Irak

Gesloten
Rode Baret

Irak

Bericht door Rode Baret »

Iedere jaar onder Saddams regime stierven er 300 duizend doden per jaar in de gevangenis! Dood gemarteld! Saddam teste zijn gifgas granaten op Koerdische dorpen. Er moest in gegerepen worden! Niet dat dit zonder fouten is gegaan! Maar als je nu Irak verlaat weet je zeker dat er nooit democratsie zal komen.
elbert
Berichten: 1332
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Bericht door elbert »

Volgens mij heb je per ongeluk een nieuw topic opgestart.

Overigens is 300.000 doden per jaar onjuist. Als dat zo zou zijn, zouden er nu geen Irakezen meer zijn.
Rode Baret

Irak

Bericht door Rode Baret »

Als het niet waar was had de VS het niet naar buiten gebracht!
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Irak

Bericht door Josephus »

Rode Baret schreef:Als het niet waar was had de VS het niet naar buiten gebracht!
:shock: :shock: :shock:

Volgens mij valt er voor jou nog wel het een en ander te leren over politiek, propaganda en de combinatie van die twee...
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Rode Baret

VS propaganda

Bericht door Rode Baret »

De VS is nog 1 van de landen die als Christelijk naar buiten durft te komen! Kan onze politiek nog wat van leren! En wij zijn niet eens een wereldmacht! Dus luistert er toch niemand! Ik zeg niet dat alles waar is wat ze naar buiten brengen, maar vaak hebben ze er keiharde bewijzen voor!
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: VS propaganda

Bericht door Josephus »

Rode Baret schreef:De VS is nog 1 van de landen die als Christelijk naar buiten durft te komen! Kan onze politiek nog wat van leren! En wij zijn niet eens een wereldmacht! Dus luistert er toch niemand! Ik zeg niet dat alles waar is wat ze naar buiten brengen, maar vaak hebben ze er keiharde bewijzen voor!
Ik ben daar wat sceptischer over dan jij, maar dat zal dan wel aan mij liggen. Jammer wel dat die keiharde bewijzen nu net ontbraken bij de 'kwestie Irak' (dat heeft Bush zelf moeten toegeven). Toch slordig, om het heel eufemistisch te zeggen.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

2 irak topics lijkt me wat overdreven.
Rode Baret

Irak

Bericht door Rode Baret »

Bush heeft toe gegeven dat niet over al bewijs voor was! Maar toch is er bewijs over veel wat Saddam uitspookte! Helaas horen wij hier in Nederland haast niks over al het goede wat de VS en zijn aanhang uit voeren in Irak en Afghanistan. Dat is nou weer jammer van onze media! Wij krijgen alleen maar de slechte berichten!
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Bericht door jakobmarin »

Israel vernietigd ook Nucleaire wapens van anderen, getuige dit artikel
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
bazz
Berichten: 182
Lid geworden op: 06 mei 2002, 10:48
Locatie: Leiden

Re: Irak

Bericht door bazz »

Rode Baret schreef:Bush heeft toe gegeven dat niet over al bewijs voor was! Maar toch is er bewijs over veel wat Saddam uitspookte! Helaas horen wij hier in Nederland haast niks over al het goede wat de VS en zijn aanhang uit voeren in Irak en Afghanistan. Dat is nou weer jammer van onze media! Wij krijgen alleen maar de slechte berichten!
toch ben jij blijkbaar goed op de hoogte van al het goede, en van de onjuiste info die wij krijgen (gek genoeg stemt die wel weer aardig overeen met wat ik bijvoorbeeld lees op weblogs van mensen uit Baghdad).

Ik weet ook wel dat journalistiek ook niet geheel opjectief is, en dat er veel verdraaid wordt om eigen standpunten uit te dragen, maar geheel onjuist lijkt de berichtgeving over Irak me niet. Geef maar een aantal voorbeelden waaruit blijkt dat de info die wij krijgen onjuist is, en wat voor wonderbaarlijk goede dingen de VS in Irak en Afghanistan hebben gedaan. Met name Irak is gewoon in een afgrond gestort door op zijn best onnadenkend handelen van Amerikaanse zijde (zonder de slechte situatie onder Saddam te willen verdoezelen, want Saddam was een dictator van het smerigste soort), door een oorlog te beginnen zonder te realiseren wat men moest doen nadat het Iraakse leger overwonnen was.

Achteraf praten is natuurlijk altijd makkelijk, maar ik blijf erbij dat de huidige situatie te voorzien was.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33196
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Kislev schreef:2 irak topics lijkt me wat overdreven.
Is het ook.
Hier verder dus, indien gewenst.
Gesloten