVV niet als 'partij' te beschouwen. En het is ook niet per se gezegd dat de PVV op dictatoriale wijze bestuurd wordt. Ik heb daar zelf in ieder geval geen aanwijzingen voor. En zelfs al dat wel zo zou zijn, dan denk ik niet dat die situatie erg zou veranderen indien de PVV wel leden zou gaan krijgen. In zo'n geval accepteren de leden vaak gewoon dat er een 'alleenheerser' is (denk aan de begintijd van de SP onder Jan Marijnissen).
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door huisman »

Marie-Henriëtte schreef:
huisman schreef:
Erasmiaan schreef:Wil je a.u.b. ophouden met het demoniseren van de PVV?! Dit is onchristelijk en onwaardig.
Nee, ik blijf mijzelf herhalen maar de waarheid zeggen over de PVV is niet onchristelijk, de PVV is geen partij maar een beweging zonder leden met een leider die alles bepaald.

huisman schreef:De Hamas is de PVV van de palestijnen een beweging geleidt door een leider met dictatoriale trekken.
De PVV heb jij vergeleken met Hamas. Hamas staat internationaal bekend als een terreurgroepering die bestreden mag worden. Je weet hoe de Israëliërs dat aanpakken. Welnu, met die vergelijking vind je vast ook dat PVV'ers dezelfde behandeling moeten ondergaan als Hamas militanten. Heb je je plannen al klaar, Huisman, om PVV'ers te bombarderen en uit te schakelen vanwege hun "terreurdaden". Hijs je maar alvast in je pak.
Deze bombing missie is helaas top secret kan er dus niets over vertellen ssssstttt. :garde
Maar even serieus PVV is natuurlijk geen Hamas geen terreurgroepering en ik had het niet mogen zeggen. sorry :cry
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie