Waar maken we ons druk om?

MBE

Waar maken we ons druk om?

Bericht door MBE »

Unicef: elke dag 1200 doden in Congo
Door de oorlog in Congo sterven elke dag 1200 mensen. Meer dan de helft van hen zijn kinderen. De VN-organisatie Unicef schrijft dat in een rapport dat is verschenen.

Unicef stelt dat als direct of indirect gevolg van de oorlog al zo'n 4 miljoen mensen zijn overleden. Nog elke maand worden meer dan 100.000 mensen door de oorlogshandelingen uit hun huis verdreven.

Volgens Unicef worden 30.000 kinderen door milities ingezet als soldaat of moeten ze dienen als seksslaaf. Bijna eenderde van de kinderen onder de vijf jaar in Congo is ondervoed.


Dit is toch ook nieuws?
Veel meer doden en veel meer leed dan in Libanon en Israel en het blijft een klein stukje in het nieuws.

Geeft dit aan dat de wereld economie (lees olie) belangrijker is dan menselijk leed?
Petrus

Bericht door Petrus »

Geloofsgronden en economische gronden, naast etnische gronden, vormen nu eenmaal een onuitputtelijke bron voor oorlogshitsing en -voering, helaas.

En het is zó veralgemeniseerd dat men er nauwelijks nog warm of koud onder wordt.

Alleen is het hier in het geval van Israel/Hezbollah natuurlijk wel zo dat het Oude Bondsvolk hierbij partij is, en dat ligt toch wel wat gevoeliger.
Gebruikersavatar
olfie
Berichten: 836
Lid geworden op: 26 jan 2006, 21:00
Locatie: Ergens in Zuid-Holland

Bericht door olfie »

Petrus schreef:Geloofsgronden en economische gronden, naast etnische gronden, vormen nu eenmaal een onuitputtelijke bron voor oorlogshitsing en -voering, helaas.

En het is zó veralgemeniseerd dat men er nauwelijks nog warm of koud onder wordt.

Alleen is het hier in het geval van Israel/Hezbollah natuurlijk wel zo dat het Oude Bondsvolk hierbij partij is, en dat ligt toch wel wat gevoeliger.
Dat is een ding ja, maar kijk naar het geweld in Irak, t zijn nu nog kleine kopjes op pagina 5, maar het aantal doden en de aanslagen zijn nog net zo heftig als direct na de oorlog aldaar.
Pas viel het me nog op, een kopje op pagina 3 4 5 ofzo, 59 doden bij aanslag in Irak, voorpagina nieuws: 9 gewonden waarvan 2 ernstig bij aanvallen in Libanon.
Pure sensatie en nieuwszucht. Irak is 'uit' en Libanon Israel is (letterlijk) hot.
Als je kijkt naar de mega tsunami, en de verslagen erbij, en de recente tsunami, waarbij ook tegen de 1000 doden vielen, en hoe die in het niet valt tegen 20 katoesja raketten in het MO. :?
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Israël haalt de voorpagina, omdat:
1. Elke krant of tégen Israël is, of vóór. Beide zijden doen zo goed mogelijk hun best hun lezers te beïnvloeden naar hun mening
2. Israël beinvloed de wereldvrede. Als andere landen (Iran bv) zich met de situatie bemoeien, is een 3e wereldoorlog niet ondenkbaar.
Petrus

Bericht door Petrus »

memento schreef:................is een 3e wereldoorlog niet ondenkbaar.
Hé Memento, hou je het wél ff gezellig op deze warme dag???

Maar feit is wél dat welk land zich ook gaat bemoeien met het MO, de héle boel compleet in lichterlaaie staat (en met ál die olie ook nog eens letterlijk).

Maar aangezien de grote mogendheden écht niet gek zijn, en héél erg goed beseffen dat elke move van hen door anderen met argusogen wordt gevolgd, houdt élke mogendheid het heel lang bij botte en inhoudsloze rethoriek......totdat............., ja, totdat wát?????
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Petrus schreef:
memento schreef:................is een 3e wereldoorlog niet ondenkbaar.
Hé Memento, hou je het wél ff gezellig op deze warme dag???

Maar feit is wél dat welk land zich ook gaat bemoeien met het MO, de héle boel compleet in lichterlaaie staat (en met ál die olie ook nog eens letterlijk).

Maar aangezien de grote mogendheden écht niet gek zijn, en héél erg goed beseffen dat elke move van hen door anderen met argusogen wordt gevolgd, houdt élke mogendheid het heel lang bij botte en inhoudsloze rethoriek......totdat............., ja, totdat wát?????
Dat is niets om wakker van te liggen hoor. God zorgt voor ons. Alles is in Zijn hand...

Ik ben bang dat we rekening moeten houden met een 3e wereldoorlog. Ik ben absoluut geen pessimist ofzo (eerder optimist), maar we moeten wel realistisch blijven...

PS> 'Rekening houden met' is dat je de mogelijkheid openlaat dat het mogelijk gebeurd...
Petrus

Bericht door Petrus »

Beste Memento,

er is al zólang een dreiging van een 3e wereldoorlog, en ook nog eens zeer wezenlijke en dus reeële dreigingen, maar tot op heden houdt elke mogendheid, ook Iran, zich bij de bekende botte rethoriek.

want elkeen beseft, ook de meest radicale Islamitische geestelijke (en dus feitelijke) leiders, dat wie er ook begint met daadwerkelijke militaire bemoeienis, het daadwerkelijk begin van een nieuwe en mogelijk falate wereldbrand.

Een aantal jaren terug was er een liedje van een bekende pop-artiest met de titel "Russian loves their children too" over de gevaren van een nieuwe werledoorlog. En dat zéfs "the Russian" love their children........

En voor de naam "Russian" kun je moeiteloos de naam van elk willekeurig land invullen............
Gebruikersavatar
plebe
Berichten: 656
Lid geworden op: 11 aug 2005, 10:38

Bericht door plebe »

voor hen die refo van den moederbuik af zijn: de muzikant heet Sting :D
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Petrus schreef:Beste Memento,

er is al zólang een dreiging van een 3e wereldoorlog, en ook nog eens zeer wezenlijke en dus reeële dreigingen, maar tot op heden houdt elke mogendheid, ook Iran, zich bij de bekende botte rethoriek.

want elkeen beseft, ook de meest radicale Islamitische geestelijke (en dus feitelijke) leiders, dat wie er ook begint met daadwerkelijke militaire bemoeienis, het daadwerkelijk begin van een nieuwe en mogelijk falate wereldbrand.

Een aantal jaren terug was er een liedje van een bekende pop-artiest met de titel "Russian loves their children too" over de gevaren van een nieuwe werledoorlog. En dat zéfs "the Russian" love their children........

En voor de naam "Russian" kun je moeiteloos de naam van elk willekeurig land invullen............
Niet helemaal waar. Russen waren geen geloofs-extremisten, wiens hoogste doel sterven in de strijd tegen ongelovigen is.

Het gevaar zit m in het extremisme, en zolang er landen zijn in de wereld waar extremisten het voor het zeggen hebben, kan het fout gaan...
Petrus

Bericht door Petrus »

plebe schreef:voor hen die refo van den moederbuik af zijn: de muzikant heet Sting :D
verrader............. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Het is jammer dat Abu Mazen is opgestapt. Dit was de man die echt vrede wilde, maar daar zijn eigen volk niet in meekreeg. Hij had Hamas niet onder controle, en kreeg telkens weer te doen met een koppige Sharon, en een net zo koppige Arafat. Israel is zeker de agressor en de staat die al zoveel geflikt heeft, dat ik begrijp dat Iran (en Syrie) staan te springen om Israel aan te vallen.
Zo zijn Israel en palestina de landen waarmee Amerika/het Westen tegenover het midden-oosten staan.
Ik zou het ook niet vreemd vinden als het conflict totaal escaleert.
Israel, het volk van God... Ik vind het moeilijk om voor een land als Israel te bidden als het om deze conflicten gaat.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Gian schreef:Het is jammer dat Abu Mazen is opgestapt. Dit was de man die echt vrede wilde, maar daar zijn eigen volk niet in meekreeg. Hij had Hamas niet onder controle, en kreeg telkens weer te doen met een koppige Sharon, en een net zo koppige Arafat. Israel is zeker de agressor en de staat die al zoveel geflikt heeft, dat ik begrijp dat Iran (en Syrie) staan te springen om Israel aan te vallen.
Zo zijn Israel en palestina de landen waarmee Amerika/het Westen tegenover het midden-oosten staan.
Ik zou het ook niet vreemd vinden als het conflict totaal escaleert.
Israel, het volk van God... Ik vind het moeilijk om voor een land als Israel te bidden als het om deze conflicten gaat.
Ik vraag me af in hoeverre jij je verdiept hebt in de moderne geschiedenis van de staat Israël. Echt bizar om je begrip uit te spreken voor eventuele acties van Iran en Syrië. Kan je je opmerking 'Israël is de agressor' onderbouwen?

Israël heeft de laatste jaren nadrukkelijk gekozen voor een weg van vrede, door het beleid van Sharon (TERUGTREKKING uit de bezette gebieden!) te steunen en door na de ziekte van Sharon ook direct zijn opvolger Ohlmert te kiezen als premier. Is dat geen duidelijk signaal?
En wat doen de Hezbollah en Hamaz? Die beginnen het gedoe weer van voor af aan. Mensen ontvoeren, raketten afschieten vanuit woonwijken, etc. En dat alles met de steun van Iran en Syrië.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Petrus

Bericht door Petrus »

Gian schreef:.................. een koppige Sharon, en een net zo koppige Arafat. .....................Israel is zeker de agressor en de staat die al zoveel geflikt heeft, ..............................Ik vind het moeilijk om voor een land als Israel te bidden als het om deze conflicten gaat.
Linkse rakker!!!!!!!

Maar wat zou jij doen als je steeds en onophoudelijk onder dreiging staat en geconfronteerd wordt met zelfmoordacties van doorgedraaide extremisten?? en dan nu al die katoesjas...........ik zou nét zo hard terug meppen, en nog véél harder..............uitschakelen die hele extremistenbende.

Ik vind het getuigen van oprechte christelijke naastenliefde dat Libanese christenen moslimvluchtelingen in hun huis opnemen, verdient wáár ook ter wereld navolging zodat de moslims in de praktijk leren wat christelijke naastenliefde, voortkomende uit het navolgen van de Ene Naam onder de Hemel gegeven, feitelijk inhoudt!!!!!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Petrus schreef:Linkse rakker!!!!!!!
:mrgreen:
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Petrus schreef:
Gian schreef:.................. een koppige Sharon, en een net zo koppige Arafat. .....................Israel is zeker de agressor en de staat die al zoveel geflikt heeft, ..............................Ik vind het moeilijk om voor een land als Israel te bidden als het om deze conflicten gaat.
Linkse rakker!!!!!!!
Nou, idd. Net als Jan Marijnese die wel een parallel zag tussen de Nederlandse verzetsstrijders uit '40-'45 en de Hezbollah/Hamaz-strijders. :shock: :x
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Plaats reactie