Leviticus en het Joods/Palestijnse vraagstuk

Plaats reactie
Kena

Bericht door Kena »

Zou jij jouw vraag iets anders kunnen formuleren? Ik snap het niet erg :#

Baruch Yeshua HaAdon!

Kena
Soldier for Him

Bericht door Soldier for Him »

In Deutronomium 39 staat duidelijk God's plan met Zijn Volk:

Deuteronomium 30
1 Voorts zal het geschieden, wanneer al deze dingen over u zullen gekomen zijn, deze zegen of deze vloek, die ik u voorgesteld heb; zo zult gij het weder ter harte nemen, onder alle volken, waarheen u de HEERE, uw God, gedreven heeft;
2 En gij zult u bekeren tot den HEERE, uw God, en Zijner stem gehoorzaam zijn, naar alles, wat ik u heden gebiede, gij en uw kinderen, met uw ganse hart en met uw ganse ziel.

3 En de HEERE, uw God, zal uw gevangenis wenden, en Zich uwer ontfermen; en Hij zal u weder vergaderen uit al de volken, waarheen u de HEERE, uw God, verstrooid had.
4 Al waren uw verdrevenen aan het einde des hemels, van daar zal u de HEERE, uw God, vergaderen, en van daar zal Hij u nemen.
5 En de HEERE, uw God, zal u brengen in het land, dat uw vaderen erfelijk bezeten hebben, en gij zult dat erfelijk bezitten; en Hij zal u weldoen, en zal u vermenigvuldigen boven uw vaderen.

6 En de HEERE, uw God, zal uw hart besnijden, en het hart van uw zaad, om den HEERE, uw God, lief te hebben met uw ganse hart en met uw ganse ziel, opdat gij levet.
7 En de HEERE, uw God, zal al die vloeken leggen op uw vijanden en op uw haters, die u vervolgd hebben.

[Aangepast op 6/12/04 door Soldier for Him]

[Aangepast op 9/12/04 door Soldier for Him]
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Vers 1 en 2 moet je ook accentueren. Daar gaat het natuurlijk speciaal om. Momenteel is Israël een 'gewone' staat en zeker niet de Theocratie zoals die hier beschreven wordt. In deze toestand heeft het land niets te verwachten op basis van deze tekst.

Neemt niet weg dat Israel wel militaire successen weet te behalen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Adorote

Bericht door Adorote »

Israel zal dit conflict winnen,maar na dat zij eerst als geheel de Christus aan genomen hebben.
Plaats reactie